Tuesday, February 24, 2015

အရည္းၾကီးရြာသို႔ အလည္ေရာက္ခဲ႔စဥ္ ခဏဝယ္




ဦးၾကီးတို႔ ဆရာၾကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္း အေနနဲ႔ အဲဒီကိစၥကုိ ဘယ္လုိမ်ား ျမင္ သလဲလုိ႔ ေမႊေႏွာက္ရွာၾကည္႔ေတာ့..

''သန္းထြန္းရွစ္ဆယ္ျပည္႔ '' ဆုိတဲ့ စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၂၉၄ မွာ သူ႔တပည္႔တစ္ေယာက္က ျပန္ေရးတဲ့ ''ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္သမွ် ကြ်န္ေတာ့္ဆရာ (သန္းထြန္း) အေၾကာင္း '' ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးမွာ -

''အရည္းၾကီး ဂုိဏ္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ဆရာ့(ေဒါက္တာသန္းထြန္း) ျပင္ဆင္ခ်က္က အစဥ္အလာ စကားနဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကီး ဆန္႔ က်င္သြားတယ္။ဆရာ့ျပင္ဆင္ခ်က္က

-၁) အရည္းၾကီးဂုိဏ္းဟာ လူအမ်ား ေျပာသေလာက္မဆုိး၊ အရည၀ါသီေတြျဖစ္တယ္။

၂) အရည္းၾကီးကုိ ဘယ္ပုဂံမင္းကမွ မႏွိပ္ကြပ္။

၃) ''ပန္းဦးလႊတ္'' တယ္ဆုိတဲ့ စကား ေက်ာက္စာမွာ မေတြ႔ (the right of first wedding-night ဆုိတာ အလယ္ေခတ္ ဥေရာပတခ်ိဳ႔ႏုိင္ငံေတြမွာေတာ့ ရွိတယ္။ )

၄) ပုဂံေခတ္ေနာက္ပုိင္းနဲ႔ ပုဂံပ်က္တဲ့အခ်ိန္၊ စုိက္ပ်ိဳးေရးနဲ႔ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးမွာ (အရည္းၾကီးေတြဟာ) ေခါင္းေဆာင္ ေတြျဖစ္တယ္။

၅) ဓမၼေစတီေခၚ ရာမာဓိပတိလက္ထက္ ေအဒီ ၁၄၈၈ မွာ ရွင္ဘုရင္က အာဏာစက္နဲ႔ အားေပးလုိ႔ သီဟုိဠ္ျပန္ ဘုန္းၾကီး ေတြ အႏုိင္ရျပီး အရည္းၾကီးေတြကုိ ခ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ့ဖဲ့ ေျပာၾကတာ ျဖစ္တယ္။

၆) ဒါေၾကာင့္ ၁၆ ရာစုႏွစ္မွာ ေရးတဲ့ ရာဇ၀င္ေတြမွာ မလုိလား တဲ့ အရည္းၾကီးေတြကုိ အင္မတန္အဆုိးျဖစ္ေအာင္ ေရးၾကတာ ျဖစ္တယ္။

၇) အရည္းၾကီးေတြကုိ အျပစ္ေျပာမယ္ဆုိရင္ ေျပာစရာ တစ္ ခ်က္ပဲရွိတယ္။ စုိက္ပ်ိဳးဖုိ႔ ေျမယာေတြ ၀ယ္ယူျပီးရင္ 'ေသသားစားေသာက္ပဲြ' က်င္းပတာပဲ။ တျခား အျပစ္ေျပာစရာ ဘာမွ မေတြ႔ရ။

လုိ႔ ေရးထားတာကုိ ေလ့လာေတြ႔ရွိရပါတယ္..။

အရည္းၾကီးအေၾကာင္းကုိ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက အကုိး အကားအေထာက္အထား အားကုိးနဲ႔ အဲသလုိ ေကာက္ခ်က္ခ် ပါတယ္..။

အရည္းၾကီး ေတြရဲ႔ သေဘာတရားေရးရာနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းရဲ႔ ေခတ္ေဟာင္းျမန္မာရာဇ၀င္စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ - ၃၀၃ မွာ အခုလုိ တစြန္းတစ ေတြ႔ရွိရျပန္ပါတယ္..။

