Wednesday, March 26, 2014

စၾက၀ဠာ၊ ျမင္းမုိရ္ေတာင္၊ကြ်န္းႀကီးေလးကြ်န္း ႏွင္႔ ဗုဒၶ၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ား








http://www.hittai.org/remember/all/18.htm       

ကုိယ္.ဆရာတုိ.ေရက်ြန္ေတာ္နွင္. တကြဗုဒၶဘာသာ၀င္ အားလံုးနီးပါးစိတ္ထဲ မွာမရွင္းတာေလးတစ္ ခုေတာ.ရွင္းၿပေပး ေစလုိပါ တယ္။ အဲဒါကေတာ.ၿမင္းမုိရ္ေတာင္နဲ.က်ြန္းႀကီးေလးက်ြန္းပါပဲ။ဗုဒၶဘာသာကုိအနည္းငယ္တီးမိေခါက္မိရွိတဲ. တစ္ၿခား ဘာသာ၀င္ေတြက ေမးရင္ဘယ္လုိေက်နပ္ေအာင္ၿပန္ရွင္းၿပရမလဲဆုိတာမသိလုိ.ပါ။ 
ေက်းဇူးတင္လွ်က္။

ဟိုတေလာကေတာ႔ ဒီစၾက၀ဠာရဲ႕ အဆံုးသတ္ကို သိပၸံပညာက ရွာေတြ.တယ္လို႔ ေျပာတာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ အဲဒီ နယ္နိမိတ္ရဲ႔ ဟိုတဖက္မွာ ေမွာင္မဲေနတယ္..တဲ႔ ။ ဒါေပမယ္႔ တစံုတရာနဲ႔ ပိတ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး ။ ေနာက္ထပ္ ဒီလိုစၾက၀ဠာေတြ ရွိဦးမယ္လို႔ သံုးသပ္ၾကတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ႔ စၾက၀ဠာ တိုက္ တစ္ေသာင္း ၊ စၾက၀ဠာအနႏၱ ဆိုတာ မၾကာခင္ သက္ေသ ျပၾက

ေတာ႔မယ္ ထင္တယ္။


နိကယ္က႑ ၊၁၄-သတၱသူရိယ သုတ္ေတာ္ရဲ႔ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မွာ ….
ကမၻာမပ်က္ခင ္ႏွစ္ တစ္သိန္း ကပင္ၾကိဳတင္၍ ေလာကဗ်ဴဟာ နတ္တို႕သည္ ကမၻာေလာကဓာတ္ တစ္ခြင္လံုးကို လွည္႔လည္ ေၾကြး ေၾကာ္ၾကတယ္။
ဓ အို ..အခ်င္းတို႔ ၊ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း တစ္သိန္းၾကာေသာအခါ ကမၻာ ဖ်က္မိုးၾကီး ရြာသြန္း၍ ကမၻာၾကီးပ်က္စီးလတၱ႔ံ ။ မဟာ သမုဒၵ ရာလည္းခန္းေျခာက္ကာ ဤကမၻာေျမႏွင္႔ တကြ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ ၾကီးလဲ မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္၍ ပ်က္စီးလတ႔ံၱ ။ ျဗဟၼျပည္တိုင္ေအာင္ ပ်က္စီးလတၱံ႔ …..ျမင္းမိုရ္ေတာင္က ဘယ္နားမွာရွိလဲ လိုက္ရွာဖတ္ၾကည္ေတာ႔ လဲ ေတြ႔ပါတယ္။ သုတ္ပါထိက၀ဂၢ ပါဠိေတာ္ ၊ အဂၢည သုတ္ အဌကထာ၊ ၀ိသုဒၶိမဂ္ အဌကထာ (စာ-၂၀၀)၊ ၅၅၀ ဧကနိပါတ္ ကုလာ၀ကဇာတ္ ၊ေနမိဇာတ္၊အာဒိကပၸ ကမၻာ ဦးက်မ္း ၊ ပဥွာကထန က်မ္း စသည္ တို႔ ျဖစ္သည္။

     ဒီက်မ္းေတြမွာ ဆိုတာက စၾက၀ဠာ တစ္ခုမွာ ေနတစ္စင္း ၊လတစ္စင္း ႏွင္႔ အလယ္တြင္ ျမင္႔မိုရ္ေတာင္ရွိသည္ ။ ျမင္႔မိုရ္ ေတာင္ ကိုဗဟိုျပဳျပီး ေတာင္စဥ္ (၇)ထပ္ ၊ ကြ်န္းၾကီး (၄) ကြ်န္း ၊ အရံကြ်န္းငယ္ ( ၂၀၀၀ ) ေထာင္ကို ေန နဲ႔ လ က အလင္း ေရာင္ေပး ေနတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ဒီလို ေန ၊လ တစ္စံု ၊ (၄) ကြ်န္း ၊ တစ္ ျမင္႔မိုရ္ ကို စၾက၀ဠာ တစ္ခု လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ စၾက၀ဠာ ဟာ အ၀ိုင္းပံုစံ နဲ႔ အေရအတြက္ အနႏၱရွိတယ္ ဆုိပါတယ္။ စၾက၀ဠာ (၃) ခုၾကားမွာ ေလာကႏၱရိတ္ ငရဲ ရွိတယ္ဆိုပါတယ္။ (အဇာတသတ္ က်ေနတဲ႔ ငရဲပါ)

စၾကာ၀ဠာႀကီးသည္ က်ယ္လာလိုက္ ၿပီးျပန္က်ဳံ႕သြားလိုက္ျဖင့္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျဖစ္တတ္သည့္ သေဘာရွိပါတယ္၊ ဘုရားရွင္ပြင္႔ တဲ႔ ကာလဟာ မဟာေပါက္ကြဲမႈ(Big Bang) အျပီးမွာ Expension of Universe စေနတဲ႔ ကာလျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ျဂိဳလ္ေတြ အခုေလာက္ မမ်ားေသးဘူး လို႔ ယူဆၾကပါတယ္။ ေတာင္စဥ္ (၇) ဆိုတာ ျဂိဳလ္ (၇) လံုး ရွိေနျပီ လို႔ ယူဆရင္ ၊ ကြ်န္းၾကီး (၄) ကြ်န္းက ကမၻာထဲ ပို႔ရေတာ႔မယ္။ လက္ရွိေခတ္မွာေတာင္ ျဂိဳလ္တိုင္းမွာ ေျမၾကီးသေဘာမရွိပဲ အခိုးအေငြ႔ပဲ ရွိေနတာေတြ ရွိေသး တယ္။ဒီအခိုးအေငြ႔ပဲ ရွိေနတာေတြကို ေတာင္စဥ္ ေတြလို႔ ေဟာခဲ႔တယ္ ဆိုရင္ ကြ်န္းၾကီး (၄) ကြ်န္းက ေျမၾကီးရွိတဲ႔ ျဂိဳလ္ (၄)ခု ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါဆိုရင္မဆိုးပါဘူး။ ကြ်န္းၾကီး (၄) ကြ်န္းထဲ က ေတာင္ကြ်န္း ( ဒီပ ) = ကမၻာ နဲ႔ မဇၥ်ိမ ( ေဒသ ) ဆိုရင္ ဘုရား ေခတ္မွာ ေျမသေဘာရွိတဲ႔ ျဂိဳလ္ (၄) လံုး နဲ႔ အဲဒီထဲမွာ ကမၻာက ေတာင္ဘက္ ျဂိဳလ္ ၊ ကမၻာထဲမွာမွ မဇၥ်ိမ ( ေဒသ ) မွာ သူ ပဋိသေႏၶ ယူမယ္လို႔ ေသတေကတု နတ္သားၾကည္႔တယ္ ဆိုရပါမယ္ ။ျဂိဳလ္အေရအတြက္ေတြကလဲ ေျပာင္းေနကိုး အခုေတာင္း ေျပာင္းသြားျပန္ျပီ မဟုတ္လား။ ျဂိဳလ္အဆင္႔ မမီလို႔ ခ်လိုက္တာတို႔ ၊ ဘာတို႔ ကရွိေနေသးေတာ႔ ဘုရားေခတ္မွာ ေျမၾကီးရွိတဲ႔ ျဂိဳလ္ (၄)ခုပဲရွိတယ္လို႔ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါလဲ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က လက္ရွိေခတ္နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပီး လာရွင္းမွ ရမယ္။ ဘယ္အရာေတြကို အဲဒီတုန္းက ကြ်န္းလို႔ ဒါေျပာတာ ၊ ဘယ္ဟာေတြ အဲဒီတုန္းက မရွိေသးဘူး စသည္ျဖင္႔ေပါ႔ ။

