Myo Set
Question (1)
ကိေလသာ ဆိုတာ လိုခ်င္တပ္မက္မႈဆိုရင္၊ ေဂါတမဗုဒၶ က နိဗၺာန္
ကို ျပင္းျပင္းျပျပလိုခ်င္တပ္မက္ခဲ့လား မတပ္မက္ခဲ့ဘူးလား?
အဲဒီေတာ့ ကိေလသာကုန္သလား? မကုန္ဘူးလား?
Question (2)
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က စာေမးပြဲမွာထူးခြၽန္ခ်င္လို႕ ဂိမ္းမကစားဘူး၊
ေဘာလုံးမကန္ဘူး၊ ရည္းစားမထားဘူး၊ တစ္ခ်ိန္လုံးစာကိုပဲက်က္ေနတယ္။
အဲဒီေက်ာင္းသား ကို ဘာကိုမွ လိုခ်င္တပ္မက္မႈမရွိသူလို႕ ေျပာလို႕ရမလား?
ေျပာရင္ ေျပာတဲ့လူ လူလိမ္ေပါ့။ စာေမးပြဲမွာထူးခြၽန္ခ်င္တာလိုခ်င္တပ္မက္
စိတ္မဟုတ္လို႕ဘာစိတ္လဲ?
က်ေနာ္႔ကိုေမးတာမဟုတ္ေပမယ္႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေၿဖဆုိခြင္႔ၿပဳေစခ်င္ပါတယ္။
ဗုဒၶအဘိဓမၼာမွာ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္ဆ္ုိၿပီးေလးခ်က္ခြဲပါတယ္။ လူသည္ စိတ္နဲ႔ရုပ္ေပါင္းစပ္မႈ အစုအဖြဲ႔တစ္ခုၿဖစ္ၿပီး ေစတသိက္သည္ စိတ္အေပၚ ၿခယ္လွယ္ေသာ တရားအစု ၿဖစ္ပါတယ္။
အဲ႔ဒီအထဲမွာ ေစတသိက္ေတြထဲမွာ အေၿခခံရင္းၿမစ္ေခၚ( ေဟတုပစၥေယာ )အရ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟနဲ႔ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ေၿခာက္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ရင္းၿမစ္ေၿခာက္ခုေပါ႔။
စိတ္သည္ သူ႔နဂိုမူလသေဘာတရားမွာ ဘာလုပ္ခ်င္တယ္၊ ဘာၿဖစ္ခ်င္တယ္ဆုိတဲ႔ အလိုအာသာမရွိပါ။ ဘယ္လိုေကာင္းတာေတြလုပ္မယ္၊ ဘယ္လိုဆုိးတာေတြလုပ္မယ္ဆုိတဲ႔ အလုိလဲမရွိပါ။ ေကာင္းၿခင္း နဲ႔ ဆုိးၿခင္း ၂ ခ်က္လံုးမရွိပါ။ ေကာင္းၿခင္းကို အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ဆုိတဲ႔ သံုးခ်က္က လႊမ္းမုိးၿပီး ဆုိးၿခင္းကို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဆုိတဲ႔ သံုးပါးက လြႊမ္းမုိးပါတယ္။
အခု အေပၚကေမးတဲ႔ေမးခြန္းရဲ႔ အဓိက အေၿဖက ဆႏၵနဲ႔ရာဂ မတူတာပဲၿဖစ္ပါတယ္။
နမူနာၿပရင္။ ။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သည္ စာေမးပြဲေအာင္ၿခင္းရဲ႔ ေက်းဇူးေတြကိုသိၿမင္နားလည္ၿပီး စာၾကိဳးစားၿခင္းသည္ ေအာင္ၿမင္ၿခင္းရဲ႔ အေၾကာင္းၿဖစ္သည္ဟု နားလည္ကာ စာကို က်က်နန လုပ္ေလသည္။ (ဆႏၵ)
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သည္ စာေမးပြဲေအာင္လွ်င္ မည္သို႔မည္ပံုဆုရမည္ကို၊ မည္သုိ႔မည္ပံုခ်ီးမြမ္းခံရမည္၊ မည္သို႔မည္ပံု ေအာင္ၿမင္မည္ကို သေဘာေပါက္ၿပီးလွ်င္ ထုိကိစၥကို စိတ္ထဲတြင္တအံုေႏြးေႏြးေတြးလ်က္ ေပ်ာ္ရႊင္ၿခင္း၊ တက္ၾကြၿခင္းတုိ႔ကုိ ခံစားရလ်က္ စာကိုလုပ္ေလသည္။ (ရာဂ)
ဒီေလာက္ဆုိရင္ သေဘာ၊ သဘာဝ မတူတာကို နားလည္မယ္ထင္ပါတယ္။
အဓိကက မိမိရဲ႔ စိတ္ကိုယ္ထည္မွာ (ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ) ဆုိတဲ႔ တရားသံုးပါးနဲ႔ဆင္႔ပြား ၁၁မ်ိဳးေသာ တရားဆိုးေတြ ကပ္ၿငိေနရင္ ကိေလသာလို႔သြန္သင္ပါတယ္။ ရာဂဆုိတာက အဲ႔ဒါနဲ႔ယွဥ္တဲ႔စိတ္ပါ။
အဲ႔လုိမကပ္ၿငိပဲ စင္ၾကယ္ေနရင္ (အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ) ဆုိတဲ႔တရားသံုးပါးၾကီးစိုးေနရင္ လူဟာ အတၱၾကီးမႈ၊ တစ္ကိုယ္ေကာင္းရလိုမႈေတြ အလိုလို ကင္းရွင္းေလ်ာ႔ပါးသြားပါတယ္။ မယံုလ်င္ လက္ေတြ႔က်င္႔သံုးလို႔ရပါတယ္။ လက္ရွိ Humanitarian Actions ဆိုတာေတြဟာ ဒီတရားေတြရဲ႔အၿခားေသာ စာမ်က္ႏွာတစ္ခုပါပဲ။ ဒီေတာ႔ ဒီလို (အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ) သံုးပါးနဲ႔အတူ ယွဥ္တဲ႔စိတ္ကို ဆႏၵလို႔ေခၚပါတယ္။
Question (3)
တိရစာၦန္ဘဝ ဆိုတာ ငရဲဘဝ တစ္မ်ိဳးပဲလို႕ ဆိုၾကတယ္။ ဒါျဖင့္ရင္
အဲဒီ ငရဲဘဝ မွာ အၾကာၾကီးမေနေစဖို႕ ဖန္တီးေပးတဲ့လူ (ႏြားကိုသတ္သူ)
က ကုသိုလ္ေတာင္ရမွာေပါ့ ဘာလို႕ အကုသိုလ္ျဖစ္မလဲ? စဥ္းစား
ၾကည့္ေလ (----)တို႕ (----) တို႕ရဲ့ အဘိုးအေဘးေတြေသလို႕ႏြားျဖစ္ေနရင္
အဲဒီႏြားဘဝမွာ ၾကာရွည္ေနေစခ်င္မလား? ဒါမွမဟုတ္ အျခားဘဝ
အျမန္ကူးေအာင္ ကူညီေပးမလား?
