အခါတပါးမွာ ပေသနဒီေကာသလမင္းၾကီး ဘုရားရွင္ထံေရာက္ေနခ်ိန္မွာ ... မင္းခ်င္းတစ္ေယာက္ေရာက္ ရွိလာျပီး မလႅိကာမိဖုရားၾကီး သမီးေလးေမြးေၾကာင္းသတင္းလာပို႕ပါတယ္ ...
ဒီသတင္းကိုၾကားတဲ့အခါ ပေသနဒီေကာသလမင္းၾကီးဟာ ...ခ်က္ခ်င္းမ်က္နွာပ်က္သြားျပီး ... ရွက္စိတ္ေၾကာင့္ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်သြား ပါတယ္ ....
ဒီအခါ ... ဘုရားရွင္က ... မင္းၾကီးး သမီးကညာ ဖြားျမင္သည့္အတြက္ ဘာေၾကာင့္ စိတ္ပ်က္ ၀မ္းနဲသြား ရသနည္း အခ်ိဳ႕ေသာေယာက်္ားမ်ားသည္ .... မိန္းမမ်ားထက္ျမင့္ျမတ္ၾကသကဲ့သို႕ ....
တစ္ခ်ိ႕ေသာ မိန္းမမ်ားသည္လည္းးး ... ေယာက်္ားမ်ားထက္ျမင့္ျမတ္ၾကေပသည္ .... ေယာက်္ားေရာ မိန္းမပါ ... နွစ္ဦးစလံုးပင္ လိုအပ္ေပသည္ ...။
အကယ္၍ အိမ္တိုင္းအိမ္တိုင္း လူေတြဆႏၵရွိတဲ့အတိုင္း သားကိုခ်ည္း ေမြးေနၾကမည္ဆိုလွ်င္ လူ႕အဆက္ တစ္ဆက္နွစ္ဆက္မွာပင္ လူတစ္ေယာက္မွ်က်န္ေတာ့မည္မဟုတ္ေပ ...။
လူသားအမ်ိဳးဇာတ္ကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ သားေမြးဖို႕ လိုအပ္ျခင္းထက္ သမီးေမြးးဖို႕လိုအပ္ျခင္းက ပိုေသးသည္ ... သမီးေမြးျခင္းမရွိပါလွ်င္ အဘယ္သို႕ေယာက်္ားေကာင္းေယာက်္ားျမတ္ေပၚေလမည္နည္း .... သမီးေမြးျခင္းမရွိပါလွ်င္ ..အဘယ္သို႕ တထာဂတ ေပၚမည္နည္း ... မင္းၾကီး ။
သမီးကိုေမြးျမဴေစာင့္ေရွာက္ျခင္းက သားကိုေမြးျမဴေစာင့္ေရွာက္ျခင္းထက္ ... ပိုျပီး ကမာၻေလာကကို အက်ိဳးျပဳရာေရာက္ေပသည္ ...။
ယင္းသို႕ အက်ိဳးျပဳခြင့္ရသည္ျဖစ္၍ သင္မင္းၾကီးသည္ စိတ္ပ်က္ျခင္း ၀မ္းနည္းျခင္း ရွက္ျခင္းမျဖစ္သင့္ေပ။ လို႕ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္ ....။
................................................................................................