ဒါဆိုရင္ စိတၱသူၾကြယ္ရဲ႔ ဇနီး ကေျမာက္ကြ်န္းသူ လို႔ ဆိုတယ္။ အဲဒီမွာ စေတြ႔တာပဲ ။ ျဂိဳလ္သားျဖစ္ေနျပီ ။တျခားျဂိဳလ္က ေခၚ လာတာ ျဖစ္ေနျပီ ။ ဒီ အမ်ိဳးသမီးက ။ သုတၱန္မွာကလည္း သူက လူစစ္စစ္ ၊ အသားျဖဴတယ္။ ေခ်ာတယ္။ ထြားတယ္ လို႔ ပါေန ေတာ႔ ၊အေမရိကန္၊ ရုရွာ း၊ဥေရာပ သူလို႔ ဆရာေတာ္ေတြက ယူဆၾကျပန္တယ္။( စိတၱသူၾကြယ္ သုတ္ေတာ္ ဖတ္ၾကည္႔ နာၾကည္႔ ပါ ။ဆရာေတာ္ တစ္ပါးက ဆို ေျမာက္အေမရိကတိုက္ကျဖစ္မယ္တဲ႔ ။ ဒါေတာ႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဥေရာပသူျဖစ္ဖို႔ မ်ား ပါတယ္။ အေမရိကတို္က္ကို လူေတြ ကိုလံဘတ္စ္ ရွာေတြ႔မွ သိၾကတာပါ၊ ကမၻာ႔သမိုင္းအရ)နည္းနည္းေတာ႔ ရႈပ္တယ္ဗ် ။ ညွိႏိုင္းရတာခက္တယ္။

ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ရဲ႔ အဘိဓမၼာ သင္တန္းမွာ ၾကားလိုက္ရတာေလး ရွိေသးတယ္။ ရယ္စရာ အေနနဲ႔ေပါ႔ ။ သူက တကၠသိုလ္ တုန္း က ဆရာတစ္ေယာက္ကို ေမးတယ္တဲ႔ ။ (ေဒါက္တာခင္ေအာင္ ကို ထင္တယ္) ။ ဆရာ ျမင္႔မိုရ္ေတာင္က ဘယ္နားမွာလဲ ၊ျမင္လဲ မျမင္ၾကပါလားဆိုေတာ႔ …ဆရာက .. ေအး..အဲဒီ ျမင္႔မိုရ္ေတာင္ထိပ္မွာ ဘာရွိလဲ..တဲ႔ ။ တာ၀တိ ံ သာ နတ္ျပည္ရွိတယ္ ဆရာ…ဆိုေတာ႔….. မင္း တာ၀တိ ံ သာ နတ္ျပည္ကိုေတာင္ မျမင္ရတာ သူ႔ေအာက္က ျမင္႔မိုရ္ေတာင္ကိုလဲ ဘယ္ျမင္ရပါ႔မလဲတဲ႔ ။ ျမင္႔မိုရ္ေတာင္ကို ျမင္ခ်င္ရင္ တာ၀တိ ံ သာ နတ္ျပည္ကို ျမင္ေအာင္ အရင္လုပ္ပါတဲ႔ ။
သာမာန္ မ်က္စိေတြ ကိရိယာေတြနဲ႔ ေတာ႔ မျမင္ရဘူးေပါ႔ ။ ဒိဗၺစကၡဳ အဘိဥာဥ္ နဲ႔မွ ျမင္ရမယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။

ဒါေပမယ္႔ သီတင္းေကာင္းတစ္ခုကေတာ႔ ဖားေအာက္ေတာရေက်ာင္းတိုက္မွာ ေယာဂီေတြဟာ ဒါေတြကို ျမင္ေနရတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားေတြေ၇ာပဲ။ မယံုရင္လာ …ဘက္ေတြ႔ တရားလာမွတ္၊ ကိုယ္႔ဟာကို ၾကည္႔ ၾကလို႔ ဆရာေတာ္ၾကီးက ရဲ ရဲ ဖိတ္ေခၚ တယ္။ ငါေျပာတာကို ယံုမေနနဲ႔ ။ကုိယ္႔ဟာကို ၾကည္႔ၾကတဲ႔ ။ အခုေနာက္ပိုင္း ပုေဗၺနိ၀ါႆ အဘိဥာဥ္ရသူေတြေတာ္ေတာ္မ်ား လာေၾကာင္း ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္က အဘိဓမၼာသင္တန္းမွာ ေျပာတာၾကားရတယ္။

ကိုေျပေဇာ္တြက္ထားတာေလးေတြ ရွိတယ္။ ကူးတင္ေပးမယ္။ စိတ္၀င္စားစရာေပါ႔ ။

    

ေလးကြၽန္း တစ္ျမင္းမိုရ္နဲ့ စၾက၀ဠာအနႏၲဆိုတာကို ဗုဒၶေဟာအေနနဲ့ ရွိတာေတာ႔ အကိုလဲ ေထာက္ခံတယ္။
ကမၻာေျမၾကီးထုက ႏွစ္သိန္းေလးေသာင္းတို႔ ၊ နတ္ျပည္ ၊ ငရဲျပည္ အကြာအေ၀းေတြကေတာ႔ ဆရာေတာ္ေတြလဲ ပါဠိေတာ္မွာ တိုက္ရိုက္မေတြ႔ဘူးလို႔ ဆိုၾကတယ္။ သီဟုိရ္ဆရာေတာ္ အရွင္အႏုရုဒၶရဲ႔ အေျပာေတြ ပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါကလဲ ျပႆနာ ရွိေနတယ္။ ဆက္တင္ေပးမယ္။


