Sunday, June 16, 2013



သမိုင္းလိမ္ေဌးလြင္ဦးသို႕
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။

((သမိုင္းကို လိုက္ရင္ အစအဆံုး လိုက္သင့္ပါတယ္။ ကက္ဆက္က သီးခ်င္းဖြင့္သလို ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ သီခ်င္းကိုပဲ ေနာက္ျပန္လွည့္ ျပန္ဖြင့္ေနတာ သမိုင္း မဟုတ္ပါ။ ရခိုင္သမိုင္း၊ ျမန္မာ သမိုင္း ဟိုးအစ-ထိ လိုက္ႏုိင္သမွ် လိုက္ပါ။ အဲ့ေတာ့မွ အိမ္ရွင္ ဧည့္သည္ ကြဲျပားသြားပါမယ္။))

ေကာင္းလိုက္တာ.... မွန္ပါ့ဗ်ား... ဒါေပမယ့္ သူမ်ားက်ေတာ့ အစထိလိုက္ခိုင္းၿပီး ကိုယ့္က်မွ ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ယက္ၿပီး ကက္ဆက္ဖြင့္သလိုလုပ္သြားပံုမ်ား လိပ္မ်ိဳးလို႔ေတာင္ မႏွိဳင္းခ်င္ဘူး.. ျမင္းမ်ားလိုပဲ... (လိပ္က ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ယက္တာ နည္းနည္းေႏွးေသးတယ္...အခုလုပ္ပံုက အျမန္ဆံုးနည္းနဲ႔ အသားကုန္ယက္ေနတာေလ)
ကဲ သမိုင္းကိုလိုက္ရင္ အစထိလိုက္ေနာ္... အဘိရာဇာဆိုတဲ့ သာကီမင္း အႏၵိယက ျမန္မာကိုေျပးလာတာက တေကာင္းေခတ္မတိုင္မီက... ထားလိုက္ပါေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္ေပါ့... အဲ...ဒါေပမယ့္ အခုလက္ရွိ ကမာၻမွာ ျမန္မာေဟ့လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ႏိုင္ေနတဲ့ ကမၻာ့ပထမဆံုး ေစတီေတာ္... ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာအတိေစတီေတာ္... ဘုရားရွင္ေလးဆူရဲ့ ဓါတ္ေတာ္ေမြေတာ္ေတြ ဌာပနာထားတဲ့ ေစတီေတာ္ႀကီးကို တည္ခဲ့တာက ဘုရားရွင္ေတာ္ပြင့္ထြန္းေပၚေတာ္ဆဲအခ်ိန္ အတိအက်ေျပာရရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ေက်ာ္က.... ဒါဆို အဲဒီေစတီေတာ္ႀကီးကို တည္ထားခဲ့တဲ့ ဥကၠာလာပမင္းႀကီးက ျမန္မာႏိုင္ငံက မဟုတ္လို႔ ဘယ္ကတုန္း... ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ကုလားကူးလာပါတယ္ဆိုတာက လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္တုန္းကလဲ... သမိုင္းအေထာက္အထားနဲ႔ သက္ေသျပ... က်ဳပ္ေျပာတာကို အခု ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးကို ျပၿပီး က်ုဳပ္ဘက္ကလည္း သက္ေသျပမယ္... ဒါဆို လူမ်ိဳးအရ အိမ္ရွင္ ဧည့္သည္ဆိုတာ ရွင္းၿပီ... ဒါဆို သာကီမ်ိဳးေဟ့ တို႔ဗမာဆိုၿပီး ဘာလို႔ေျပာသလဲ မကပ္နဲ႔ေနာ္... (ခင္ဗ်ားမစဥ္းစားမိလဲ က်ဳပ္ကပဲ နည္းေပးတယ္ မွတ္လိုက္ေပါ့ဗ်ာ..) ျမန္မာျပည္မွာ မူရင္းရွိေနတဲ့ လူမ်ိဳးေတြရယ္ အဘိရာဇာတို႔က ဆင္းသက္လာတဲ့ သာကီဝင္ႏြယ္ေတြရယ္ တရုတ္တိဘက္က ဆင္းလာတဲ့ တိုင္လူမ်ိဳးေတြရယ္ေပါင္းၿပီး ဗမာဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာတာမို႔ သာကီမ်ိဳးေဟ့ တို႔ဗမာလို႔ က်ဳပ္တို႔က ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာ ေၾကြးေၾကာ္ပါသဗ်ာ.... ဟဲဟဲ...