ဆက္လက္ေၿဖဆုိခြင္႔ၿပဳပါခင္ဗ်ာ။
-တိရစာၦန္ဘဝသည္ ငရဲဘဝမဟုတ္ပါ။ နိမ္႔ပါးေသာ အပါယ္ေလးဘံုထဲမွာပါပါတယ္။ သေဘာတရားပိုင္းအရဆုိရင္ ငရဲသည္ အဆုိးဝါးဆံုး၊ သူ႔အထက္ မွာ ၿပိတၱာနဲ႔အသူရကာယ္ရယ္ တိရစာၦန္ဘံုရယ္ရွိပါတယ္။
-အပယ္ဘံုလို႔ေခၚရၿခင္းက အဆင္႔ၿမင္႔တရားဓမၼပိုင္းေတြကို ငရဲက်သူဟာ က်င္႔သံုးလို႔မရႏုိင္ေအာင္ဆင္းရဲပါတယ္။ ေနာက္ တိရစာၦန္၊ ၿပိတၱာ စသူေတြဟာ အမ်ားအားၿဖင္႔ သူတုိ႔ရဲ႔ ဥာဏ္ရည္ဟာ တရားေဟာ၇င္ နားလည္ဖုိ႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။
အဲ႔လိုခက္ခဲတယ္ဆုိတာကို ဒီလုိဖြင္႔ပါတယ္။ သတၱဝါေတြဟာ ကံစီမံရာအတုိင္းၿဖစ္ၾကရတယ္။ အဲ႔မွာ ကံစီမံတဲ႔အတိုင္း ဒီဖက္ ေသလြန္စိတ္ပ်က္စီးၿပီး တစ္ဖက္ဘဝ မွာ ပဋိသေႏၶစိတ္ဆုိတာၿဖစ္တယ္။ အဲ႔ဒီပဋိသေႏၶစိတ္ဆုိတာဟာ ဆစ္ဂမန္ဖရြိဳက္ရဲ႔ (Id /Inborn Personality) လို႔ေခၚတဲ႔ သေဘာနဲ႔ခပ္ဆင္ဆင္ပါပဲ။ တိဟိတ္၊ ဒြိဟိတ္၊ အဟိတ္ ေခၚ သံုးပါးေသာ စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေနပါတယ္။ လူမွာ တိဟိတ္၊ ဒြိဟိတ္၊ အဟိတ္ ၿဖစ္ႏုိင္ေပမယ္႔ တိရစာၦန္ေတြမွာ အဟိတ္ေတြၿဖစ္ၾကၿပီး ၿပိတၱာ၊ အသူရကယ္ေတြမွာေတာ႔ တိဟိတ္သေဘာေဆာင္သူေတြ Exceptionally ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲ႔လို ရွိတတ္ၿခင္းကလဲ ၿပိတၱာဘဝကို အေၾကာင္းမလွလို႔မေရာက္ခင္မွာ ကုသိုလ္အမႈေတြ မ်ားမ်ားၿပဳခဲ႔တဲ႔အတြက္ၿဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေယဘုယ် General Character သေဘာကေတာ႔ အဟိတ္ေတြမ်ားပါတယ္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈရဲ႔ အစြမ္းသတၱိကို လူေတြလို နားလည္ႏုိင္စြမ္းမရွိၿခင္း၊ လူေတြလို အဆင္႔ၿမင္႔ ဓမၼေတြကို နားလည္ႏုိင္စြမ္းမရွိၿခင္းေၾကာင္႔ အပယ္ဘံုၿဖစ္ရပါတယ္။
လူၿဖစ္ေစ၊ တိရစာၦန္ၿဖစ္ေစ ၿမင္ရသည္ၿဖစ္ေစ၊ မၿမင္ရသည္ၿဖစ္ေစ ဘဝတစ္ခု ရွိၾကပါတယ္။ ဘဝရွိသူတုိင္းေသရမွာ အင္မတန္ေၾကာက္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ မည္သည္႔အေၾကာင္းၿပခ်က္နဲ႔မွ ဘဝတစ္ခုကို မဖ်က္ဆီးပါနဲ႔ ဆုိတာဟာ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားဒႆနကို အေၿခခံတဲ႔ ဗုဒၶရဲ႔သြန္သင္ခ်က္ၿဖစ္ပါတယ္။ အပယ္ဘံုသားၿဖစ္ေပမယ္႔ သူဟာ ေသမွာကိုေၾကာက္တယ္၊ နာတတ္တယ္၊ ဒါ႔ၿပင္ ဗုဒၶဝါဒအရ သူဟာ ဒါၿပီးဘယ္ဘဝကို သြားရမယ္မွန္းမသိပါဘူး။ ကိုယ္က ေကာင္းေအာင္သတ္ေပးလိုက္တယ္ဆုိေပမယ္႔ သူဒီလိုအလားတူဘဝမ်ိဳးကို ထပ္အက်ိဳးေပးခံရလွ်င္ ဆုိတဲ႔ဖက္ကေနလဲ စဥ္းစားလို႔ရပါတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားရႈေထာင္႔ကေန မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႔ဘဝကိုမွ မပ်က္စီးေအာင္ထိန္းသိမ္းၿခင္းသည္ သီလ လို႔ဖြင္႔ပါတယ္။ အဲ႔လို ဖ်က္ဆီးလိုစိတ္ေတြမၿဖစ္လာေအာင္ ေနထုိင္ၿခင္းကို ေကာင္းစြာဆံုးမအပ္ေသာ ယဥ္ေက်းသည္႔စိတ္လို႔ သြန္သင္ပါတယ္။
Question(4)
ဗုဒၶဘာသာ ဆိုသူ တစ္ေယာက္နဲ႕ေတြ႕တိုင္း
အသစ္တစ္မ်ိဳးၾကားရတယ္။ ညီေလးေျပာပုံအရဆို လူ႕ဘဝ
ကို ရဖို႕ (နိဗၺာန္ကိုေရာက္ႏိုင္ဖို႕) ကုသိုလ္ထက္ ေသခါနီးစိတ္က
ပိုအေရးၾကီးတယ္ေပါ့? အဲဒီလိုလား ဟုတ္လား? ဒါျဖင့္တစ္သက္
