Thursday, October 2, 2014

သစ္ပင္ သည္ သတၱ၀ါ မဟုတ္ပါ


  ရုပ္နဲ႔ နာမ္ ေပါင္းစပ္ တည္ရွိေနမွ သတၱ၀ါလို႔ ျဖစ္လာတယ္ဆိုရင္ ရုပ္သာရွိ နာမ္မရွိ၊ နာမ္သာရွိ ရုပ္ မရွိတယ့္ ျဗဟၼာ ေတြၾကေတာ့ သတၱ၀ါလို႔ ေခၚလုိ႔ မရဘူးေပါ သူတို႔ကို သတၱ၀ါးစာရင္းသြင္းလို႔ မရေတာ့ဘူးေပါ့ရုပ္သာရွိၿပီးနာမ္မရွိတယ့္ ျဗဟၼာေတြၾကေတာ့ သစ္ပင္ေတြ ေက်ာက္ရုပ္ႀကီးေတြနဲ႔ ဆင္မေနဘူးလား .... ျဗဟၼာေတြနဲ႕ သစ္ပင္ ေတြနဲ႕ အတူတူပဲေပါ့အမ

 ေနာက္တစ္ခုက သစ္ပင္လဲ အသက္ရွိတယ္ေလ ၾကီးထြားတယ္ ... အသီးသီးတယ္ေလ .... သစ္ပင္လဲ သတၱ၀ါပဲေပါ့ .... ဘာလို႕သက္ရွိလို႕မသတ္မွတ္ရတာလဲ ....  ...ဒါဆို သစ္ပင္မွာလဲအသက္ရွိတာေပါ့ ...ဗုဒၶေဟာတာမွားတာေပါ့ေနာ္ ...

အစၥလာမ့္ရႈေထာင့္ကေရာ သိပၸံရႈေထာင့္ကပါ အပင္ေတြဟာ သက္ရွိေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ ထားပါတယ္။  Living things include plants and animals. ဆိုတဲ့အတိုင္း ကန္စြန္းရြက္၊ မာလကာသီး၊ မွ်စ္၊ ဆန္၊ ဂ်ံဳ၊ ေျပာင္း၊ အပါအဝင္ လူေတြ စားသမွ် အပင္တိုင္း အသီးတိုင္းနဲ႔ ကြ်ဲႏြား၊ သိုး၊ ဆိတ္၊ ၾကက္၊ ငွက္၊ ဘဲ၊ ဝက္၊ ငါး၊ ပုဇြန္၊ ကုလားအုတ္၊ သမင္၊ ဒရယ္၊ စိုင္၊ ဆတ္ တို႔က ရတဲ့ အသားတိုင္းမွာ အသက္ဓာတ္ပါေနပါတယ္။ သူတို႔ဟာ အထက္က အဆိုျပဳခဲ့တဲ့ မ်ိဳးပြားျခင္းေရာ ၾကီးထြားျခင္းေရာ ရွိေနလို႔ပါ။ လူေတြ စားသံုးတဲ့အထဲ ၾကီးထြားျခင္းေရာ မ်ိဳးပြားျခင္းေရာ မရွိတဲ့အရာတခု ရွိပါတယ္။ အဲဒါ ေရ ပါပဲ။ ေရဟာ သက္ရွိတို႔ ေပါက္ဖြားရွင္သန္ဖို႔ရာ အဓိက အက်ဆံုး အေျခခံပစၥည္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဇီဝေဗဒကို အနည္းငယ္ တို႔ထိဖူးတဲ့ ေက်ာင္းသားတိုင္းသိပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာကေတာ့ အပင္ကို သက္ရွိလို႔မေဟာခဲ့ပါဘူး ..... မွားေနပါတယ္

★ ★ ဒါကိုရွင္းျပနိဳင္ဘို႕ ေလာကၾကီးအေၾကာင္းကစေျပာရမွာပါ ......
ဗုဒၶက အပင္ကို သက္မဲ့လို႕လံုး၀ ( လံုး၀ ) မေဟာခဲပါဘူး သတၱ၀ါ မဟုတ္ဘူးလို႕ပဲေဟာခဲ့ပါတယ္ ....