ကဲ ဘာသာအရ အိမ္ရွင္ ဧည့္သည္ေျပာမယ္... က်ဳပ္တို႔ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕ အဆံုးအမသာသနာေတာ္ဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ေက်ာ္ၿပီ.. ခင္ဗ်ားတို႔ အစၥလာမ္ဘာသာက ဘယ္အခ်ိန္ကေပၚတာလဲ... ဘယ္သူက ေစာလဲ.. စဥ္းစားေပါ့ ဦးေဏွာက္ကေလးနဲ႔... အဲဒီလို ေနာက္က်မွေပၚတာကိုေတာင္ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ေက်ာ္ ကတည္းက ရွိေနခဲ့တဲ့ သာသနာေတာ္က အိမ္ရွင္မဟုတ္ဘူးလား... ၿပီးေတာ့ ဘာသာဆိုတာ အယူဝါဒလို႔ ခင္ဗ်ားကေျပာတယ္... ဟုတ္သမွ သိပ္ဟုတ္ေပါ့... အယူဝါဒပဲေလ... လက္ဆုပ္လက္ကိုင္မျပႏိုင္မွေတာ့ အယူဝါဒပဲေပါ့... အဲ.... ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္တို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာကေတာ့ အယူဝါဒသက္သက္မဟုတ္လို႔ ဘာသာမဟုတ္ဘူး.. သာသနာလို႔ေခၚပါသဗ်ာ.... ဘာသာေတြအတြက္ Religion ဆိုရင္လံုေလာက္ပါတယ္... ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္တို႔ဟာက ဘာသာမဟုတ္ဘူး သာသနာ... အဆံုးအမ... ေျပာတာယံု.... တားျမစ္တာေရွာင္ၾကဥ္ရံုနဲ႔ လမ္းမဆံုးဘဲ ကိုယ္တိုင္ ဝိပႆနာတရားေတာ္ကို ေလ့လာရွဳမွတ္မွ လမ္းဆံုးနိဗၺာန္ကို ေရာက္ႏိုင္တဲ့ သာသနာေတာ္ပါ... ဝိဘဇၨဝါဒပါ... ေဝဖန္ဆန္းစစ္လို႔ရပါတယ္... ႀကိဳက္သလို ႀကိဳက္တဲ့အခ်ိန္စမ္း.... ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းအက်ိဳးေပးတဲ့ သာသနာလို႔ေခၚတဲ့ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးပါဗ်ာ.... အယူဝါဒသက္သက္မဟုတ္ရေပါင္... အဲဒီေတာ့ အိမ္ရွင္ ဧည့္သည္ ဆိုတာေလးေတြ ဘာသာနဲ႔ သာသနာမတူပံုေလးေတြ ေသခ်ာသိႏိုင္ဖို႔အတြက္ ျမန္မာသမိုင္း ျမန္မာစာ ျမန္မာစကားေတြကို ေသခ်ာေလ့လာလိုက္ပါဦးေနာ္.... ေအာ္ စကားစပ္လို႔ ေျပာလိုက္ဦးမယ္ ခင္ဗ်ားတို႔ဘာသာဝင္ေတြ တစ္ခ်ိဳ႕က တစ္ခါတစ္ေလ အစၥလာမ္သာသနာဆိုၿပီး သာသနာဆို႔တဲ့ အဓိပၸါယ္မသိပဲ ျမန္မာစာ ျမန္မာစကားအနက္အဓိပၸါယ္ ေသခ်ာဂဏမသိပဲ စကားလံုးခိုးခိုးသံုးတာလဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႕ရတယ္ေနာ္... အဲဒါေလးေတြကိုလဲ ေသခ်ာရွင္းျပလုိက္စမ္းပါဦးဗ်ာ.... စကားလံုးတစ္ခု ေသခ်ာမသိပဲ ခိုးမသံုးပါနဲ႔လို႔.. ရွက္စရာေကာင္းလွပါတယ္လို႔.... ဟီးဟီး....
**ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုတဲ့ ဧရိယာထဲမွာ ေပၚထြန္းခဲ့တယ္ ဘာသာတရား ဆုိတာ မရွိပါ။ ဗုဒၶဘာသာသည္လည္း ျမန္မာ ဇာတိမဟုတ္၊ ခရစ္ယာန္သည္လည္း ျမန္မာဇာတိမဟုတ္၊ အစၥလာမ္သည္လည္း ျမန္မာဇာတိ မဟုတ္၊ ဟိႏၵဴ ဘာသာသည္လည္း ျမန္မာဇာတိမဟုတ္- ဘယ္ဘာသာတရားသည္မွ ျမန္မာဇာတိမဟုတ္ပါ။
ဘာသာႀကီး ေလးပါးထဲမွာ ေစာစီးစြာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဟိႏၵဴဘာသာက ျမန္မာျပည္ထဲကို အေစာဆံုး ၀င္လာခဲ့ တယ္။ **)

မွားၿပီးရင္း မွားျပန္ေပါ့ သမိုင္းေၾကာင္းကို.... ဟိဟိ.... ဟိႏၵဴဘာသာက အေစာဆံုးဝင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ဘယ္သက္ေသနဲ႔ျပတာတုန္း.... ပုဂံေခတ္ အေနာ္ရထာလက္ထက္ သာသနာေတာ္ဝင္ေရာက္လာပံုက အႏိၵယကေနမဟုတ္ဘူးေလဗ်ာ.... ခင္ဗ်ားကလဲ လြဲျပန္ၿပီ... မြန္တို႔ဌာနီ ရာမည ဆိုတဲ့ သထံုျပည္ကေနလာတာေလဗ်ာ.... ေလးတန္း ငါးတန္းေလာက္တုန္းက သမိုင္းကို ေသခ်ာမက်က္ဘူးနဲ႔တူတယ္.... ဘယ့္ႏွယ့္ ကေလးေတာင္သိတာကိုဗ်ာ... ဖစ္မွဖစ္ရေလျခင္း... ဟားဟား.... ၿပီးေတာ့ အေနာ္ရထာလက္ထက္ေလာက္တုန္းကဆို အိႏၵိယမွာေတာင္ ဗုဒၵဘာသာေနလိုလလိုထြန္းေတာက္ေနတုန္းေလဗ်ာ... သီဟိုဠ္ဆိုမေျပာေနပါေတာ့.... အဲဒီေတာ့ အဲဒီအခ်ိ်န္မွာ ဟိႏၵဴဘာသာ အိႏၵိယကေန အရင္ဝင္တယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားဗ်ာ... အေနာ္ရထာမတိုင္ခင္က အရည္းႀကီးဝါဒဆိုတာ ဟိႏၵဴလို႔ ခင္ဗ်ားက ေျပာခ်င္တာလား.. ဒါဆို ဟိႏၵဴကိုေစာ္ကားသလို ျဖစ္ၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔စစ္မ်က္ႏွာ ႏွစ္ဘက္ဖြင့္ေနရမယ္ေနာ္ သတိလည္းထားဦး... ဟိႏၵဴဝါဒမွာ ပန္းဦးဆက္တယ္ဆိုတာ မရွိဘူးေလ..ဟုတ္ရဲ့လား... အဲဒါေၾကာင့္ေျပာတာေပါ့... သမိုင္းေၾကာင္းေလးေတြ ေလ့လာပါလို႔...((မင္းကန္စီ))
http://www.facebook.com/notes/အာဇန္း-ဗီလိန္/ဘယ္သူက-အိမ္ရွင္လဲ/526392704085418

