Wednesday, April 2, 2014

ဂရုဓံတရား ရွစ္ပါး ႏွင့္ ဘိကၡဳနီဆိုင္ရာ ဥပသမၸဒါ ေလးပါး


ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးသည္ ဘိကၡဴနီသာသနာကို ခြင့္ျပဳရာ၌ မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီ အား ဂရုဓံတရား (ေလးေလးစားစားလိုက္နာရမည့္ တရား) ရွစ္ပါးကို ခံယူေစသည္။ ဘုရားရွင္ က “ အာနႏၵာ ၊ မဟာပဇာပတိ ေဂါတမီ သည္ ဂရုဓံတရား ရွစ္ပါး ကို အကယ္၍ ၀န္ခံသည္ျဖစ္အံ႔၊ ထို ၀န္ခံျခင္းသည္ ပင္ ထို ေဂါတမီ အတြက္ ပဥၹင္းခံမႈ ျဖစ္ေစေလာ့” ဟု မိန္႔ေတာ္မူကာ ေအာက္ပါ ဂရုဓံတရား ရွစ္ပါးကို မိန္႔ေတာ္မူေပ၏။

(၁) ဘိကၡဴနီမ သည္ ပဥၹင္းျဖစ္၍ ၀ါ တစ္ရာရွိ ေသာ္လည္း ထိုေန႔ ပဥၹင္းျဖစ္ေသာ ရဟန္းအား ရွိခိုးျခင္း ၊ ခရီးဦး ၾကိဳဆိုျခင္း၊ လက္အုပ္ခ်ီျခင္း ၊ ရိုေသျခင္း အမႈကို ျပဳရမည္။ ဤ တရားကုိလည္း ရိုေသ၍၊ ေလးစား၍၊ ျမတ္ႏိုး၍၊ ပူေဇာ္၍ အသက္ထက္ဆံုး မလြန္က်ဴးအပ္။

(၂) ဘိကၡဴနီမ သည္ ရဟန္းေယာက်ာ္းမရွိေသာ ေက်ာင္း၌ ၀ါမဆိုအပ္။ ဤ တရားကုိလည္း ရိုေသ၍၊ ေလးစား၍၊ ျမတ္ႏိုး၍၊ ပူေဇာ္၍ အသက္ထက္ဆံုး မလြန္က်ဴးအပ္။

(၃) ဘိကၡဴနီမ သည္ လခြဲတိုင္း (လထက္၀က္ တစ္ဆယ့္ငါးရက္ တိုင္း) ဘိကၡဴ သံဃာထံမွ ဥပုသ္ကို ေမးျခင္း၊ အဆံုးအမ ခံရန္ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း ဟူေသာ ဤ တရားႏွစ္ပါးတို႔ကို လိုလားေတာင့္တရမည္။ ဤ တရားကုိလည္း ရိုေသ၍၊ ေလးစား၍၊ ျမတ္ႏိုး၍၊ ပူေဇာ္၍ အသက္ထက္ဆံုး မလြန္က်ဴးအပ္။

(၄) ဘိကၡဴနီမ သည္ ၀ါကၽြတ္လတ္ေသာ္ ႏွစ္ဖက္သံဃာ၌ ျမင္ျခင္း ၊ ၾကားျခင္း ၊ ယံုမွားျခင္း ဟူေသာ အေၾကာင္း သံုးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ဖိတ္ၾကားရမည္။ (ပ၀ါရဏာျပဳရမည္)။ ဤ တရားကုိလည္း ရိုေသ၍၊ ေလးစား၍၊ ျမတ္ႏိုး၍၊ ပူေဇာ္၍ အသက္ထက္ဆံုး မလြန္က်ဴးအပ္။

(၅) ဘိကၡဴနီမ သည္ သံဃာဒိသိသ္ အာပတ္သို႔ ေရာက္လတ္ေသာ္ ႏွစ္ဖက္သံဃာ၌ ပကၡ မာနတ္ ကို က်င့္ရမည္။ ဤ တရားကုိလည္း ရိုေသ၍၊ ေလးစား၍၊ ျမတ္ႏိုး၍၊ ပူေဇာ္၍ အသက္ထက္ဆံုး မလြန္က်ဴးအပ္။