'' ေတာေက်ာင္းရဟန္းတုိ႔ကုိ အထူးေက်းဇူးတင္ထုိက္ေသာ အခ်က္တစ္ခု ရွိေသး၏။ ျမန္မာတုိ႔ မူလေနရာကုိ ခရုိန္၊ ထုိမွ ခ်ဲ႔ထြင္ေနထုိင္ရာကုိ တုိက္ဟုရွိရာ ပုဂံပ်က္လွ်င္ တုိက္ အရပ္မ်ား ၌ ေျမယာမ်ားစြာသည္ ထြန္ယက္စုိက္ပ်ိဳးရန္ လူမရွိျခင္း၊ လူရွိ ျပန္လည္း လုံျခဳံမႈ မရွိျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ေတာအတိျပန္၍ ျဖစ္ရ သည္။ တုိင္းျပည္ မည္သုိ႔အေျခအေနရွိမည္ကုိ ေအဒီ ၁၃၇၅ ခုႏွစ္ထုိး ေက်ာက္စာ၏ ေအာက္ပါ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ျဖင့္ သိသာပါသည္။

''----- ေက်ာက္စာ -----

''တစ္ခါမွ် စုိက္ပ်ိဳးျခင္းမျပဳဖူးေသာ ေတာေျမ သုိ႔မဟုတ္ ေျမစိမ္း ႏွင့္တကြ စုိက္ပ်ိဳးဖူးလ်က္ ေတာျပန္ျဖစ္ေသာ ေတာေျမတုိ႔ကုိ ယခုေတာေက်ာင္း ရဟန္းတုိ႔က သက္ဆုိင္ရာအာဏာပုိင္ တုိ႔ထံ တြင္ ေငြ၊ အစား၊အေသာက္၊ အ၀တ္ေပး၍ယူ ျပန္၍ ထြန္ယက္ ႏုိင္ေအာင္ ၾကံစည္အားထုတ္ေပးခဲ့ၾက၏။ ဤအခ်က္ကား ျပည္ရြာ ျငိမ္းခ်မ္း၍ အစာေရစာေပါမ်ားလ်က္ စီးပြားေရး ကုံလုံ ေအာင္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းမွ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ယင္းတုိ႔သည္ အထူးေက်းဇူးတင္ထုိက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေခတ္ အစုိးရ၀ါဒႏွင့္လည္း ကုိက္ညီသည္။

ထင္ရွားေသာ သာဓကတစ္ခုကား -

((-------- ေက်ာက္စာ ---------- ))

''ဤေက်ာက္စာအတုိင္းဆုိလွ်င္ ေတာေက်ာင္း သံဃာတုိ႔၏ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး၏ လုံ႔လျဖင့္ ဧက ၅၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ရွိေသာ ေျမသည္ စုိက္ပ်ိဳး၍ရေသာ ေျမျဖစ္လာသည္႔အျပင္ ထုိအခါက အုပ္ခ်ဳပ္ဆဲျဖစ္ေသာ ဘုရင္ (မုိ၀္ညင္သတုိ၀္ ၁၄၂၆-၃၉) ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း ေတာေျမကုိ ထြင္ရာ၌ ပါ၀င္ေဆာင္ ရြက္ ျခင္းကုိ မွတ္သား ဂရုျပဳဖြယ္ တစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ ဤပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး၏ ၾကိဳးစားခ်က္ႏွင့္ ေကာက္ပဲစုိက္ရန္ ဘုရင္၏အားေပးျခင္း တုိ႔ ေၾကာင့္ ၁၅ ရာစု ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ျပန္လည္ေနသားတက်ရွိ၍ စည္ကားရသည္ ဆုိလွ်င္ တစ္နည္းအားျဖင့္ မွန္ကန္ႏုိင္စရာ အေၾကာင္းရွိပါသည္။ ''

ေခတ္ေဟာင္းျမန္မာရာဇ၀င္ စာမ်က္ႏွာ ၂၈၉ မွာလဲ အခုလုိ ေလး ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္..။

တစီးရွင္ သီဟသူ လက္ထက္၌ ပင္းယျမိဳ႔တြင္ သီလ၀န္ဂုဏ၀န္ လဇၨီေပသလ ရဟန္းသံဃာမ်ားစြာမရွိ- ပုဂံအရည္းၾကီးတုိ႔က ၾကြင္းက်န္ေသာ ရွင္ေယာင္ အရည္းၾကီးတုိ႔သာ မ်ားျပားစြာသတည္း ။''-ဟူေသာ အေရးအသားတြင္ ပုဂံေခတ္ ဦး အရည္းၾကီးကုိ ႏွိမ္နင္း၍ ၾကြင္းက်န္သမွ်တုိ႔သည္ ပုဂံပ်က္ သည္႔အခါတြင္မွ တစ္ဖန္ အထင္အရွား ေနျပန္သည္ဟူေသာ သေဘာကုိ ေဆာင္ေသာေၾကာင့္ ထုိအေရးသားခ်က္ တို႔ကိုေလ့လာၾကည့္ပါက ေရွ႕ေနာက္လဲမညီ ေရးခ်င္သလို ေရး ေနေသာ သူသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေပၚလြင္ပါသည္