ဒါက အရင္တုန္းက ပဒုမၼာမွာ ကိုေျပေဇာ္ေရးထားတာပါ။

စၾကာ၀ဠာအေၾကာင္း

ယေန႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္သူမ်ားပါ စိတ္၀င္စားေနၾကသည့္ စၾကာ၀ဠားႀကီးတည္ရွိပံု၊ စၾကာ၀ဠာႀကီး တစ္ခု ျဖစ္တည္ပ်က္ သေဘာတရားမ်ားသည္ မိမိတို႕ ဉာဏ္မမီေသာ အရာမ်ားအျဖစ္ ရွိေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအဖို႕ သံသရာလြတ္ ေျမာက္ေၾကာင္းႏွင့္ တိုက္ရိုက္မသက္ဆိုင္ေသာ္လည္း ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားက အဂၢညသုတၱန္တြင္ စၾကာ၀ဠာႏွင့္ပတ္သက္၍ အထိုက္အေလ်ာက္ ေဟာၾကားခဲ့ဘူးပါသည္။

ယေန႕အေနာက္တိုင္း Physical Cosmology သည္လည္း စၾကာ၀ဠာအေၾကာင္း ေလ့လာသုေတသနျပဳေနဆဲ ျဖစ္ၿပီး ဆံုးခန္း တိုင္ေရာက္ၿပီဟုလည္း မေျပာႏိုင္ေသးပါ။ သို႕ရာတြင္ ၄င္းတို႕၏ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားႏွင့္ ဗုဒၶ၏ေဟာၾကားခ်က္မ်ားကို ေပါင္းစပ္ၿပီး သံုးသပ္ၾကည့္ရာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ အခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ေဖာ္ထုတ္ရရွိပါသည္။

The Buddha seems to present a model of cosmology wherein the universe expands and contracts over extremely long periods of time, this description has been found by some to be consistent with the expanding universe model and Big Bang. The Buddha seems to be saying here that the universe expands outward, reaches a stabilising point, and then reverts its motion back toward a central point resulting in its destruction, this process again to be repeated infinitely. Throughout this expanding and contracting process, the objects found within the universe undergo periods of development and change over a long stretch of time, according to the environment in which they find themselves. Following this passage above, the Buddha goes on to say that the “beings” he described in this paragraph become attached to an earthlike planet, get reborn there, and remain there for the duration of the life. As a consequence of this, physical characteristics change and evolutionary changes takes place. This is often interpreted as a very rough theory of evolution. Furthermore, the Aggañña Sutta presents water as pre-existent to earthlike planets, with the planet forming with water and the life moving from the water onto the earth. Buddha does not talk about a specific earth, but about earthlike planets in general.

အထက္ပါ စာပိုဒ္၏ အစတြင္ မိမိတို႕၏ စၾကာ၀ဠာႀကီးသည္ က်ယ္လာလိုက္ ၿပီးျပန္က်ဳံ႕သြားလိုက္ျဖင့္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျဖစ္တတ္ သည့္ သေဘာရွိေၾကာင္း ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားသည့္ အဂၢညသုတၱန္ကို ရည္ညႊန္း၍ သံုးသပ္ထားသည္။ Expansion of universe ႏွင့္ Big-Bang အယူအဆႏွင့္လည္း ကိုက္ညီေနသည္ဟုလည္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။

အဂၢညသုတၱန္တြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက ‘ ၀ါေဌသ ထိုအခါ (စၾကာ၀ဠာ ကုေဋ တစ္သိန္းလံုးသည္္) တစ္ခုတည္းေသာ ေရျပင္ႀကီး သားတည္း၊ ေမွာင္အတိျဖစ္၏၊ တခဲနက္ေမွာင္အတိျဖစ္၏၊ လေနတို႕မရွိကုန္၊ နကၡတ္တာရာတို႕လည္းမရွိကုန္၊ ေန႕ညလည္းမရွိ၊ ဥတုႏွစ္တို႕လည္းမရွိ’ ဟု စၾကာ၀ဠာႀကီး စတည္ပံုကို ေဟာၾကားခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေန၊ လတို႕ထြက္လာပံု၊ ေန႕ ည ျဖစ္ ေပၚလာပံုတို႕ကို တဆင့္ျခင္း ေဟာၾကားသြားခဲ့သည္။

ထို႕ေၾကာင့္ Cocmological model of universe တစ္ခု ျဖစ္သည့္ Big-Bang အယူအဆတြင္ စၾကာ၀ဠာႀကီးသည္ အလြန္သိပ္ သည္းမႈမ်ားၿပီး အပူခ်ိန္ျမင့္တက္ေနရာမွ ေပါက္ကြဲၿပီးျပန္႕ကားျခင္း ျဖစ္ေနသည္။ ယေန႕အထိ expansion ျဖစ္ေနဆဲဟု လက္ခံ ထားၾကသည္။ ဤယူဆခ်က္သည္ အဂၢညသုတၱန္ႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုး ကိုက္ညီေသာ္လည္း steady state ေရာက္ၿပီး ျပန္က်ဳံ႕သြား သည္ဟု ဗုဒၶဘုရားရွင္က ယင္းသုတၱန္တြင္ ေဟာၾကားထားေၾကာင္း မေတြ႕ရေပ။ သို႕ေသာ္ စၾကာ၀ဠာႀကီးသည္ steady state ေရာက္ၿပီး ျပန္က်ဳံ႕သြားသည္ဆိုသည့္ ပညာရွင္တို႕၏ ယူဆခ်က္မွာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းသည္။

ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ ေဟာၾကားခ်က္အရ ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူခ်ိန္သည္ စၾကာ၀ဠာႀကီးေပၚေပါက္လာၿပီး ဒုတိယ အသေခၤ်ယ်ကပ္၏အစ ပထမ အႏၱရကပ္အဆံုးပိုင္း ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္၍ လူ႕သက္တမ္း ၁၀၀ ႏွစ္ရွိသည္။ ပထမ အသေခ်ၤယ်ကပ္သည္ စၾကာ၀ဠာႀကီး ျဖစ္တည္လာသည့္ အခ်ိန္ အပိုင္းအျခား၊ ဒုတိယ အသေခၤ်ယ်ကပ္သည္ steady state သို႕ ေျပာင္းေနသည့္ အခ်ိန္အပိုင္းအျခား ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ယင္းေဟာၾကားခ်က္သည္လည္း သိပၸံပညာရွင္တို႕၏ expansion ျဖစ္ေနဆဲဟု ယူဆခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီေနျပန္သည္။