လုံးဘယ္ေလာက္ကုသိုလ္လုပ္လုပ္၊ ေသခါနီး ေဇာျဖစ္ရင္
လူျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္တာေပါ့? တစ္သက္လုံး အကုသိုလ္လုပ္၊
ေသခါနီး နတ္ျပည္ေရာက္ခ်င္တယ္ေဇာစိတ္ျဖစ္ရင္ နတ္ျပည္ေရာက္
သြားတာေပါ့? အဲဒီလိုဆိုရင္လည္း ညီေလးရယ္၊ ဘာလို႕ကုသိုလ္
ေတြ အကုသိုလ္ေတြ လုပ္ေနတာလဲ? ေသခါနီးဘယ္လိုစိတ္ထား
လို႕ ပဲ တရားေဟာေနေပါ့ လူေတြနိဗၺာန္ေရာက္ႏိုင္ေအာင္။
အ႔ဲမွာ နားလည္မႈလြဲတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ နိဗၺာန္ကို ေသခါနီးေဇာစိတ္နဲ႔မေရာက္ႏုိင္ပါ။
အရင္ဆံုး ကံနဲ႔စိတ္ဆက္စပ္ပံုကိုနားလည္မႈလုိအပ္တာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ ကံကိုနားလည္ရင္ ကမၼပစၥေယာကိုေလ႔လာရပါတယ္။ ေစတနာသည္ကံလို႔ေၿပာပါတယ္။ ေစတနာဆုိတာ ခုနက ရင္းၿမစ္ေၿခာက္ပါးဖံုးလႊမ္းထားတဲ႔ စိတ္ၿဖစ္ထြန္းသြားၿပီး ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားတဲ႔အခ်ိန္ ပံုနွိပ္ရာထင္က်န္ခဲ႔သလို ၾကြင္းက်န္ရစ္တဲ႔သတၱိဟာ ကံပါပဲ။
ကံေတြကိုအမ်ိဳးမ်ိဳးခြဲထားပါတယ္။ ကံအင္အားအလိုက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးခြဲထားပါတယ္။ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံ အဓိက နွစ္မိ်ဳးမွာ အင္အားအၾကီးဆံုး ၊ သာမန္အင္အား၊ ရုတ္တရက္ၿဖတ္ဝင္လာတတ္တဲ႔ကံ၊ ေသခါနီးစိတ္ေဇာခ်ဳပ္ေတာ႔ၿဖစ္တဲ႔ကံ ဆုိၿပီး အၾကမ္းဖ်င္းခြဲထားပါတယ္။ အဲ႔အထဲမွာ ေသခါနီးစိတ္ေဇာမွာ ၿဖစ္တဲ႔ေဇာ ေၾကာင္႔ၿဖစ္တာကိုက်ေတာ႔ နမူနာ ႏြားအုိနဲ႔ေပးပါတယ္။
အိမ္ၿပန္ခ်ိန္ႏြားအုပ္ၾကီးဟာႏြားၿခံထဲဝင္မယ္။ ဒါေပမယ္႔ႏြားအိုၾကီးဟာ ေနာက္ကေနက်န္ေနရစ္ေတာ႔ ေနာက္ဆံုးမွဝင္ရတယ္။ ေနာက္ေန႔ၿပန္ထြက္ေတာ႔ ႏြားအုိၾကီးဟာ အရင္ၿပန္ထြက္ရတယ္။ အဲ႔ဒီသေဘာနဲ႔ဆင္ဆင္ေလး နားလည္ရပါတယ္။ ေသခါနီး စုတိစိတ္ဟာ ထြက္ေပါက္မွာ ေစာင္႔သလို စတ္ၿဖစ္ေနတဲ႔အတြက္ လားရာဂတိအေပၚ သက္ေရာက္မႈရွိပါတယ္။ အရွိန္နဲ႔ထြက္လာတဲ႔ ယာဥ္ ကို အေပါက္ဝက အေစာင္႔ဟာ လမ္းလႊဲပစ္လိုက္ရင္ ယာဥ္ဟာ လမ္းေၾကာင္းေခ်ာ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ လမ္းေၾကာင္းမွန္မွန္ထြက္လာတဲ႔ယာဥ္ဆုိရင္ခဏပါပဲ။
နမူနာအေနနဲ႔ မလႅိကာမိဖုရားၾကီးကို ၿပဆိုပါမယ္။ မလႅိကာမိဖုရားၾကီးဟာ ကုသိုလ္မ်ားစြာလုပ္ေပမယ္႔ စုတိစိတ္မွာ အကုသိုလ္ကို အာရံုယူၿပီး ငရဲကိုက်ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လဲ တစ္သက္လံုးကုသိုလ္ေတြမ်ားစြာလုပ္သူၿဖစ္တဲ႔အတြက္ ခုနွစ္ရက္မွ်သာ ငရဲခံရလ်က္ သူ႔ကုသိုလ္အားေလ်ာ္စြာ တုသိတာနတ္မင္းၾကီးရဲ႔ မိဖုရားၿဖစ္ပါတယ္။
ကမၼနိယာမ သေဘာဟာဒီလို သေဘာပါပဲ။ ေကာင္းတာလုပ္လို႔ေကာင္းတာခံစားရပါတယ္။ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းတာခံစားရပါတယ္။ အဲ႔ဒီကံေတြထဲမွာ ကံေတြရဲ႔ အင္အားအလိုက္အက်ိဳးေပးၾကပါတယ္။ အင္အားနည္းတဲ႔ကံဆုိရင္ -ဥပမာ ထီေပါက္ဖို႔ကံပါရင္ေတာင္ ထီမထိုးရင္မေပါက္တဲ႔သေဘာ ေတြ ရွိပါတယ္။
Question ( 5 )
Aungthu Tun ကိုရဲရင့္ ေရာ ကိုမ်ိဳးဆက္ ပါ အေရးေကာင္းၾကသူေတြမို႔ ေမးခ်င္တာေလး (ႏွစ္ေယာက္စလံုး) ေျဖေပးၾကည့္ဖို႕ ေတာင္းဆိုခ်င္တယ္။