ဘယ္သူက အိမ္ရွင္လဲ

by အာဇန္း ဗီလိန္ (Notes) on Sunday, May 5, 2013 at 2:47am

အခုတစ္ေလာ ေရပန္းစားလာတဲ့ စကားတစ္ခြန္းက “မြတ္စလင္ေတြကလည္း လိမ္လိမ္မာမာ (ပါးပါးနပ္နပ္) ေန ေပါ့၊ အိမ္ရွင္နဲ႔ သင့္ျမတ္ေအာင္ေပါင္းေပါ့၊” ဆိုတဲ့ စကားပါပဲ။ ဒီစကားကို အသည္းယားေနတာ ၾကာပါၿပီ။ ေျပာရမွာ မ်ားလြန္းလို႔ စကားမႀကံဳႏိုင္ အလွည့္မေရာက္ႏိုင္ ျဖစ္ေနတယ္။ တုိက္တုိက္ဆိုင္ဆိုင္ မေန႔က ကၽြန္ ေတာ့ မိတ္ေဆြ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ဖံုးဆက္လာတယ္၊ “ဒကာလည္း အေတာ္လႈပ္ရွားေနတယ္ ဆို၊- ေအး ဒါေတြ က အစိုးရလွည့္ကြက္ေတြပါ၊ ဒီေကာင္ေတြကေတာ့ ဒီလိုပဲ အကြက္မ်ိဳးစံု လုပ္ေနမွာပဲ၊ ကိုယ္ေတြက သိေနဘို႔ လိုတယ္။ မြတ္စလင္ေတြကလည္း လိမ္လိမ္မာမာနဲ႔ အိမ္ရွင္နဲ႔ သင့္ျမတ္ေအာင္ အလိုက္သင့္ေနတတ္ဘို႔ လိုတယ္၊” ဆိုၿပီး ေျပာလာျပန္ပါတယ္။” ဦဇင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ပုဂၢိဳလ္ေရး အလြန္ရင္းႏွီးေနတဲ့ အတြက္ ရည္ရြယ္ ခ်က္ အဆိုးနဲ႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သိေနပါတယ္။ သူ႔ချမာ သူအေတြးရွိသေလာက္၊ သူ႔ဗဟု သုတ အေလွ်ာက္ ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္း ေျပာမွန္းလည္း ကၽြန္ေတာ္ သိေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္-- ဒီစကား က အေတာ္ေလး မွားယြင္းေနတဲ့ စကားျဖစ္ေနေတာ့- ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရရွည္ ၿမံဳမေနသင့္ဘူး ထင္တာနဲ႔--
“ေနဦး ေနဦး ဦးဇင္း၊ ဦးဇင္းေျပာတာက မြတ္စလင္ေတြက ဧည့္သည္သေဘာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုလားေတြက ဧည့္သည္ေတြလား၊” ဆိုေတာ့ သူနားေထာင္ေနပါတယ္။ “ကုလားနဲ႔ ဗမာ ျမန္မာျပည္ကို ဘယ္သူက အရင္ ေရာက္ တာလဲ။ ဦးဇင္း ေလ့လာသင့္တယ္။ လက္ရွိျမန္မာစာအျဖစ္ ေရးသား ေျပာဆိုေနတဲ့ ျမန္မာစာ ကိုယ္က ကုလားစာ (ျဗမီ)က ဆင့္ပြားထားတာ ျဖစ္တယ္။ ျဗမီ၊ ပ်ဴ၊ မြန္၊ ျမန္မာ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္လာတဲ့စာပါ။ ျမန္မာရဲ႔ အစလူမ်ိဳးေတြဟာ ျဗမီ စာေပကို သံုးတဲ့ (အိႏၵိယ)သားေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ဖံုးကြယ္ထားလို႔ မရႏိုင္ဘူး။ ပ်ဴ ေတြက အိႏိၵယျပည္မွာ ပညာေတာ္သင္ေတြလႊတ္ၿပီး ျဗမီစာေပ အကၡရာကို ျမန္မာထဲ ယူခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါ ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ထဲကို ၀င္လာတဲ့ အိႏၵိယ မ်ိဳးႏြယ္နဲ႔ တရုတ္မ်ိဳးႏြယ္ ႏွစ္ခုမွာ အိႏၵိယမ်ိဳးႏြယ္ေတြက အရင္ အဦး ျဖစ္တယ္-- ဆိုတာ ေသခ်ာေအာင္ ေလ့လာပါ။
အဂၤလိပ္ေခတ္က ေရာက္လာတဲ့ အိႏၵိယတိုက္သား ႏွစ္ေယာက္ တစ္ပိုင္းကို အေၾကာင္းျပၿပီး ကုလားေတြက အခုမွ ေရာက္လာတာ ဘာညာ ေလွ်ာက္ေျပာမေနပါနဲ႔၊ ကုလားထက္ ေနာက္က်ၿပီး တရုတ္ေတြ ဒီေန႔ထိ လာ ေနဆဲ ျဖစ္တယ္ ဗမာထဲကို ၀င္ေရာေနဆဲ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း မေမ့ထားသင့္ဘူး။ ျမန္မာျပည္ ဆုိတဲ့ ေနရာေဒသကို အိႏၵိယမ်ိဳးႏြယ္နဲ႔ တရုတ္မ်ိဳးႏြယ္ေတြဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ၀င္လာေနလာေနခဲ့တယ္။ အစဥ္ အဆက္ တြက္ၾကည့္ရင္ ကုလားက ေရွ႔႕က်တာခ်ည္းပဲ။ ဒီလိုဆိုရင္ ဘယ္သူက ဧည့္သည္လဲ၊ ဘယ္သူက အိမ္ရွင္လည္း သိႏိုင္ပါတယ္။
ဘာသာတရား အရၾကည့္ရင္လည္း-- ဘာသာတရား ဆိုတာ အယူ၀ါဒ ျဖစ္တယ္။ အရည္းႀကီး-၀ါဒကို မႀကိဳက္ လို႔ ျမန္မာဘုရင္ေတြက ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶ၀ါဒနဲ႔ အစားထိုးခဲ့တယ္။ ဒါဟာ အယူ၀ါဒပါ။ အစၥလာမ္၊ ခရစ္ယာန္ ဆိုတာ လည္း ဒီအတိုင္းပဲ အယူ၀ါဒမ်ား ျဖစ္တယ္။ အယူ၀ါဒမွ အိမ္ရွင္ ဧည့္သည္ ဆိုတာ မရွိဘူး။ အဲ့လို ေျပာၾကစတမ္း ဆို အစၥလာမ္၀ါဒ ထက္ေနာက္အမ်ားႀကီးက်တဲ့ ဆိုရွယ္လစ္ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒ ျမန္မာကို ေရာက္လာတယ္၊ ဧည့္ သည္ ဆိုၿပီး ေမာင္းမထုတ္ခဲ့ဘူး။ အခု ဒီမိုကေရစီ ၀ါဒရယ္လို႔ ေရာက္လာတယ္- ဧည့္သည္ ဆိုၿပီး ေမာင္းမ ထုတ္ခဲ့ဘူး။- လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုတဲ့ ေခါင္းစီး ေရာက္လာတယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ေထာင္က်ေနစဥ္ ကေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ အလြန္နား၀င္ခ်ိဳတဲ့ ၀ါဒျဖစ္ၿပီး- စစ္အစိုးရကလြဲ က်န္သူအားလံုး ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး လက္ခံ ခဲ့တယ္- ဧည့္သည္ဆိုၿပီး ေမာင္းမထုတ္ခဲ့ဘူး။
အခု မြတ္စလင္ေတြကို ဧည့္သည္ ဆုိၿပီး ေခါင္းစီးတပ္၊ အႏိုင္က်င့္တဲ့ အခ်ိန္မွ လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုတာလည္း မလိုခ်င္တဲ့ ဧည့္သည္ ျဖစ္သြားေရာ့လား။-- သမိုင္းကို လိုက္ရင္ အစအဆံုး လိုက္သင့္ပါတယ္။ ကက္ဆက္က သီးခ်င္းဖြင့္သလို ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ သီခ်င္းကိုပဲ ေနာက္ျပန္လွည့္ ျပန္ဖြင့္ေနတာ သမိုင္း မဟုတ္ပါ။ ရခိုင္သမိုင္း၊ ျမန္မာ သမိုင္း ဟိုးအစ-ထိ လိုက္ႏုိင္သမွ် လိုက္ပါ။ အဲ့ေတာ့မွ အိမ္ရွင္ ဧည့္သည္ ကြဲျပားသြားပါမယ္။--- အစိုးရ က အကြက္ဆင္ လွည့္ပတ္ေနတယ္ ဆိုတာကိုယ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ မျငင္းဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ဦးဇင္းတို႔လို သာသနာ့ ၀န္ေဆာင္ လူထုေရွ႔ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာလည္း သိသင့္တာကို အမွန္သိထားသင့္ပါတယ္။” ဆိုၿပီး ဆက္တိုက္ ေျပာခ်လိုက္ပါတယ္။
ဦးဇင္းကလည္း-- “ေအးပါ။ ေအးပါ။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ဒီအထဲမွာေတာ့ ဒို႔ မပါဘူး၊ ဒို႔ကေတာ့ ေအးေအးပဲ ေနလိုတယ္၊ လူဟာ လူပဲ လို႔ ျမင္တယ္၊- အားလံုး ေအးသြားရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့၊” ဆိုၿပီး စကားျပတ္သြားပါေတာ့တယ္။