(၆) ႏွစ္ႏွစ္တုိ႔ပတ္လံုး တရားေျခာက္ပါးတို႔၌ အက်င့္ကို က်င့္ၿပီးေသာ သိကၡမာန္အား ႏွစ္ဖက္ေသာ သံဃာ၌ ပဥၹင္းခံျခင္း ကို ရွာရမည္။ ဤ တရားကုိလည္း ရိုေသ၍၊ ေလးစား၍၊ ျမတ္ႏိုး၍၊ ပူေဇာ္၍ အသက္ထက္ဆံုး မလြန္က်ဴးအပ္။

(၇) ဘိကၡဴနီမသည္ ရဟန္းေယာက်ာ္းတို႔ကို တစ္စံုတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ မဆဲေရးအပ္ ၊ မေရရြတ္အပ္ ။ ဤ တရားကုိလည္း ရိုေသ၍၊ ေလးစား၍၊ ျမတ္ႏိုး၍၊ ပူေဇာ္၍ အသက္ထက္ဆံုး မလြန္က်ဴးအပ္။

(၈) ရဟန္းျဖစ္သည့္ေန႔မွ စ၍ ရဟန္းေယာက်ာ္းတို႔ အေပၚ၌ ဘိကၡဴနီမတို႔၏ ေျပာဆိုခြင့္ကို ပိတ္ပင္အပ္၏။ ဘိကၡဴနီမ တို႔ အေပၚ၌ ရဟန္းေယာက်ာ္းတို႔၏ ေျပာဆိုခြင့္ကို မပိတ္ပင္အပ္။ ဤ တရားကုိလည္း ရိုေသ၍၊ ေလးစား၍၊ ျမတ္ႏိုး၍၊ ပူေဇာ္၍ အသက္ထက္ဆံုး မလြန္က်ဴးအပ္။

ထိုသို႔ မိန္႔ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ ၏ အမိန္႔ေတာ္ ကို အရွင္အာနႏၵာ သည္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ မဟာပဇာပတိ ေဂါတမီ ထံသို႔ ျပန္ၾကားမိန္႔ဆိုေလရာ မိေထြးေတာ္ၾကီးသည္ အလြန္႔အလြန္ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းျဖင့္ “အရွင္အာနႏၵာ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိ၍ တန္ဆာဆင္လိုစိတ္ရွိေသာ မိန္းမပ်ဳိကေလးသည္ ေခါင္းေလွ်ာ္၍ ဆံပင္တို႔ကို ျဖီးလိမ္းၿပီးေနာက္ ၾကာပန္းစေသာ ပန္းပြင့္လွလွ ကေလးမ်ားကို လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ႏွစ္သက္ယုယစြာ မ ခ်ီ၍ ဦးေခါင္းတြင္ ပန္ဆင္သကဲ႔သို႔ တပည့္ေတာ္မ သည္လည္း ဤဂရုဓံရွစ္ပါးကို ေလးေလးစားစား ခံယူက်င့္သံုးပါမည္၊ အသက္ထက္ဆံုးမက်ဴးလြန္ပါ” ဟု ၀န္ခံေလွ်ာက္ထားလိုက္ေလသည္။

ဤသို႔ ျဖင့္ မိေထြးေတာ္ၾကီးသည္ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ သာကီ၀င္မင္းသမီး ၅၀၀ တို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မည္သို႔ မည္ပံုျပဳလုပ္ရမည္ကို ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ထို အမ်ဳိးသမီးတို႔ကို ဘိကၡဳသံဃာ က ဉ တၱိစတုတၳ ကမၼ၀ါစာျဖင့္ ရဟန္းခံေပးရန္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူသျဖင့္ သာကီ၀င္မင္းသမီး ၅၀၀ လံုး ရဟန္းအျဖစ္ကို ရၾကေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဘိကၡဴနီ စတင္ခ်ိန္ က မိေထြးေတာ္ၾကီး တစ္ပါးတည္းသာ ဂရုဓံတရား ၈ ပါး ကို ၀န္ခံျခင္းျဖင့္ ရဟန္းျဖစ္ကာ သာကီ၀င္ မင္းသမီး ၅၀၀ တို႔ကား ဘိကၡဴသံဃာ က ယခုေခတ္ ရဟန္းခံသကဲ႔သို႔ ဉ တၱိတုတၳကမၼ၀ါစာ ျဖင့္ ရဟန္းခံေပးရသည္ကုိ မွတ္သားရေပသည္။ ၄င္း ေနာက္ သာသနာ့ေဘာင္ သို႔ ၀င္ေရာက္လာၾကေသာ ဘိကၡဴနီတို႔သည္ အ႒၀ါစိကူပသမၸဒါ ဟူေသာ ဘိကၡဴနီသံဃာတြင္ ဉ တၱိစတုတၳကမၼ၀ါစာ ျဖင့္ ပထမတစ္ၾကိမ္ ရဟန္းခံ၍ ဘိကၡဴသံဃာတြင္ ဉ တၱိစတုတၳကမၼ၀ါစာျဖင့္ ဒုတိယတစ္ၾကိမ္ ၊ စုစုေပါင္း ၂ ၾကိမ္ ျဖစ္၍ ကမၼ၀ါစာ ၈ ၾကိမ္ ဖတ္ရသည့္ နည္းျဖင့္ ရဟန္း အျဖစ္ခံယူၾကရေလသည္။

