သူရႆတီ
*******
သူရႆတီ ဟူသည္မွာ
အိႏိၵယေျမာက္ပိုင္း ပန္ဂ်ပ္ျပည္နယ္အတြင္းရွိ ျမစ္တစ္ခု၏ နာမည္ျဖစ္သည္။
ထိုျမစ္ကို ေရွးဟိႏၵဴအာရိယန္မ်ား အထြက္အျမတ္ထားရာမွ
ျမစ္ကို နတ္တစ္ပါးအေနျဖင့္ ကိုးကြယ္လာၾကေၾကာင္း၊
ဣတိၳလိင္(သဒၵါ) ျမစ္နဒီမွ နတ္သမီး ျဖစ္လာကာ
သူရႆတီျမစ္သည္ သူရႆတီနတ္သမီး မဟုတ္ေတာ့ဘဲ
ျဗဟၼာႀကီး၏ ဇနီး နတ္ဘုရားမတစ္ပါး ျဖစ္လာၿပီး
ဝါစ - စကားကို အစိုးရသည္၊ ကဗ်ာ၊ လကၤာ၊ စာေပ၊ ပညာတို႔ကို ေပးစြမ္းႏိုင္သည္ဟု ယူဆလာၾကလ်က္
ယင္းတို႔အတြက္ ျဗဟၼာဏဝါဒီတို႔က ပိုမို ကိုးကြယ္လာခဲ့ေၾကာင္းျဖင့္ မွတ္သားရပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သူရႆတီမွာ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ လံုးဝ မသက္ဆိုင္၊
ျဗဟၼဏဝါဒီတို႔ဆိုင္ရာ နတ္သာျဖစ္သည္။
ျဗဟၼဏတို႔ဒ တႏၲရ၊ မႏၲရတို႔ကို လက္ခံေသာ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာတို႔ကလည္း သူရႆတီကို လက္ခံခဲ့သျဖင့္
ေျမာက္ပိုင္းဗုဒၶဘာသာတြင္ အတန္ၾကာကပင္ သူရႆတီကိုးကြယ္မႈ ရွိလာသည္။
နီေပါျပည္တြင္ ယခုအထိ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္အတူ
မဟာယာနဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားလည္း သူရႆတီကို ကိုးကြယ္မႈျပဳခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔ အေနျဖင့္ ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္မယ္ေတာ္
ျဖစ္လာရသည္မွာ ဤသို႔ ျဖစ္ပါသည္။
သကၠတ အလကၤာက်မ္းကို အမွီျပဳ၍
သီဟိုဠ္ကၽြန္း အရွင္မဟာသံဃရကိၡတ မေထရ္သည္
သုေဗာဓာ(ပါဠိအလကၤာ) က်မ္းကို စီရင္ရာတြင္
သကၠတအလကၤာက်မ္းက ဝါဏီ-ေဗဒင္သံုးပံုေစာင့္ သူရႆတီနတ္သမီးကို
ရွိခိုးပဏာမျပဳသကဲ့သို႔ 'သရဏံ ပါဏိနံ ဝါဏီ မယွံပိဏယတံ မနံ' ဟု
ဘုရားစကားေတာ္ ပိဋကတ္ေတာ္တည္းဟူေသာ
သူရႆတီ နတ္သမီးသည္ အကၽြႏု္ပ္၏ စိတ္ႏွလံုးကို ႏွစ္သိမ့္ပါေစ ဟု
တင္စားသံုးလုိက္သည္။
ထိုစကားအျမြတ္ျဖင့္ပင္ သူရႆတီသည္
ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာနယ္ပယ္သို႔ ေရာက္လာၿပီးလွ်င္
ပိဋကတ္သံုးပံုကို ေစာင့္ၾကပ္ေသာ သူရႆတီမယ္ေတာ္ ဟူ၍ ျဖစ္လာရေတာ့သည္။
အမွန္အားျဖင့္ ပိဋကတ္သံုးပံုကို မည္သည့္နတ္သား၊ နတ္သမီး၊ ျဗဟၼာမ်ားမွ မေစာင့္။
ပိဋကတ္အာဇာနည္ ဗုဒၶသားေက်ာ္ ရဟန္းေတာ္၊ သံဃာေတာ္မ်ားသာ ေစာင့္ၾကပ္ေနပါသည္။
ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ အေနျဖင့္
သူရႆတီဂါထာတို႔ကိုလည္း ရြတ္ဆိုေနရန္ မလို။
သူရႆတီဂါထာအစစ္ ဟူ၍လည္း ဗုဒၶစာေပ၌ မရွိ။
ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါးမွ တစ္ပါး အျခားကိုးကြယ္ရာ မရွိပါ။