ေဌးလြင္ဦး(mmsy)

  • Autumn Mtz အိမ္ရွင္နဲ႕ေည္႕သည္ဆိုတဲ႕ အသံုးအႏွံူးက ဘာသာေရးနွစ္ခုအတြက္ပါ ၿမန္မာၿပည္မွာ ဗုဒၵဘာသာ ထြန္းကားခဲ႕တာ ၾကာပါၿပီ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္ကတဲက ေရြတိဂံုေစတီဆိုတာ ရွိေနၿပီ.. ဗုဒၵဘာသာ ထြန္းကားၿပန္႕ပြားလာတာကေတာ႕ ပုဂံေခတ္ အေနာ္ရထာမင္းၾကီး နဲ႕ က်န္စစ္သားမင္းၾကီးတို႕အခ်ိန္ေတြမွာ တိုးတက္လာတယ္ တစ္ခ်ိဳ႕ အစၥလာမ္ ဇြတ္ညင္းေတြက ပုဂံေခတ္ထဲက ၿမန္မာၿပည္မွာ အစၥလမ္ဘာသာ ရွိေနၿပီဆိုၿပီး ဇြတ္ေၿပာေနေပမဲ႕ ထင္ရွားေသာ သက္ေသ အေထာက္အထားမရွိပါ.. ပုဂံေခတ္ ပင္းယ အင္း၀ ေညာင္ရမ္းေခတ္စတာေတြမွာ အစၥလာမ္အေၾကာင္း တစ္စံုတစ္ရာ မရွိပါ(ဥပမာ ဗလီ ၀တ္ၿပဳေသာအေဆာက္အဦး) ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေနွာင္းပိုင္းၾကမွ အဂၤလိပ္နဲ႕ အတူ ပါလာၾကတာပါ ဒါေၾကာင္႕ ၿမန္မာၿပည္မွာ ဗုဒၵဘာသာဟာ အိမ္ရွင္ဘာသာ အစၥလာမ္ဘာသာ ကေတာ႕ ေည္႕သည္ပါလို႕ေၿပာတာပါ ေနာက္တစ္ခုက ေဆာ္ဒီလိုတိုင္းၿပည္မွာ လူသားအားလံုးဟာ ဒီၿဂိဳဟ္ ကမၻာ မွာ ခရီးသည္ေတြပဲ ဒါေၾကာင္႕ တစ္ၿခားလူေတြကိုးကြယ္တဲ႕ဘာသာကို လဲေလးစားေနရာေပးပါဆိုရင္ ရနုိင္မလား...သိခ်င္ပါတယ္...တစ္ခ်ိဳ႕ေတြေၿပာေနတဲ႕ ၿမန္မာၿပည္မွာ ဗုဒၵဘာသာ ေရာက္ရွိတာ
    ပုဂံေခတ္ၾကမွ ဆိုလို႕ေသခ်ာေလ႕လာပါ ပုဂံေခတ္ အေနာ္ရထာမင္း ဘယ္က ေန ပိဠိကတ္ေတာ္ေတြသြားသည္လာတာလဲ...

    အာဇန္း ဗီလိန္ **ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုတဲ့ ဧရိယာထဲမွာ ေပၚထြန္းခဲ့တယ္ ဘာသာတရား ဆုိတာ မရွိပါ။ ဗုဒၶဘာသာသည္လည္း ျမန္မာ ဇာတိမဟုတ္၊ ခရစ္ယာန္သည္လည္း ျမန္မာဇာတိမဟုတ္၊ အစၥလာမ္သည္လည္း ျမန္မာဇာတိ မဟုတ္၊ ဟိႏၵဴ ဘာသာသည္လည္း ျမန္မာဇာတိမဟုတ္- ဘယ္ဘာသာတရားသည္မွ ျမန္မာဇာတိမဟုတ္ပါ။
    ဘာသာႀကီး ေလးပါးထဲမွာ ေစာစီးစြာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဟိႏၵဴဘာသာက ျမန္မာျပည္ထဲကို အေစာဆံုး ၀င္လာခဲ့ တယ္။ **

    Autumn Mtz အာရဗ္နိဳင္ငံေတြလဲ ...ဒီလိုပဲရွင္ ....စေပၚလာထဲက ဘာသာမရွိပါဖူးးး.... ဘာသာၾကီး၄ခုလံုးးးး ...နိဳင္ငံ (၄)ခုကသာစခဲ.တာပါ... ဘာသာၾကီး (၄)ခုမတိုင္ခင္ ...ကမၻာၾကီးဟာ ...နတ္နဂါး နတ္ဘုရားး ..ယဇ္ပူေဇာ္ တာေတြနဲ.စခဲ.တာပါ...။ ဟိႏၵဴကလဲသီ၀ (သွ်ီဗား )နတ္ဘုရားပါပဲရွင္ .... ။ က်မတို.က မဟာလူသား ေဂါတမ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးရဲ. ေျခေတာ္ ခ်ခဲ.တဲ. ... ဆံေတာ္ စံပါယ္ေတာ္မူတဲ.ေဒသ ဗုဒၶဘာသာနိဳင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္။ မေလးရွားတို. အင္ဒိုနီးရွားတို. ေဂ်ာ္ဒန္တို. မြတ္စလင္နိဳင္ငံေတြကေရာ စတည္ထဲက ဘာသာရွိတယ္လို.မ်ား ထင္ေနခဲ. လားရွင္...။ အဲ.နိဳင္ငံေတြမွာေရာ တမာန္ေတာ္မိုဟာမက္ ေျခေတာင္ခ်ခဲ.ဖူးလားရွင္။ ေမတို.ဖလွယ္တာကလြဲလို. မထိခိုက္ၾကရေအာင္ပါ....။ေမဒီလိုေတြမေျပာခ်င္ပါဖူး .... ကိုယ္.ဘာသာအေၾကာင္းေျပာလို. ..ကိုယ္နားလည္သေလာက္ေလး ျပန္ရွင္းျပတာပါ ... မမုန္းေစခ်င္ပါဖူး။