ယေန႕ သိပၸံပညာရွင္မ်ားက စၾကာ၀ဠာႀကီး၏သက္တမ္းကို ႏွစ္သန္းေပါင္း ၁၃၇၀၀ ရွိၿပီဟု ခန္႕မွန္းထားပါသည္။
သို႕ျဖစ္ပါ၍ သိပၸံပညာရွင္မ်ား လက္ခံထားေသာ စၾကာ၀ဠာသက္တမ္းကို အေျခခံထား တြက္ခ်က္ၾကည့္ရာ အႏၱရကပ္တစ္ခုသည္ ႏွစ္သန္းေပါင္း ၆၅၂.၄ ႏွစ္ခန္႕ ၾကာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပြင့္စဥ္ လူ႕သက္တမ္း ၁၀၀ မွ ပွ်မ္းမွ် တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၂ နာရီ ၉ မိနစ္ႏႈန္းျဖင့္ သက္တမ္းေလ်ာ့လာေနရာ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ၃.၇ သိန္းခန္႕တြင္ ၁၀ ႏွစ္တမ္းသို႕ ေရာက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုမွတဖန္ ႏွစ္သန္းေပါင္း ၃၂၆.၂ ၾကာေသာ္ လူ႕သက္တမ္းသည္ ၈၀၀၀၀ ထိျပန္ေရာက္လာမည္ျဖစ္ၿပီး ဤကမၻာအတြက္ ပဥၥမေျမာက္ ေနာက္ဆံုးဘုရား ပြင့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ႏွစ္သန္းေပါင္း ၃၂၆.၅၇ ခန္႕တြင္ အရိေမတၱယ်ျမတ္စြာဘုရားပြင့္မည္ဟု ခန္႕မွန္းေျပာဆိုႏိုင္ပါသည္။

စၾကာ၀ဠာႀကီးသည္ ဒုတိယအသေခ်ၤယ်ကပ္အတြင္း လက္ရွိ္ ျပန္႕ကားထြက္လာျခင္းသည္ steady state သို႕ ေရာက္ရွိသြားၿပီး ေနာက္ တတိယ အသေခ်ၤယ်ကပ္သည္ စၾကာ၀ဠာႀကီး ပ်က္စီးမည့္ ကာလအပိုင္းအျခားျဖစ္ပါသည္။
ဤေနရာတြင္ သိပၸံပညာရွင္မ်ား၏ စၾကာ၀ဠာႀကီးသည္ တေျဖးေျဖး က်ဳံ႕သြားသည္ဆိုသည့္ ယူဆခ်က္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိသည္ဟု ယူဆပါသည္။ ထိုသို႕ က်ဳံ႕လာလွ်င္ ၾကယ္မ်ားတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု နီးကပ္လာသျဖင့္ မိမိတို႕ေနထိုင္ရာ ကမၻာႀကီးအနီးသို႕လည္း ၾကယ္မ်ားေရာက္လာႏိုင္ပါသည္။
ဗုဒၶဘုရားရွင္ ေဟာၾကားးထားသည့္ ေန ၇ စင္းထြက္မည္ဆိုသည္ကို မိမိတို႕ေန စၾကာ၀ဠာငယ္အနီးသို႕ အျခားၾကယ္ႀကီး ၆ ခု နီးကပ္လာသည့္အခါ ေန ၇ စင္းထြက္သည့္သေဘာဟု ယူဆပါသည္။ အဆမတန္ ပူျပင္းၿပီး ေနာက္ဆံုးတြင္ စၾကာ၀ဠာတိုက္အတြင္း ရွိသမွ် နကၡတ္တာရာမ်ားအားလံုးႏွင့္အတူ မီးေလာင္ပ်က္စီးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။(ကာမ ၁၁ ဘံုႏွင့္ ေအာက္ဆံုးၿဗဟၼာဘံုပါ၀င္မည္။ က်န္အထက္ဘံုမ်ားမပါ။)
ဤသို႕ ကမၻာႀကီး ပ်က္ရန္မွာ ႏွစ္သန္းေပါင္း ၂၅၄၄၄ ခန္႕ လိုေသးေၾကာင္း ခန္႕မွန္း တြက္ခ်က္တင္ျပလိုက္ရပါသည္ ခင္ဗ်ာ။
(မိမိ၏ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားမွာ အၾကြင္းမဲ့မွန္ကန္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ပါ။ ရႏိုင္သမွ် အခ်က္အလက္မ်ားေပၚ အေျခခံ၍ သံုးသပ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

ေလးစားစြာျဖင့္

ေမာင္ေျပေဇာ္

ဒါကေတာ႔ အကိုတို႔ ျမင္႔မိုရ္ေတာင္ကို စဥ္းစားၾကည္႔ခဲ႔တာ ပါ။

—————————–
ေကာင္းတယ္ဗ်ာ ၊ ဖတ္ရတာ ေတာ္ေတာ္ အရသာရွိတယ္။
ဟိုတေလာ ကေတာ႔ ဒီစၾက၀ဠာရဲ႕ အဆံုးသတ္ကို သိပၸံပညာ ကရွာေတြ.တယ္လို႔ ေျပာတာ ဖတ္လိုက္ရတယ္ ။ အဲဒီ နယ္နိမိတ္ရဲ႔ ဟိုတဖက္မွာ ေမွာင္မဲေနတယ္..တဲ႔ ။ ဒါေပမယ္႔ တစံုတရာနဲ႔ ပိတ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး ။ ေနာက္ထပ္ ဒီလိုစၾက၀ဠာေတြ ရွိဦးမယ္ လို႔ သံုးသပ္ၾကတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ႔ စၾက၀ဠာ တိုက္ တစ္ေသာင္း ၊ စၾက၀ဠာအနႏၱ ဆိုတာ မၾကာခင္သက္ေသျပၾကေတာ႔မယ္ ထင္တယ္။
ခ်မ္းသာၾကပါေစ ။
————————————
ကြ်န္ေတာ္ ရႈပ္သြားတာ တစ္ခုရွိတယ္ဗ် ။ နိကယ္က႑ ၊၁၄-သတၱသူရိယ သုတ္ေတာ္ရဲ႔ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မွာ ….
ကမၻာမပ်က္ခင ္ႏွစ္ တစ္သိန္း ကပင္ၾကိဳတင္၍ ေလာကဗ်ဴဟာ နတ္တို႕သည္ ကမၻာေလာကဓာတ္ တစ္ခြင္လံုးကို လွည္႔လည္ ေၾကြးေၾကာ္ၾကတယ္။
” အို ..အခ်င္းတို႔ ၊ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း တစ္သိန္းၾကာေသာအခါ ကမၻာ ဖ်က္မိုးၾကီး ရြာသြန္း၍ ကမၻာၾကီးပ်က္စီးလတၱ႔ံ ။ မဟာ သမုဒၵရာလည္းခန္းေျခာက္ကာ ဤကမၻာေျမႏွင္႔ တကြ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ ၾကီးလဲ မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္၍ ပ်က္စီးလတ႔ံၱ ။ ျဗဟၼျပည္တိုင္ေအာင္ ပ်က္စီးလတၱံ႔ ။ ”

ျမင္းမိုရ္ေတာင္က ဘယ္နားမွာရွိလဲ လိုက္ရွာဖတ္ၾကည္ေတာ႔ လဲ ေတြ႔ပါတယ္။ သုတ္ပါထိက၀ဂၢ ပါဠိေတာ္ ၊ အဂၢည သုတ္ အဌကထာ၊ ၀ိသုဒၶိမဂ္ အဌကထာ (စာ-၂၀၀)၊ ၅၅၀ ဧကနိပါတ္ ကုလာ၀ကဇာတ္ ၊ေနမိဇာတ္၊အာဒိကပၸ ကမၻာ ဦးက်မ္း ၊ ပဥွာကထန က်မ္း စသည္ တို႔ ျဖစ္သည္။

