ေမး။ ။ ဆရာေတာ္၊ ဒကၡိဏသာခါဆိုတဲ့ အမည္ဟာ ဘယ္ကေနၿပီး စျဖစ္လာတာလဲဘုရား၊ ဒကၡိဏသာခါရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကေရာ ဘာပါလဲဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဒကၡိဏ - က, ေတာင္ဘက္အရပ္ကို ေဟာတယ္။ သာခါ - ကေတာ့ အကိုင္းကို
ေဟာတယ္။ ႏွစ္ခုေပါင္းေတာ့ ‘ဒကၡိဏသာခါ’ ဆိုတာ ေတာင္ဘက္က အကိုင္းပဲေပါ့။
ဒီအမည္ဟာ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး လက္ထက္က စျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္
အိႏိၵယမွာ ဗုဒၶသာသနာကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး တျခားႏိုင္ငံေတြမွာ သာသနာတည္မွာကို
ျမင္ေတာ္မူတဲ့ ရဟႏာၱမ်ားက သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးကို ကိုးတိုင္းကိုးဌာန
သာသနာျပဳေစလႊတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းေတာ္မူၾကတယ္။
သာသနာျပဳ ႂကြေတာ္မူရာမွာ
သီဟိုဠ္ကၽြန္းကိုႂကြဖို႔ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးရဲ႕
သားေတာ္အရွင္မဟာမဟိႏၵမေထရ္နဲ႔ သမီးေတာ္သဃၤမိတၱေထရီတို႔က တာ၀န္ယူၾကတယ္။
အ႐ွင္မဟာမဟိႏၵရဲ႕ တူေတာ္ ကိုရင္တစ္ပါးလည္း ပါသြားပါတယ္။ သီဟိုဠ္ကို
သာသနာေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ သီဟိုဠ္ဘုရင္က ေဗာဓိပင္ပူေဇာ္ပါရေစလို႔
ေတာင္းပန္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အရိ႒အမတ္က ေဗာဓိပင္ပင့္ဖို႔ အိႏိၵယကိုသြားတယ္။
ရဟႏာၱမေထရ္မ်ားရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးက ေဗာဓိပင္ရဲ႕
ေတာင္ဘက္က အကိုင္းျပတ္ေစလိုတဲ့ေနရာမွာ ေ႐ႊကညစ္နဲ႔ ေရးျခစ္လိုက္ပါတယ္။
ေရးျခစ္လိုက္တာနဲ႔ ေဗာဓိကိုင္းဟာ အလိုလိုျပတ္က်ၿပီး အသင့္စီရင္ထားတဲ့
ေ႐ႊဖ်င္းအိုးထဲမွာ တည္ပါတယ္။
အဲဒီလို ေဗာဓိပင္ရဲ႕ေတာင္ဘက္က အကိုင္းကိုယူၿပီး တဆင့္စိုက္ပ်ိဳးခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာ င့္
သီဟိုဠ္က ေဗာဓိပင္ကို ‘ဒကၡိဏသာခါ’လို႔ ေခၚတယ္။
ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာလို႔ သီဟိုဠ္ကေဗာဓိပင္ ေသတဲ့အခါ အမွတ္တရ
ပူေဇာ္ၾကရေအာင္ ဘုရားပံုေတာ္ ထုလုပ္ၾကရကေန ‘ဒကၡိဏသာခါဘုရား’ ဆိုၿပီး
ျဖစ္လာတာပါပဲ။
ေမး။ ။ ဒါကေတာ့ ႐ွင္းပါၿပီ ဘုရား။ ဆက္ေမးခ်င္တာက
ပါရမီသံုးဆယ္ကို အသက္ပါအေသခံၿပီး ျဖည့္ဆည္းခဲ့တဲ့အတြက္ အေလာင္းေတာ္မ်ား
ဘုရားျဖစ္တဲ့အခါ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေတြကို အစြမ္းကုန္အက်ိဳးေပးၾကလို႔
လူ႔ေလာက မေျပာနဲ႔၊ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြထက္ေတာင္ ဘုရား႐ွင္က အသပၸါယ္ဆံုးလို႔
စာေတြထဲမွာ ဖတ္ဖူးပါတယ္ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ပါရမီကုသိုလ္ေတြက