    Autumn Mtz အကိုဗီလိန္ေရ ... သမိုင္းမတင္မီေခတ္ေတြအေၾကာင္းးးကို ...သမိုင္းသုေတသီေတြထက္ေတာင္ေလ.လာအားေကာင္းတဲ. ... အဲ.ပို.စ္.ပိုင္ရွင္ဦးေဌးလြင္ဦးကို ... ေဒါက္တာဘြဲ.ခ်ီးျမွင္.မွရေတာ.မယ္ထင္တယ္ အကို။

    အာဇန္း ဗီလိန္ ညီမေလးေမ နည္းနည္းအားနာမိတယ္ ညီမေလးမွတ္ခ်က္ကိုဖတ္ၿပီးေတာ့ ဘာေျပာရမွန္းေတာင္မသိေတာ့ပါဘူး
    မေၾကာက္ပါနဲ႕ ဗီလိန္ဆိုတာနဲ႕၁ကယ္လူဆိုးႀကီးထင္မေနပါနဲ႕ 3နာရီေလာက္ေနမွ ဆရာေဌးလြင္ဦးကို ေဒါက္တာဘြဲ.ခ်ီးျမွင့္ခ်င္ေနတယ္ဆိုေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ စဥ္းစားစရာပဲ လြတ္ေတာ္မွာအဆိုတ
    င္သြင္းထားလိုက္မယ္ေနာ္.....

    ဆရာေဌးလြင္ဦးအေၾကာင္းကိုသိခ်င္ရင္ ဒီမွာ၀င္ၾကည္႕ပါ http://islammyanmar.com/
    ၁ခုေတာ့သတိေပးလိုက္မယ္ေနာ္ ဘာသာေရးအေၾကာင္းကို အယူေျပာင္းေပးေၾကး ေဆြးေႏြးရန္ ဆိုတ့ဲေနရာမွာေတာ့
    သူနဲ႕ေဆြးေႏြးခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ စာအုပ္ေတြမ်ားမ်ားဖတ္ထားလိုက္ဦး.....

    အာဇန္း ဗီလိန္ က်ေနာ္မည္သည္႕ဘာသာကိုမွ ပုတ္ခတ္ထားတာမပါပါဘူး
    ညီမက အရင္ေရာက္တ့ဲဘာသာကို အိမ္ရွင္အျဖစ္သတ္မွတ္ခ်င္တာမဟုတ္လား
    အကိုကေတာ့ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ဟိႏၵဴဘာသာက အရင္ေရာက္တယ္ဆိုတာ လက္ခံတယ္
    ညီမကလက္မခံဘူးဆိုရင္ သမိုင္းသက္ေသျပေလ အကိုယံုေပးပါ့မယ္......


    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=167135150118154&set=pb.100004650095040.-2207520000.1371409053.&type=3&theater 

     
    • အာဇန္း ဗီလိန္ ဗဟံု ေ၀ သရဏံ ယႏၱိ၊ ပဗၺတာနိ ၀နာနိ စ။ အာရာမရုကၡေစတ်ာနိ၊ မႏုႆာဘယတဇၨိတာ။ ေနတံ ေခါ သရဏံ ေခမံ၊ ေနတံ သရဏ မုတၱမံ။ ေနတံ သရဏမာဂမၼ၊ သဗၺဒုကၡာ ပမုစၥတိ။

      ေၾကာက္ရြံထိတ္လန္႔ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ လူတို႔သည္ ေတာင္တို႔ကို၎၊ ေတာတို႔ကို၎ အရံ သစ္ပင္ ေစတီပုတိုးတို႔ကို၎ တည္ထားကို
      းကြယ္ၾကကုန္၏။ ထိုသို႔ ထိုအရာမ်ားအား ကိုးကြယ္ ျခင္းသည္ ေဘးကင္းေသာ ကိုးကြယ္ျခင္းမဟုတ္၊ ဤကိုးကြယ္ရာတို႔အား ကိုးကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္။ (ခုဒၵကပါဌ (၅)က်မ္းတြဲ ပါဠိေတာ္- ဓမၼပဒပါဠိ- ဗုဒၶ၀ဂၢ- အဂၢိ ဒတၱျဗာဟၼဏ၀တၳဳ- (ျမန္မာမ်ား အမ်ားသိ- ဓမၼပဒ ၁၈၈၊၁၈၉)

      အထက္ပါ ပါဠိေတာ္မွာ အနည္းငယ္ ရွင္းစရာ ျဖစ္ေသာ စကားလံုးမွာ ေစတ်ာနိ ေခၚ ေစတီ ဟူ သည့္ စကားလံုးပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုစကားလံုးသည္ တည္ထားကိုးကြယ္ျခင္း ဟု အနက္ကိုေပး သည့္ ေစတိယ် ဟု ဆင့္ပြားျခင္း ျဖစ္၍- ရုပ္၀တၳဳ၊ စိတ္ကူးပံုဖြဲ႔ အာရံုတည္၀တၳဳ မွန္သမွ် အႀကံဳး၀င္ ေပသည္။ ထိုသုိ႔- တည္ထားကိုးကြယ္မႈ မွန္သမွ်အား ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းသည္ ေဘးကင္း ေသာ ကိုးကြယ္ျခင္း မဟုတ္- ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ကုိယ္ေတာ္ေဂါတမက ေျပာျပသြန္သင္ၿပီး ျဖစ္သည္။

      ထိုမွ်မက- ကိုယ္ေတာ္သည္ သူသက္ရွိထင္ရွား ရွိစဥ္ကပင္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ဆည္းကပ္ၾကည္ညိဳ သဒၶါ လြန္မႈအား တားျမစ္ခဲ့ေၾကာင္း-- ကိုယ္ေတာ့အား ဆည္းကပ္ဖူးေမွ်ာ္ေသာ ရွင္၀ကၠိလိအား ဆိုဆံုးမ ျခင္းျဖင့္ ေဖၚျပခဲ့ေလသည္။

      အလံ ၀ကၠလိ ကႎ ရူေပ၊ ရမေသ ဗလနႏၵိေတ။ ေယာ ဟိပႆတိ သဒၶမၼံ၊ ေသာ မံ ပႆတိ ပ႑ိေတာ။ အပႆမာေနာ သဒၶမၼံ၊ မံ ပႆမၸိ န ပႆတိ။

      ၀ကၠလိ မသင့္ေတာ္- လူမိုက္တို႔သာ ႏွစ္သက္အပ္ေသာ ရုပ္အဆင္း၌ သင္သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေမြ႔ေလွ်ာ္ေနဘိသနည္း။ ပညာရွိေသာ အၾကင္သူသည္ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ျမင္၏၊ ထိုသူ သည္ငါ့ကို ျမင္သည္သာတည္း။ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို မျမင္ေသာသူသည္ ငါ့ကို ျမင္ေသာ္ လည္း မျမင္သည္ မည္၏။ (အပဒါန ပါဠိေတာ္- ၀ကၠလိေတၳရအပဒါန- ၅၃။ ၅၄)