ေမး၁။ ကမာၻမွာ လူဦးေရအလြန္အမင္း တိုးလာတာကို ဘာသာအယူဝါဒ ရႈေထာင့္က အေျဖသိခ်င္ပါတယ္။ သံသရာထဲကအေကာင္ေတြ ဒီထဲပိုေရာက္လာၾကတာလား / ဖန္ဆင္းရွင္ မနားတမ္း ထဲ႕ေပးေနတာလား
ေမး၂ ။ မ်ိဳးတုန္းသြားတဲ႕ ဒိုင္နိုေဆာလိုသတၲဝါေတြကို ဘာသာေရးအယူဝါဒအရ ဘယ္လို ျမင္လဲ အဲလိုေကာင္ေတြကို ဘာသာေရးက်န္းဂန္ေတြမွာ ေထာက္ျပ ေျပာဆိုထားတာရိွပါသလား
ဗုဒၶရဲ႔ သီအုိရီသည္ အဘိဓမၼာၿဖစ္ၿပီး သီအုိရီကို Applied theory လုပ္ၿခင္းသည္ သုတၱနိပတ္ၿဖစ္ပါတယ္။ သုတၱနိပတ္ကို ၿပန္လည္ဖြင္႔ဆုိသူမ်ားက အဌကထာဆရာမ်ားၿဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶအေနနဲ႔သူ႔ေခတ္သူ႔အခါက ယဥ္ေက်းမႈစံနႈန္းမ်ားအရ လူေတြ လက္ခံထားတဲ႔ကိစၥေတြကို နမူနာတင္ေဟာေၿပာတာကို ၿမင္းသမားေကသိယကို ၿမင္းေမာင္းသူ ဥပမာနဲ႔တရားေဟာတာကိုေတြ႔ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ႔ ဒုိင္နုိေဆာလို လြန္ခဲ႔ေသာနွစ္သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ႔ေခတ္က အေကာင္ဗေလာင္ေတြကို ေဟာဖို႔ကို ၿဖစ္ႏုိင္ေခ်နည္းလွပါတယ္။ ဒါက ဗုဒၶရဲ႔ သဗၺညဳအၿမင္၊ ဒိဗၺစကၡဳအၿမင္နဲ႔ေပါ႔။
သို႔ေသာ္ေၿမြေပါ၊ ငွက္ၾကီးေပါတဲ႔ အိႏၵိယတုိက္ငယ္မွာ နဂါးဇာတ္လမ္းေတြေတာ႔ အမ်ားၾကီးေတြ႔ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို သတိမူမိရင္အဆင္ေၿပမွာပါ။
ဒိဗၺစကၡဳနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဝိသုဒၶိမဂ္ စတုတၱတြဲမွာ နံရံထြင္းေဖာက္၊ ေတာ ေတာင္မ်ားကိုထြင္းေဖာက္ကာ ငရဲၿပည္၊ နတ္ၿပည္မ်ားကို ၾကည္႔ၿမင္ၿခင္းဆုိတဲ႔ က်င္႔စဥ္ေတြ ပါပါတယ္။ ေလးတြဲလံုးဟာ ဒီက်င္႔စဥ္ေတြကိုခ်ည္း အေသးစိတ္ေဖာ္ၿပထားတာပါ။ သဗၺညဳအဆင္႔ထက္အမ်ားၾကီးနိမ္႔ပါတယ္။
ဗုဒၶက သရဲၿပိတၱာေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သူ႔တပည္႔ကို တစ္ခါမိန္႔ပါတယ္။ ေအး..ေလာကမွာ ငါၿမင္တာကို မင္းၿမင္တယ္။ မင္းတို႔ မၿမင္ခင္က ငါသိပ္မေၿပာဘူး။ မဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး ဇြတ္ၿငင္းေနတဲ႔သူေတြေပါလွတယ္..လို႔ ရွင္ေမာဂၢလာန္ကို မိန္႔ခဲ႔ပါတယ္။ ဒီသေဘာေလးပါပဲ။
မယံုဘူးဆုိရင္ လက္ေတြ႔လာက်င္႔ပါ (ဧဟိပႆိေကာ)လို႔ အခုိင္အမာဆုိပါတယ္။ ဒီေလာက္ဆုိ ရွင္းေလာက္ပါၿပီ။
ေဆာ႔ခေရတၱိကို ထည္႔လိုက္ရတာက ဖိဒရပ္ကို ဆံုးမတဲ႔အခန္းမွာ ဂရိဒ႑ာရီလာ နဂါးမ်ားထက္ စိတ္ထဲက အညစ္အေၾကးမ်ားက ပိုၿပီး မဆုိးဝါးေၾကာက္စရာမေကာင္းဘူးလား ဆိုတဲ႔သေဘာေလးေပါ႔။ အဲ႔လုိဆံုးမတာေလးကိုလဲ သတိရမိလို႕ပါ။
https://www.facebook.com/yeyint.thitsar.1/posts/1446141505610939
Question (1)
ကိေလသာ ဆိုတာ လိုခ်င္တပ္မက္မႈဆိုရင္၊ ေဂါတမဗုဒၶ က နိဗၺာန္
ကို ျပင္းျပင္းျပျပလိုခ်င္တပ္မက္ခဲ့လား မတပ္မက္ခဲ့ဘူးလား?
အဲဒီေတာ့ ကိေလသာကုန္သလား? မကုန္ဘူးလား?
Question (2)
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က စာေမးပြဲမွာထူးခြၽန္ခ်င္လို႕ ဂိမ္းမကစားဘူး၊
ေဘာလုံးမကန္ဘူး၊ ရည္းစားမထားဘူး၊ တစ္ခ်ိန္လုံးစာကိုပဲက်က္ေနတယ္။
အဲဒီေက်ာင္းသား ကို ဘာကိုမွ လိုခ်င္တပ္မက္မႈမရွိသူလို႕ ေျပာလို႕ရမလား?