ေနာက္ထပ္အကိ်ဳးေပးစရာ ဘ၀မ႐ွိေတာ့တဲ့အတြက္ ဒီဘုရားျဖစ္တဲ့ ေနာက္ဆံုးဘ၀မွာ
စုျပံဳအက်ိဳးေပးတဲ့ သေဘာပါ။
ေမး။ ။ အသပၸါယ္ဆံုး ဆိုတာကေတာ့
ရဟန္းသံုးေပါ့ဘုရား။ လူသံုးကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ တစ္ေလာကလံုးမွာ
အလွဆံုးပဲဘုရား။ ဒီလိုအသပၸါယ္ဆံုး၊ အလွဆံုးျဖစ္တဲ့ ဘုရား႐ွင္ပံုေတာ္ဟာ
ဒကၡိဏသာခါက်မွ ဘာေၾကာင့္ ဂုတ္တိုတို၊ ခါးကုန္းကုန္း ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ႀကီး
ျဖစ္သြားရတာလဲ ဘုရား။ ဒီၾကားထဲ မႈိကိုးခ်က္ဆိုတာကလဲ ပါလိုက္ေသးတယ္။
ၿပီးေတာ့ ေခါင္းမွာလည္း ၾကာပန္းႀကီး အုပ္ထားေသးတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးႀကီး
ထုလုပ္သင့္ပါသလား ဘုရား။
ေျဖ။ ။ မထုလုပ္သင့္ပါဘူး။
ဘုရားပံုေတာ္ဆိုရင္ ၾကည္ညိဳစရာ အေကာင္းဆံုး ပံုေတာ္ကိုသာ ထုလုပ္သင့္ပါတယ္။
မႈိကိုးခ်က္တို႔၊ ၾကာပန္းတို႔ကလည္း ေလာကီဂိုဏ္းဆရာေတြရဲ႕
ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြပါ။ ဘုရားပံုေတာ္ ဘာပံုေပါက္သြားသြား ကိုယ့္ေလာဘအလို
ျပည့္ရင္ၿပီးတာပဲဆိုတဲ့ ‘အတၱစိတ္’ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ပံုေတာ္ေတြပါပဲ။
ေမး။ ။ ဗုဒၶရဲ႕ ႐ူပ ကာယေတာ္ကို ထိခိုက္ေစတဲ့ ဒီလိုပံုေတာ္မ်ိဳးကို ထုလုပ္သူေတြ၊ ကိုးကြယ္သူေတြမွာ အျပစ္မ႐ွိဘူလား ဘုရား။
ေျဖ။ ။ အျပစ္မ႐ွိဘူးလားဆိုတာ အကုသိုလ္မျဖစ္ဘူးလားလို႔ ေမးတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
ဒီပံုစံႀကီး ထုလိုက္ရင္၊ ထုခိုင္းလိုက္ရင္ ဗုဒၶရဲ႕ ႐ူပကာယေတာ္ႀကီး
ပ်က္စီးသြားၿပီလို႔ မသိတဲ့အတြက္ ထုလုပ္တဲ့သူေတြ၊ ထုလုပ္ခိုင္းၿပီး
ကိုးကြယ္တဲ့သူေတြမွာ အျပစ္မ႐ွိပါဘူး။
အခုလိုသိၿပီးတဲ့ေနာက္
ဒီပံုဆိုးပန္းႀကီးကို ဆက္လက္ထုလုပ္ေနၾကမယ္၊ ဆက္လက္
ထုလုပ္ခိုင္းေနၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အျပစ္ရွိပါတယ္။ အကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။
တျခားဘာသာ၀င္ေတြ ျမင္သြားရင္လည္း ‘ဗုဒၶဘာသာဘုရားဟာ ဒီလို
ပံုဆိုးဆိုးႀကီးပဲလား’ လို႔ ေမးလာႏိုင္ပါတယ္။
ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕မွာ
တရားေဟာေနတုန္းက ပန္းပုဆရာတစ္ေယာက္ လာေျပာတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကို ၾကားလိုက္ရတာ
ရင္ထဲမေကာင္းပဲ ျဖစ္သြားတယ္။ ႐ုပ္ပြားလာအပ္တဲ့သူက ‘ခါးကုန္းကုန္း
ဘုရားထုေပးပါ’ လို႔ေျပာသတဲ့။ ပန္းပုဆရာကလည္း ဘာပံုဆိုတာ မေတြးမိတာနဲ႔
ဒကၡိဏသာခါဘုရားပံုကို ကိုင္ျပၿပီး ‘ဒီပံုမ်ိဳးလား’ ဆိုေတာ့ ‘ဟုတ္တယ္’
လို႔ေျပာသတဲ့။
ေနာင္မိ်ဳးဆက္သစ္ လူငယ္ေတြကုိ ‘တို႔ဗုဒၶဘာသာဘုရားဟာ
ခါးကုန္းကုန္းႀကီးပဲ’ ဆိုတဲ့ အယူ၀ါဒဆိုးႀကီး စြဲမသြားေအာင္ အခုကတည္းက
ျပဳျပင္သင့္ပါတယ္။
(အ႐ွင္ဇ၀န (ေမတၱာ႐ွင္ - ေ႐ႊျပည္သာ) ေရးသားေတာ္မူေသာ ေထရ၀ါဒမွတ္ေက်ာက္စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၆ မွ ကူးယူမွ်ေ၀ပါသည္။)
