Saturday, May 10, 2014

★ ★ ★ အပါယ္ ( ၄ ) ဘံု


( ၃၁ ) ဘံုအေၾကာင္းတင္ေပးပါလို႕ ေမာင္ေလးညီမေလးေတြက ေျပာတာနဲ႕ တင္ေပးတာပါ .....
စာမ်ားတဲ့အတြက္ ဘံုၾကီးတစ္ခုခ်င္းစီ ခြဲတင္ေပးပါ့မယ္ .....

ဘူမိစတုကၠ ဆိုတာကေတာ့ သတၱဝါတို႕တည္ရာ ဘံုၾကီး ေလး ခုကိုေခၚတာ ပါ ....

★ ★ ★ ( ၁ ) အပါယ္ ( ၄ ) ဘံု

★ ★ ★ ( ၂ ) ကာမသုဂတိဘံု ( ၇ ) ဘံု နွင့္ ........... ျဗဟၼာဘံု နွစ္ဆယ္ျဖစ္တဲ့

★ ★ ★ ( ၃ ) ႐ူပါဝစရဘံု ( ၁၆ ) ဘံု

★ ★ ★ ( ၄ ) အ႐ူပါဝစရ ( ၄ ) ဘံု

ဆို တဲ့ ဘံုေလးခု စုစုေပါင္း ( ၃၁ ) ဘံုကို ဘူမိစတုကၠ လို႕ဆိုလိုတာပါ ...။

★ ★ ★ ( ၁ ) အပါယ္ ေလး ဘံု

ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳခြင့္ မရ ပါပဲ အကုသိုလ္တို႔သာ မ်ားျပားေသာ အရပ္ဌာန

ကိုေခၚတာပါ ဒုကၡတိဘံု လို႕လဲေခၚပါတယ္

အပါယ္ ( ၄ ) ဘံုရွိပါတယ္ ။

★ ★ ( က ) ငရဲ

★ ★ ( ခ ) တိရစၧာန္၊

★ ★ ( ဂ ) ၿပိတၱာ၊

★ ★ ( ဃ ) အသူရကာယ္ ........ တဲ့

★ ★ ( က ) ငရဲဘံု ( ေဒါသ လြန္ကဲသူ ... ေဒါသအားၾကီး သူ မ်ား )

ငရဲဘံုဆိုတာကေတာ့ .... ခ်မ္းသာ ကင္းေသာ ၾကီးစြာေသာ ဆင္းရဲျခင္း ရွိေသာ အရပ္ပါ ... သတၱ၀ါတုိ႔ကံ အရင္းခံျပီး ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္ေနေသာ ကမၼပစၥယ ဥတုဇ ရုပ္တရား ကိုေခၚတာ ပါ မေကာင္းမူဒုစရုိက္ က်ဴးလြန္သူတို႔ က်ေရာက္ခံေနဖို႔ရာ ငရဲဘံု တည္ရွိေန တာပါ ။

ငရဲဘံုဟာ သတၱ၀ါတုိ႔ ကံအားေလ်ာ္စြာ အမ်ိဳးမ်ိဳး တည္ရွိေနရုံမွ် မက လူ႔ဘံုႏွင့္ နီးကပ္ေသာ ေျမတြင္းမွာပင္ ေလာဟကုမ ၻီ သံရည္ငရဲရွိေၾကာင္းကို က်မး္ဂန္တုိ႔၌ ေတြ႕ပါတယ္။

★ ေဒါသ၏ ဆိုးက်ိဳးေၾကာင့္ငရဲေရာက္သူမ်ားးး

တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို အမ်က္ထြက္ေသာ စိတ္ သို႕မဟုတ္ ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႕ ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေသခဲ့လွ်င္ ငရဲဘံုသို႔ ေရာက္ရပါတယ္။

သတၱ၀ါတို႔၏ သႏာၱန္တြင္ ၀ိသမ ေဒါသဓါတ္မ်ား အားၾကီးလာလွ်င္ ကမာၻၾကီးတစ္ခုလံုး လက္နက္ေဘး သတၱႏ ၱရ ကပ္ဆိုက္တတ္ျပီး ....

ထို႔ထက္အလြန္ပို၍ အားၾကီးလာလွ်င္ ကမာၻၾကီးသည္ ေလာင္မီး က်၍ ဖ်က္ဆီးၿခင္းကို ခံရပါတယ္

အေဒါသ (ေဒါသနည္း) ခ်င္လွ်င္ ေမတၱာမ်ားမ်ားပြား ပါ။

ငရဲၾကီး ရွစ္ထပ္ရွိပါတယ္ ....

★ (၁) သိဥၥိဳးငရဲ၊
အမ်က္ေစာင္းမာန္ ၊ ရက္စက္ျပန္၊ ေရာက္ရန္ သိဥၨိဳးမွာ။

ငရဲထိန္းမ်ားက ငရဲသားတို ့၏တကိုယ္လံုးကို အပိုင္းပိုင္းျဖတ္ သံတင္းပုတ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေက်မြေအာင္ထုကာ ညွင္းဆဲသတ္ျဖတ္ေန၏၊
သို ့ေသာ္ အကုသိုလ္ကံမကုန္မခ်င္း အဖန္တလဲလဲ ျပန္လည္
အသက္ရွင္လ်က္ အၿမဲတေစ ညွင္းဆဲခံေနရေသာငရဲသားတို ့၏ေနရာ႒ာန ကိုသဥိၹဳင္းငရဲ ဟုေခၚသည္။

