Tuesday, April 22, 2014

ဘိကၠဴ နီမ်ား သာသနာေတာ္ပါ၀င္ျခင္း



Tun Ko အမ ေရ အားရင္ ဘိကၠဴ နီမ ေတြ႕ကို သာသနာ မွာ ပါ ဝင္ ခြင့္ ျပု ရင္ တာ ရွည္ မခံဘူးလို့ ေဟာ တာ ရွိ မရွိ
ရွိ ရင္ လည္း ဘယ္ လို အျပစ္ ေျကာင့္ ဆို တာ ေျပာျပ ေပးပါ ေနာ္

★ ★ အဂၤုတၱရနိကာယ၊ေဂါတမီဝဂ္၊ ေဂါတမီသုတ္မွာ ဗုဒၶက.....
အာနႏၵာ…မာတုဂါမမ်ား သာသနာအတြင္း ၀င္လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တစ္ကယ္လို႕ ငါဘုရား သာသနာေတာ္ဟာ အႏွစ္ ( ၁၀၀၀ ) တည္မယ္ဆိုရင္ .... အႏွစ္ငါးရာသာ တည္လိမ့္မယ္။

အကယ္၍ ဘိကၡဴ နီ ေတြဟာ .... ယၡဳ ငါဘုရားျပဌါန္းတဲ့ ဂရုဓံတရား ( ၈ ) ပါးကို တိတိက်က် လိုက္နာမယ္ဆိုရင္ .... သာသနာေတာ္ဟာ .... အနစ္တစ္ေထာင္ တည္မယ္ ဆိုရင္ ... အနွစ္တစ္ေထာင္အတိုင္း ... အနွစ္တစ္ေသာင္းတည္မယ္ဆိုရင္ ...အနွစ္တစ္ေသာင္းအတိုင္း တည္ပါလိမ့္မယ္ လို႕ ေျပာတာပါ ....။

(ယၡဳ ဂရုဓံတရား ရွစ္ပါး ျပ႒ာန္းေပးထားတဲ့ အတြက္ အႏွစ္တစ္ေထာင္ တည္ၿမဲလိမ့္မယ္)လို႔ စူဠ၀ါ ပါဠိေတာ္မွာ ေဟာေတာ္မူ ထားတာ ရွိပါတယ္။
ဂရုဓံတရားရွစ္ပါးျပ႒ာန္မႈရဲ့ အေရးပါပုံ ကို သိေစခ်င္လို႔ ဥပမာေပးတာပါ အကယ္၍ ဂရုဓံတရားရွစ္ပါး မျပ႒ာန္းဘူးဆိုရင္ ၁၀၀၀တည္မယ့္ သာသနာဟာ ၅၀၀ပဲတည္လိမ့္မယ္လို႔ေဟာတာျဖစ္ပါတယ္ရွင္။

((((အႏွစ္ ၁၀၀၀ ဆိုတဲ့စကားျဖစ္ေပၚလာကေတာ့ အမိ်ဳးသမီးမ်ား သာသနာဝင္လာတဲ့ ဂရုဓံရွစ္ပါးကုိ အကယ္၍ မျပ႒ာန္းပါလ်ွင္ သာသနာ ၁၀၀၀ တည္မည္ဆိုပါက ၅၀၀ သာတည္လိမ့္မည္။ ဂရုဓံရွစ္ပါးျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့အတြက္ ၅၀၀ တည္မည့္သာသနာဟာ ၁၀၀၀ တည္လိမ့္မည္လို႔ ဂရုဓံ ရွစ္ပါးျပဂ႒ာန္းမႈရဲ့ အေရးပါ အရာေရာက္တာကို သိေစလို၍ ေဟာၾကားတာဟု မေသမခ်င္း မွတ္ပါေလ။ Ashin kondanna )))))

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1413675018865233&set=pb.100006682441171.-2207520000.1396452237.&type=3&theater


