Monday, May 25, 2015

မာ ရ္ ( ၅ ) ပါ း


★ ★ ★ ၂။ ကိေလသမာန္ကိေလသာမာန္ ( ၁၀ ) ပါးရွိပါတယ္ ... အက်ယ္ခ်ဲ႕လိုက္ရင္ အပါး ( ၁၅၀၀ )ေပါ့
.
★ ★ ( ၁) ေလာဘ 
လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း
.
★ ★ ( ၂ ) ေဒါသ 
အမ်က္ထြက္ျခင္း
.
★ ★ ( ၃ )ေမာဟ
ေတြေ၀မိုက္မဲျခင္း 

( ေမာဟ ရဲ. သေဘာကို ဗုဒၶဘာသာလူငယ္ေတြ ေရာေထြးတတ္ပါတယ္။ 
အ၀ိဇၨာ နဲ႔ ေမာဟ ကိုခြဲျခားသိေစခ်င္ပါတယ္ ...
 သစၥာ(၄)ပါး ကို မသိျခင္းဟာ အ၀ိဇၨာ ပါ ဒိဌိႏွင့္ဆက္ ႏြယ္ပါ တယ္ ..
... ကိုယ္လုပ္ေနတာကို သတိမကပ္ဘဲ ေတြေတြေ၀ေ၀ ေငးေငးငိုင္ငိုင္ျဖင့္ လုပ္ေနျခင္း ၊ 
ကိုယ္လုပ္ေနသည့္ လုပ္ရပ္ကို ကုသိုလ္ ၊ အကုသိုလ္ဟုခြဲျခား မသိျခင္းကို ေမာဟ လို႕ေခၚတာပါ ။ 

သစၥာ ( ၄ ) ပါးကို မသိလွ်င္ သံသရာလည္ျပီး ေမာဟမ်ားလွ်င္ေတာ့ အပယ္လားမွာပါ က်ိန္းေသပါတယ္။
.
★ ★ ( ၄ ) မာန 
ပလႊားျခင္း မာနေထာင္လႊားျခင္း ( မာန ဆိုသည္မွာ မာန္ ပင္ျဖစ္ပါသည္ ... မာနႀကီးေနသည္ မာန္ၾကီးေန
သည္ေပါ့ ။ )
.မာန ဆိုတဲ့ မာန္ (၃) မ်ိဳး ရွိပါတယ္ ...
.
(၁)ေသဌမာန္ 
ငါသာျမတ္၏ ဟု မာန္တက္ျခင္း

(၂)သဒိသမာန္ 
ငါႏွင္႔ တန္းတူ၏ ဟု မာန္တက္ျခင္း

(၃)ဟိနမာန္ 
ငါကား နိမ့္၏ ၊ သို႔ေသာ္ မည္သူ႔ကိုမွ် ဂရုစိုက္ရန္ မလို ဟု မာန္တက္ျခင္း တုို႔ျဖစ္ပါသည္။
.
မာန္တက္ေစတဲ့ အခ်က္ (၃) ခ်က္ ရွိပါတယ္ 
.
(၁)ဇာတိမာန္ 
ဇာတ္ကို စြဲ၍ မာန္တက္ျခင္း

(၂)ဣႆရိယ မာန္ 
ၾသဇာ အာဏာ ကို စြဲ၍ မာန္တက္ျခင္း

(၃)ေဂါတၱမာန္ 
အမ်ိဳးအႏြယ္ကို စြဲ၍ မာန္တက္ျခင္း တုို႔ျဖစ္ပါတယ္
.
★ ★ ( ၅ ) ဒိဌိ
မိစၧာ ဒိဌိ လို႕ေခၚတဲ့ အယူမွားျခင္းပါ ( ဒိဌိ အမ်ိဳးေပါင္း ၆၂-ပါး ရွိပါတယ္ )
.
ခႏၶာ အ၀ိဇၨာ ဖေႆာစ ၊ သညာတေကၠာ အေယာနိေသာ ဒုမၸိေတၱာ၊ ပရေသာ ေဃာေသာ ဒိဌိဌာနာနိ အဌဓာ 