အကုလိုလ္ကံ မကုန္မခ်င္း ေသေၾကေပ်ာက္ပ်က္မသြားဘဲ ထပ္ခါထပ္ခါ အသက္ရွင္လိုက္ တင္းပုတ္ျဖင့္ ေက်မြေအာင္ ျပင္းစြာထုရိုက္ခံရလိုက္ သံသရာလည္ေနေသာ ငရဲဘံု

★ (၂) ကာဠသုတ္ငရဲ၊
သူေတာ္ရဟန္း၊ ေျပာညႇဥ္းပန္း၊ ဆဲခန္း ကာဠမွာ။

ငရဲထိန္းတို႕က သားေကာင္ကိုလိုက္သကဲ့သို႕ အတင္းလိုက္ၾကျပီး ေမာဟိုက္၍ ဆက္မသြားနိဳင္မွ ဖမ္းျပီး ငရဲသားတို ့၏တကိုယ္လံုးကို မ်ဥ္းနက္ႀကိဳးျဖင့္တိုင္းထြာ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳးခုတ္ေရြ၊ ညွင္းဆဲသတ္ျဖတ္ေန၏။

သို ့ေသာ္ အကုသိုလ္ကံမကုန္မခ်င္း အဖန္တလဲလဲ ျပန္လည္ အသက္ရွင္လ်က္ အၿမဲတေစ ညွင္းဆဲခံေနရေသာငရဲသားတို ့၏ေနရာ႒ာန ကို ကာဠသုတ္ငရဲ ဟုေခၚသည္

★ (၃) သံဃာတငရဲ၊
သတၱဝါအား၊ ေလးႏွင့္မွ်ား၊ သတ္ျငား ဃာတမွာ။

ငရဲထိန္းမ်ားက ငရဲသားတို ့ကို အလွ်ံတေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေလာင္ေနေသာ သံေျမျပင္အတြင္း၌ ခါးသို ့တိုင္ေအာင္ျမွဳပ္ထားၿပီးအလွ်ံေျပာင္ သံေတာင္ႀကီးတို ့သည္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ အလွည့္ က်ထြက္၍ မုန္ ့မုန္ ့ညက္ညက္ေၾကမြေအာင္ ႀကိတ္ေခ် သတ္ျဖတ္ေနသည္၊

သို ့ေသာ္ အကုသိုလ္ကံမကုန္မခ်င္း အဖန္တလဲလဲ ျပန္လည္ အသက္ရွင္လ်က္ အၿမဲတေစ ညွင္းဆဲခံေနရေသာငရဲသားတို ့၏ေနရာ႒ာန ကိုသံဃာတ ငရဲဟုေခၚသည္။

★ (၄) ေရာရု၀ငရဲ၊
သူ႔မယား-လင္၊ ျပစ္မွားခ်င္၊ ေရာက္လွ်င္ ေရာရုဝ။

မိးေတာက္တို႕သည္ တ၀ုန္းး၀ုန္း့ ထလ်က္ ငရဲသို႕က်ေရာက္သူတို႕၏ ဒြါရ (၉) ေပါက္မွ အတင္း၀င္ေရာက္ေလာင္ကၽြမ္းသျဖင့္ အလြန္အားငယ္စြာ တစာစာ

ေအာ္ၾကရရွာျပီး ျပင္းစြာငိုေၾကြးျခင္းျဖင့္ မီးေတာကမီးလွ်ံ အေလာင္ခံေနၾကရေသာငရဲ

★ (၅) မဟာေရာရု၀ငရဲ၊
ခိုးတိုက္ေကာက္က်စ္၊ ပစၥည္းညႇစ္၊ ေရာက္လစ္ ေရာမဟာ။

မီးခိုးတို႔တစ္ငရဲလံုးဖံုးလြမ္းေနျပီး ငရဲသို႕က်ေရာက္သူတို႕ကို မီးခိုးတို႕ကအတြင္းအျပင္ အတင္း၀င္၍ ႏွဴးႏွပ္ၾကေသာေၾကာင့္ ငရဲသူ ငရဲသားတို႕

မွာ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ၾကေတာ့ပဲ သနားစဖြယ္ အားငယ္စြာ ေအာ္ေနၾကရရွာေသာငရဲ

★ (၆) တာပနငရဲ၊
ျပည္ရြာ-ျမိဳ႔ျပ ၊ ဖ်က္ဆီးၾက၊ အဓမၼ တာပႏၷာ။

ငရဲသို႕က်ေရာက္ေသာ သတၱ၀ါမ်ားကို မီးလွ်ံထေသာ သံတံက်င္၌ မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ စိုက္ထားျပီးလွ်င္ ထိုသံတံမွထြက္ေသာ မီးလွ်ံတို႕က အျမဲပူေလာင္ေစတတ္ေသာငရဲ

★ (၇) မဟာတာပနငရဲ၊
သဒၶါ ေစတနာ၊ မပါတိုက္ဖ်က္၊ တရားပ်က္၊ ေရာက္ခ်က္ မဟာတာ။

မီးလွ်ံထေနေသာ သံေတာင္ၾကီးႏွင့္ ထိုသံေတာင္၏ေအာက္ေျခ၌ သံတံက်င္ေတြစိုက္ထူထားျပီး ငရဲသူငရဲသားတို႕ကို ငရဲထိန္းတို႕က သံေတာင္ေပၚသို႕ မတက္တက္ေအာင္ ရိုက္ႏွက္၍ တင္ၾကျပီး သံေေတာင္ေပၚသို႕ေရာက္ေသာအခါ ကံၾကမၼာအေလ်ာက္ ေလမုန္တိုင္းေပၚ