ဒီက်မ္းေတြမွာ ဆိုတာက စၾက၀ဠာ တစ္ခုမွာ ေနတစ္စင္း ၊လတစ္စင္း ႏွင္႔ အလယ္တြင္ ျမင္႔မိုရ္ေတာင္ရွိသည္ ။ ျမင္႔မိုရ္ေတာင္ကိုဗဟိုျပဳျပီး ေတာင္စဥ္ (၇)ထပ္ ၊ ကြ်န္းၾကီး (၄) ကြ်န္း ၊ အရံကြ်န္းငယ္ ( ၂၀၀၀ ) ေထာင္ ကို ေန နဲ႔ လ က အလင္းေရာင္ေပးေနတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ဒီလို ေန ၊လ တစ္စံု ၊ (၄) ကြ်န္း ၊ တစ္ ျမင္႔မိုရ္ ကို စၾက၀ဠာ တစ္ခု လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ စၾက၀ဠာ ဟာ အ၀ိုင္းပံုစံ နဲ႔ အေရအတြက္ အနႏၱရွိတယ္ ဆုိပါတယ္။ စၾက၀ဠာ (၃) ခုၾကားမွာ ေလာကႏၱရိတ္ ငရဲ ရွိတယ္ဆိုပါတယ္။(အဇာတသတ္ က်ေနတဲ႔ ငရဲပါ)

ဒီမွာ ကြ်န္ေတာ္ မရွင္းတာ က ဒီစၾက၀ဠာရဲ႕ အဆံုးသတ္ကို သိပၸံပညာ ကရွာေတြ.တယ္ဆိုရင္ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ကို ဘာလို႔ မေတြ႕ၾကတာလဲ ။ ရွိတာေတာ႕ ေသခ်ာေနျပီ ။ သာမန္ မံသစကၡဳနဲ႔ မျမင္ႏိုင္ဘူး လို႔ ယူဆရ မွာ လား ။ ကိုေျပေဇာ္ ဘယ္လို ယူဆပါသလဲ ။

ခ်မ္းသာၾကပါေစ ။
Solomon

——————
     ကို solomon ေရ

သိပၸံပညာကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ေလ့လာမႈေတြ ရွိထားတာပဲ။ သို႕ေသာ္ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ဘယ္မွာဆိုတာေတာ့ confirmed မျဖစ္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ရႈပ္ကုန္မွာ စိုးလို႕ ကႊ်န္ေတာ္ တမင္ခ်န္ထားတာ။ ခင္ဗ်ားက လာေမးေတာ့ ထည့္ရွင္းရမွာေပါ့။ ေဟာဒီ http://en.wikipedia.org/wiki/Sumeru မွာဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဒီလိုေဖာ္ျပထားတယ္။

40,000 yojanas is also the height at which the Sun and Moon circle Sumeru in a clockwise direction. This rotation explains the alteration of day and night; when the Sun is north of Sumeru, the shadow of the mountain is cast over the continent of Jambudvīpa, and it is night there; at the same time it is noon in the opposing northern continent of Uttarakuru, dawn in the eastern continent of Pūrvavideha, and dusk in the western continent of Aparagodānīya. Half a day later, when the Sun has moved to the south, it is noon in Jambudvīpa, dusk in Pūrvavideha, dawn in Aparagodānīya, and midnight in Uttarakuru.
ေနနဲ႕ လ ကျမင့္ရ္မိုေတာင္ကို ပတ္ေနလို႕ ျမင့္ရ္မိုေတာင္ ကြယ္ရင္ အဲဒီကႊ်န္းက ညျဖစ္တယ္။ ဆန္႕က်င္ဘက္ကႊ်န္းက ေန႕ျဖစ္တယ္ေပါ့။ ဒီလိုေတြလည္း ေရးထားတာေတြ႕ေနရတယ္။ စၾကာ၀ဠာႀကီး ျဖစ္ၿပီးစ၊ ေန လတို႕ ေပၚထြန္းစ၊ ကႊ်န္းေလး ကႊ်န္း ျမင့္မိုရ္ေတာင္ႀကီး ေပၚထြန္းစ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္သန္းေပါင္း ၁၀၀၀၀ ၀န္းက်င္က စၾကာ၀ဠာႀကီး ခုေလာက္ expansion မျဖစ္ ခင္ အေျခအေနကို ရည္ညႊန္းၿပီး ေဟာခဲ့တယ္လို႕သာ မွတ္လိုက္ပါ။ ဒါမွမႀကိဳက္ရင္ အဘိညာဥ္နဲ႕ ၾကည့္ရင္ ေတြ႕ဦးမယ္လို႕ မွတ္ခ်င္လည္းမွတ္ေပါ့။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေဟာၾကားခ်က္ကို မွားတယ္လို႕ေတာ့ မယူပါနဲ႕။ ကႊ်န္ေတာ္လည္း အဘိညာဥ္မရေတာ့ တပ္အပ္ေတာ့ မေျပာႏိုင္ဘူး။ စၾကာ၀ဠာႀကီးက အခ်ိန္နဲ႕ အမွ် ေျပာင္းေနတာေလ။ Evolution ေပါ့ဗ်ာ။ တေရြ႕ေရြ႕ ေျပာင္းလဲတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေပါ့။ သိပၸံပညာရွင္ေတြက စၾကာ၀ဠာထဲက အရာ၀တၱဳေတြကိုေဖာ္ျပရင္ 3-D( 3 Dimensions)နဲ႕ မရဘူး။ 4-D နဲ႕မွ ရမယ္။ Time ဆိုတဲ့ Dimension တစ္ခုထပ္ထဲ့ ထားတယ္။ ဒီလို spacetime နဲ႕ ေဖာ္ျပမွ ျပည့္စံုတယ္တဲ့။ ဆိုလိုတာက အခ်ိန္နဲ႕အမွ် ေျပာင္းလဲတဲ့သေဘာလို႕ပဲ မွတ္ထားလိုက္ပါ။
ကႊ်န္ေတာ္အေနနဲ႕က သိပၸံနယ္ပယ္မွာ ေတြ႕ရွိခ်က္အခ်ိဳ႕နဲ႕ ဘုရားရွင္ရဲ႕ေဟာၾကားခ်က္ေတြထဲက တိုက္ဆိုင္တယ္ထင္တာပဲ ေရြးထုတ္တင္ျပတာပါ။

ေနာက္တစ္ဆက္တည္း တင္ျပလိုတာက စၾကာ၀ဠာႀကီးက ပ်က္ခါနီးရင္ က်ဳံ႕သြားတယ္ဆိုတာ ပညာရွင္ေတြ ေျပာတာမဟုတ္ပဲ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခ်က္မွာပါေၾကာင္း မူလတင္ျပမႈကို ျဖည့္စြက္လိုပါတယ္။ အဂၢညသုတ္ကို အဂၤလိပ္လို ေရးထားတဲ့အထဲက ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
In the second part of the Sutta, Buddha tells the story of how the human beings came to dwell on Earth. The Buddha told that sooner or later, after a very long time, there would be a time when the world shrinks. As the universe shrinks, many of its inhabitants would die. Of these deceased creatures, some were born again (due to good karma) in the Heavenly realm of Abbhasara (Lucid Light). There, they floated for a very - very long time, as a bodiless, radiating extreme light. They don’t eat or drink, as they nourish themselves from pure spiritual joy.