ဟူ၍ ဒိဌိ ျဖစ္ေၾကာင္း ( ၈ ) ပါးရွိပါတယ္


၁။ ခႏၶာ၏ ျဖစ္ေၾကာင္းကို မသိလွ်င္ ဒိဌိ ျဖစ္မည္။

၂။ အ၀ိဇၨာ၏ အေၾကာင္းကိုမသိလွ်င္ ဒိဌိ ျဖစ္မည္။

၃။ ဖႆ (ထိေတြ့ျခင္း ေၾကာင့္)ဒိဌိ ျဖစ္မည္။

၄။ အမွတ္မွားလွ်င္ ဒိဌိ ျဖစ္မည္။

၅။ အၾကံအစည္ မွားလွ်င္ ဒိဌိ ျဖစ္မည္။

၆။ ႏွလံုး သြင္းမွာလွ်င္ ဒိဌိ ျဖစ္မည္။

၇။ အေပါင္းအသင္းမွားလွ်င္ ဒိဌိ ျဖစ္မည္။

၈။ သူတစ္ပါး တရားအနာ မွားလွ်င္ ဒိဌိ ျဖစ္မည္။

★ ★

( ၆ ) ၀ိစိကိစၧာ 

ေတြးေတာ ယံုမွားျခင္းသေဘာ ( သို႔ေလာ သို႔ေလာ စိတ္ႏွခြျဖစ္ျခင္းသေဘာ ကိုေျပာတာပါ)
.
၀ိစိကိစၧာ ျဖစ္ေၾကာင္းတရား ( ၈ ) ပါး ရွိပါတယ္ ဒီတရား ( ၈ ) ပါးကို အမွီျပဳၿပီး ျဖစ္တာပါ

(က) ဘုရားရွင္၏ ၃၂-ပါးေသာ လကၡဏာေတာ္မ်ား ၊ ဥာဏ္ေတာ္မ်ား နဲ႔ ပတ္သက္၍ ၄င္း ၊

(ခ) သစၥာ (၄) ပါး ၊ မဂ္ ၊ဖိုလ္ ၊နိဗၺာန္ သည္ သံသရာမွ တကယ္ လြတ္/မလြတ္ နဲ႔ ပတ္သက္၍ ၄င္း ၊


(ဂ) အရိယာပုဂၢိလ္ နဲ႔ ပတ္သက္၍ ၄င္း ၊

(ဃ) သီလ ၊ သမာဓိ ၊ပညာ ဟူေသာ သိကၡာ (၃) ပါးနဲ႔ ပတ္သက္၍ ၄င္း ၊

(င) အတိတ္၌ ခႏၶာ ၊အာယတန ျဖစ္/မျဖစ္ နဲ႔ ပတ္သက္၍ ၄င္း ၊

(စ) အနာဂတ္၌ ခႏၶာ ၊အာယတန ျဖစ္/မျဖစ္ နဲ႔ ပတ္သက္၍ ၄င္း ၊

(ဆ) သံသရာ တေလွ်ာက္လံုး ခႏၶာ ၊အာယတန ျဖစ္/မျဖစ္ ႏွင္႔ ေပါင္းသင္းမိ၍၄င္း ၊

(ဇ) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားေတာ္ နဲ႔ ပတ္သက္၍ ၄င္း ၀ိစိကိစၧာ ျဖစ္လာပါသည္။