ေပါက္၍ ထိုေလမုန္တိုင္းက ေတာင္ေျခ၌ရွိေသာ တံက်င္ေပၚေရာက္ေအာင္ တိုက္လႊင့္ခ်လိုက္သျဖင့္ တံက်င္အဖ်ား၌ ကားခနဲ စူး၀င္ျခင္းခံၾကရရွာေသာငရဲ

★ (၈) အ၀ီစိငရဲ
ပြဲၾကည့္-ပြဲက၊ ဤႏွစ္ဝ၊ ေရာက္ရ ဝီစိသာ။
ကံမွာပဥၥိ၊ နိဒိ႒ိႏွင့္၊ အရိယူကံ၊ အာဏာလွန္၊ ေရာက္ရန္ ဝီစိမွာ။

မီးေတာကိမီးလွ်ံမ်ား အၾကားမရွိပဲ တစ္ငရဲလံုးမီးလွ်ံမ်ားဆက္ေနျပီး ငရဲသားခ်င္းလည္း ၀ါးက်ည္ေတာက္အတြင္း မုန္ညွင္းေစ့ကေလးေတြ ျပည့္က်ပ္ေနသကဲ့သို႔ အၾကား မရွိျပည့္က်ပ္ ေနေအင္ ဆင္းရဲဒုကၡ နွင့္ ၄င္းဆင္းရဲ႕ဒုကၡမွ လြတ္ကင္း၍ ခ်မ္းသာခြင့္ လံုး၀မရႏိုင္ဘဲ မီးလွ်ံ ၊ သတၱ၀ါ ၊ ဆင္းရဲျခင္း ဒုကၡဤသံုးမ်ိဳး တို႕ဆက္စပ္ေေနေသာ ငရဲ
တို႕ပါ .....

ငရဲအထပ္တိုင္း မွာ

(၁) ဘင္ပုပ္ငရဲ၊

အညစ္အေၾကးေတြ ပိုးေလာက္ေတြ အၿပည့္ရွိေနပါတယ္။ ညစ္ညမ္းတဲ့ အန႔ံေတြလည္း ရႈရတယ္။ အဲ့ဒီထဲက်သြားရင္ အဲ့ဒီမွာရွိတဲ့ ပိုးေလာက္ေတြက အသားေတြ ကလီစာေတြ ထိုးေဖာက္စားၾကၿပီး ေသလည္း မေသရပါဘူး။ အကုသိုလ္ကံေတြေၾကာင့္ ခံေနရတာပါ ။

(၂) ျပာပူငရဲ၊

အဲ့ဒီၿပာထဲထည့္လိုက္ရင္ ခႏၶာကိုယ္က ေၾကသြားပါတယ္။

(၃) လက္ပံေတာငရဲ၊

လက္ပံေတာမွာ အပင္ၾကီးေတြရွိပါတယ္။ အပင္ေအာက္ထိုင္တာနဲ႔ အေပၚကလက္ပံပြင့္ရဲ႕အပြင့္ေတြ၊ အရြက္ေတြ၊ အသီးေတြဟာ ဓားေတြ၊ လွံေတြ၊ ေပါက္စိန္ေတြ လက္နက္ခ်ည္းေတြၿဖစ္ၿပီးလက္ေတြ၊ ေၿခေတြ၊ ေခါင္းေတြ ၿပတ္ခံရတာပါတယ္။

(၄) သန္လ်က္ရြက္ေတာငရဲ၊

သန္လ်က္ရြက္ေတာက အရြက္ေတြစိမ္းလို႔ေနပါတယ္။ ဒီေတာထဲတိုးသြားတဲ့ငရဲသားေတြရဲ႕ လက္ေတြ၊ ေၿခေတြကို ၿဖတ္ပစ္တာပါပဲ။

( ၅ ) ၾကိမ္ပိုက္ေခ်ာင္း ငရဲ။

အဲ့ဒီေခ်ာင္းထဲမွာ ၾကိမ္ေတြရွိပါတယ္။ ေရဆာတယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီၾကိမ္ပိုက္ေခ်ာင္းထဲ ပစ္ခ်လိုက္တာပါပဲ။ အဲ့ဒီၾကိမ္ေတြကလည္း လက္ထိလက္ၿပတ္၊ ေခါင္းထိေခါင္းၿပတ္ပါပဲ။ ၿပတ္လည္း မေသရ။ အသစ္ၿပန္ၿဖစ္ အသစ္ၿပန္ခံရတာပါ

( ၆ ) သံရည္ပူငရဲ

( ၇ ) ေၾကးရည္ပူငရဲ

( ၈ ) ပြက္ပြက္ဆူေနတဲ့ ေရပူငရဲဆိုျပီး ငရဲငယ္ ရွစ္ဘံု ၀န္းရံေနတာပါ…။

(ေလာကပညတၳိက်မ္းမွာေတာ့ ငရဲၾကီးရွစ္ထပ္လံုးရဲ႕ အရပ္၈မ်က္နွာမွာ ဥဒႆ ငရဲငယ္ ရွစ္ဘံု၀န္းရံထားတယ္လို႕ဆိုပါတယ္ )