ေမး။ ။ ဆရာေတာ္၊ ဒကၡိဏသာခါဆိုတဲ့ အမည္ဟာ ဘယ္ကေနၿပီး စျဖစ္လာတာလဲဘုရား၊ ဒကၡိဏသာခါရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကေရာ ဘာပါလဲဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဒကၡိဏ - က, ေတာင္ဘက္အရပ္ကို ေဟာတယ္။ သာခါ - ကေတာ့ အကိုင္းကို ေဟာတယ္။ ႏွစ္ခုေပါင္းေတာ့ ‘ဒကၡိဏသာခါ’ ဆိုတာ ေတာင္ဘက္က အကိုင္းပဲေပါ့။ ဒီအမည္ဟာ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး လက္ထက္က စျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အိႏိၵယမွာ ဗုဒၶသာသနာကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး တျခားႏိုင္ငံေတြမွာ သာသနာတည္မွာကို ျမင္ေတာ္မူတဲ့ ရဟႏာၱမ်ားက သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးကို ကိုးတိုင္းကိုးဌာန သာသနာျပဳေစလႊတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းေတာ္မူၾကတယ္။
သာသနာျပဳ ႂကြေတာ္မူရာမွာ သီဟိုဠ္ကၽြန္းကိုႂကြဖို႔ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးရဲ႕ သားေတာ္အရွင္မဟာမဟိႏၵမေထရ္နဲ႔ သမီးေတာ္သဃၤမိတၱေထရီတို႔က တာ၀န္ယူၾကတယ္။ အ႐ွင္မဟာမဟိႏၵရဲ႕ တူေတာ္ ကိုရင္တစ္ပါးလည္း ပါသြားပါတယ္။ သီဟိုဠ္ကို သာသနာေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ သီဟိုဠ္ဘုရင္က ေဗာဓိပင္ပူေဇာ္ပါရေစလို႔ ေတာင္းပန္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အရိ႒အမတ္က ေဗာဓိပင္ပင့္ဖို႔ အိႏိၵယကိုသြားတယ္။
ရဟႏာၱမေထရ္မ်ားရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးက ေဗာဓိပင္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္က အကိုင္းျပတ္ေစလိုတဲ့ေနရာမွာ ေ႐ႊကညစ္နဲ႔ ေရးျခစ္လိုက္ပါတယ္။ ေရးျခစ္လိုက္တာနဲ႔ ေဗာဓိကိုင္းဟာ အလိုလိုျပတ္က်ၿပီး အသင့္စီရင္ထားတဲ့ ေ႐ႊဖ်င္းအိုးထဲမွာ တည္ပါတယ္။
အဲဒီလို ေဗာဓိပင္ရဲ႕ေတာင္ဘက္က အကိုင္းကိုယူၿပီး တဆင့္စိုက္ပ်ိဳးခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာ
ေမး။ ။ ဒါကေတာ့ ႐ွင္းပါၿပီ ဘုရား။ ဆက္ေမးခ်င္တာက ပါရမီသံုးဆယ္ကို အသက္ပါအေသခံၿပီး ျဖည့္ဆည္းခဲ့တဲ့အတြက္ အေလာင္းေတာ္မ်ား ဘုရားျဖစ္တဲ့အခါ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေတြကို အစြမ္းကုန္အက်ိဳးေပးၾကလို႔ လူ႔ေလာက မေျပာနဲ႔၊ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြထက္ေတာင္ ဘုရား႐ွင္က အသပၸါယ္ဆံုးလို႔ စာေတြထဲမွာ ဖတ္ဖူးပါတယ္ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ပါရမီကုသိုလ္ေတြက ေနာက္ထပ္အကိ်ဳးေပးစရာ ဘ၀မ႐ွိေတာ့တဲ့အတြက္ ဒီဘုရားျဖစ္တဲ့ ေနာက္ဆံုးဘ၀မွာ စုျပံဳအက်ိဳးေပးတဲ့ သေဘာပါ။