ဒီေလာက္ဆိုရင္ ကႊ်န္ေတာ့္အေျဖကို ေက်နပ္မယ္လို႕ ေမ်ာ္လင့္ပါတယ္ဗ်ာ။

ခင္မင္လ်က္

ေမာင္ေျပေဇာ္


ေနာက္ ျပႆနာ တစ္ခုကေတာ႔ ကမၻာေျမၾကီးရဲ႔ ထုထည္နဲ႔ ငရဲျပည္ေတြရဲ႔ အကြာအေ၀း ကို အကို လိုက္တြက္ၾကည္႔ တဲ႔ အခါ ေတြ႔ရတဲ႔ ျပႆနာပါပဲ ။
ဒီအကြာအေ၀းေတြကို ဘုရားရွင္ရဲ႔ မူရင္းပါဠိေတာ္မွာ မပါဘူးလို႔ ေဒါက္တာ မင္းတင္မြန္ူက ေတာ႔ ေျပာသြားတယ္။ သူလဲ သံသယျဖစ္လို႔ Confirm လုပ္ေနတာၾကာျပီတဲ႔ ။ ႏိုင္ငံျခားေရာက္တိုင္း ဒါေတြကို ေမးေလ႔ရွိေနေတာ႔ ရဲရဲ မေျပာရဲဘူးေပါ႔ ။
ဒါေတြကလဲ ဘုန္းၾကီးေတြနဲ႔ ေခတ္ပညာတတ္ေတြ ပူးေပါင္းစဥ္းစားျပီး ေသခ်ာေအာင္လုပ္သင္႔တဲ႔ အခ်က္ေတြပါ။ျပႆနာ က ဒီလိုပါ ။

လက္ရွိဆရာေတာ္ေတြ ေဟာေနတာ ၊ ေရးထားတာေတြမွာ -
ကမၻာ ေျမၾကီး၇ဲ႔ ထုထည္ဟာ ယူဇနာေပါင္း ၂-သိန္း၊၄ေသာင္း ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ လက္ရွိသိပၸံပညာမွာက ကမၻာ႔ အခ်င္းဟာ အီေကြတာ အတိုင္းဆိုရင္
The diameter of the earth at the equator is 7,926.41 miles (12,756.32 kilometers).the earth through the poles the diameter is a bit shorter - 7,901 miles (12,715.43 km).

ဒီေတာ႔ ထုထည္ဆိုတာက Volume = 4/3 pi r^3 ဆိုေတာ႔ သိပၸံပညာအရ ကမၻာ ေျမၾကီး၇ဲ႔ ထုထည္ဟာ မိုင္သန္းေပါင္း ၂၆၀၀၀၀ ေလာက္ ရွိတယ္။ အတိအက်ဆိုရင္ ၂၅၈၀၀၀ သန္းရွိတယ္။
တစ္ယူဇနာကို (၈ )မိုင္ ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ (၁၃) မိုင္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ (၁၂)မိုင္၊(၅)ဖာလံု ၊(၈ )သံၾကိဳး ၊(၄) ကိုက္ ေသာ္ လည္းေကာင္း ရွိတယ္ ဆိုပါဆို႔ ။ဘုရားေဟာကို ျပန္တြက္ရင္ အနည္းဆံုး ကမၻာရဲ႔ အခ်င္းက ၁၃၂၈၉၀ မိုင္ေလာက္ရွိ ေနတယ္။ ယူဇနာကို မိုင္ ေျပာင္းအျပီးမွာေပါ႔။ သိပၸံ နဲ႔ကြာေနတယ္။

အဓိက ျပႆနာက ငရဲ (ဂ )ထပ္ရဲ႕ တည္ေနရာပါပဲ ။
ငရဲ (ဂ ) ထပ္ဟာ ေျမမ်က္နွာျပင္ကေန ယူဇနာ (၁၅၀၀၀) ဆီ ေအာက္ကို နိမ္႔ျပီး ရွိေနတယ္လို႔ ေဟာထားတယ္။ ေဟာေနတုန္းပဲ ။ ဒီေတာ႔ ယူဇနာ ၁၅၀၀၀ ဆိုတာ ၁၅၀၀၀ (အေျမွာက္) ၈ မိုင္ ဆိုရင္ေတာင္ ၁၂၀၀၀၀ မိုင္မွာ ပထမဆံုး သိဥိဳၥးငရဲ က စရွိေန မယ္။ ဒါဆိုရင္ ေတာင္ေျမာက္ အခ်င္း - ၇၉၀၀ မိုင္ပဲ ရွိတဲ႔ ကမၻာ ရဲ႔ အျပင္ကို ဒီ ငရဲ ေရာက္ေနျပီ လို႔ ေျပာရမလို ျဖစ္ေနတယ္။ က်န္တဲ႔ (၇) ခုဆို ပိုဆိုးျပီ။
တရားေတာ္ေတြမွာက ထုထည္ဟာ ယူဇနာေပါင္း ၂-သိန္း၊၄ေသာင္း ရွိတယ္လို႔ ေျပာျပီးတာနဲ႔ ေျမၾကီးေအာက္ကို ယူဇနာ ၁၅၀၀၀ ဆီ ေအာက္မွာ ငရဲေတြ ရွိေနတယ္လို႔ ဆိုတယ္။
စကၠ၀တၲိသုတ္ေတာ္၊ သတၲသူရိယ သုတ္ေတာ္ အက်ယ္ေတြမွာ ပါေနတယ္။ အနက္ ( Depth ) နဲ႔ ထုထည္(Volume)ကို ႏိႈင္းယွဥ္ျပထားသလိုျဖစ္ေနတယ္။အနက္ကို အနက္နဲ႔ ယွဥ္ျပရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သတိထားမိႏိုင္တယ္။အခု ယွဥ္ၾကည္႔လိုက္ေတာ႔ အဲဒီလိုအျပင္ကိုေရာက္တာ ျဖစ္ေနတယ္။