★ ★ ယမမင္း

စတုမဟာရာဇ္နတ္တုိ႔တြင္ အပါအ၀င္ျဖစ္ျပီး ေ၀မာနိက ျပိတၱာမင္း အမ်ိဳဳ းအစားကို ယမမင္း လို႕ေခၚတာပါ ...။

ယမမင္းတို႕ဟာ တစ္ခါတစ္ရံ နတ္စည္းစိမ္ကိုခံစားျပီး .... တစ္ခါတစ္ရံမွာေတာ့ သူ႕ရဲ႕မေကာင္းမူကံ အက်ိဳးကို (ရုိးရုိးျပိတၱာမ်ားကဲ့သို႔) ခံစားရတတ္ပါတယ္...။

ယမမင္း ေလးပါးရွိပါတယ္ ငရဲဘံုအ၀င္ အရပ္ ေလးေနရာမွာေစာင့္ၾကပ္ရျပီး ငရဲေရာက္လာသူမ်ားကို စစ္ေဆးေမးျမန္းၾကရပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ငရဲသို႔ ေရာက္လာသူတိုင္း အစစ္အေဆးခံရ တာမဟုတ္ပါဘူး

အကုသိုလ္ၾကီး၍ ထင္ရွားသူတို႔က တစ္ခါတည္းငရဲကို တန္းက်တာပါ…။

အကုသိုလ္နည္းပါးသူမ်ားအတြက္ လြတ္လိုလြတ္ျငား အေနအားျဖင့္ ယမမင္းထံ အစစ္ေဆးခံခြင့္ ရၾကပါတယ္…။

ဒါၾကာင့္ ယမမင္းရဲ႕ စစ္ေဆးမွဳဆိုတာ အျပစ္ရွာလို၍မဟုတ္ပဲ ငရဲက လြတ္သင့္က လြတ္ေစလိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ဆိုတာထင္ရွားပါတယ္…. ဒါေၾကာင့္ ယမမင္း ဆိုတာ တရားေစာင့္ေသာ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္လို႕ ေျပာရင္ပိုမွန္မွာပါ ….

ယမႆ ရေညာတိ ယမရာဇာ နာမ ေဝမာနိကေပတရာဇာ, ဧကသၼႎ ကာေလ ဒိဗၺဝိမာေန ဒိဗၺကပၸ႐ုကၡဒိဗၺဥယ်ာနဒိဗၺနာဋကာဒိသမၸတၱႎ အနုဘဝတိ, ဧကသၼႎ ကာေလ ကမၼဝိပါကံ, ဓမၼိေကာ ရာဇာ။ န ေစသ ဧေကာဝ ေဟာတိ, စတူသု ပန ဒြါေရသု စတၱာေရာ ဇနာ ေဟာႏၲိ။ (ဥပရိပဏၰာသ၊ ႒၊ ၁၆၄။)(ဥပရပဏၰသ၊ ေဒ၀ဒူတသုတ္)

ဘုရားရွင္ဟာ နဳစဥ္အခါက ယမမင္းျဖစ္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူဖူးပါတယ္….

ရဟန္းတို႕ ငါသည္ ေရွးယမမင္းျဖစ္စဥ္အခါက မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ျပဳကုန္သူတုိ႔သည္ အထူးထူးအျပားျပား ညွဥ္းပမ္းႏွိပ္စက္မႈမ်ားကုိ ခံစားရသည္ကုိ ျမင္ေသာအခါ-

၁။ ငါသည္ လူ႕အျဖစ္ကုိ ရရင္ ေကာင္းမွာပဲ။

၂။ ထုိအခါ ေလာကမွာ သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားရွင္ ပြင့္ရင္ေကာင္းမွာပဲ။

၃။ ထုိဘုရားရွင္ကုိ ဆည္းကပ္ရရင္ ေကာင္းမွာပဲ။

၄။ ထုိဘုရားရွင္သည္ ငါ့အား တရားေဟာရင္ ေကာင္းမွာပဲ။

၅။ ငါသည္ ထုိဘုရားရွင္၏ တရားကုိ သိနားလည္ရင္ ေကာင္းမွာပဲ။

ဟု အႀကံျဖစ္ခဲ့ဖူးပါသည္လို႕ေဟာခဲ့ပါတယ္။

‘‘ဘူတပုဗၺံ, ဘိကၡေဝ, ယမႆ ရေညာ ဧတဒေဟာသိ – ‘ေယ ကိရ, ေဘာ, ေလာေက ပါပကာနိ အကုသလာနိ ကမၼာနိ ကေရာႏၲိ ေတ ဧဝ႐ူပါ ဝိဝိဓာ ကမၼကာရဏာ ကရီယႏၲိ။ အေဟာ ဝတာဟံ မနုႆတၱံ လေဘယ်ံ။ တထာဂေတာ စ ေလာေက ဥပၸေဇၨယ် အရဟံ သမၼာသမၺဳေဒၶါ။ တၪၥာဟံ ဘဂဝႏၲံ ပယိ႐ုပါေသယ်ံ။ ေသာ စ ေမ ဘဂဝါ ဓမၼံ ေဒေသယ်။ တႆ စာဟံ ဘဂဝေတာ ဓမၼံ အာဇာေနယ်’ႏၲိ။ (ဥပရိပဏၰာသပါဠိ၊ ၂၂၄။)