ဘဒၵႏၱ တိေလာကသာရ ဆရာေတာ္ (ရေဝထြန္း)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ားေပါင္းခ်ဳပ္ (ႏွာ-၄၅၄) - မွ
ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။
သမၼာသမၺဳဒၶ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္မွာေတာ့ သူရႆတီဆိုတာကို ေရာ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္တာေတြ ရဟႏၲာမႀကီးေတြဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြကိုေရာ မေတြ႔ဖူးပါဘူး ပါလည္း မပါပါဘူး။
ဣႏၵိယတိုင္း ျဗဟၼဏ၀ါဒ ( ဟိႏၵီ၀ါဒီ) ေ၀ဒက်မ္းႀကီးမ်ားမွာ လာရွိတာက ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္သူတို႔ မူလကိုးစားပူေဇာ္ရာ ျဗဟၼန္( ပရမတၱမ) ထာ၀ရသခင္ကယ္တယ္ရွင္ ေလာကကိုဖန္ဆင္းေပးေသာ မဟာျဗဟၼာမင္းႀကီးနဲ႔ ၾကင္ဖက္ေတာ္ သူရႆတီနတ္မိဖုရားႀကီးဟု တြဲလ်က္လာရွိတယ္၊ ေဗဒင္ ၄ ပံု ၆ ပံု ေဆာင္ပဲ၊ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္လို႔ေတာ့ မဆိုဘူး။
ေနာက္ သတၱ၀ါမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးတတ္တယ္ဆိုေသာ ဗိႆႏိုး နတ္မင္းႀကီးနဲ႔ သူ၏ၾကင္ဖက္ေတာ္ လကၡမီ(လကၡ်မီ) နတ္မိဖုရားႀကီးက တစ္တြဲ။
ေနာက္သတၱ၀ါအေပါင္းတို႔ အမွန္ကို မသိဘဲ မိုက္မဲမႈကို ပယ္ေဖ်ာက္လ်က္ အမွန္ကိုသာ ျပေပးတတ္တယ္ဆိုေသာ သိ၀ (သွ်ိ၀)နတ္မင္းႀကီးနဲ႔ သူ၏အခ်စ္ဆံုးၾကင္ဖက္ေတာ္ ပရာ၀တီ နတ္မိဖုရားႀကီးတို႔က တစ္တဲြဟု လာရွိတယ္။
သူတို႔တြဲဖက္ ၃ ပါးထဲမွ သီးျခားခြဲထုတ္ၿပီး ႀကိဳက္ရာရာ နတ္မင္းမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ နတ္မိဖုရားႀကီးမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ အတြဲလိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း ပံုေတာ္ေတြထုၿပီးေတာ့လည္း ပူေဇာ္ပသ၊ ကိုးကြယ္ၾကတယ္၊ ဟိႏၵီနတ္ကြန္းမ်ားမွာေတာ့ ပရာ၀တီရဲ႕ လိင္ထဲကို သီ၀ရဲ႕လိင္ႀကီးထိုးစိုက္ၿပီး ကိုးကြယ္ၾကတာ ပဲ၊ သကၠတေ၀ဒက်မ္းလာ ျဗဟၼဏတို႔ရဲ႕ အယူ၀ါဒသာျဖစ္တယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာေတြက သိ၀နတ္္မင္းႀကီးရဲ႕ လိင္ကို ပရာ၀တီနတ္မင္း ႀကီးရဲ႕လိင္ထဲ ထိုးစိုက္ၿပီး မကိုးကြယ္တာပဲ ေတာ္ပါေသးရဲ႕ ဟု မွတ္ရမည္။
သူရႆတီကို ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ရဟႏၲာမ နတ္သမီးႀကီး ဟူ၍လည္းေကာင္း ဆိုတာကိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္မွာ မပါမရွိလို႔ မေတြ႔ဖူးပါဘူး၊ အေျပာပဲၾကားဖူးတယ္၊ သိခ်င္ရင္ ေဗဒက်မ္းႀကီးေတြမွာ ရွာၾကည့္ေပါ့၊ ပိဋကတ္ေတာ္မွာေတာ့္ မပါတာ အမွန္ပါ။
No comments:
Post a Comment