ဒိဌိ နဲ႔ ၀ိစိကိစၧာ ကို ပယ္သတ္ႏိုင္သူဟာ ေသာတာပန္ ပုဂၢိလ္ျဖစ္ၿပီျဖစ္ပါသည္
.
★ ★( ၇ ) ထိနမိဒၶ 
ထိုင္းမွုိုင္းျခင္း ၊ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္း (ေျမြ ဘ၀မွ ျဖစ္လာေသာသူမ်ားတြင္ ထိနမိဒၶ မ်ားသည္ဟု ဘုရားရွင္က ပု
ဏၰား(၄)ေယာက္ကို ဥပမာျပျပီးေဟာခဲ့ဖူးပါတယ္ )
.
★ ★( ၈ ) ဥဒၶစၥ 
စိတ္ပ်ံ႕လြင္႔ျခင္း ။
.
★ ★ ( ၉ ) အဟိရိက 
မေကာင္းမႈလုပ္ရျခင္းကို မရွက္ျခင္း ။
.
★ ★
( ၁၀ ) အေနာတၱပၸ
 မေကာင္းမႈလုပ္ျခင္းကို မေၾကာက္ျခင္း ။ 
.
၄င္းတို႔မွာ ကိေလသာ ( ၁၀ ) ပါး (အျပား ၁၅၀၀ )ျဖစ္ပါသည္။ ကိေလသာကို အမ်ိဳးအစားအားျဖင္.လည္း ခြဲ
လို႔ရပါေသးတယ္။ ကိေလသာ ( ၃ ) မ်ိဳးရွိပါတယ္ ...။
.
ကိေလသာ (၃)မ်ိုဳး
.
(၁) ၀ိတိကၠမ ကိေလသာ 
အာရံု (၅)ပါး ကို ႏွစ္သက္တြယ္တာ ၍ ကာယကံ ၊ ၀စီကံ ၊ မေနာကံ တို႔ျဖင္႔ ေလာဘ ၊ ေဒါသ အေလ်ာက္
 ေဖာက္ျပန္က်ဴးလြန္ေစတတ္မႈ ။ ( သီလ ေစာင္႔ထိန္းျခင္းျဖင္႔ တားဆီရန္ )
.
(၂) ပရိယုဌာန ကိေလသာ 
မေနာ ဒြာရ၌ ထၾကြေသာင္းက်န္းတတ္သည္႔ ကိေလသာ ။ ( သမထ ဘာ၀နာက်င္႔ၾကံ ျခင္းျဖင္႔ တားဆီးရန္ )
.
(၃) အႏုသယ ကိေလသာ

သံသရာတေလွ်ာက္ အစဥ္ကိန္းေအာင္းေနခဲ႔ျပီး အခါအခြင္႔ သင္႔ေသာအခါ ေပၚထြက္လာျပီး ေဖာက္ျပန္
က်ဳးလြန္တတ္ေသာ ကိေလသာ ။ ( ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာအားထုတ္ ျခင္းျဖင္႔ အျမစ္ျဖဳတ္ ပယ္သတ္ရန္)
ဘုရားရွင္တို႔ ေအာင္ျမင္ေသာ မာရ္ (၅)ပါးတို႔တြင္ ကိေလသမာရ္ သည္ အဓိက ရန္သူႀကီးျဖစ္ပါသည္။ 
အရဟတၱမဂ္၏ တန္ခိုးျဖင္႔သာ အျမစ္ျပတ္ေအာင္ ျဖတ္နိဳင္ပါမည္ဟု မွတ္စုစာအုပ္ ဘေလာ့တြင္ဖတ္ဖူးပါသည္။ 
.
★ ★ ★ ၃။ အဘိသခၤါရမာန္
ဘ၀သစ္ျဖစ္ရန္စီမံေပးတဲ့ ေလာကီ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကံမ်ား၏ ျပဳင္ စီရင္မွဳ ဆိုတဲ့သခၤါရတရား ေတြကိုေခၚတာပါ 
.
သခၤါရ တရားကို (၃) ပါး ရွိပါတယ္ 

★ ★(၁) ပုညာဘိ သခၤါရ

မဟာကုသိုလ္ ၊ ရူပကုသိုလ္ ေစတနာစု ၊ လူ႔ဘံု ၊ နတ္ဘံု ၊ ရူပ ျဗဟၼာ ဘံုေရာက္ရန္ ျပဳျပင္ေသာ သခၤါရ။
.
★ ★(၂) အပုညာဘိ သခၤါရ

အကုသိုလ္စိတ္ (၁၂)ခု ႏွင္႔ယွဥ္ေသာ ေစတနာစု ၊ အပါယ္ (၄)ဘံု အတြက္ ျပဳျပင္ေသာ သခၤါရ။
.
★ ★(၃) အာနဥၨာဘိ သခၤါရ 