ငရဲေတြကလည္း ကမၻာထဲမွာပဲ ရွိတယ္လို႔ အဆိုကရွိေနတယ္။အျပင္မွာလည္း ရွိႏိုင္တယ္ဆိုရင္ေတာ႔ အားလံုးအစဥ္ေျပမယ္။ အ၀ီစိကေတာ႔ အျပင္နဲ႔ ဆက္စပ္ႏိုင္တယ္။ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုရင္ အ၀ီစိ၇ဲ႔ အရံ ေလာက ကုမ ၻီငရဲဟာ စၾကာ၀ဠာ (၃)ခု ဒါမွမဟုတ္ (၂) ခု ဆံုတဲ႔ ၾကာ္းမွာ ေမွာင္မည္းျပီး ရွိေနတယ္လို႔ ဆိုတယ.္။ ဒါကလည္း အဇာတသတ္မင္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေဟာထားတဲ႔ တရားေတြမွာ ရွိေနတယ္။ သိပၸံကလည္း အခုဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စၾကာ၀ဠာရဲ႔ အဆံုးလို႔ ေျပာလို႔ ရတဲ႔ေနရာကို ေတြ႔ျပီလို႔ ဆိုတယ္။ေမွာင္မည္းေနတယ္တဲ႔ ။ ဒီအေမွာင္ရဲ႔ ဟုိဘက္မွာ ေနာက္ စၾကာ၀ဠာတစ္ခု ရွိမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ဘုရားရွင္ေဟာတဲ႔ စၾကာ၀ဠာအနႏၲဆိုတာကို သိပၸံပညာက ေတြ႔ရေတာ႔မယ္။

ၸဒီေတာ႔ လက္ရွိေခတ္နဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ငရဲေတြကို ဘယ္လို တြက္ၾကမလဲ ။ ေဒါက္တာ မင္းတင္မြန္တို႔ကေတာ႔ ဒါေတြက သီဟိုဠ္ကဆရာေတာ္ ျပန္ေရးတဲ႔ အ႒ကထာက စကားေတြပါလို႔ ပဲ .ဇာတ္လမ္းဖ်က္လိုက္ပါတယ္။

ခ်မ္းသာၾကပါေစ

Solomon


ဒီေမးခြန္းေတြ အေျဖရွာတာေတြဟာ မဂ္ ၊ဖိုလ္၊ နိဗၺာန္ သြားရာ မဟုတ္လို႔ အေရးမပါဘူးလို႔ လဲ မတင္လိုက္ပါနဲ႔ ။
ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္တစ္ခုမွာ သာသနာျပဳမယ္ဆိုရင္ သူတို႔ ေမးတာေတြကို အရင္ စံုေနေအာင္ ေျဖႏိုင္ျပီးမွ သူတို႔ ရဲ႔ First Impression ကို ရမယ္။ ဒါျပီးမွ သမထျဖစ္ေစ၊ ၀ိပႆနာ ျဖစ္ေစ ေဟာေျပာသင္ၾကားလို႔ ရမယ္။ ဒါေတြကို ေဟာေျပာခဲ႔တဲ႔ ဗုဒၶဆိုတာလဲ ဘယ္လိုပုဂိဳလ္ျဖစ္တယ္၊ ဥာဏ္ေတာ္ ဘယ္ေလာက္ၾကီးက်ယ္ဆိုတာကို အဲဒီ ဘာသာျခား ၊ဘာသာမဲ႔ေတြက ဒီလို ေမးခြန္းေတြနဲ႔ပဲ တိုင္းတာၾကပါတယ္။

လက္ရွိ ကမၻာေအး ဗုဒၶတကၠသိုလ္နဲ႔ သီတဂူ ဗုဒၶတကၠသိုလ္တို႔မွာ သာသနာျပဳ ေဒသစာရီၾကြမယ္႔ ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာ စာသင္ သားေတြကို သိပၸံပညာအခ်ိဳ႔ေသာ Concept ေတြ ၊ Unit ေျပာင္းတဲ႔ Formulae ေတြ ၊ ေဆးပညာဆိုင္ရာ ဗဟုသုတေတြ ၊ ဘာသာစကားေတြ၊သမိုင္းေတြ၊ အဆိုအမိန္႔ေတြ ကို ပါဠိေတာ္ နဲ႔ အတူ တြဲျပီးသင္ေပးေနတယ္ဆိုတာ ဒါေၾကာင္႔ပါပဲ ။

ႏိုင္ငံျခားသားနဲ႔ စေတြ႔တာနဲ႔ အဝိဇၨာ ပစၥယာ သခါၤရ၊ သခါၤရာ ပစၥယာ ဝိဥာဏံ၊ ဝိဥာဏ ပစၥယာ နာမရူပံ စသည္ တန္းျပီး ရြတ္လို႔ ရတာ မဟုတ္ဘူး။
ဝိဥာဏ ပစၥယာ နာမရူပံ ဆိုတာေလးကို သူတို႕လက္ခံႏိုင္ဖို႔ အနည္းဆံုး ဒီေလာက္ေျပာႏိုင္ရမယ္။ဥပမာ အေနနဲ႔ ေရးျပမယ္။

ဗုဒၶရဲ. ကမၻာေလာကျဖစ္တည္ပံု ရုပ္ ၊ နာမ္ ပိုင္း ျဖစ္စဥ္ အေဟာ၊ နဲ႔ သိပၸံပညာရဲ. သံုးသပ္ခ်က္ေတြ လည္း နီးစပ္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
သိပၸံပညာရွင္ေပါင္းမ်ားစြာ စုေ၀းျပီး ကမၻာေျမကို မဟာဓါတ္ခြဲစမ္းသပ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ၾကရာ ( လြန္ခဲ႔ေသာႏွစ္သန္းေပါင္း ၄၀၀၀ ေက်ာ္က ) ကာဗြန္ ၊ ဟိုက္ဒရိုဂ်င္ ၊ေအာက္ဆီဂ်င္ နဲ႔ ႏိုက္ထရိုဂ်င္ေတြ အခ်င္းခ်င္းဓာတ္ျပဳျပီး ရႈပ္ေထြးဆန္းက်ယ္တဲ႔ ေမာ္လီက်ဴး အျဖစ္ေပါင္းစပ္သြားၾကတယ္ ။ ဒီျဖစ္စဥ္မွာ တစ္ခုခုေသာ ေပါင္းစပ္မႈဟာ ဇီ၀အသက္ ဆိုတဲ႔ စိတ္၀င္စားစရာ အေကာင္းဆံုး Process တစ္ခုကို ျဖစ္သြားေစခဲ႔တယ္။ ရုပ္ပိုင္း အေျခခံမွာ မီသိန္း ၊ အမိုးနီးယား နဲ႔ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ ေတြ ေပါင္းစပ္သြား တဲ႔ ပရိုတိန္း ( ၀ါ ) ေပၚလီမာ (Polymer ) ျဒပ္ေပါင္း တစ္ခုျဖစ္ႏိုင္တယ္ လို႔ ယူဆၾကတယ္။ အဲဒီလိုစတင္ခဲ႔တဲ႔ အသက္ဇီ၀ ဓာတ္ေပါင္းေလးဟာ ႏွစ္ကာလမ်ားစြာၾကာမွ လူသားျဖစ္လာတယ္လို႔ ယူဆၾကပါတယ္။Polymer ျဖစ္ေပၚမႈဟာ ႏွစ္သန္း အနည္း ငယ္ပို၍ ေစာျပီး လူသားကေတာ႔ ဤစၾကာ၀ဠာမွာ လြန္ခဲ႔ေသာႏွစ္ေပါင္း တစ္သိန္း( ၁၀၀,၀၀၀ )ခန္႔ကမွ ျဖစ္လာတယ္လို႔ ဆိုပါ တယ္။