ေျပာရင္ ေျပာတဲ့လူ လူလိမ္ေပါ့။ စာေမးပြဲမွာထူးခြၽန္ခ်င္တာလိုခ်င္တပ္မက္
စိတ္မဟုတ္လို႕ဘာစိတ္လဲ?
က်ေနာ္႔ကိုေမးတာမဟုတ္ေပမယ္႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေၿဖဆုိခြင္႔ၿပဳေစခ်င္ပါတယ္။
ဗုဒၶအဘိဓမၼာမွာ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္ဆ္ုိၿပီးေလးခ်က္ခြဲပါတယ္။ လူသည္ စိတ္နဲ႔ရုပ္ေပါင္းစပ္မႈ အစုအဖြဲ႔တစ္ခုၿဖစ္ၿပီး ေစတသိက္သည္ စိတ္အေပၚ ၿခယ္လွယ္ေသာ တရားအစု ၿဖစ္ပါတယ္။
အဲ႔ဒီအထဲမွာ ေစတသိက္ေတြထဲမွာ အေၿခခံရင္းၿမစ္ေခၚ( ေဟတုပစၥေယာ )အရ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟနဲ႔ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ေၿခာက္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ရင္းၿမစ္ေၿခာက္ခုေပါ႔။
စိတ္သည္ သူ႔နဂိုမူလသေဘာတရားမွာ ဘာလုပ္ခ်င္တယ္၊ ဘာၿဖစ္ခ်င္တယ္ဆုိတဲ႔ အလိုအာသာမရွိပါ။ ဘယ္လိုေကာင္းတာေတြလုပ္မယ္၊ ဘယ္လိုဆုိးတာေတြလုပ္မယ္ဆုိတဲ႔ အလုိလဲမရွိပါ။ ေကာင္းၿခင္း နဲ႔ ဆုိးၿခင္း ၂ ခ်က္လံုးမရွိပါ။ ေကာင္းၿခင္းကို အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ဆုိတဲ႔ သံုးခ်က္က လႊမ္းမုိးၿပီး ဆုိးၿခင္းကို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဆုိတဲ႔ သံုးပါးက လြႊမ္းမုိးပါတယ္။
အခု အေပၚကေမးတဲ႔ေမးခြန္းရဲ႔ အဓိက အေၿဖက ဆႏၵနဲ႔ရာဂ မတူတာပဲၿဖစ္ပါတယ္။
နမူနာၿပရင္။ ။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သည္ စာေမးပြဲေအာင္ၿခင္းရဲ႔ ေက်းဇူးေတြကိုသိၿမင္နားလည္ၿပီး စာၾကိဳးစားၿခင္းသည္ ေအာင္ၿမင္ၿခင္းရဲ႔ အေၾကာင္းၿဖစ္သည္ဟု နားလည္ကာ စာကို က်က်နန လုပ္ေလသည္။ (ဆႏၵ)
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သည္ စာေမးပြဲေအာင္လွ်င္ မည္သို႔မည္ပံုဆုရမည္ကို၊ မည္သုိ႔မည္ပံုခ်ီးမြမ္းခံရမည္၊ မည္သို႔မည္ပံု ေအာင္ၿမင္မည္ကို သေဘာေပါက္ၿပီးလွ်င္ ထုိကိစၥကို စိတ္ထဲတြင္တအံုေႏြးေႏြးေတြးလ်က္ ေပ်ာ္ရႊင္ၿခင္း၊ တက္ၾကြၿခင္းတုိ႔ကုိ ခံစားရလ်က္ စာကိုလုပ္ေလသည္။ (ရာဂ)
ဒီေလာက္ဆုိရင္ သေဘာ၊ သဘာဝ မတူတာကို နားလည္မယ္ထင္ပါတယ္။
အဓိကက မိမိရဲ႔ စိတ္ကိုယ္ထည္မွာ (ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ) ဆုိတဲ႔ တရားသံုးပါးနဲ႔ဆင္႔ပြား ၁၁မ်ိဳးေသာ တရားဆိုးေတြ ကပ္ၿငိေနရင္ ကိေလသာလို႔သြန္သင္ပါတယ္။ ရာဂဆုိတာက အဲ႔ဒါနဲ႔ယွဥ္တဲ႔စိတ္ပါ။
အဲ႔လုိမကပ္ၿငိပဲ စင္ၾကယ္ေနရင္ (အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ) ဆုိတဲ႔တရားသံုးပါးၾကီးစိုးေနရင္ လူဟာ အတၱၾကီးမႈ၊ တစ္ကိုယ္ေကာင္းရလိုမႈေတြ အလိုလို ကင္းရွင္းေလ်ာ႔ပါးသြားပါတယ္။ မယံုလ်င္ လက္ေတြ႔က်င္႔သံုးလို႔ရပါတယ္။ လက္ရွိ Humanitarian Actions ဆိုတာေတြဟာ ဒီတရားေတြရဲ႔အၿခားေသာ စာမ်က္ႏွာတစ္ခုပါပဲ။ ဒီေတာ႔ ဒီလို (အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ) သံုးပါးနဲ႔အတူ ယွဥ္တဲ႔စိတ္ကို ဆႏၵလို႔ေခၚပါတယ္။
Question (3)
တိရစာၦန္ဘဝ ဆိုတာ ငရဲဘဝ တစ္မ်ိဳးပဲလို႕ ဆိုၾကတယ္။ ဒါျဖင့္ရင္
အဲဒီ ငရဲဘဝ မွာ အၾကာၾကီးမေနေစဖို႕ ဖန္တီးေပးတဲ့လူ (ႏြားကိုသတ္သူ)
က ကုသိုလ္ေတာင္ရမွာေပါ့ ဘာလို႕ အကုသိုလ္ျဖစ္မလဲ? စဥ္းစား
ၾကည့္ေလ (----)တို႕ (----) တို႕ရဲ့ အဘိုးအေဘးေတြေသလို႕ႏြားျဖစ္ေနရင္
အဲဒီႏြားဘဝမွာ ၾကာရွည္ေနေစခ်င္မလား? ဒါမွမဟုတ္ အျခားဘဝ
အျမန္ကူးေအာင္ ကူညီေပးမလား?