  • Ba Wa Tit ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဘိကၡဴနီသာသာနာအတြက္ ဂရုဓံ (၈) ပါးကို ပညတ္ခဲ့ပါသည္။
    ၁။ ရဟန္းမသည္ ၀ါတစ္ရာပင္ျဖစ္ေစ။ ယေန႕မွျဖစ္ေသာ ရဟန္းသစ္ကုိ ရွိခုိးရမည္။ခရီးဦးၾကဳိျပဳရမည္။ အရုိအေသေပးရမည္။ 
    ၂။ ယူဇနာ၀က္အတြင္း၌ ရဟန္းတစ္ပါးမွ မရွိေသာ ေက်ာင္းတြင္ ၀ါမဆုိရ။ ၃။ ရဟန္းသံဃာထံသိုိ႕ လျပည့္လကြယ္ေန႕တုိင္း ဥပုတ္အေမး သြားရမည္။ 
    ၄။၀ါကၽြတ္ျပီးေသာ ရဟန္းမသည္ ရဟန္းႏွင့္ရဟန္းမ သံဃာ ႏွစ္ရပ္စလံုး၌ ကိုယ္တုိင္ျမင္ေသာ၊ တစ္ဆင့္ၾကားေသာ၊ ယံုမွားသကၤာ ရွိေသာ အျပစ္အာပတ္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိရန္ ပန္ၾကားရမည္။ 
    ၅။ ဂရုကံ အာပတ္ၾကီးမ်ားသင့္ေသာ ရဟန္းမသည္ သံဃာႏွစ္ရပ္လံုး၌ ပကၡမာနတ္ က်င့္ရမည္။ 
     ၆။ ၀ိကာလ ေဘာဇနတုိင္ေအာင္ သိကၡာပုဒ္ေျခာက္ခုကို ႏွစ္ႏွစ္တုိင္တုိင္ က်င့္ခဲ့ျပီးေသာ သိကၡာမာန္ကို သံဃာႏွစ္ရပ္၌ ရဟန္းခံႏုိင္ရန္ ၾကဳိးစားအားထုတ္ရမည္။ 
    ၇။ မည္သုိ႕ေသာ အေၾကာင္းရွိသည္ျဖစ္ေစ ရဟန္းမသည္ ရဟန္းကို မဆဲေရးရ၊ ေရရြတ္တုိင္းထြားျခင္းမျပဳရ။ 
    ၈။ ဤယေန႕မွစ၍ ရဟန္းမတုိ႕က ရဟန္းတုိ႕အေပၚ ေျပာဆုိႏုိင္ခြင့္ မရွိေပ။ သုိ႕ေသာ္ ေရွးေရွးက မေထရ္မ်ားသည္ ဤသုိ႕ေသာ သကၤန္းဆုိင္ရာ က်င့္၀တ္မ်ားကို က်င့္သံုးၾကေပသည္ဟူ၍ကား ရည္ညြန္းေျပာဆုိႏုိင္သည္။ 
    ရဟန္းမမ်ားအေပၚတြင္ကား ရဟန္းတုိ႕က ေျပာဆုိခြင့္ရွိေပသည္။ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ အျခားအမူ႕ကိစၥမ်ားတြင္ က်ဴလြန္းမူ႕ျဖစ္ေပၚျပီးမွ ၀ိနည္းေတာ္ ပညတ္ခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ေတာ္မူေလသည္။ 
    ယခု မလြဲမေရွာင္သာ ခြင့္ျပဳလုိက္ရေသာကိစၥတြင္မူ ၾကဳိတင္ ပညတ္ခ်က္မ်ားကို ခ်မွတ္ေတာ္မူေလသည္ကို '' တစ္ဖက္ဆည္ကန္ၾကီး၏ ကန္ေဘာင္ကို ကန္ေရေတြ က်ဳိးေပါက္ဆံုးရွဴံးျခင္း မရွိေသးမီွကပင္ ၾကဳိတင္၍ ဆည္ဖုိ႕ထားရဘိသကဲ့သုိ႕ ရဟန္းမမ်ားအတြက္ ရာသက္ပန္ မက်ဳိးေပါက္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ဂရုဓံတရား ရွစ္ပါးကို ၾကဳိၾကဳိတင္တင္ ပညတ္၍ထားလုိက္သည္ '' (အဂုၤတၱရ၊ အ႒ကနိပါတ္၊ ေပါတမီသုတ္ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ က႒ကထာ)