ရဟန္းတုိ႔ ငါသည္ ဒီ ေဒ၀ဒူတသုတ္ကုိ အျခားေသာ သမဏ ျဗဟၼဏ တို႔ထံမွ ၾကားလို႔ ဆုိတာ မဟုတ္၊ ကုိယ္တုိင္သိ၊ ကုိယ္တုိင္ျမင္၊ ကုိယ္တုိင္ခံစားဖူးသည့္အတုိင္းသာ ဒီသုတ္ကုိ ေဟာျခင္းျဖစ္၏ လို႕ဘုရားရွင္ကမိန္႕ေတာ္မူဖူးပါတယ္...။

တံ ေခါ ပနာဟံ, ဘိကၡေဝ, နာညႆ သမဏႆ ဝါ ျဗာဟၼဏႆ ဝါ သုတြာ ဝဒါမိ, အပိ စ ယေဒဝ သာမံ ဉာတံ သာမံ ဒိ႒ံ သာမံ ဝိဒိတံ တေဒဝါဟံ ဝဒါမီ’’တိ။ (ဥပရိပဏၰာသပါဠိ၊ ၂၂၄။)

★ ★ ငရဲထိန္း

ဤငရဲထိန္းမ်ားလည္း စတုမဟာရာဇ္နတ္မ်ိဳး အပါအ၀င္ နတ္ဘီလူး နတ္ရကၡိဳသ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္

ငရဲထိန္း မ်ား၏ အလုပ္မွာ ကုသိုလ္မမ်ား အကုသိုလ္မႀကီး ငရဲသို႔က်ေရာက္လာသူမ်ားကို ကယ္တင္ရန္အလို႔ငွါ စစ္ေဆးေမးျမန္း ကယ္တင္ရန္ .... ယမမင္းထံပို႔ျခင္း၊ငရဲသို႔ ေရာက္ျပီးသူမ်ားကို ေစာင့္ၾကပ္ရျခင္းျဖစ္သည္။ (ငရဲမီးစေသာ အႏၱရာယ္တုိ႔လည္း ကံေၾကာင့္ျဖစ္ရေသာ ကမၼပစၥယ ဥတုဇရုပ္မ်ားျဖစ္ရကား ငရဲခံမည့္သူ၌သာ ပူေလာင္၍ ထုိငရဲထိန္းတုိ႔မွာ မပူေလာင္ေခ်။)

အခ်ိဳ႕(ေကစိ)ဆရာတုိ႔က ငရဲေစာင့္ (ငရဲထိန္း)ဟူသည္ မရွိ၊ ယႏၱရားႏွင့္တူသည္ လို႕ဆိုၾကပါတယ္ … ဒီအဆိုဟာ အဘိဓမၼာနဲ႕ဆန္႕က်င္ေနပါတယ္ ….

သမာန ဆရာတို႕ကေတာ့ ငရဲထိန္းရွိပါတယ္ လူျပည္မွာဆို အာဏာသား ပါးကြက္သား တို႕နဲ႕တူပါတယ္လို႕ဆိုၾကပါတယ္။

တတၳ ဧကေစၥ ေထရာ ‘‘နိရယပါလာ နာမ နတၳိ, ယႏၲ႐ူပံ ဝိယ ကမၼေမဝ ကာရဏံ ကာေရတီ’’တိ ဝဒႏၲိ။ ေတသံ တံ ‘‘အတၳိ နိရေယ နိရယပါလာတိ, အာမႏၲာ, အတၳိ စ ကာရဏိကာ’’တိအာဒိနာ နေယန အဘိဓေမၼ (ကထာ။ ၈၆၆) ပဋိေသဓိတေမဝ။ ယထာ ဟိ မနုႆေလာေက ကမၼကာရဏကာရကာ အတၳိ, ဧဝေမဝ နိရေယ နိရယပါလာ အတၳီတိ။ (ဥပရိပဏၰာသ၊ ႒၊ ၁၆၄။)

(ဥပရပဏၰသ၊ ေဒ၀ဒူတသုတ္)

★ ★ ယမမင္းစစ္ေဆးပံု

ေဒ၀ဒူတ သုတၱန္ပါဠိေတာ္လာ ယမမင္းစစ္ေဆးပံုကိုေျပာျပပါ့မယ္….. လူ႕ျပည္မွာရွိေသာ ငရဲရဲ႕ ေရွ႕ေျပးတမန္ ( ၅ ) ပါးလို႕ေခၚတဲ့ ကေလး သူအို သူနာ သူေသ အက်ဥ္းက်သူ ေတြကို ေဒ၀ဒူတ ( ၅ ) ဦးလိုကေခၚပါတယ္ ….

ယမမင္းက မိမိထံေရာက္လာတဲ့ ငရဲသားေတြကို ေဒ၀ဒူတ ( ၅ ) မ်ိဳးကိုေဖာ္ျပစစ္ေဆးပါတယ္ …. စစ္ေဆးပံုကဒီလိုပါ ….။

ယမမင္း................ေမာင္မင္း... လူ႔ျပည္မွာတုန္းက မိမိ၏ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္ကို မသုတ္သင္ႏုိင္ဘဲ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္ထဲ၌ လူးကာလွိမ့္ကာ ေနရရွာေသာ ကေလးငယ္မ်ားကို မေတြ႕ခဲ့ဘူးလား။