      ဤမွ-- တရားကို မျမင္ေသာ သူသည္ ငါ့ကို ျမင္ေသာ္လည္း မျမင္သည္ မည္၏ ဆိုေသာ ဆံုးမ စကားမွာ အလြန္ေျပာင္ေျမာက္၍ တရားသေဘာအားျဖင့္ ေလးစား တန္ဘိုး ထားထိုက္ေသာ တ ရားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ထိုမွ် တန္ဘိုး ရွိေသာ တရားစကားမ်ားအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အေနျဖင့္ ညီေနာင္ဗုဒၶသာသနာ၀င္တို႔အား ျပန္လည္ ေဖၚထုတ္ေဆြးေႏြးေပးရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္ ခံစားမႈ မတူညီေသာ ညီေနာင္မ်ားအၾကား- ခံစားယံုၾကည္မႈ နီးစပ္နားလည္လာ ႏိုင္ဘြယ္ အေၾကာင္းရွိ၍- မစူးမစမ္းဘဲ အခ်င္းခ်င္း ပုတ္ခတ္ေနျခင္းသည္ အမုန္းတရားကိုသာ ပြားမ်ားလာမည္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

      Autumn Mtz သူငယ္ခ်င္းပဲ ေတာ္ၾကရေအာင္ပါ ... ရန္မျဖစ္ပါရေစနဲ. ... ။ က်မစိတ္၀င္စားတာလဲသီခ်င္း ..သဘာ၀အလွ ... ပန္း ... ခုေတာ. ကိုယ္သိတဲ.အမွန္ေလးေတြလိုက္ရွင္းျပမိရင္း ....ဟူးးးးး ... ေကာင္းပါတယ္ မွ်တတဲ. မြတ္စလင္သူငယ္ခ်င္းအမ်ားၾကီးရပါတယ္။

      Rosy Chan Shaw I know dis is non of my bussiness but let me say dis that Were I a swan, I would act a swan', Were I a Lion d king of a forest, I would act a lion. There is nothing to argue about it....tx

      Autumn Mtz ***(ေၾကာက္ရြံထိတ္လန္႔ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ လူတို႔သည္ ေတာင္တို႔ကို၎၊ ေတာတို႔ကို၎ အရံ သစ္ပင္ ေစတီပုတိုးတို႔ကို၎ တည္ထားကိုးကြယ္ၾကကုန္၏။ ထိုသို႔ ထိုအရာမ်ားအား ကိုးကြယ္ ျခင္းသည္ ေဘးကင္းေသာ ကိုးကြယ္ျခင္းမဟုတ္၊ ဤကိုးကြယ္ရာတို႔အား ကိုးကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္။ (ခုဒၵကပါဌ (၅)က်မ္းတြဲ ပါဠိေတာ္- ဓမၼပဒပါဠိ- ဗုဒၶ၀ဂၢ- အဂၢိ ဒတၱျဗာဟၼဏ၀တၳဳ- (ျမန္မာမ်ား အမ်ားသိ- ဓမၼပဒ ၁၈၈၊၁၈၉)***
      ဓမၼပဒပါဠိနိႆယမူေတြမွာ သဂၤဇာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမူန႔ဲ မိုးထိဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမူဆိုၿပီး ႏွစ္မူရွိပါတယ္… အဂၢိဒတၱျဗဟၼဏဝတၳဳ ကိုေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွစ္ပါးရဲ့မူက နိႆယ်ေပးပံုတူညီပါတယ္…ေအာက္မွာ အျပည့္အစံုေဖာ္ျပထားပါတယ္…
      ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဂၤတိုင္း မဂဓတိုင္းတို႔၏အၾကား တစ္ခုေသာ သဲစုတြင္ ေနေတာ္မူေသာအခါ တပည့္တို႔အား ေတာေတာင္ကိုကိုးကြယ္ကုန္ေလာ့ သစ္ပင္ကို ကိုးကြယ္ကုန္ေလာ့- စသည္ျဖင့္ ဆံုးမ၍ေနေလ့ရွိေသာ အဂၢိဒတၱရေသ့ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ -
      ၁။ ဗဟံုေဝ သရဏံ ယႏၱိ၊ ပဗၺတာနိ ဝနာနိစ။
      အာရာမရုကၡေစတ်ာနိ၊ မႏုႆာ ဘယတဇၨိတာ။
      ၂။ ေနတံေခါ သရဏံ ေခမံ၊ ေနတံ သရဏ မုတၱမံ။
      ေနတံ သရဏ မာဂမၼ၊ သဗၺဒုကၡာ ပမုစၥတိ။
      ၃။ ေယာစ ဗုဒၶဥၥ ဓမၼဥၥ၊ သံဃဥၥ သရဏံ ဂေတာ၊
      စတၱာရိ အရိယသစၥာနိ၊ သမၼပၸညာယ ပႆတိ။
      ၄။ ဒုကၡံ ဒုကၡသမုပၸါဒံ၊ ဒုကၡႆ စ အတိကၠမံ။
      အရိယ႒ဂႋကံ မဂၢံ၊ ဒုကၡဴပသမဂါမိနံ။
      ၅။ ဧတံေခါ သရဏံ ေခမံ၊ ဧတံ သရဏ မုတၱမံ။
      ဧတံ သရဏ မာဂမၼ၊ သဗၺဒုကၡာ ပမုစၥတိ။
      ဟူ၍ ဤငါးဂါထာကို ေဟာေတာ္မူသည္။ အဂၢိဒတၱရေသ့ တပည့္တစ္ေသာင္းႏွင့္တကြ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟႏၱာျဖစ္ေလကုန္၏။
      ဘယတဇၨိတာ၊ ေဘးျဖင့္ထိတ္လန္႔ကုန္ေသာ။ မႏုႆာ၊ လူတို႔သည္။ ဗဟ၊ု မ်ားစြာကုန္ေသာ။ ပဗၺတာနိစ၊ ေတာင္တို႔ကိုလည္းေကာင္း။ ဝနာနိစ၊ ေတာတို႔ကိုလည္းေကာင္း။ အာရာမရုကၡေစတ်ာနိစ၊ အရံ,အဓိကရ သစ္ပင္တို႔ကို လည္းေကာင္း။ ေဝ၊ စင္စစ္။ သရဏံ၊ ကိုးကြယ္ရာဟူ၍။ ယႏၱိ၊ ဆည္းကပ္ကုန္၏။
      တထာပိ၊ ထိုသို႔ဆည္းကပ္ကုန္ေသာ္လည္း။ ဧတံ၊ ဤေတာေတာင္ သစ္ပင္အေပါင္းသည္။ ေခမံ၊ ေဘးကင္းေသာ။ သရဏံ၊ ကိုးကြယ္ရာသည္။ နေဟာတိ၊ မျဖစ္။ ဧတံ၊ ဤေတာေတာင္သစ္ပင္အေပါင္းသည္။ ဥတၱမံ၊ ျမတ္ေသာ။ သရဏံ၊ ကိုးကြယ္ရာသည္။ နေဟာတိ၊ မျဖစ္။ ဧတံ သရဏံ၊ ဤေတာေတာင္ သစ္ပင္ကို ကိုးကြယ္ျခင္းကို။ အာဂမၼ၊ စြဲ၍။ သဗၺဒုကၡာ၊ ခပ္သိမ္းေသာဆင္းရဲမွ။ နမုစၥတိ၊ မလြတ္။
      ေယာစ၊ အၾကင္သူသည္ကား။ ဗုဒၶဥၥ၊ ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္းေကာင္း။ ဓမၼဥၥ၊ တရားေတာ္ကိုလည္းေကာင္း။ သံဃဥၥ၊ သံဃာေတာ္ကိုလည္းေကာင္း။ သရဏံ၊ ကိုးကြယ္ရာဟူ၍။ ဂေတာ၊ ဆည္းကပ္၏။ ေသာ၊ ထိုရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္ေသာသူသည္။
      ဒုကၡံ၊ ဒုကၡသစၥာလည္းေကာင္း။ ဒုကၡသမုပၸါဒံ၊ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ သမုဒယသစၥာလည္းေကာင္း။ ဒုကၡႆ စ အတိကၠမံ၊ ဒုကၡကိုလြန္ေျမာက္ရာျဖစ္ေသာ နိေရာဓသစၥာလည္းေကာင္း။ အရိယံ၊ ျမတ္ေသာ။ အ႒ဂႋကံ၊ အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ။ ဒုကၡဴပသမဂါမိနံ၊ ဒုကၡခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ။ မဂၢံ၊ မဂၢသစၥာလည္းေကာင္း။ ဣတိ၊ ဤသို႔။ စတၱာရိ၊ ေလးပါးကုန္ေသာ။ အရိယသစၥာနိ၊ အရိယသစၥာတို႔ကို။ သမၼာ၊ ေကာင္းစြာ။ ပညာယ၊ မဂၢပညာျဖင့္။ ပႆတိ၊ ျမင္၏။
      ဧတံ၊ ဤရတနာသံုးပါးအေပါင္းသည္။ ေခါ၊ အဟုတ္သျဖင့္။ ေခမံ၊ ေဘးမရွိေသာ။ သရဏံ၊ ကိုးကြယ္ရာမည္၏။ ဧတံ၊ ဤရတနာသံုးပါးသည္။ ဥတၱမံ၊ ျမတ္ေသာ။ သရဏံ၊ ကိုးကြယ္ရာမည္၏။ ဧတံ သရဏံ၊ ဤရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ျခင္းကို။ အာဂမၼ၊ စြဲ၍။ သဗၺဒုကၡာ၊ ခပ္သိမ္းေသာဆင္းရဲမွ။ မုစၥတိ၊ လြတ္၏။