    မာ လု ထို႔ေၾကာင့္ ဘိကၡဴနီ စတင္ခ်ိန္ က မိေထြးေတာ္ၾကီး တစ္ပါးတည္းသာ ဂရုဓံတရား ၈ ပါး ကို ၀န္ခံျခင္းျဖင့္ ရဟန္းျဖစ္ကာ သာကီ၀င္ မင္းသမီး ၅၀၀ တို႔ကား ဘိကၡဴသံဃာ က ယခုေခတ္ ရဟန္းခံသကဲ႔သို႔ ဉ တၱိတုတၳကမၼ၀ါစာ ျဖင့္ ရဟန္းခံေပးရသည္ကုိ မွတ္သားရေပသည္။ ၄င္း ေနာက္ သာသနာ့ေဘာင္ သို႔ ၀င္ေရာက္လာၾကေသာ ဘိကၡဴနီတို႔သည္ အ႒၀ါစိကူပသမၸဒါ ဟူေသာ ဘိကၡဴနီသံဃာတြင္ ဉ တၱိစတုတၳကမၼ၀ါစာ ျဖင့္ ပထမတစ္ၾကိမ္ ရဟန္းခံ၍ ဘိကၡဴသံဃာတြင္ ဉ တၱိစတုတၳကမၼ၀ါစာျဖင့္ ဒုတိယတစ္ၾကိမ္ ၊ စုစုေပါင္း ၂ ၾကိမ္ ျဖစ္၍ ကမၼ၀ါစာ ၈ ၾကိမ္ ဖတ္ရသည့္ နည္းျဖင့္ ရဟန္း အျဖစ္ခံယူၾကရေလသည္။
     ထိုမွတစ္ပါး အၯကာသီဘိကၡဴနီ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဒူေတႏူပသမၸဒါ ဟူေသာ ရဟန္းခံမႈ တစ္မ်ဳိး ကို အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ဘုရားရွင္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူရေသး၏။ အေၾကာင္းမွာကား ....
     
    အၯကာသီဟူေသာ ကာသိတိုင္းမွ သူေဌးသမီး သည္ အကုသိုလ္ကံ ေၾကာင့္ အရြယ္ေရာက္လွ်င္ ျပည့္တန္ဆာမ ျဖစ္ရ၏။
     ေနာင္ တရားရ၍ ဘိကၡဴနီမမ်ားထံ၌ ပထမတစ္ၾကိမ္ ရဟန္းခံၿပီး ဘိကၡဴသံဃာထံ၌ ရဟန္းခံရန္ ဘုရားရွင္ရွိရာ သာ၀တၳိျမိဳ ႔သို႔ သြားရန္ စီစဥ္ေလ၏။ 
    ထုိအေၾကာင္း ကို ေသေသာက္ၾကဴး တို႔သိ၍ “အၯကာသီ သည္ သကၤန္း၀တ္၍ သာ၀တၳိသို႔ သြားေတာ့မည္ ၊ ငါတို႔သည္ အၯကာသီ လူ႔ဘ၀ က ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ၾကသူမ်ားမဟုတ္ ၊ သို႔ျဖစ္၍ ယခု အၯကာသီ သာ၀တၳိသို႔ အသြားတြင္ ဖမ္းယူ ေမြ႔ေလ်ာ္ကုန္ၾကပါစို႔” ဟုတိုင္ပင္ထားၾကေလသည္။ 
    ထိုအခါ ဘိကၡဴနီမ တို႔သည္ သာ၀တၳိသို႔ မသြား၀ံ႔ၾကေတာ့ေခ်။ ထိုအေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္ထံသို႔ ေစတမန္လႊတ္၍ ေလွ်ာက္ထားရာ ျမတ္ဘုရား က “အႏုဇာနာမိ ဘိကၡေ၀ ဒူေတနပိ ဥပသမၸာေဒတံု” (ရဟန္းတို႔ တမန္ျဖင့္လည္း ပဥၹင္းခံေပးျခင္းငွာ ငါခြင့္ျပဳ၏” ဟု အျခားဘိကၡဴနီမ တစ္ဦးကို တမန္လႊတ္၍ ပဥၨင္းခံခြင့္ျပဳေတာ္မူေလသည္။ သို႔သာ္ ဤ သို႔ ခြင့္ျပဳျခင္းမွာ အၯကာသီ တစ္ဦးတည္းအတြက္သာ ျဖစ္ေလ၏။
     ထို႔ေၾကာင့္ ဘိကၡဴနီတို႔၏ ပဥၨင္းခံမႈတြင္
     