ဆက္လက္ေၿဖဆုိခြင္႔ၿပဳပါခင္ဗ်ာ။
-တိရစာၦန္ဘဝသည္ ငရဲဘဝမဟုတ္ပါ။ နိမ္႔ပါးေသာ အပါယ္ေလးဘံုထဲမွာပါပါတယ္။ သေဘာတရားပိုင္းအရဆုိရင္ ငရဲသည္ အဆုိးဝါးဆံုး၊ သူ႔အထက္ မွာ ၿပိတၱာနဲ႔အသူရကာယ္ရယ္ တိရစာၦန္ဘံုရယ္ရွိပါတယ္။
-အပယ္ဘံုလို႔ေခၚရၿခင္းက အဆင္႔ၿမင္႔တရားဓမၼပိုင္းေတြကို ငရဲက်သူဟာ က်င္႔သံုးလို႔မရႏုိင္ေအာင္ဆင္းရဲပါတယ္။ ေနာက္ တိရစာၦန္၊ ၿပိတၱာ စသူေတြဟာ အမ်ားအားၿဖင္႔ သူတုိ႔ရဲ႔ ဥာဏ္ရည္ဟာ တရားေဟာ၇င္ နားလည္ဖုိ႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။
အဲ႔လိုခက္ခဲတယ္ဆုိတာကို ဒီလုိဖြင္႔ပါတယ္။ သတၱဝါေတြဟာ ကံစီမံရာအတုိင္းၿဖစ္ၾကရတယ္။ အဲ႔မွာ ကံစီမံတဲ႔အတိုင္း ဒီဖက္ ေသလြန္စိတ္ပ်က္စီးၿပီး တစ္ဖက္ဘဝ မွာ ပဋိသေႏၶစိတ္ဆုိတာၿဖစ္တယ္။ အဲ႔ဒီပဋိသေႏၶစိတ္ဆုိတာဟာ ဆစ္ဂမန္ဖရြိဳက္ရဲ႔ (Id /Inborn Personality) လို႔ေခၚတဲ႔ သေဘာနဲ႔ခပ္ဆင္ဆင္ပါပဲ။ တိဟိတ္၊ ဒြိဟိတ္၊ အဟိတ္ ေခၚ သံုးပါးေသာ စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေနပါတယ္။ လူမွာ တိဟိတ္၊ ဒြိဟိတ္၊ အဟိတ္ ၿဖစ္ႏုိင္ေပမယ္႔ တိရစာၦန္ေတြမွာ အဟိတ္ေတြၿဖစ္ၾကၿပီး ၿပိတၱာ၊ အသူရကယ္ေတြမွာေတာ႔ တိဟိတ္သေဘာေဆာင္သူေတြ Exceptionally ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲ႔လို ရွိတတ္ၿခင္းကလဲ ၿပိတၱာဘဝကို အေၾကာင္းမလွလို႔မေရာက္ခင္မွာ ကုသိုလ္အမႈေတြ မ်ားမ်ားၿပဳခဲ႔တဲ႔အတြက္ၿဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေယဘုယ် General Character သေဘာကေတာ႔ အဟိတ္ေတြမ်ားပါတယ္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈရဲ႔ အစြမ္းသတၱိကို လူေတြလို နားလည္ႏုိင္စြမ္းမရွိၿခင္း၊ လူေတြလို အဆင္႔ၿမင္႔ ဓမၼေတြကို နားလည္ႏုိင္စြမ္းမရွိၿခင္းေၾကာင္႔ အပယ္ဘံုၿဖစ္ရပါတယ္။
လူၿဖစ္ေစ၊ တိရစာၦန္ၿဖစ္ေစ ၿမင္ရသည္ၿဖစ္ေစ၊ မၿမင္ရသည္ၿဖစ္ေစ ဘဝတစ္ခု ရွိၾကပါတယ္။ ဘဝရွိသူတုိင္းေသရမွာ အင္မတန္ေၾကာက္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ မည္သည္႔အေၾကာင္းၿပခ်က္နဲ႔မွ ဘဝတစ္ခုကို မဖ်က္ဆီးပါနဲ႔ ဆုိတာဟာ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားဒႆနကို အေၿခခံတဲ႔ ဗုဒၶရဲ႔သြန္သင္ခ်က္ၿဖစ္ပါတယ္။ အပယ္ဘံုသားၿဖစ္ေပမယ္႔ သူဟာ ေသမွာကိုေၾကာက္တယ္၊ နာတတ္တယ္၊ ဒါ႔ၿပင္ ဗုဒၶဝါဒအရ သူဟာ ဒါၿပီးဘယ္ဘဝကို သြားရမယ္မွန္းမသိပါဘူး။ ကိုယ္က ေကာင္းေအာင္သတ္ေပးလိုက္တယ္ဆုိေပမယ္႔ သူဒီလိုအလားတူဘဝမ်ိဳးကို ထပ္အက်ိဳးေပးခံရလွ်င္ ဆုိတဲ႔ဖက္ကေနလဲ စဥ္းစားလို႔ရပါတယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားရႈေထာင္႔ကေန မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႔ဘဝကိုမွ မပ်က္စီးေအာင္ထိန္းသိမ္းၿခင္းသည္ သီလ လို႔ဖြင္႔ပါတယ္။ အဲ႔လို ဖ်က္ဆီးလိုစိတ္ေတြမၿဖစ္လာေအာင္ ေနထုိင္ၿခင္းကို ေကာင္းစြာဆံုးမအပ္ေသာ ယဥ္ေက်းသည္႔စိတ္လို႔ သြန္သင္ပါတယ္။
Question(4)
ဗုဒၶဘာသာ ဆိုသူ တစ္ေယာက္နဲ႕ေတြ႕တိုင္း
အသစ္တစ္မ်ိဳးၾကားရတယ္။ ညီေလးေျပာပုံအရဆို လူ႕ဘဝ
ကို ရဖို႕ (နိဗၺာန္ကိုေရာက္ႏိုင္ဖို႕) ကုသိုလ္ထက္ ေသခါနီးစိတ္က
ပိုအေရးၾကီးတယ္ေပါ့? အဲဒီလိုလား ဟုတ္လား? ဒါျဖင့္တစ္သက္
လုံးဘယ္ေလာက္ကုသိုလ္လုပ္လုပ္၊ ေသခါနီး ေဇာျဖစ္ရင္
လူျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္တာေပါ့? တစ္သက္လုံး အကုသိုလ္လုပ္၊
ေသခါနီး နတ္ျပည္ေရာက္ခ်င္တယ္ေဇာစိတ္ျဖစ္ရင္ နတ္ျပည္ေရာက္
သြားတာေပါ့? အဲဒီလိုဆိုရင္လည္း ညီေလးရယ္၊ ဘာလို႕ကုသိုလ္
ေတြ အကုသိုလ္ေတြ လုပ္ေနတာလဲ? ေသခါနီးဘယ္လိုစိတ္ထား
လို႕ ပဲ တရားေဟာေနေပါ့ လူေတြနိဗၺာန္ေရာက္ႏိုင္ေအာင္။
အ႔ဲမွာ နားလည္မႈလြဲတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ နိဗၺာန္ကို ေသခါနီးေဇာစိတ္နဲ႔မေရာက္ႏုိင္ပါ။
အရင္ဆံုး ကံနဲ႔စိတ္ဆက္စပ္ပံုကိုနားလည္မႈလုိအပ္တာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ ကံကိုနားလည္ရင္ ကမၼပစၥေယာကိုေလ႔လာရပါတယ္။ ေစတနာသည္ကံလို႔ေၿပာပါတယ္။ ေစတနာဆုိတာ ခုနက ရင္းၿမစ္ေၿခာက္ပါးဖံုးလႊမ္းထားတဲ႔ စိတ္ၿဖစ္ထြန္းသြားၿပီး ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားတဲ႔အခ်ိန္ ပံုနွိပ္ရာထင္က်န္ခဲ႔သလို ၾကြင္းက်န္ရစ္တဲ႔သတၱိဟာ ကံပါပဲ။
ကံေတြကိုအမ်ိဳးမ်ိဳးခြဲထားပါတယ္။ ကံအင္အားအလိုက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးခြဲထားပါတယ္။ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံ အဓိက နွစ္မိ်ဳးမွာ အင္အားအၾကီးဆံုး ၊ သာမန္အင္အား၊ ရုတ္တရက္ၿဖတ္ဝင္လာတတ္တဲ႔ကံ၊ ေသခါနီးစိတ္ေဇာခ်ဳပ္ေတာ႔ၿဖစ္တဲ႔ကံ ဆုိၿပီး အၾကမ္းဖ်င္းခြဲထားပါတယ္။ အဲ႔အထဲမွာ ေသခါနီးစိတ္ေဇာမွာ ၿဖစ္တဲ႔ေဇာ ေၾကာင္႔ၿဖစ္တာကိုက်ေတာ႔ နမူနာ ႏြားအုိနဲ႔ေပးပါတယ္။
အိမ္ၿပန္ခ်ိန္ႏြားအုပ္ၾကီးဟာႏြားၿခံထဲဝင္မယ္။ ဒါေပမယ္႔ႏြားအိုၾကီးဟာ ေနာက္ကေနက်န္ေနရစ္ေတာ႔ ေနာက္ဆံုးမွဝင္ရတယ္။ ေနာက္ေန႔ၿပန္ထြက္ေတာ႔ ႏြားအုိၾကီးဟာ အရင္ၿပန္ထြက္ရတယ္။ အဲ႔ဒီသေဘာနဲ႔ဆင္ဆင္ေလး နားလည္ရပါတယ္။ ေသခါနီး စုတိစိတ္ဟာ ထြက္ေပါက္မွာ ေစာင္႔သလို စတ္ၿဖစ္ေနတဲ႔အတြက္ လားရာဂတိအေပၚ သက္ေရာက္မႈရွိပါတယ္။ အရွိန္နဲ႔ထြက္လာတဲ႔ ယာဥ္ ကို အေပါက္ဝက အေစာင္႔ဟာ လမ္းလႊဲပစ္လိုက္ရင္ ယာဥ္ဟာ လမ္းေၾကာင္းေခ်ာ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ လမ္းေၾကာင္းမွန္မွန္ထြက္လာတဲ႔ယာဥ္ဆုိရင္ခဏပါပဲ။
နမူနာအေနနဲ႔ မလႅိကာမိဖုရားၾကီးကို ၿပဆိုပါမယ္။ မလႅိကာမိဖုရားၾကီးဟာ ကုသိုလ္မ်ားစြာလုပ္ေပမယ္႔ စုတိစိတ္မွာ အကုသိုလ္ကို အာရံုယူၿပီး ငရဲကိုက်ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လဲ တစ္သက္လံုးကုသိုလ္ေတြမ်ားစြာလုပ္သူၿဖစ္တဲ႔အတြက္ ခုနွစ္ရက္မွ်သာ ငရဲခံရလ်က္ သူ႔ကုသိုလ္အားေလ်ာ္စြာ တုသိတာနတ္မင္းၾကီးရဲ႔ မိဖုရားၿဖစ္ပါတယ္။
ကမၼနိယာမ သေဘာဟာဒီလို သေဘာပါပဲ။ ေကာင္းတာလုပ္လို႔ေကာင္းတာခံစားရပါတယ္။ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းတာခံစားရပါတယ္။ အဲ႔ဒီကံေတြထဲမွာ ကံေတြရဲ႔ အင္အားအလိုက္အက်ိဳးေပးၾကပါတယ္။ အင္အားနည္းတဲ႔ကံဆုိရင္ -ဥပမာ ထီေပါက္ဖို႔ကံပါရင္ေတာင္ ထီမထိုးရင္မေပါက္တဲ႔သေဘာ ေတြ ရွိပါတယ္။
Question ( 5 )
Aungthu Tun ကိုရဲရင့္ ေရာ ကိုမ်ိဳးဆက္ ပါ အေရးေကာင္းၾကသူေတြမို႔ ေမးခ်င္တာေလး (ႏွစ္ေယာက္စလံုး) ေျဖေပးၾကည့္ဖို႕ ေတာင္းဆိုခ်င္တယ္။
ေမး၁။ ကမာၻမွာ လူဦးေရအလြန္အမင္း တိုးလာတာကို ဘာသာအယူဝါဒ ရႈေထာင့္က အေျဖသိခ်င္ပါတယ္။ သံသရာထဲကအေကာင္ေတြ ဒီထဲပိုေရာက္လာၾကတာလား / ဖန္ဆင္းရွင္ မနားတမ္း ထဲ႕ေပးေနတာလား