      Autumn Mtz အဲဒီေတာ့ သစ္ပင္ ေတာ ေတာင္ေတြကို ကိုးကြယ္မႈမျပဳဘဲ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာျမတ္သံုးပါးကိုသာလ်င္ ကိုးကြယ္အပ္ ကိုးကြယ္ထုိက္ေၾကာင္း ေဟာၾကားခဲ့တာပါ…. ဘုရား တရား သံဃာကို ရည္မွန္းတည္ထားတဲ့ ေစတီပုထိုးမ်ားကို မကိုးကြယ္ထိုက္ဘူးလို႔ ေဟာခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး… အခုဘာသာျပန္ဆိုခ်က္ဟာ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ျပဳစုတဲ့ ဘယ္မူလဲဆိုတာ သိလိုပါတယ္…
      ၿပီးေတာ့ ေစတီတည္ထိုက္သူေလးပါးဆိုၿပီးေတာ့လည္း ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္… အဲဒါေတြကေတာ့ (၁) သမၼာသမၺဳဒၶ= သစၥာေလးပါး ျမတ္တရားကို ဆရာမကူသယမၻဴဥာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္လည္းသိ သူတပါးတို႔ကိုလည္း သိေစေတာ္မူေသာ ဘုရား (၂) ပေစၥကဗုဒၶါ= အသီးအျခားပြင့္ေတာ္မူေသာ ဘုရားငယ္ (၃) သာဝက = ဘုရား၏တပည့္သား သံဃာ (၄) စကၠဝတၱိ ရာဇာ= စၾကဝေတးမင္း ဆိုၿပီး ေလးပါးရွိပါတယ္… အဲဒီေလးပါးထဲမွာ အမွတ္စဥ္ ၂ နဲ႔ ၄ တို႔က သာသနာတြင္းကာလမွာ မေပၚေပါက္ႏိုင္ မေပၚေပါက္ေကာင္းတာမို႔ သာသနာတြင္းကာလမွာ က်န္ ႏွစ္မ်ိဳးသာလ်င္ ေစတီတည္ထား ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္… ၿပီးေတာ့ ေစတီယဝိနိစၦယက်မ္းမွာ ေစတီေလးမ်ိဳးလည္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္… အဲဒါေတြကေတာ့ အမ်ားသိၿပီးျဖစ္တဲ့ (၁) ဓါတုေစတီ= ဓါတ္ေတာ္ (၂) ဓမၼေစတီ=တရားေတာ္ (၃) ပရိေဘာဂေစတီ = ျမတ္စြာဘုရား၏ အသံုးအေဆာင္ (၄) ဥဒိၵႆေစတီ = ရည္မွန္းကိုးကြယ္အပ္ေသာ ရုပ္ပြားေတာ္ ဆင္းတု ဆိုၿပီးေတာ့ ေလးမ်ိဳးပဲျဖစ္ပါတယ္… အဲဒီေတာ့ က်ဳပ္တို႔အခုတည္ထားကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ေနၾကေသာ ေစတီေတာ္မ်ားဆိုတာဟာ ဘုရားရွင္အလိုေတာ္က်နဲ႔ ကိုက္ညီပါတယ္… ကိုးကြယ္ထိုက္ပါတယ္… ဘာသာတိုင္းမွာလည္း အခုလို ရည္မွန္းကိုးကြယ္မႈရွိပါတယ္… အစၥလာမ္ဘာသာမွာ မရွိဘူးလို႔ လံုးဝယတိျပတ္ ျငင္းဆိုလို႔လည္း မရပါဘူး… ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ေတြဟာ ကန္ေတာ့လို႔ရွိရင္ မကၠာဘက္ကိုသာ ဦးလွည့္ကန္ေတာ့ရမယ္လို႔ ဆိုထားတာကလည္း အဲဒီအခ်က္ဟာ အထြတ္အျမတ္ထားရာကို ရည္မွန္းတယ္ဆိုတဲ့ သက္ေသသာဓကတစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္… အဲသလိုပဲ က်ဳပ္တို႔ကလည္း က်ဳပ္တို႔ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ တရားေတာ္ေတြရဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ရည္မွန္းၿပီးေတာ့ ေစတီတည္ထားကိုးကြယ္ၾကပါတယ္… ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ကတည္းက ဝတ္လဲေတာ္ကို ဌာပနာၿပီး တည္ထားခဲ့တဲ့ ျဗဟၼာျပည္က ေစတီ၊ ဆံေတာ္ကိုဌာပနာၿပီး တည္ထားခဲ့တဲ့ တာဝတႎသာက ေစတီနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္တို႔ဟာ ဘုရားရွင္အလုိေတာ္နဲ႔မကိုက္ညီဘူးဆိုရင္ တားျမစ္ခဲ့မွာေပါ့…
      ေစတ်ာနိ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုေတာ့ ပါဠိျမန္မာအဘိဓါတ္မွာ ရွာမေတြ႕ပါဘူး.. ေစတ်ာဆိုတဲ့ ပုဒ္ကိုပဲရွာေတြ႕ပါတယ္… ေစတီယ ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္… ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ခုလံုးရဲ့မူရင္းပုဒ္ကေတာ့ စိတ် ဆိုတဲ့ ပုဒ္နဲ႔ ဏ်ဆိုတ့ဲပုဒ္ ႏွစ္ခုကိုေပါင္းထားျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္… ရိုေသးေလးစား ျမတ္ႏိုးပူေဇာ္ရာျဖစ္ေသာ လို႔ အနက္ဖြင့္ထားပါတယ္…
      ဒီေတာ့ ေတာင္တို႔ကို၎၊ ေတာတို႔ကို၎၊ အရံသစ္ပင္ ေစတီပုထိုးတို႔ကို၎ လို႔ ဘာသာျပန္လို႔မရပါဘူး… ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား မူအတိုင္းသာ မွတ္ယူပါ… ျပန္ခ်င္းျပန္ရင္ ေတာင္တို႔ကိုလည္းေကာင္း ေတာတို႔ကိုလည္းေကာင္း အရံသစ္ပင္ တို႔ကိုလည္းေကာင္း ေစတီပုထိုးအမွတ္ျဖင့္ တည္ထားကိုးကြယ္ၾကကုန္၏…. လို႔ပဲ ျပန္သင့္ပါတယ္… ဘယ္ဆရာ ဘယ္ပုဂၢဳိလ္ျပန္ဆိုထားပါသလဲဆိုတာေလး ညႊန္းေစလိုပါတယ္… ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာစာ ျမန္မာစကားမွာ (၎) နဲ႔ (လည္းေကာင္း) အသံထြက္ျခင္း ဆင္ခ်င္သလိုလိုရွိေပမယ့္ အဓိပၸါယ္ အင္မတန္ ကြာျခားလြန္းလွတာေၾကာင့္ပါ… ဘယ္လုိပညာရွိမ်ားလဲလို႔ မွတ္သားခ်င္လို႔ပါ….