ငရဲသား.....................ေတြ႕ခဲ့ဘူးပါသည္အရွင္။

ယမမင္း.....................မိမိကိုယ္တုိင္ နားလည္ေသာအရြယ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ထိုကေလးမ်ားကိုၾကည့္ရူ၍ “ငါသည္ ဘာမွ် နားမလည္ရွာေသးေသာ ယခုလုိ ကေလးသူငယ္ ျဖစ္ဖုိ႔ရာ ေနာင္ခါ ပဋိသေႏၶေနရဦးမည္။ ပဋိသေႏၶေနျခင္းသေဘာကို မလြန္ႏုိင္ေသးအံ့တကား။ ယခုႏွယ္က ကိုယ္ ႏူတ္ နွလံုးမ်ားကို ေစာင့္စည္း လ်က္ ေကာင္းေကာင္းေန ျပီးဒါန သီလ ဘာ၀နာစေသာ ေကာင္းမွဳကုသိုလ္တို႕ကို လုပ္မွသာ ေတာ္ေတာ့မည္”လို႕ အၾကံအစည္မ်ား မျဖစ္ခဲ့ဘူးလားလို႕ၾကင္နာစြာေမးပါတယ္

ငရဲသား................ကြ်န္ေတာ္ ေမ့ေလ်ာ့ေနသည့္အတြက္ ကုသိုလ္ေကာင္းမူဘက္၌ စိတ္္ မ၀င္စားမိခဲ့ပါ။

ယမမင္း...........................ေမာင္မင္း... မေကာင္းမူကို ေဆြမ်ိဳးဉာတကာ ဆရာမိဘစသူ တို႔က ျပဳေပးသည္ မဟုတ္။ ေမာင္မင္းကိုယ္တုိင္ ျပဳခဲ့သည္ျဖစ္၍ မိမိအျပစ္ဒဏ္ကို ေမ့ေလ်ာ့သူတို႔ ထံုစံအတုိင္း ေမာင္မင္း ခံရေခ်ေတာ့မည္။

ဤနည္းအတုိင္း သူအုိကုိညႊန္ျပ၍ ဒုတိယအၾကိမ္ေမး၏။

သူနာကိုညႊန္ျပ၍ တတိယအၾကိမ္ေမး၏။

သူေသကိုညႊန္ျပ၍ စတုတၳအၾကိမ္ေမး၏။

အက်ဥ္းသမားကို ညႊန္ျပ၍ ပဥၥမအၾကိမ္ေမး၏။

၅-ၾကိမ္တုိင္ေအာင္ေမး၍ ကုသိုလ္ေကာင္းမူကို သတိမရေသးလွ်င္ ယမမင္းကိုယ္တုိင္ “လူ႔ဘ၀၀ယ္ ထုိသူ ကုသိုလ္ျပဳသည့္အခါတုန္းက မိမိအား အမွ်ေ၀ဖူးသလား”ဟု စဥ္းစား၏။

(ဤအခ်က္ကိုေထာက္၍ ကုသိုလ္ျပဳေသာအခါ ယမမင္းအား အမွ်ေပးေ၀ၾကသည္။) စဥ္းစား၍ရလွ်င္ ထိုကုသိုလ္ကို ေဖာ္ေျပာ၏။

ယမမင္းက ေျပာျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ မိမိဘာသာ သတိရ၍ျဖစ္ေစ ကုသိုလ္ကို သတိရသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ ငရဲမွ လြတ္ေျမာက္၍ နတ္ျပည္ေရာက္သူမ်ားလည္း အမ်ားပင္ရွိ၏။

ထုိေနရာမ်ိဳးက်မွ မိမိ၏ ကုသိုလ္မ်ား အားထားရေၾကာင္း ထင္ရွားေပသည္။

ယမမင္းကိုယ္တုိင္ စဥ္းစား၍ မရေသာအခါ ဆိတ္ဆိတ္ေနရေတာ့၏။

ထုိအခါ ငရဲေကာင္သတၱ၀ါကို ငရဲထိန္းတို႔ ယူေဆာင္္ ၾကေလေတာ့သည္။

((((((( အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ ))))))

(((((( ေဒ၀ဒူတသုတ္က ႏွစ္သုတ္ရွိပါတယ္။ အဂၤုတၳဳိလ္ထဲမွာ ၁-သုတ္၊ မဇၥ်ိမနိကာယ္မွာ ၁-သုတ္၊ အဲ့ဒီႏွစ္သုတ္ကို ဖတ္ၾကည့္လို႔ ရွိရင္ ငရဲအေၾကာင္းသိေကာင္းစရာေတြ အကုန္ျပည့္စံုေအာင္ သိရပါလိမ့္မယ္။)))))))

★ ★ ( ခ ) တိရစၧာန္ဘံု

( ေဇာမရွိသူ .... ဥါဏ္မရွိသူ .... ေမာဟလႊမ္းမိုုးသူ .... သူမ်ားလုပ္လွ်င္ လိုက္လုပ္တတ္သူ ... ေပါ့ေပါ့ေနေပါ့ေပါ့စား .... ေနာက္လိုက္လိုလူ မ်ားသြားရာဘံု ... )

စားၿခင္း၊ အိပ္ၿခင္း၊ ကာမဂုဏ္ခံစားၿခင္း သာသိေသာ ဘံုသားမ်ား

အလ်ားလိုက္သြားတတ္ေသာ သတၱဝါမ်ား ေနထိုင္ရာ အရပ္ျဖစ္၏။ သီးျခား ဘံုဌာနဟု မရွိေပ။ သူတို႔၏ ခႏၶာကုိယ္သာလွ်င္ သူတို႔၏ ဘံုျဖစ္၏။