ေမး၂ ။ မ်ိဳးတုန္းသြားတဲ႕ ဒိုင္နိုေဆာလိုသတၲဝါေတြကို ဘာသာေရးအယူဝါဒအရ ဘယ္လို ျမင္လဲ အဲလိုေကာင္ေတြကို ဘာသာေရးက်န္းဂန္ေတြမွာ ေထာက္ျပ ေျပာဆိုထားတာရိွပါသလား
ကိုေအာင္သူထြန္းစဥ္းစားယူဆတာဟာ
ကိန္းေသသေဘာနဲ႔ယူဆတာၿဖစ္ပါတယ္။ ကိုေအာင္သူထြန္းရဲ႔ အေတြးအေခၚ မူလက
ေလာကၾကီးမွာ Fixed Number of Creatures ရွိရမယ္။ ဒီေကာင္ေတြက
လည္ပတ္ေနရတယ္ဆုိတဲ႔ သေဘာတရားၿဖစ္ပါတယ္။
သခၤ်ာေကာ၊ ရူပေဗဒမွာေကာ ဗုဒၶဘာသာမွာေကာ Infinity သေဘာတရားကို မပစ္ပယ္ပါဘူး။ Infinity သေဘာကို Fixed Number ေနရာမွာ ထည္႔သြင္းဆင္ၿခင္လိုက္ရင္ အနုမာဏေတာ႔ဆက္စပ္လို႔ရမယ္ထင္ပါတယ္။
ဗုဒၶေပၚထြန္းတဲ႔ေခတ္ကာလသည္ ဘီစီငါးရာခန္႔မွာၿဖစ္ၿပီး ေဆာ႔ခေရတၱိထက္ နွစ္ငါးဆယ္၊ တစ္ရာနိးပါးခန္႔ေစာတယ္လို႔သိရပါတယ္။ သခၤ်ာေကာ၊ ရူပေဗဒမွာေကာ ဗုဒၶဘာသာမွာေကာ Infinity သေဘာတရားကို မပစ္ပယ္ပါဘူး။ Infinity သေဘာကို Fixed Number ေနရာမွာ ထည္႔သြင္းဆင္ၿခင္လိုက္ရင္ အနုမာဏေတာ႔ဆက္စပ္လို႔ရမယ္ထင္ပါတယ္။
ဗုဒၶရဲ႔ သီအုိရီသည္ အဘိဓမၼာၿဖစ္ၿပီး သီအုိရီကို Applied theory လုပ္ၿခင္းသည္ သုတၱနိပတ္ၿဖစ္ပါတယ္။ သုတၱနိပတ္ကို ၿပန္လည္ဖြင္႔ဆုိသူမ်ားက အဌကထာဆရာမ်ားၿဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶအေနနဲ႔သူ႔ေခတ္သူ႔အခါက ယဥ္ေက်းမႈစံနႈန္းမ်ားအရ လူေတြ လက္ခံထားတဲ႔ကိစၥေတြကို နမူနာတင္ေဟာေၿပာတာကို ၿမင္းသမားေကသိယကို ၿမင္းေမာင္းသူ ဥပမာနဲ႔တရားေဟာတာကိုေတြ႔ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ႔ ဒုိင္နုိေဆာလို လြန္ခဲ႔ေသာနွစ္သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ႔ေခတ္က အေကာင္ဗေလာင္ေတြကို ေဟာဖို႔ကို ၿဖစ္ႏုိင္ေခ်နည္းလွပါတယ္။ ဒါက ဗုဒၶရဲ႔ သဗၺညဳအၿမင္၊ ဒိဗၺစကၡဳအၿမင္နဲ႔ေပါ႔။
သို႔ေသာ္ေၿမြေပါ၊ ငွက္ၾကီးေပါတဲ႔ အိႏၵိယတုိက္ငယ္မွာ နဂါးဇာတ္လမ္းေတြေတာ႔ အမ်ားၾကီးေတြ႔ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို သတိမူမိရင္အဆင္ေၿပမွာပါ။
ဒိဗၺစကၡဳနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဝိသုဒၶိမဂ္ စတုတၱတြဲမွာ နံရံထြင္းေဖာက္၊ ေတာ ေတာင္မ်ားကိုထြင္းေဖာက္ကာ ငရဲၿပည္၊ နတ္ၿပည္မ်ားကို ၾကည္႔ၿမင္ၿခင္းဆုိတဲ႔ က်င္႔စဥ္ေတြ ပါပါတယ္။ ေလးတြဲလံုးဟာ ဒီက်င္႔စဥ္ေတြကိုခ်ည္း အေသးစိတ္ေဖာ္ၿပထားတာပါ။ သဗၺညဳအဆင္႔ထက္အမ်ားၾကီးနိမ္႔ပါတယ္။
ဗုဒၶက သရဲၿပိတၱာေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သူ႔တပည္႔ကို တစ္ခါမိန္႔ပါတယ္။ ေအး..ေလာကမွာ ငါၿမင္တာကို မင္းၿမင္တယ္။ မင္းတို႔ မၿမင္ခင္က ငါသိပ္မေၿပာဘူး။ မဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး ဇြတ္ၿငင္းေနတဲ႔သူေတြေပါလွတယ္..လို႔ ရွင္ေမာဂၢလာန္ကို မိန္႔ခဲ႔ပါတယ္။ ဒီသေဘာေလးပါပဲ။
မယံုဘူးဆုိရင္ လက္ေတြ႔လာက်င္႔ပါ (ဧဟိပႆိေကာ)လို႔ အခုိင္အမာဆုိပါတယ္။ ဒီေလာက္ဆုိ ရွင္းေလာက္ပါၿပီ။
ေဆာ႔ခေရတၱိကို ထည္႔လိုက္ရတာက ဖိဒရပ္ကို ဆံုးမတဲ႔အခန္းမွာ ဂရိဒ႑ာရီလာ နဂါးမ်ားထက္ စိတ္ထဲက အညစ္အေၾကးမ်ားက ပိုၿပီး မဆုိးဝါးေၾကာက္စရာမေကာင္းဘူးလား ဆိုတဲ႔သေဘာေလးေပါ႔။ အဲ႔လုိဆံုးမတာေလးကိုလဲ သတိရမိလို႕ပါ။
https://www.facebook.com/yeyint.thitsar.1/posts/1446141505610939
No comments:
Post a Comment