      Autumn Mtz ဝကၠလိေထရ္အပါဒါန္ကေတာ့ က်ဳပ္တို႔သာသနာေတာ္ႀကီးရဲ့ သူမတူထူးျခားတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ပဲေပါ့ဗ်ာ… ကာလာမသုတၱန္လိုပဲ အတုမရွိတရားေတာ္ပဲေပါ့… ဘုရားသခင္လို႔ ေျပာတဲ့သူေတြအားလံုးက သူတို႔ကိုပဲ ၾကည္ညိဳ ယံုၾကည္ေနၾကဖို႔ပဲ ေဟာခဲ့ၾကတာကို က်ဳပ္တို႔ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ၾကည္ညိဳ ယံုၾကည္ေနယံုနဲ႔အဆံုးမသတ္ပဲ နိွဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္းျဖစ္တဲ့ အဂၤါရွစ္ပါးနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ မဂၢင္လမ္းေၾကာင္းအက်င့္ေကာင္းေတြနဲ႔ ဝိပႆနာက်င့္ႀကံဖို႔ကိုသာ ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္... ဝကၠလိမေထရ္က တရားမက်င့္ႀကံဘဲ ဘုရားရွင္မ်က္ႏွာေတာ္ကိုသာ ဖူးခ်င္ ေတြ႕ခ်င္ေနတာေၾကာင့္ေဟာတာပါ… ေလာကမွ လြတ္ေျမာက္ရာတစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္းျဖစ္တဲ့ ဝိပႆနာတရားေတာ္ေတြကို ကိုယ္တိုင္မွ မက်င့္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အင္မတန္သိပၸံနည္းလမ္းက်တဲ့ ယုတိၱေဗဒက်တဲ့ အႏွိဳင္းမဲ့တရားေတာ္မ်ားသခင္ ျဖစ္လို႔သာ ေဟာေတာ္မူရဲတာေပါ့ဗ်ာ…

      တစ္လက္စတည္း ဓမၼပဒကိုေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ေသခ်ာေစ့ေစ့စံုစံုနဲ႔ ဆင္ျခင္တံုတရားေလး လက္ကိုင္ထားၿပီးေလ့လာပါလို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္… အျပစ္ရွာရံုေလ့လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဗုဒၶရဲ့တရားေတာ္ေတြကိုမေလ့လာပါနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ပါတယ္လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္… ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သဒၵါ၊ ဆန္း က်မ္း ဘာနဲ႔စမ္းစမ္း အျပစ္ရွာမေတြ႕ႏိုင္လို႔ပါဘဲ… အဲဒီေတာ့ အလကားေနအခ်ိန္ကုန္မခံေနပါနဲ႔လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္… အဲ က်ဳပ္ေျပာသလို ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၾကည္ညိဳသဒၵါတရား ပြားမ်ားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္… ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အေနာက္ႏိုင္ငံသား ဗုဒၶသာသနာဝင္မ်ားဟာ သူတို႔ေလးစားခ်စ္ခင္တဲ့ သူေတြကို လက္ေဆာင္ေပးရာမွာ ဓမၼပဒအဂၤလိပ္စာမူကို အထူးေပးတတ္ၾကတယ္… ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔သာသနာေတာ္ကိုဝင္ေရာက္လာေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက အဲဒီစာအုပ္ျဖစ္လို႔ပါပဲ… စစ္မွန္တဲ့တရားေတာ္ကိုရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့တဲ့… ယုတၱိက်တဲ့တရားေတာ္ကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိေအာင္ လမ္းညႊန္ေပးတဲ့တရားစာအုပ္အေနနဲ႔ သူတို႔အလြန္တန္ဘုိးထားတယ္လို႔ ေလ့လာမွတ္သားဖူးပါတယ္ဗ်ား…..( မင္းကန္္စီ )

No comments:

Post a Comment