အခါတပါး ဗုဒၶရဲ႕လက္ရင္းတပည့္ ႐ွင္အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္ႀကီးဟာ ေရခပ္ေနတဲ့ မာတဂၤအမ်ိဳးႏြယ္ (သူေတာင္းစား) ဇာတ္၀င္ အမ်ိဳးသမီးေလး တစ္ဦးရွိရာ ေရတြင္းနားကို ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ႐ွင္အာနႏၵာက “ေသာက္ေရနည္းနည္းေလာက္ ေပးပါလား” လို႔ ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။
မိန္းကေလး ႐ုတ္တရက္ ေမာ့ၾကည့္လိုက္မိရာ ဇာတ္ျမင့္ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕လိုက္ရေတာ့
“အ႐ွင္ျမတ္ဘုရား တပည့္ေတာ္မလို မစင္ၾကယ္တဲ့ ဇာတ္ နိမ့္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး ဆီက ေရေတာင္းပါသလား ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မ ကိုင္တဲ့ လက္ကေရခြက္ကို အ႐ွင္ျမတ္လက္နဲ႔ထိခဲ့မိရင္ အ႐ွင္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ မသန္႔မ႐ွင္းျဖစ္သြားမွာ စိုးရိမ္လို႔ပါဘုရား”လို႔ ေလ််ာက္တာေပါ့
႐ွင္အာနႏၵာက က႐ုဏာအျပံဳးနဲ႔ လက္ကာျပၿပီး “ငါ႔ႏွမ ငါ သင့္ဆီက ဇာတ္ကိုေတာင္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး ေရကိုသာေတာင္းေနတာပါ။ ငါ႔ရဲ႕ဇာတ္ျမင့္မႈက ေရတစ္ခြက္လို ေရဆာေျပေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး လို႕ဆိုပါတယ္။
” ဒီလိုဆိုလိုက္ေတာ့ ကေလးမမ်က္ႏွာတစ္ခုလံုး ေပ်ာ္႐ႊင္မႈေတြ ဖံုးလႊမ္းသြား ခဲ့ပါတယ္။ အ႐ွင္ျမတ္ရဲ႕စကားေၾကာင့္ရဲတင္းစိတ္နဲ႔အတူ အရွင္ျမတ္ကို ႐ိုေသစြာ ေရကပ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။
မာတဂၤႏြယ္ အမ်ိဳးႏြယ္ စ႑ာလအမ်ိဳးသမီးေလးဟာ ဗုဒၶသာသနာအတြင္း ခိုလႈံဘို႔ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။
ဒီလို ဇာတ္နိမ့္အမ်ိဳးသမီးကို လက္ခံရမလားဆိုၿပီး သာ၀တၱိဘုရင္ႀကီးေကာသလ ကိုယ္တိုင္နဲ႔ ျဗဟၼဏ ေတြ ခတၱိယေတြ အႀကီးအက်ယ္ အေက်မနပ္ျဖစ္ၾကလို႔ ဗုဒၶဆီ လာေရာက္ကန္႔ကြက္ေျပာဆိုၾကပါ
“ျပာနဲ႔ေ႐ႊ ျခားနားတယ္ဆိုတာ ဂုဏ္လကၡဏာ ကြဲျပားတာျဖစ္လို႔ ျခားနားတာမွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဗဟၼဏနဲ႔ စ႑ာလၾကားမွာ ဘာအမ်ိဳးအစားမွ ကြဲျပားတာ မ႐ွိပါဘူး။ ျဗဟၼဏဆိုတာ သစ္ကိုင္းေျခာက္ႏွစ္ခုပြတ္ရ
ၿပီးေတာ့ ေျမထဲက ေဖါက္ထြက္လာတာမ်ိဳးလဲ မဟုတ္ဘူး။ စ႑ာလေတြ မိခင္၀မ္းကထြက္ရပံုမ်ိဳး ျဗဟၼဏေတြလည္း အတူတူဘဲ မိခင္၀မ္းက လာရတာပါ။ လူသားအားလံုး လူ႔ဘ၀ကို ေရာက္လာရတဲ့ အေျခခံက အတူတူခ်ည္းပါဘဲ။”
(လက္႐ွမီ နရသူ၏ ဗုဒၶ၀ါဒအႏွစ္သာရ P.Lakshmi Narasu ''The Essence of Buddhism"စာအုပ္ကို အေျချပဳပါသည္။)