ေမာဟ၏ ဆိုးက်ိဳးေၾကာင့္တိရစာၦန္ျဖစ္သူမ်ား

ေတြေ၀မိုက္မဲေသာ ေမာဟစိတ္ၿဖင့္ ေသခဲ့လွ်င္ တိရစာၦန္ဘံု သို႔ ေရာက္ရသည္။

သတၱ၀ါတို႔၏ သႏာၱန္တြင္ ၀ိသမေမာဟဓါတ္မ်ား အားၾကီးလွ်င္ ကမာၻၾကီးတစ္ခုလံုး ေရာဂႏ ၱရကပ္ ဆိုက္ေရာက္သည္။

ထို႔ထက္အလြန္ပို၍ အားၾကီးလာလွ်င္ ကမာၻၾကီးသည္ ေလ ဖ်က္ သၿဖင့္ ပ်က္စီးရသည္။

ေမာဟနည္းခ်င္လွ်င္ အေမာဟ (ပညာ) အၿဖစ္မ်ားေအာင္ လုပ္ရမည္။

အေမာဟ ၿဖစ္ေအာင္ သမထဘာ၀နာ၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာ မ်ားမ်ားပြားေပးရပါမည္။

ေတြေ၀ေသာေမာဟသည္ စိတ္အလုပ္မရွိမွသာ ၿဖစ္ေပၚႏို္င္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶါႏုႆတိ၊ ေမတၱာ၊ သုဘ၊ မရဏႏုႆတိ ေလးမ်ိဳးတြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိးပြားမ်ားလိုက္သည္ႏွင့္ ေပၚမလာေတာ့ပါ။

★ ★ ( ဂ ) ၿပိတၱာဘံု

( ေလာဘၾကီးသူ .... သားသမီး ... ပစၥည္း ဥစၥာ ... စသည္ တစ္စံုတစ္ရာကို စြဲလမ္းျပီး ေသ သူမ်ား )

သရဲ၊ မင္၊ က်ပ္ စသည္ တို႕ေနထိုင္ရာဘံု

ခ်မ္းသာမွ ေဝးေသာ အရပ္သို႔ ေရာက္ေသာ သတၱဝါကို ၿပိတၱာဟု ေခၚ၏။ ဘံုဌာန သီးျခား မရွိ။
ၿပိတၱာ ၁၂-မ်ိဳးရွိပါတယ္

(၁) ဝႏၱာသၿပိတၱာ - တံေတြး, ႏွပ္ခၽြဲ, အန္ဖတ္စားတက္ေသာၿပိတၱာ၊

(၂) ကုဏပါသၿပိတၱာ-အေကာင္ပုပ္ကို စားတက္ေသာၿပိတၱာ၊

(၃) ဂူထခါဒကၿပိတၱာ - က်င္ႀကီးကို စားတက္ေသာၿပိတၱာ၊

(၄) အဂိၢဇာလမုခၿပိတၱာ - ခံတြင္းက မီးထြက္ေစတက္ေသာ ၿပိတၱာ၊

(၅) သုစိမုခၿပိတၱာ - ခံတြင္း အပ္နဖားမွ်ေလာက္ရွိေသာ ၿပိတၱာ

(၆) တဏွာ႗ိကၿပိတၱာ - အစာငတ္, ေရငန္ျခင္းတဏွာျဖင့္ အႏွိပ္စက္ခံရေသာ ၿပိတၱာ၊

(၇) သုနိဇၩာမကၿပိတၱာ - မီးေလာင္ငုတ္ႏွင့္တူေသာၿပိတၱာ၊

(၈) သတၳဂၤၿပိတၱာ - လက္နက္ႏွင့္တူေသာ ေျခလက္အဂၤါရွိေသာၿပိတၱာ၊

(၉) ပဗၺတဂၤၿပိတၱာ - ေတာင္မွ်ေလာက္ ကိုယ္အဂၤါရွိေသာၿပိတၱာ၊

(၁၀) အဇရဂၤၿပိတၱာ - စပါးႀကီးေျမြႏွင့္တူေသာ ကိုယ္အဂၤါ ရွိေသာ ၿပိတၱာ၊

(၁၁) ေဝမာနိကၿပိတၱာ - ဘံုဗိမာန္၌ျဖစ္ေသာၿပိတၱာ၊

(၁၂) မဟိဒိၶကၿပိတၱာ - တန္ခိုးႀကီးမားေသာၿပိတၱာ၊ ....တို႕ပါ

★ ★ ( ဃ ) အသူရကာယ္ဘံု

( ေလာဘစိတ္ျဖင့္ မနာလို ၀န္တို ....တြန္႕တိုေသာသူမ်ား )

ေရာင့္ရဲၿခင္းကင္းသည္။ ေန႔စံ ညခံ၊ ညစံ ေန႔ခံ စသည့္ ၿပိတၱာမ်ား ေနရာဘံုၿပိတၱာ မ်ိဳးပင္ ျဖစ္၏။
စားစရာ ေသာက္စရာ မရွိ၊ အၿမဲတမ္း ဒုကၡခံစားေနရေသာ သတၱဝါမ်ား ျဖစ္၏။
ဘံုဌာန သီးျခား မရွိ။ တစ္စံုတစ္ခုကို လိုခ်င္တပ္မက္ေသာစိတ္ၿဖင့္ ေသလွ်င္ ၿပိတၱာဘ၀ ေရာက္သည္။