တဖန္ ဆင္႔ကဲေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ တစ္မ်ိဳး ကမၻာေျမမွာ ဆက္ျပီးျဖစ္ေပၚလာတယ္ ။ ဤစၾကာ၀ဠာမွာ ကမၻာေျမ ရဲ႔ အေပၚယံ အလြာ ျဖစ္ေပၚလာျပီးေနာက္မွာ စၾကာ၀ဠာမွာ လဲ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ဆက္ျဖစ္လာတယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။ဒီ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ တစ္မ်ိဳး ကို “မဟာေပါက္ကြဲမႈ ( Big Bang )” သီအိုရီ လို႔ ေခၚလိုက္ၾကပါတယ္ ။

“မဟာေပါက္ကြဲမႈ ( Big Bang )” ကို ေတြ႔ရွိျခင္းဟာ ဗုဒၶရဲ. ကမၻာေလာကျဖစ္တည္ပံု အေဟာ နဲ႔ အေတြးအျမင္ သြားတူေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဗုဒၶက်မ္းဂန္ေတြမွာ လည္း ေနာက္ဆံုးမွာ ကမၻာဟာ အလြန္ပူျပင္းလာျပီး တစ္ခ်ိန္တည္းေလာက္နီးနီးမွာ ေန (၇) စင္း ေပၚထြက္လာလ်က္ ကမၻာေလာက ေပါက္ကြဲ ေတာ႔မည္႔ အေျခအေနကို ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။ဒီ အပူရွိန္ကလည္း ကမၻာေျမကို ေလာင္ကြ်မ္းပစ္လိုက္မယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။
    
သိပၸံပညာရွင္ေတြကေတာ႔ ဒီ Big Bang ဟာ လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၃ ဘီလီယံ ခန္႔က ျဖစ္ပ်က္ခဲ႔တယ္ လို႔ ယူဆၾကပါတယ္။အဲဒီ ေနာက္ ဆင္႔ကဲ ျဖစ္စဥ္ေပါင္းမ်ားစြာ မွာ သတၱ၀ါရဲ. ရုပ္ ၊ နာမ္ ပိုင္း ဆင္႔ကဲ ျဖစ္စဥ္ေတြ လဲ ပါ၀င္ လာရတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ သိပၸံပညာရွင္မ်ားစြာတို႕ သည္ သတၱ၀ါရဲ. မူလဘူတ ရုပ္ ၊ နာမ္ တို႕ အတူတကြ ျဖစ္ေပၚရမည္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ လံုး၀ မျဖစ္ေပၚႏိုင္ေၾကာင္း ယူဆၾကသည္ ။

Einstein ကလဲ ... Matter and mind must arise together or not at all ; that, in other words , there is simultaneous genesis of matter and mind . လို႕ အတည္ျပဳခဲ႔ ပါတယ္။

အဲဒီမွ တဆင္႔ ဒီလို ရုပ္ ၊ နာမ္ တို႕ အတူတကြ ျဖစ္ေပၚလာဖို႕ ဘံုအရင္းအျမစ္ တစ္ခုေတာ႔ ရွိရမယ္ ဆိုျပီး ရွာၾကံၾကပါတယ္ ။

Henri Bergson said that mind is a condensation from consciousness . He also said that once consciousness is present, matter can be deduced from it. In other words, consciousness gives rise to mind and matter. ဟင္နရီဘဂ္ဆင္ ေျပာတာ က နာမ္ဟာ အာရံုစုဖြဲ႔မႈကေန ျဖစ္လာတယ္ ။ အာရံုစုဖြဲ႔မႈျဖစ္လာတာနဲ႔ ရုပ္ကိုလည္း ဆင္ျခင္ေတြး ဆႏိုင္ျပီ ။ တစ္နည္းဆိုရရင္ အာရံုသိမႈဟာ နာမ္ နဲ႔ ရုပ္ကို ျဖစ္ေစတယ္…… လို႔ ေျပာပါတယ္။

ဒီအခ်က္ကို ဗုဒၶျမတ္စြာက အတိအက် ေဟာေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
” ၀ိဥာဏပစၥယာ နာမရူပံ “...(အာရံုသိမႈ ၀ိဥာဏ္ သည္ နာမ္ ႏွင္႔ ရုပ္ ကို ျဖစ္ေစသည္။)….

ဒီေတာ႔ စၾကာ၀ဠာ ၏ ဆင္႔ကဲေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္မ်ားမွ တဆင္႔ သတၱ၀ါရဲ. ရုပ္ ၊ နာမ္ ပိုင္း ဆင္႔ကဲ ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ သိပၸံပညာရဲ. သံုးသပ္ခ်က္ေတြ နဲ႔ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ. တရားေတာ္မ်ား အဘယ္မ်ွ တူညီ နီးစပ္ေနေၾကာင္း ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ ရာ ေတြ႕ ရွိရပါ ေၾကာင္း……………………။

ဒီလို သူတို႔ ရင္းႏွီးျပီးသား သိပၸံပညာရွင္ေတြ ရဲ႔ အကိုးအကားေတြ ဘာေတြနဲ႔ တိတိက်က်ေျပာႏိုင္မွ သူတို႔က လက္ခံမွာေလ။ တရားေဟာဖို႔ဆိုရင္ ဘာလဲ ၊ ဘယ္မွာလဲဆိုတာကိုေတာင္ ေသေသခ်ာခ်ာမေျဖႏိုင္ရင္ ဘယ္လို ဆက္ေဟာႏိုင္ပါ႔မလဲ ။ဘယ္ယံုၾကည္ပါေတာ႔မလဲ ။

အခုေနာက္ပိုင္းေတာ႔ ႏိုင္ငံျခားမွာ ခ်မ္းေျမ ႔ ဆရာေတာ္ ေျဖတာေတြ သိပ္ကို ေကာင္းတယ္ ။ အရမ္းကို အဆင္႔အတန္းျမင္႔တဲ႔ သံုးသပ္ခ်က္ေတြ၊ ကိုးကားခ်က္ေတြ နဲ႔ ေျဖတယ္။ဓမၼေစတီဆရာေတာ္လဲ ဒီလို ပါပဲ ။ဒါေပမယ္႔ ႏိုင္ငံျခားမွာ သူေျဖတာေတြေတာ႔ ေသေသခ်ာခ်ာမဖတ္ၾကရေသးဘူး။ တရားေတြမွာေဟာရင္းေျပာသြားတာေလာက္ပဲ သိေနရတယ္။ သူကေတာ႔ ဆရာ၀န္ေတြ ၊ အင္ဂ်င္နီယာေတြ ၊ ပညာရွင္ေတြကိုဆရာေတာ္ေတြကို အၾကံေပးၾကဖို႔ ၊ ပူးေပါင္းျပီး ဒီလို သက္ေသျပခ်က္ေတြ ထုတ္ၾကဖို႔ ဖိတ္ေခၚေလ႔ရွိပါတယ္။

တို႔ေတြလဲ တတ္ႏိုင္သေလာက္ စဥ္းစားအေျဖရွာၾကတာေပါ႔ ။

ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
ေပးပုိ ့မွ်ေ၀သူ။ ကုိေတ teza htut <tezahtut@gmail.com>

No comments:

Post a Comment