ဗုဒၶဟာ .. သက္ရွိသက္မဲ့ အားလံုးကို ေလာကသံုးပါးနဲ႕ ခြဲျခားေဟာျပခဲ့ပါတယ္
လုဇၨတိ-ပ်က္စီးတတ္၏၊ .... ပလုဇၨတိ-အဖန္ဖန္ ပ်က္စီးတတ္၏၊  ...... ဣတိ-ထို႔ေၾကာင့္၊  ေလာေကာ -ေလာကမည္၏တဲ့ ... ေလာကသံုးပါးရွိပါတယ္ ....

၁။ သတၱေလာက
လူ နတ္ တိရစၧာန္ စေသာ သက္ရွိသတၱ၀ါအေပါင္းသည္ သတၱေလာက။

၂။ ၾသကာသေလာက
ထိုသတၱ၀ါတို႔၏ တည္ရာဘံုဌာနမ်ား နွင့္တစ္ကြ သစ္ပင္ တို႕အျပင္  ေတာေတာင္ သမုဒၵရာစသည့္ သက္မဲ့ အရာ၀တၳဳမ်ားသည္ ၾသကာသေလာက။

၃။ သခၤါရေလာက
ထိုသက္ရွိ သက္မဲ့ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးတို႔၌ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ သေဘာတရားမ်ားရွိသည့္ စၾကာ၀ဠာတစ္ခုလံုးကို သခၤါရေလာက ။ လို႕ေခၚပါတယ္
( ေလာကသံုးပါး အက်ယ္ဖြင့္ျပခ်က္ကို ၀ိသုဒၶိမဂ္ ဗုဒၶ္ႏုႆတိကထာႏွင့္ ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာ ေ၀ရဥၨက႑ ေလာက၀ိဒူ အဖြင့္ စသည္တို႔၌ ရႈႏိုင္ပါတယ္ )

★ ★ သတၱ၀ါဆိုတာကို ရွင္းျပပါ့မယ္ .... 

သတၱ၀ါဆိုတာ …. သတၱ + အာ၀ါသ ဆိုတဲ့ ပါဋိစကားကလာတာပါ
သတၱ ဆိုတာကေတာ့ ….
၃၁ ဘံုမွာ ကိေလသာဆိုတဲ့ တပ္မက္မွဳ တဏွာ အေစးနဲ႕ မလႊတ္နိုင္ေအာင္ ျငိကပ္တြယ္တာတတ္ၾကတဲ့ သူေတြကို သတၱလို႕ေခၚျပီး ….

အာ၀ါသဆိုတာကေတာ့ …. ေနရာဌာနကုိေတာ့ ေခၚတာပါ ….
ဒီေတာ့ သတၱ၀ါဆိုတဲ့ အဓိပါယ္ဟာ …. ကိေလသာမွ မလြတ္ကင္းနိဳင္သူမ်ား ရဲ႕ ေနရာ ဌာနလို႕အဓိပါယ္ရတာေပါ့ ….

လူ႕ဘံု … နတ္ဘံု … အားလံုးကိုေခၚတာပါ …
တိရိစၦန္တို႕မွာေတာ့ သူတို႕ေနရာေလးဟာ သူတို႕ရဲ႕ အာဝါသပါ ...