ထိုမွတစ္ပါး အၯကာသီဘိကၡဴနီ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဒူေတႏူပသမၸဒါ ဟူေသာ ရဟန္းခံမႈ တစ္မ်ဳိး ကို အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ဘုရားရွင္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူရေသး၏။ အေၾကာင္းမွာကား ....
အၯကာသီဟူေသာ ကာသိတိုင္းမွ သူေဌးသမီး သည္ အကုသိုလ္ကံ ေၾကာင့္ အရြယ္ေရာက္လွ်င္ ျပည့္တန္ဆာမ ျဖစ္ရ၏။ ေနာင္ တရားရ၍ ဘိကၡဴနီမမ်ားထံ၌ ပထမတစ္ၾကိမ္ ရဟန္းခံၿပီး ဘိကၡဴသံဃာထံ၌ ရဟန္းခံရန္ ဘုရားရွင္ရွိရာ သာ၀တၳိျမိဳ ႔သို႔ သြားရန္ စီစဥ္ေလ၏။ ထုိအေၾကာင္း ကို ေသေသာက္ၾကဴး တို႔သိ၍ “အၯကာသီ သည္ သကၤန္း၀တ္၍ သာ၀တၳိသို႔ သြားေတာ့မည္ ၊ ငါတို႔သည္ အၯကာသီ လူ႔ဘ၀ က ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ၾကသူမ်ားမဟုတ္ ၊ သို႔ျဖစ္၍ ယခု အၯကာသီ သာ၀တၳိသို႔ အသြားတြင္ ဖမ္းယူ ေမြ႔ေလ်ာ္ကုန္ၾကပါစို႔” ဟုတိုင္ပင္ထားၾကေလသည္။ ထိုအခါ ဘိကၡဴနီမ တို႔သည္ သာ၀တၳိသို႔ မသြား၀ံ႔ၾကေတာ့ေခ်။ ထိုအေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္ထံသို႔ ေစတမန္လႊတ္၍ ေလွ်ာက္ထားရာ ျမတ္ဘုရား က “အႏုဇာနာမိ ဘိကၡေ၀ ဒူေတနပိ ဥပသမၸာေဒတံု” (ရဟန္းတို႔ တမန္ျဖင့္လည္း ပဥၹင္းခံေပးျခင္းငွာ ငါခြင့္ျပဳ၏” ဟု အျခားဘိကၡဴနီမ တစ္ဦးကို တမန္လႊတ္၍ ပဥၨင္းခံခြင့္ျပဳေတာ္မူေလသည္။ သို႔သာ္ ဤ သို႔ ခြင့္ျပဳျခင္းမွာ အၯကာသီ တစ္ဦးတည္းအတြက္သာ ျဖစ္ေလ၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ဘိကၡဴနီတို႔၏ ပဥၨင္းခံမႈတြင္
(၁) ဂရုဓမၼ ပဋိဂၢဟဏူပသမၸဒါ ဟူေသာ ဂရုဓံရွစ္ပါး ကို ခံယူျခင္းျဖင့္ ပဥၨင္းခံျခင္း ( ၄င္းကား မိေထြးေတာ္ မဟာပဇာပတိေဂါတမီ တစ္ဦးတည္း၏ ပဥၨင္းခံျခင္း ျဖစ္၏)
(၂) ဉ တၱိစတုတၳ ကမၼဴပသမၸဒါ ဟူေသာ ဉ တ္လွ်င္ ေလးၾကိမ္ေျမာက္ ကမၼ၀ါစာျဖင့္ (ဘိကၡဴသံဃာ၌သာ) ပဥၨင္းခံျခင္း (၄င္း ကား မိေထြးေတာ္ ၏ ေနာက္ပါ သာကီ၀င္ ၅၀၀ တို႔၏ ပဥၨင္းခံျခင္း ျဖစ္၏)
(၃) ဒူေတႏူပသမၸဒါ - ဟူေသာ တမန္လႊတ္၍ (ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ဘိကၡဴသံဃာ၌) ရဟန္းခံျခင္း (၄င္းကား အၯကာသီ တစ္ဦးတည္း၏ ပဥၨင္းခံျခင္းျဖစ္၏)
(၄) အ႒၀ါစိကူပသမၸဒါ - ဟူေသာ ဘိကၡဴနီ သံဃာ၌ ဉ တၱိစတုတၳ ကမၼ၀ါစာျဖင့္ တစ္ၾကိမ္၊ ဘိကၡဴသံဃာ ၌ ဉ တၱိစတုတၳ ကမၼ၀ါစာျဖင့္တစ္ၾကိမ္ ၊ ၂ ၾကိမ္ ရဟန္းခံျခင္း (၄င္း ကား အထက္ေဖာ္ျပၿပီးေသာ ၃ ဦးမွ တစ္ပါး အျခားေသာ ဘိကၡဴနီတို႔၏ ပဥၹင္းခံျခင္း ျဖစ္၏)

ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟန္းေယာက်ာ္းတို႔ ကဲ႔သို႔ ဧဟိဘိကၡဳပသမၸဒါ ဟူေသာ ဧဟိဘိကၡဳေခၚ၍ ရဟန္းျဖစ္ေစျခင္း၊ သရဏ ဂမႏူပသမၸဒါ ဟူေသာ သရဏဂံု သံုးပါးကုိ ခံယူေဆာက္တည္ေစျခင္းျဖင့္ ရဟန္းျဖစ္ေစျခင္း၊ ၾသ၀ါဒ ပဋိဂၢဟဏူပသမၸဒါ ဟူေသာ ၾသ၀ါဒ ကို ခံယူ၍ရဟန္းျဖစ္ေစျခင္း ၊ ပဥွာဗ်ာကရဏူပသမၸဒါ ဟူေသာ ျပႆနာကို ေျဖဆို၍ ရဟန္းျဖစ္ေစျခင္း မ်ဳိးကို ဘိကၡဴနီတို႔၌ မရအပ္ ဟု မွတ္သားရေပသည္။

မိေထြးေတာ္ၾကီးသည္ ပါရမီအားေလ်ာ္စြာ ရဟန္းျဖစ္ၿပီးမၾကာမီ ရဟႏၲာမ ျဖစ္၍ သာကီ၀င္မင္းသမီး ၅၀၀ တို႔သည္ လည္း နႏၵေကာ၀ါဒ သုတ္ အဆံုး၌ ရဟႏၲာမ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ကုန္၏။ ဤသို႔ ဘိကၡဴနီသာသနာ ေကာင္းစြာတည္သည္ရွိေသာ္ ထိုထုိ ရြာနိဂံုး မင္းေနျပည္ေတာ္တို႔မွ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးတို႔သည္လည္း ဘုရားသာသနာ၌ ၾကည္ညိဳသက္၀င္ၾကသည့္အားေလ်ာ္စြာ မိမိတို႔ ၏ မိဘလင္သား စသည္ တို႔ကို ခြင့္ေတာင္း၍ သာသနာေတာ္သို႔ ၀င္ေရာက္ၾကကုန္၏။

ထိုဘိကၡဴနီမ တို႔တြင္ ေက်ာ္ၾကားေသာ ဘိကၡဴနီမ မ်ား အေျမာက္အမ်ား ရွိကုန္၏။ ႏိုင္ငံပိုင္ရွင္ ဘုရင္မင္းမ်ား ၏ မိဖုရားၾကီးမ်ား၊ သူေဌးကေတာ္ၾကီးမ်ား မွ စ၍ အနည္းနည္း အဖံုဖံု ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားကုန္ေသာ အမ်ဳိးသမီး မ်ား သည္ ဘိကၡဴနီသာသနာ ေတာ္ သို႔ ၀င္ေရာက္ရဟန္းျပဳၾကသျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ ဘိကၡဴနီသာသနာေတာ္ၾကီးသည္ မ်က္ႏွာမငယ္ ထယ္ထယ္၀ါ၀ါ ေတာက္ပ လင္းထိန္ေနခဲ႔ေပသည္။

Dr. ဇီ၀က
ဗုဒၶဘာသာ/အေတြးအျမင္

No comments:

Post a Comment