ေမး။ ။ အသပၸါယ္ဆံုး ဆိုတာကေတာ့ ရဟန္းသံုးေပါ့ဘုရား။ လူသံုးကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ တစ္ေလာကလံုးမွာ အလွဆံုးပဲဘုရား။ ဒီလိုအသပၸါယ္ဆံုး၊ အလွဆံုးျဖစ္တဲ့ ဘုရား႐ွင္ပံုေတာ္ဟာ ဒကၡိဏသာခါက်မွ ဘာေၾကာင့္ ဂုတ္တိုတို၊ ခါးကုန္းကုန္း ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ႀကီး ျဖစ္သြားရတာလဲ ဘုရား။ ဒီၾကားထဲ မႈိကိုးခ်က္ဆိုတာကလဲ ပါလိုက္ေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေခါင္းမွာလည္း ၾကာပန္းႀကီး အုပ္ထားေသးတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးႀကီး ထုလုပ္သင့္ပါသလား ဘုရား။
ေျဖ။ ။ မထုလုပ္သင့္ပါဘူး။ ဘုရားပံုေတာ္ဆိုရင္ ၾကည္ညိဳစရာ အေကာင္းဆံုး ပံုေတာ္ကိုသာ ထုလုပ္သင့္ပါတယ္။ မႈိကိုးခ်က္တို႔၊ ၾကာပန္းတို႔ကလည္း ေလာကီဂိုဏ္းဆရာေတြရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြပါ။ ဘုရားပံုေတာ္ ဘာပံုေပါက္သြားသြား ကိုယ့္ေလာဘအလို ျပည့္ရင္ၿပီးတာပဲဆိုတဲ့ ‘အတၱစိတ္’ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ပံုေတာ္ေတြပါပဲ။
ေမး။ ။ ဗုဒၶရဲ႕ ႐ူပ ကာယေတာ္ကို ထိခိုက္ေစတဲ့ ဒီလိုပံုေတာ္မ်ိဳးကို ထုလုပ္သူေတြ၊ ကိုးကြယ္သူေတြမွာ အျပစ္မ႐ွိဘူလား ဘုရား။
ေျဖ။ ။ အျပစ္မ႐ွိဘူးလားဆိုတာ အကုသိုလ္မျဖစ္ဘူးလားလို႔ ေမးတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ဒီပံုစံႀကီး ထုလိုက္ရင္၊ ထုခိုင္းလိုက္ရင္ ဗုဒၶရဲ႕ ႐ူပကာယေတာ္ႀကီး ပ်က္စီးသြားၿပီလို႔ မသိတဲ့အတြက္ ထုလုပ္တဲ့သူေတြ၊ ထုလုပ္ခိုင္းၿပီး ကိုးကြယ္တဲ့သူေတြမွာ အျပစ္မ႐ွိပါဘူး။
အခုလိုသိၿပီးတဲ့ေနာက္ ဒီပံုဆိုးပန္းႀကီးကို ဆက္လက္ထုလုပ္ေနၾကမယ္၊ ဆက္လက္ ထုလုပ္ခိုင္းေနၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အျပစ္ရွိပါတယ္။ အကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားဘာသာ၀င္ေတြ ျမင္သြားရင္လည္း ‘ဗုဒၶဘာသာဘုရားဟာ ဒီလို ပံုဆိုးဆိုးႀကီးပဲလား’ လို႔ ေမးလာႏိုင္ပါတယ္။
ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕မွာ တရားေဟာေနတုန္းက ပန္းပုဆရာတစ္ေယာက္ လာေျပာတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကို ၾကားလိုက္ရတာ ရင္ထဲမေကာင္းပဲ ျဖစ္သြားတယ္။ ႐ုပ္ပြားလာအပ္တဲ့သူက ‘ခါးကုန္းကုန္း ဘုရားထုေပးပါ’ လို႔ေျပာသတဲ့။ ပန္းပုဆရာကလည္း ဘာပံုဆိုတာ မေတြးမိတာနဲ႔ ဒကၡိဏသာခါဘုရားပံုကို ကိုင္ျပၿပီး ‘ဒီပံုမ်ိဳးလား’ ဆိုေတာ့ ‘ဟုတ္တယ္’ လို႔ေျပာသတဲ့။
ေနာင္မိ်ဳးဆက္သစ္ လူငယ္ေတြကုိ ‘တို႔ဗုဒၶဘာသာဘုရားဟာ ခါးကုန္းကုန္းႀကီးပဲ’ ဆိုတဲ့ အယူ၀ါဒဆိုးႀကီး စြဲမသြားေအာင္ အခုကတည္းက ျပဳျပင္သင့္ပါတယ္။
(အ႐ွင္ဇ၀န (ေမတၱာ႐ွင္ - ေ႐ႊျပည္သာ) ေရးသားေတာ္မူေသာ ေထရ၀ါဒမွတ္ေက်ာက္စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၆ မွ ကူးယူမွ်ေ၀ပါသည္။)
No comments:
Post a Comment