တခုေတာ့ရွိပါတယ္ …. ရဟႏၲာေတြက တဏွာေတာ့မရွိေတာ့ဘူး ၃၁ဘုံကုိ မတြယ္တာ ေတာ့ဘူး … ဒါေပမယ့္တင္စားေသာ ရုဠွီနည္း အားျဖင့္ သတၱဝါလို႕ေခၚနိုင္ ပါတယ္ …

ဥပမာ ငယ္ငယ္တထဲက ၀ဲေပါက္သူတစ္ေယာက္ကို …၀ဲထူလို႕ေခၚေနၾကရာကေန … ၾကီးလာေတာ့လဲ … ၀ဲ မေပါက္ေတာ့ေမမယ့္ ..ေခၚေနက်အတိုင္း …၀ဲထူလို႕ေခၚမိေနတာေပါ့ … ဒါမ်ိဳးကုိ ရုဠွီနည္းလို႕ေခၚ ပါတယ္ ..။

ဘုရားက လြဲရင္ အားလံုးကို သတၱဝါလို႕ သုံးပါတယ္ တစ္ေယာက္ခ်င္းအတြက္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလည္း ကုိယ့္ သတၱဝါသပဲ ...

အထြတ္အျမတ္ထားေသာ ဘုရားမွတစ္ပါး တဏွာ မရွိေတာ့တဲ့ ရဟႏၱာကိုေတာင္ သတၱ၀ါလို႕ ေခၚေသး တာ …က်န္တာအားလံုးကိုသတၱ၀ါလို႕ေခၚတာေပါ့ ….

★ ★ ျပီးေတာ့ အသညသနဲ႕ အရူပဘံုသားေတြဟာ … အယူမွားျပီး အဲ့ဘံုကို ေရာက္ကုန္ၾကရတာ … သူတို႕ေတြက စ်ာန္ရျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ …

ေၾသာ္ …ေလာကမွာ ရုပ္ဆိုတဲ့ … နာမတရားသာမရွိရင္ … ဘယ္ေလာက္ ဒါဏ္ရာ ..အနာေတြကိုယ္မွာရေနပါေစ … မဆင္းရဲနိဳင္ဘူးလို႕ အယူမွားသြားတဲ့ သူက …
ရုပ္မရွိတဲ့ … အသညသဘံုကိုေရာက္ေတာ့တာ …

ဒီလိုပဲ … စိတ္သာမရွိပါေစ … ငါ့မွာ ဘာေ၀ဒနာမွ … ဘာေ၇ာဂါမွ မျဖစ္ေတာ့ ဘူး ခ်မ္းသာ ေလစြလို႕ …. အယူမွားတဲ့ သူေတြကေတာ့ … အရူပ ဘံုကိုေရာက္ေ၇ာ …

သူတို႕က ရူပ အရူပဆိုတဲ့ ကုသလိုလ္ဆိုတဲ့ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တာ … ကံကုန္တာနဲ႕ လူေတြလိုပဲ …ျပန္ျပီး လည္ရတာပါ  …

သိတ္တတ္ၾကတာေလ … ဒါေၾကာင့္ သူတို႕အတတ္နဲ႕ သူတို႕စူး … အဲ့ဘံုေတြေရာက္ျပီး … ဘုရားနဲ႕ လြဲ လြဲေနတတ္ေရာ … တရားနာလို႕ ဘုရားလွဴလို႕မွမရတာကိုး …
ဒါေၾကာင့္ မေရာက္သင့္တဲ့ေနရာ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးထဲ သူတို႕ဘံုေတြထည့္ထားတာ ….

★ ★ ျဗဟၼာဘံုေတြမွာ … သုဒၶါ၀ါသ ( ၅ ) ဘံုကေတာ့ … အရိယာေတြခ်ည္းေနလို႕ သူေတာ္စင္ေတြ ေနတဲ့ … စင္ၾကယ္တဲ့ … ျမတ္ေသာဘံု ( အရိယ ဘ၀ဂၢ ) လို႕ေခၚပါတယ္။

ဒိထက္ျမတ္တဲ့ ဘံုျဖစ္တဲ့ …. ဟိုး အထက္ဆံုး ေန၀သည နာသညာ ယတန ဘံုကေတာ့ …အျမင့္ဆံုး … အျမတ္ဆံုးဘံုျဖစ္လို႕ … သဗၺဘ၀ဂၢ (သဗၺဘ၀ဂ္ ) လို႕ေခၚတာေပါ့ …။