အရူပ ကုသိုလ္ (၄)ခု ႏွင္႔ ယွဥ္ေသာ ေစတနာစု၊ အရူပ ျဗဟၼာ ဘံုေရာက္ရန္ ျပဳျပင္ေသာ သခၤါရ။ တို႕ျဖစ္ပါတယ္ ။
.
ကုသိုလ္ကံ ၊ အကုသိုလ္ကံ ဆိုသည္မွာ လူသား (၀ါ) သတၱ၀ါ၏ ကာယ၊ ၀ါစာ၊ ဥာဏ လုပ္အားတို႔ပင္ျဖစ္ေပသည္။ အဘိဓမၼာ သေဘာအရဆိုပါကလည္း ကံသည္ေစတနာ ပဲျဖစ္သည္။
.
သခၤါရတရားျဖစ္ေၾကာင္း ကံ ( ၄ ) ပါး ရွိပါတယ္
ကံ ( ၄ ) ခ်က္ ေပၚမူတည္ျပီး ျဖစ္ပ်က္တာပါ ကံ ၊ ကံ ၏အက်ိဳး ျဖစ္ထြန္းမွဳ ရဲ႕ အတိုခ်ဳပ္ေပါ့
.
( ၁ ) ဒိဌဓမၼ ေ၀ဒနိယ ကံ

ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အက်ိဳး ေပးေသာကံ

.
( ၂ ) ဥပ ပဇၨေ၀ဒနိယ ကံ

ဒုတ္ယဘ၀မွာ အက်ိဳး ေပးေသာ ကံ

.
( ၃ ) အပရာပရိယ ေ၀ဒနိယ ကံ

ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ယခုဘ၀ေရာ ၊ ေနာင္ဘ၀မွာပါ အက်ိဳးမ ေပးေသးဘဲ ၊ တတိယ ဘ၀မွသည္ ကံပိုင္ရွင္ 
ထိုလူသား နိဗၺန္ မရေသးမီ ၾကားကာလ တခ်ိန္ခ်ိန္ တြင္ အက်ိဳး ေပးမည့္ကံ
.
( ၄ ) အေဟာသိကံ

ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း လည္း အက်ိဳးေပးခြင္.မရ ဘဲ ၾကာလာရာမွ အျခားအင္အားၾကီး ကံ တခုခုရဲ. 
ဖ်က္ဆီးျခင္း ခံလိုက္ရေသာ တို႔ျဖစ္သည္။
.
(((( မေကာင္းေသာကံမ်ား ရွိေသာ္လည္း ေကာင္းေသာကံ အားၾကီးေစရန္ ကိုယ္တိုင္ ျပန္လည္စီရင္ႏိုင္သည္။( ဥပမာ-အရွင္ အဂၤုလိမာလ …. လူသတ္မႈ အကုသိုလ္ကံမ်ားမွာ ရဟႏၱာဘ၀ကို အက်ိဳးေပးခြင့္မရဘဲ အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားသည္။ ))))
.
((((( ေကာင္းေသာကံမ်ားရွိ ေသာ္လည္း မေကာင္းေသာကံ အားၾကီးလြန္းေသာအခါ အက်ိဳးေပးခြင့္မရ ႏိုင္ရန္ တားဆီးျခင္းငွာ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ ( ဥပမာ - ပထမသံဃာယနာ ၏ ဒါယိကာ ဘုရင္ အဇာတသတ္….. အဖကို သတ္သည့္ အကုသိုလ္ေၾကာင္႔ ဘုရားအား ၾကည္ညိဳသည့္ ပုထုဇဥ္ေတြထဲတြင္ အသာဆံုးျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ေလာကကုမၻီ ငရဲတြင္ လူႏွစ္ ( ၆၀၀၀၀ ) ခံရရွာဦးမည္ ။ သို႔ေသာ္ ငရဲမွလြတ္ေသာအခါ ၀ိစိတာ၀ီ မည္ေသာ ပေစၥကဗုဒၶ ျဖစ္မည္ဟု အဆိုရွိပါသည္ ။ )))))) 
.
★ ★ ★၄။ မစၥဳမာန္ 
ဗုဒၶဘာသာ အလိုတြင္မူ ေမြးလို႔ ေသရသည္။ မေသလိုလွ်င္ ေနာက္တဖန္ ေမြးဖြားျခင္းမခံရေစရန္ ယခုဘ၀အား ေနာက္ဆံုး ေမြးဖြားခံရျခင္း ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကရမည္ ဟုဆိုသည္။ 
.
လူေတြအားလံုးဟာ ေမြးဖြားျခင္း အေၾကာင္း (၄) ခ်က္ေၾကာင့္ ျပန္ေသၾကရတာပါ
ဒီအေၾကာင္း ( ၄ ) ပါးကေတာ့ 
.
★ ★(၁) အာယုကၡယ 
အသက္တမ္းကုန္၍ ေသျခင္း ။ (ဖေယာင္းတုိင္ ဖေယာင္းသားကုန္္၍ မီးျငိမ္းရျခင္း )
.
★ ★(၂) ကမၼကၡယ 
ကံကုန္၍ေသျခင္ း ၊( ဖေယာင္းတုိင္ မီးစာၾကိဳးကုန္၍ မီးျငိမ္းရျခင္း )
.
★ ★(၃) ဥဘယကၡယ 
အသက္တမ္းနဲ႔ ကံကုန္၍ေသျခင္း ၊( ဖေယာင္းတုိင္ မီးစာၾကိဳးေရာ ၊ ဖေယာင္းသားပါကုန္၍ မီးျငိမ္းရျခင္း )
.
★ ★(၄)ဥပေစၧဒက 
အသက္တမ္းနဲ႔ ကံရွိေသးေသာ္လည္း အျခား ဥပေစၧဒက ကံ က ျဖတ္သတ္၍ေသျခင္း ( ေလျပင္းတုိက္ေသာေၾကာင္႔ မီးျငိမ္းရျခင္း ) …တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
.
မည္သို႔ဆိုေစ ေသျခင္းကို သတၱ၀ါတို႔ ေၾကာက္ၾကသည္။ေၾကာက္ရျခင္းမွာလည္း
ေသျခင္း၏ ႏွိပ္စက္တတ္ေသာ အခ်က္ (၄)ခ်က္ ေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။ 
.
★ ★(၁) မိမိ၏ခ်စ္သူ၊ ခင္သူ မိသားစု မ်ားနဲ႔ အျပီးတုိင္ခြဲခြာရမည္ကို ေၾကာက္ျခင္း ၊ တဖန္ ကိုယ္တုိင္က ေသမွာကို မေၾကာက္သလိုျဖစ္ေနေသာ္လည္း မိမိနဲ႔ ခြဲခြာရမည္ကို ပူေဆြးငိုေၾကြးေနၾကေသာ မိသားစု၀င္မ်ားကို ၾကည္႔ၿပီး သနားကာ မိမိေသမွာကို ေၾကာက္လာျခင္း ။
.
★ ★(၂) မိမိ၏ အျမတ္တႏိႈး သံုးစြဲခဲ႔ေသာသိမ္းဆည္းစုေဆာင္းခဲ႔ရေသာ ဥစၥာ ပစၥည္းမ်ားကို ခင္တြယ္၍ အျပီးတုိင္စြန္႔လြတ္ရမည္ကို ေတြးျပီး ေၾကာက္ျခင္း ၊
.
★ ★(၃) ေသခါနီးျဖစ္ေပၚတတ္ေသာ ေ၀ဒနာမ်ားကို ေတြး၍ေၾကာက္ျခင္း၊
.
★ ★(၄) ေသၿပီးလွ်င္ လားရာဂတိ မေသခ်ာေသာေၾကာင္႔ ပူပန္ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း တို႔ျဖစ္ပါသည္။
.
★ ★ ★၅။ ခႏၶမာန္
ရဟႏၲာမျဖစ္မီ အတြင္းကာလမွာ အဘိသခၤါရကံတို႔ရဲ႕ စီမံခ်က္အရ ဘ၀သစ္ျဖစ္ရလတၱံ႕ေသာ ခႏၶာငါးပါးတို႔ကို ေအာင္နိဳင္ေသာမာန္ကို ခႏၶမာရ္လို႕ ေခၚတာပါ
.
ခႏၶမာရ္ ဆိုရာ၌ ခႏၶာကိုယ္ရွိေနသမွ် ထိုခႏၶာကိုယ္သည္ ေသရမည္အမွန္ပင္၊ ခႏၶာကိုယ္မရွိေတာ့မွ ေသရျခင္းကင္းမည္၊ သို႔ျဖစ္၍ ခႏၶာကိုယ္သည္လည္း ေသရျခင္း အေၾကာင္းတစ္ရပ္ျဖစ္သည္ကို သိျမင္ေအာင္နိဳင္ ေသာမာန္ ခႏၶမာရ္ ဟုေခၚျခင္းပါ ။
..
ဒီေလာက္ဆိုမာရ္ငါးပါးအေၾကာင္း နဲနဲသေဘာေပါက္ျပီထင္ပါတယ္ ....
.
ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစရွင္ ...

No comments:

Post a Comment