ေလာဘ၏ ဆိုးက်ိဳးေၾကာင့္ ၿပိတၱာ ၿဖစ္ရပံု ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းပံုကို မဃေဒ၀ ၌
ၿပင္ပဥစၥာ၊ မဟုတ္စြာေသး၊
ကာယအဆင္း၊ ကုိယ္အတြင္း၀ယ္၊
ေမြးညွင္းဆံစု၊ ရုပ္၀တၱဳ၌၊
တစ္ခုခုတပ္၊ စဲြကပ္စြန္းညိ၊
ေဇာ၀ိထိၿဖင့္ စုတိပုဂၢိဳလ္၊
ထိုထိုပိုးေလာက္၊ စားေသာၿပန္ကာ
ၿဖစ္တတ္စြာဟု၊ က်မ္းလာမုခ်၊ဤသို႔ၿပ၏။
ဟူ၍ စပ္ဆိုေတာ္မူထားပါသည္။

အဓိပၸါယ္ကား "ၿပင္ပဥစၥာကိုသာ စဲြလန္းမွမဟုတ္၊ မိမိ၏ခႏၶာကိုယ္မွ အသား၊ အေသြး၊ အေမႊး၊ ဆံပင္ စသည္တို႔ကို စြဲလန္းတပ္မက္ေသာ ေလာဘစိတ္ၿဖင့္ေသခဲ့လွ်င္ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို ၿပန္၍စားေသာက္ရေသာ ပိုးေလာက္ၿပိတၱာမ်ား" ၿဖစ္ရသည္ဟု ဆိုလိုေပသည္။

သတၱ၀ါတို႔၏ သႏာၱန္တြင္ ၀ိသမ ေလာဘဓါတ္မ်ား အားၾကီးလာလွ်င္ ကမာၻၾကီးတစ္ခုလံုး အငတ္ေဘး ဒုဗိ ၻကႏၱရကပ္ ဆိုက္တတ္သည္။

ထို႔ထက္အလြန္ပို၍ အားၾကီးလာလွ်င္ ကမာၻၾကီးသည္ ေရလႊမ္းမိုး ဖ်က္ဆီးၿခင္းကို ခံရသည္။

ေလာဘနည္းခ်င္လွ်င္ေတာ့ ဒါန မ်ားမ်ားၿပဳရမွာပါ….

ဓုတင္ေဆာက္တည္ျခင္း အသုဘဘာ၀နာ ရႈၿခင္းအားၿဖင့္လည္း ပယ္သတ္လို႕ရပါတယ္။

★ မွတ္ရန္တစ္ခုကေတာ့….

★ ★ ဤအသူရကာယ္ႏွင့္မဆိုင္ေသာ အျခား အသုရာ ေလးမ်ိဳး ရွိပါေသးတယ္…..

(၁) ျမင္းမိုရ္ေတာင္ေအာက္၌ ေနေသာ တာဝတႎသာနတ္တိုရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္နတ္မ်ား ကိုလည္း အသုရာ လို႕ေခၚပါတယ္

(၂) ဘုမၼစိုးနတ္ႀကီးမ်ားကို မွီခို ကပ္ရပ္လ်က္ ေနရေသာ နတ္ငယ္ကေလးမ်ားကိုလည္း အသုရာ

(၃) တစ္ခါ တစ္ခါ နတ္ကဲ့သို႔ စည္းစိမ္ခံစား၍ တစ္ခါ တစ္ခါ ၿပိတၱာကဲ့သို႔ ဒုကၡခံရေသာ ေဝမာနိကၿပိတၱာမ်ားကိုလည္း အသုရာ

(၄) စၾကာဝဠာႀကီး သံုးခု၏ အစပ္အၾကား၌ျဖစ္ေသာ ေလာကႏၲရိက္ငရဲသားမ်ားကိုလည္း အသုရာ လို႕သံုးနွံဳးထားပါတယ္။

(ဗုဒၶဝင္အ႒ကထာ)

( ၃၁ ) ဘံုအေၾကာင္းနွင့္စပ္လွ်ဥ္း၍ ..... အကိုးအကားတရားမ်ား က်မ္းမ်ား ဆိုဒ္မ်ား

အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္
(ဘံုႏွင့္စပ္၍ အရပ္ရပ္ မွတ္ဖြယ္) ကိုအထူးကိုးကားပါသည။္
အြန္လိုင္းမွတ္စုစာအုပ္စာမ်က္နွာ
အရႇင္သံ၀ရာလကၤာရ (ဓမၼပိယဆရာေတာ္)
အရွင္ေ၀ဠဳရိယ(ဓမၼရိပ္ၿငိမ္)
အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္) ေရႊၿပည္သာ ( အေသျမတ္ခ်င္ ေသနည္းသင္)
ေပတဝတၳဳပါဠိ ၊ အဌကထာ (စတုမဟာရာဇ)
ဥပရပဏၰသ၊ ေဒ၀ဒူတသုတၱံ
ေလာကပညတၱိက်မ္း
(ဗုဒၶဝင္အ႒ကထာ)
မဃေဒ၀
အာဠာ၀က သုတ္
အတၳီတိ။ (ဥပရိပဏၰာသ၊ ႒၊ ၁၆၄။)
http://www.nandathitsa.com/ .... မ်ားမွကိုးကားပါတယ္...

ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစရွင္ .....

No comments:

Post a Comment