★ ★ ★ ★ ေနာက္တစ္ခုက …. သတၱ၀ါေတြမွာ … အၾကမ္းအားျဖင့္ ….
ကမၼဇရူပ
ဥတုဇရူပ
စိတၱဇရူပ
အာဟာရဇရူပ ……
စတဲ့ အသီးအပြင့္ ေသြးသားစတဲ႕ရုပ္ကုိ ျဖစ္ေစတဲ႕အေၾကာင္းတရား ၄မ်ိဳးရွိရာမွာ ...

★ ★ သစ္ပင္ ေတြမွာကေတာ့ ...

စိတၱမရွိ စိတၱဇရုပ္မရွိ
စိတ္လည္း မရွိလို႕ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ႕ ၀မ္းသာ ၀မ္းနဲ ပူေဆြးေသာက.. ေဒါသမာန္မာန ကာမတဏွာ စတဲ့ ရုပ္လည္းမရွိပါဘူး

ကမၼ မရွိ ကမၼဇရုပ္မရွိ
ကာယ ၀ဇီ မေနာ စတဲ့ ကံေတြ မရွိတဲ့ အတြက္ …. ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာအို နာ ေသ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ  စတဲ့ ကမၼ ရုပ္ မရွိ ပါဘူး …

ဥတုရွိ တဲ့အတြက္ ဥတုဇရုပ္ လို႕ေခၚတဲ့ ဥတုေၾကာင့္   ပြင့္လန္းျခင္း ၀တ္မွံဳကူးျခင္း ေျခာက္ေသြ႕ျခင္း လန္းဆန္းျခင္း စတဲ့ဥတုဇရုပ္နဲ႕

ေနေရာင္ျခည္ ေလ ေရ ဆိုတဲ့ အာဟာရရွိတဲ့ အတြက္ ၾကီးထြားျခင္း ရွင္သန္ျခင္း စတဲ့ အာဟာရ ဇရုပ္ ရွိပါတယ္ ….

ဒါေၾကာင့္ သစ္ပင္ေတြကို သတၱ၀ါလို႕မေခၚတာေပါ့ ….

ကဲ ဒါဆို …ငါ့ေမာင္ေလးက ရူပ အရူပ ျဗဟၼာ နဲ႕ သစ္ပင္ နဲ႕ သတၱ၀ါ ခြဲတတ္ျပီေပါ့ေနာ္ ….

★ ★ ★ ေနာက္တစ္ခုက မင္းကန္စီအေျဖပါ ...
((  ရုပ္နဲ႔ နာမ္ ေပါင္းစပ္ တည္ရွိေနမွ သတၱ၀ါလို႔ ျဖစ္လာတယ္ဆိုရင္ ရုပ္သာရွိ နာမ္မရွိ၊ နာမ္သာရွိ ရုပ္မရွိ တယ့္ ျဗဟၼာ ေတြၾကေတာ့ သတၱ၀ါလို႔ ေခၚလုိ႔ မရဘူးေပါ သူတို႔ကို သတၱ၀ါးစာရင္းသြင္းလို႔ မရေတာ့ဘူးေပါ့
ရုပ္သာရွိၿပီးနာမ္မရွိတယ့္ ျဗဟၼာေတြၾကေတာ့ သစ္ပင္ေတြ ေက်ာက္ရုပ္ႀကီးေတြနဲ႔ ဆင္မေနဘူးလား ....။)))