မိန္းမ ေယာက်္ား “စ႑ာလေကာ ျဗဟၼဏပါ လူ႔ေလာကထဲ စ၀င္လာတဲ့ လမ္းေၾကာင္းျခင္းက အတူတူပါဘဲ” ဆိုတဲ့ စကားရပ္ေတြက အမ်ိဳးသမီးေတြကိုယ္တိုင္က သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ အမ်ိဳးသား ေတြထက္ နိမ့္က်တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆနဲ႔ ဥပေဒတစ္ရပ္လို အစဥ္အဆက္မပ်က္ ခံယူခဲ့ၾကရတဲ့ ဇာတ္နိမ့္အယူေတြကို သုတ္သင္လိုက္တာျဖစ္ပါ တယ္။
ဒါ႔အျပင္ ႐ွင္အာနႏၵာရဲ႕စကားက ဇာတ္ဆိုတာ နိမ့္သည္ျဖစ္ေစ ျမင့္သည္ျဖစ္ေစ အေသြးအသား (တစ္နည္း) သံုးဆယ့္ႏွစ္ေကာ႒ာသနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ လူ႔ခႏၶာအတြက္ ေရတစ္ခြက္ေလာက္ တန္ဖိုးမ႐ွိဘူးဆိုတာကို သြယ္၀ိုက္ၿပီး သိေစခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ျပဳစဥ္က အေလာင္းေတာ္ ဖူးခြင့္အျဖစ္ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ဦးစား ေပးခဲ့တာလည္း ႐ွင္အာနႏၵာပါ။ ဒါ႔ေၾကာင့္ ႐ွင္အာနႏၵာကို အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရး ေတာင္းဆိုရာမွာ ကမၻာ့အေစာဆံုးပုဂၢိဳလ္လို႔ဆ
အရွင္အာနႏၶေၾကာင့္ ဘိကၡဳနီသာသနာေတာ္ႀကီး ေပၚေပါက္လာၿပီး ဇာတ္မ်ိဳးစံု ဘ၀မ်ိဳးစံုက အမ်ိဳးသမီးေတြ ဘိကၡဳနီသာသနာထဲကို ၀င္ေရာက္လာၾက ပါတယ္။ ပဋာစာရီတို႔လို အ႐ူးဘ၀ကၽြတ္လာသူေတြ၊ ကိသာေဂါတမီ လို အပူသည္မေတြကအစ ေခမာမိဘုရားႀကီးနဲ႔ သူေဌးကေတာ္ ဓမၼဒိႏၷာတို႔လို အထက္တန္းလႊာက အမ်ိဳးသမီး ေတြအျပင္ လူသတ္မႈက်ဴးလြန္မိရာက ပရပိုဇ္မဘ၀ခံယူၿပီး ႐ွင္သာရိပုတၱရာကို အေၾကာင္းျပဳလို႔ ဘိကၡဳနီဘ၀ ေရာက္လာတဲ့ ကု႑လေကသီတို႔ စသည္ျဖင့္ ဘိကၡဳနီသာသနာေတာ္ႀကီး စည္ပင္ထြန္းကားလာခဲ့ပါတယ္။
႐ွင္သာရိပုတၱရာ ႐ွင္ေမာဂၢလာန္ စတဲ့ ဘိကၡဳတို႔ရဲ႕ သူတို႔ ဆိုင္ရာ အျမင့္ဆံုးဂုဏ္ အရည္အေသြးေတြ ကို ဧတဒဂ္ဘြဲ႕နဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳၾကသလို၊ ေခမာ၊ ဓမၼဒိႏၷာ စတဲ့ ေထရီမယ္ ဘိကဳၡနီတို႔ရဲ႕ ဂုဏ္ေတြကို လည္း ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ႏွင္းကာအသိအမွတ္ျပ
ဒါကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြကိုနွိမ့္ခ်မထားတာသိသာပါတယ္ .....
ကမာၻမွာ ဗုဒၶဘာသာတစ္ခုထဲ ကသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားလက္ထပ္ျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ .... ႏြားမ်ားတိရစာၦန္မ်ားလို တံဆိပ္ရိုက္ မခံရတာပါ ...က်န္ဘာသာ၀င္အားလံုးကေတာ့ .... ေယာက်္ားနာမည္ေရွ႕ မွာ ( Mrs. ) တပ္ေခၚရျခင္း .... လက္မွာလက္စပ္၀တ္ရျခင္းဆိုတဲ့ ...မည္သူ႕မယားပါ ...မည္သူပိုင္ပစၥည္းပါဆိုတာ တံဆိပ္ခတ္ခံၾကရတာပါ... ( လူ႕အခြင့္ေရးေအာ္ေနတဲ့အေမရိကန္ကအစေပါ့ )
...........................................................................................................