    (၁) ဂရုဓမၼ ပဋိဂၢဟဏူပသမၸဒါ ဟူေသာ ဂရုဓံရွစ္ပါး ကို ခံယူျခင္းျဖင့္ ပဥၨင္းခံျခင္း ( ၄င္းကား မိေထြးေတာ္ မဟာပဇာပတိေဂါတမီ တစ္ဦးတည္း၏ ပဥၨင္းခံျခင္း ျဖစ္၏)
     
    (၂) ဉ တၱိစတုတၳ ကမၼဴပသမၸဒါ ဟူေသာ ဉ တ္လွ်င္ ေလးၾကိမ္ေျမာက္ ကမၼ၀ါစာျဖင့္ (ဘိကၡဴသံဃာ၌သာ) ပဥၨင္းခံျခင္း (၄င္း ကား မိေထြးေတာ္ ၏ ေနာက္ပါ သာကီ၀င္ ၅၀၀ တို႔၏ ပဥၨင္းခံျခင္း ျဖစ္၏)
     
    (၃) ဒူေတႏူပသမၸဒါ - ဟူေသာ တမန္လႊတ္၍ (ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ဘိကၡဴသံဃာ၌) ရဟန္းခံျခင္း (၄င္းကား အၯကာသီ တစ္ဦးတည္း၏ ပဥၨင္းခံျခင္းျဖစ္၏)
     
    (၄) အ႒၀ါစိကူပသမၸဒါ - ဟူေသာ ဘိကၡဴနီ သံဃာ၌ ဉ တၱိစတုတၳ ကမၼ၀ါစာျဖင့္ တစ္ၾကိမ္၊ ဘိကၡဴသံဃာ ၌ ဉ တၱိစတုတၳ ကမၼ၀ါစာျဖင့္တစ္ၾကိမ္ ၊ ၂ ၾကိမ္ ရဟန္းခံျခင္း
     (၄င္း ကား အထက္ေဖာ္ျပၿပီးေသာ ၃ ဦးမွ တစ္ပါး အျခားေသာ ဘိကၡဴနီတို႔၏ ပဥၹင္းခံျခင္း ျဖစ္၏)

    ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟန္းေယာက်ာ္းတို႔ ကဲ႔သို႔ ဧဟိဘိကၡဳပသမၸဒါ ဟူေသာ ဧဟိဘိကၡဳေခၚ၍ ရဟန္းျဖစ္ေစျခင္း၊ 
    သရဏ ဂမႏူပသမၸဒါ ဟူေသာ သရဏဂံု သံုးပါးကုိ ခံယူေဆာက္တည္ေစျခင္းျဖင့္ ရဟန္းျဖစ္ေစျခင္း၊ 
    ၾသ၀ါဒ ပဋိဂၢဟဏူပသမၸဒါ ဟူေသာ ၾသ၀ါဒ ကို ခံယူ၍ရဟန္းျဖစ္ေစျခင္း ၊ 
    ပဥွာဗ်ာကရဏူပသမၸဒါ ဟူေသာ ျပႆနာကို ေျဖဆို၍ ရဟန္းျဖစ္ေစျခင္း မ်ဳိးကို ဘိကၡဴနီတို႔၌ မရအပ္ ဟု မွတ္သားရေပသည္
မိေထြးေတာ္ၾကီးသည္ ပါရမီအားေလ်ာ္စြာ ရဟန္းျဖစ္ၿပီးမၾကာမီ ရဟႏၲာမ ျဖစ္၍ သာကီ၀င္မင္းသမီး ၅၀၀ တို႔သည္ လည္း နႏၵေကာ၀ါဒ သုတ္ အဆံုး၌ ရဟႏၲာမ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ကုန္၏။
((( Dr. ဇီ၀က ဗုဒၶဘာသာ/အေတြးအျမင္ )))

No comments:

Post a Comment