ဒီေနရာမွာ မရွိတာနဲ႔ ခဏရပ္ေနတာနဲ႔ ကြာသြားပါတယ္... ရုပ္သာရွိ နာမ္မရွိတဲ့ ျဗဟၼာေတြနဲ႔ နာမ္သာရွိ ရုပ္မရွိတဲ့ျဗဟၼာေတြမွာ ရုပ္ျဖစ္စဥ္ နာမ္ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ မရွိတာမဟုတ္ဘူး... ေခတၱခဏ စ်န္တန္ခိုးနဲ႔ ရပ္တန္႔သြားတာပါ... စ်န္ကုသုိလ္ကုန္ခ်ိန္မွာ သူတို႔မလိုခ်င္ခဲ့တဲ့ ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြဟာ သူတို႔အလုိကိုမလိုက္ဘဲ အနတၱ အစိုးမရဆိုတဲ့ သေဘာတရားအတိုင္း ျပန္လည္ေပၚေပါက္လာရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္...

ဖေယာင္းနဲ႔ မီးစာရွိေနရင္ မီးနဲ႔မေတြ႕ခင္သာ မီးေတာက္မစြဲေသးဘဲ မီးနဲ႔ေတြ႕ရင္ မီးေတာက္စြဲကို စြဲရမွာ သဘာဝပါ.... သတၱဝါရယ္လို႔ ျဖစ္လာၿပီး ကံကျပစ္ခ်ရာမွာ က်င္လည္ေနရကတည္းကိုက ေလာင္စာအျပည့္နဲ႔ပါ....

 မီးနဲ႔မေတြ႕ေသးလို႔ ေအးခ်မ္းေနတာပါ... ကိေလသာေလာင္စာေတြ မဖယ္ႏိုင္ေသးသမွ်ေတာ့ တစ္ေန႔ေန႔တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ မီးနဲ႔ေတြ႕ရင္ ေလာင္ကိုေလာင္ ရဦးမွာပါ....

ကိေလသာေလာင္စာေတြကို အကုန္အစင္ပယ္ရွင္းႏိုင္မွသာလွ်င္ အမွန္တကယ္ ရုပ္နာမ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းတဲ့ ေအးခ်မ္းရာအမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္....

အဆိုပါ ျဗဟၼာေတြဟာ ရုပ္နာမ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားျခင္းမဟုတ္ပါမူဘဲ ေခတၱခဏသာ ရပ္ဆိုင္းသြားတာျဖစ္ပါတယ္....

သစ္ပင္ ေတာ ေတာင္ ဆိုတဲ့ ၾသကာသေလာကနဲ႔ လားလားမွ်မဆိုင္တဲ့ သတၱေလာက သားေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ရုပ္နာမ္အစုံနဲ႔ ေနရင္းဌာန အပါယ္ေလးဘံုကို မလြဲမေသြ ျပန္ရဦးမွာပါ....

အဲ့သလို ေလာကသံုးပါးကို ခြဲျခားသိျမင္ႏိုင္တဲ့ ေလာကသံုးပါးမွာ အတုမရွိတဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ မဟာလူသား သေဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက အတုမရွိသေဗၺညဳဥာဏ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ ေလာကသံုးပါးကို ခြဲျခားေဟာေျပာခဲ့လို႔သာလွ်င္ က်ေနာ္တို႔ ယခုလိုသိႏိုင္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္...

 သာသနာပမွာဆိုလွ်င္ေတာ့ ညီအစ္ကိုေတာ္ရဲ႕ ယခုအျမင္မ်ိဳးဟာ ဘုရားတစ္ဆူေတာင္ လုပ္လို႔ရႏိုင္တဲ့အျမင္မ်ိဳးပါ... ခပ္တည္တည္နဲ႔ ဖိန္႔ဖိန္႔ေပါ့ေလ.. သခၤါရေလာက ၾသကာသေလာက သတၱေလာကဆိုၿပီး ေလာကသံုးပါးကို ခြဲျခားသိျမင္တာအတုမရွိ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္ပါပဲ.....

( အကိုေတာ္ ဆရာေတာ္ အရွင္ ဥာဏိသရ Ashin Nanissara ကိုဦးတင္လွ်က္ )

ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစရွင္ ..... 

No comments:

Post a Comment