ျမန္မာနိဳင္ငံမွာလဲ သိမ္ထဲကို မိန္းမ မ၀င္ရ ...ဘုရား ေပၚကန္႕သတ္နယ္ေျမေတြမွာ မိန္းမ မ၀င္ရ ရွိၾကတာဘာေၾကာင့္လဲ ခင္ဗ်ားဘယ္လိုေျပာေျပာ ... ျမန္မာမွာ မိန္းမေယာက်္ားကို ခြဲျခားကန္႕သတ္ တာ ရွိေနတယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားသိပါတယ္..အမွန္အတိုင္းေျပာျပပါ ...။
ဗုဒၶမတိုင္မီက ျမန္မာနိဳင္ငံမွာလဲ တစ္ျခားမ်ိဳးႏြယ္စုေတြနည္းတူ .... အမ်ိဳးသမီးထုရဲ႕ တာ၀န္၀တၱရားေတြ ကို မီးဖိုေခ်ာင္မွာဘဲ ကန္႔သတ္ခံထားခဲ့ရပါတယ္။
အမ်ိဳးသမီးေတြမွာ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ဘုရားေက်ာင္းအတြင္း ၀င္ခြင့္မရခဲ့သလို ဘာသာေရးဆိုင္ရာ စာအုပ္ေတြကို ထိခြင့္ ဖတ္ခြင့္မရခဲ့ၾကပါဘူး။
ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားလာေတာ့လဲ ဒီလိုနိမ့္က်တဲ့အယူအဆၾကီးကိုပဲ တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ေတြကအစ ဆုတ္ကိုင္ထားၾကပါေသးတယ္ .... မိန္းမဆိုတာယုတ္ညံ့တယ္ ...ေယာက်္ားသည္သာျမင့္ျမတ္တယ္ .... ဘုရားဆုပန္နိဳင္တယ္ ..... စသည္ျဖင့္ေပါ့ ....
တစ္ကယ္ေတာ့ ဘုရားဆိုတာေယာက်္ားမွျဖစ္ေပမယ့္ .... ေယာက်္ားေတြအားလံုး ဟာ ဘုရားျဖစ္မယ့္သူေတြမဟုတ္ပါဘူး ....
ေယာက်္ားေတြဟာလဲ သူတို႕ျပဳခဲ့တဲ့ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးေၾကာင့္ ေနာင္ လာမယ့္ဘ၀ါ ဘ၀ေတြ မွာ ေယာက်္ားေသာ္ လဲျပန္ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္ ... မိန္းမေသာ္လဲျဖစ္နိဳင္တယ္ .... အပါယ္ေလးဘံုမွာလဲက်ေရာက္နိဳင္သလို ... နတ္ဘံုမွာလဲ က်ေရာက္နိဳင္တာပဲ
မိန္းမေတြကလဲဒီအတိုင္း ပါပဲ လာမယ့္ဘ၀ါ ဘ၀ေတြမွာ .. .ေယာက်္ားလဲျဖစ္နိဳင္သလို .... ဘုရားဆုလဲပန္နိဳင္တာပဲ .... နတ္ဘံုဌါနလဲေရာက္နိဳင္ပါတယ္ ... အပါယ္ေလးဘံုလဲက်နိဳင္သလို .... မိန္းမလဲျပန္ျဖစ္နိဳင္တာပါပဲ ....
တစ္ခ်ိဳ႕ရဟန္းအမ်ားစုေတာင္မွ ဒီသေဘာအတိုင္းပါပဲ ...... ဗုဒၶလက္ထက္တုန္းက လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက အမ်ိဳးသမီးထုရဲ႕ အေျခအေနဟာ အလြန္ပဲနိမ့္က်ခဲ့ပါတယ္။
((( ဘုရားရွင္ေဟာခဲ့တယ္ေလ .... သံသရာမွာ မိခင္မေတာ္ဖူးတဲ့သူမရွိသလို ဖခင္မေတာ္ဖူးတဲ့ သူလဲမရွိဘူးတဲ့ ဒါဟာ အားလံုးဟာ မိန္းမလဲျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္ ေယာက်္ားလဲျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္လို႕ေျပာတာေပါ့ ... ဒါကိုေယာက်္ားျဖစ္တုန္းေလး ျမတ္လိုက္အုန္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သက္သက္အနိဳင္က်င့္ တာေပါ့ရွင္ ...။ )))
တစ္ျခားကိုမၾကည့္ပါနဲ႕ .... လက္ရွိမာလုဆိုတဲ့ အေကာင့္ အသစ္ကိုယူျပီးစာေတြစေရးစဥ္ အခ်ိန္တုန္းကဆို .... နဴးမွာ ..အၾကီးမားဆံုးအခက္အခဲေတြနဲ႕ရင္ဆိုင္ခဲ့ရပါတယ္ .... တစ္ခ်ိဳ႕ တရားေတာ္ေတြကို ျပန္လည္ကူးယူတင္ေပးေနတဲ့ ေယာက်္ားေလးေတြနဲ႕ရဟန္းေတြကိုယ္တိုင္ ...
မင္းလို ယုတ္ညံ့စာရင္း၀င္ မိန္းမတစ္ေယာက္က ... ဘုရားရွင္သမိုင္းေတြ တရားေတာ္ေတြ ကိုယ္တိုင္ ေရးတာ တန္လား ျဖစ္သင့္လားဆိုတဲ့ ... အယူအဆေလးနဲ႕ေတာ္ေတာ္တိုက္ခိုက္ခံရခဲ့ပါတယ္ .... သီလရွင္ေတြေတာင္ ..ေရးေလ့မရွိၾကဘူးကိုး ....
နဴးကိုယ္တိုင္ကလဲ .... ဗုဒၶရဲ႕တရားေတာ္ေတြကို ... နဴးဒီလိုေရးေပးေနတာကိုယ္တိုင္က ... ျမင့္ျမတ္တဲ့တရားေတာ္ေတြ ... နဴးေၾကာင့္နိမ့္က်သြားမလားဆိုတာ ... ခံစားေနရတုန္းပါ .... အရိုးစြဲေနတဲ့ ဓေလ့ျဖစ္ေနလို႕ပါ ....ဒါေၾကာင့္ တရားေတာ္ေတြကို တင္ျခင္းကေန အတတ္နိဳင္ဆံု ေရွာင္ပါတယ္ ... ဘုရားရွင္နွဳတ္ေတာ္ကေဟာတဲ့တရားကို နဴးကေရးေပးရင္ ..တရားေတာ္ေတြယုတ္ညံ့သြားမွာေၾကာက္လို႕ပါ...။
ဒီေတာ့ သာသနာေတာ္က အမ်ိဳးသမီးအမ်ိဳးသားဆိုတာ တစ္တန္းထဲ ထားေပမယ့္လည္းး နဴးတို႕ မိန္းခေလးေတြကိုယ္တိုင္က .... ေရွးအယူစြဲၾကီးေၾကာင့္ နဲနဲ တြန္႕ေနၾကတာပါ လို႕ပဲေျပာပါရေစ .... ဗုဒၶနဲ႕မဆိုင္ပါဘူး ...
((( ေယာက်္ားေတြရဲ႕မိန္းမေတြကိုနိဳင္ခ်င္တဲ့ အတၱေၾကာင့္လဲ ျခမ္းေျခာက္ခံရတာပါတာေပါ့ ေနာ္ )))
အဘိဓမၼာ ၇ က်မ္းတြင္ အပါအ၀င္ျဖစ္သည့္ ဓမၼသဂၤဏီပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ (အ႒သာလိနီ) စာမ်က္ႏွာ ၃၅၈-၃၅၉ တုိ႔၌ ဣတၳိလိဂၤံ ဣတၳိနိမိတၱံအဖြင့္မွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသားမ်ား ခႏၶာကိုယ္တည္ေဆာက္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အသြင္အျပင္ မတူပုံႏွင့္ ထုိအသြင္အျပင္ျဖစ္ေပၚလာရျခင္း၏အေၾကာင္းမ်ားကို ျပဆုိထားသည္။ သရက္မ်ိဳးေစ့ဗီဇေၾကာင့္ သရက္ပင္အသြင္သဏၭာန္ျဖစ္လာရသလုိ အမ်ိဳးသမီးပုံသဏၭာန္ ျဖစ္လာရျခင္းကလည္း ထုိအသြင္သဏၭာန္ကို ျဖစ္ေစ ပဋိသေႏၶမ်ိဳးေစ့ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဒါကို စာက ကမၼဇ (ကံေၾကာင့္) ဟု ေခၚသည္။ အမ်ိဳးသားမ်ားကိုလည္း ထုိနည္းအတူမွတ္ပါ၇န္
အမ်ိဳးသမီးးမ်ားနွင့္သိမ္
တခ်ိဳ႕နယ္ေတြမွာ သိမ္ထဲကို အမ်ိဳးသမီးမ်ား မ၀င္ရဟု ဆုိၾကပါတယ္ .... အမရပူရျမိဳ႕ မဟာ ဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္ အတြင္းက သိမ္ၾကီးထဲမွာ ဒကာေရာ ဒကာမေရာ ကေလးေရာ၀င္ခြင့္ျပဳပါတယ္
သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ေဇာတိကာမဟာသိမ္ေတာ္ၾကီးအတြင္းမွာလဲ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၀င္ခြင့္ျပဳပါတယ္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ထုိသိမ္ေတာ္ၾကီးအတြင္းမွာပဲ ႏိုင္ငံတကာ ေထရ၀ါဒတကၠသိုလ္မ်ား အစည္းအေ၀းၾကီးကို က်င္းပခဲ့ပါတယ္ ႏုိင္ငံေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္က အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးမ်ားစြာ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္က ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕ၾကီးသည္ လူဦး ၁၈ ကုေဋရွိပါတယ္ ထုိမွ်ေလာက္ လူဦးေရ ထူထပ္ေသာ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕ၾကီး တစ္ျမိဳ႕လုံးကို သိမ္သမုတ္ထားျပီး ထိုျမိဳ႕ၾကီးသည္ပင္ သိမ္မည္ပါတယ္ ။ ထုိသိမ္ၾကီးထဲမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ အိပ္ၾကသည္၊ ေနၾကသည္၊ က်င့္ၾကီးက်င္ငယ္အမႈ ျပဳၾကသည္၊ ဇနီးခင္ပြန္းတုိ႔ျပဳၾကသည့္အမႈေတြ ျပဳၾကသည္။ ထုိဘုရားလက္ထက္ကေတာင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား သိမ္ထဲမွ ေနခြင့္ျပဳေသးတယ္ဆုိရင္ ဒီေခတ္မွာ သိမ္ထဲ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမ၀င္ရဟုေသာ တားျမစ္ခ်က္သည္ ပုဂၢဳိလ္ေရးဆန္ေသာ ဆက္ဆံမႈသာျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္ .... သံဃာမ်ား သိမ္အတြင္း အမႈကိစၥေဆာင္ ႐ြက္ေနခ်ိန္မွာေတာ့ အမ်ိဳးသမီး မဆိုထားနဲ႔ ဘုရင္တို႔ သမတတို႔ေတာင္ မ၀င္ရပါဘူး ။(ကံျပဳသံဃာ၏ ေနရာမွ ၂ေတာင့္ထြာအတြင္း မေရာက္ေစရ)
သို႕ေသာ္ သိမ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်ာင္းမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘုရားမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေစ အမ်ိဳးသားျဖစ္ေစ ရဟန္းပဲျဖစ္ေစ အကုသုိလ္စိတ္ႏွင့္ ၀င္ရင္ သြားရင္ေတာ့ အျပစ္ရွိသလုိ ေကာင္းတဲ့စိတ္နဲ႔သြားရင္ေတာ့ ကုသိုလ္ေတြ ရမွာအမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ကဲ……ဒါဆိုရင္ ဗုဒၶ၀ါဒလႊမ္းျခံဳတဲ့ ျမန္မာ့လူမႈေရး၀န္းက်င္က အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့ ကိုယ္ရေနတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးေတြရဲ႕ တန္ဖိုးကို သိၾကၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကမၻာ့အမ်ိဳး သမီးထုၾကားမွာ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ရတာကို
ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစရွင္ .....
No comments:
Post a Comment