ထိုသို႔ေသာ ဦးၾကီးတို႔၏ ဆရာၾကီး သမိုင္း သုေတသီတဦး၏ သမိုင္း မွတ္ခ်က္မ်ားအား ဦးၾကီး ႏွင့္ စာဖတ္သူမ်ားကိုယ္တိုင္ ေတြးဆ ၾကည့္ၾကပါ ခင္ဗ် ထိုအဆိုအရလဲ ပုဂံမွာ အရည္းၾကီး ရွိတယ္ ဆိုတာ ေပၚလြင္ပါတယ္ေနာ္ ဦးၾကီး

ယခုအခါ ရွာေဖြေတြ႔ရွိထားေသာ အေထာက္အထားမ်ားအရ အရည္းဆုိသူတုိ႔ ပုဂံေခတ္၌ မရွိဟု ဆိုၾကေလသည္

အထက္ပုဂၢိဳလ္၊ ထြက္ရပ္ေပါက္ပုဂၢိဳလ္၊ ဘုိးေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ ၀ိဇၨာ၊ မယိ ဒၶိ၊ ဥဳံဖြဂါထာ၊ မႏၲရား၊ အင္း၊ အိုင္၊ ခါးလွည့္၊ လက္ဖြဲ႔၊ ေမွာ္၊ စုန္း၊ ကေ၀၊ ပေယာဂ၊ ေဗဒင္၊ အဂၢိရတ္၊ သုိက္၊ တေဘာင္၊ စနည္း၊ ဘေ၀ါ၊ အတိတ္၊ နိမိတ္၊ နတ္ပူေဇာ္မႈမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ထိုအယူ၀ါဒမ်ားကို တိရ စၦာန၀ိဇၨာ (တိရ စၦာန္တို႔၏ အတတ္) ဟု ျဗဟၼဇာလ သုတ္၊ သာမညဖလသုတ္ စသည္တို႔၌ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

ထိုအယူ၀ါဒမ်ားသည္ မဟာယာနမွတဆင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း သို႔ ၀င္ေရာက္လာျခင္း ျဖစ္၏။ ယခုမွ ၀င္ေရာက္လာသည္ ေတာ့မဟုတ္။သေရေခတၱရာေခတ္(ေအဒီ-၄ရာစု)ကပင္မဟာယာနေရာက္ရွိေနသည္ဟု ယူဆရေသာ အေထာက္အထားမ်ား ရွိေနပါသည္။

သေရေခတၱရာၿမိဳ႕ေဟာင္းမွ ေတြ႔ရွိရေသာ ေဗာဓိသတၱ႐ုပ္ၾကြ ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာ၊ ေဘာေဘာႀကီး ေစတီ၌ေတြ႔ရေသာ အ၀ေလာကိေတသြာရ ေၾကး႐ုပ္တု၊ ဘုရားႀကီးေစတီအနီးမွ ေတြ႔ရွိရေသာ အရိေမေတၱယ်-ဘုရားေလာင္းေၾကးဆင္းတု၊ အ၀ေလာကိေတသြာရ ဘုရား ေလာင္း၏ ၾကင္ယာေတာ္တာရာ ေဒ၀ီ၊ အေရွ့ေစ်းဂူ အတြင္းမွ ေတြ႔ရွိရေသာ ေက်ာက္ခ်ပ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ၀ဲယာရံလ်က္ မကိုဋ္ေဆာင္း ေဗာဓိသတၱ ႏွစ္ပါးပုံ၊ ေလးမ်က္ႏွာေစတီ ေတာင္ဘက္မုခ္ဗဟုိအူတိုင္နံရံတြင္ ႐ုပ္ၾကြေဖာ္ထားေသာ ေက်ာက္ျပားေပၚ၌ အရိေမေတၱယ်ဘုရား ေလာင္းပုံႏွင့္ အ၀ေလာကိေတသြာရ ဘုရားေလာင္းပုံမ်ား ျဖစ္ သည္။

ေဖာ္ျပပါအခ်က္အလက္မ်ားကို ေထာက္ဆ၍ သေရေခတၱရာ ေခတ္ကပင္ မဟာယာနေရာေႏွာ ေနေၾကာင္းသိရပါသည္။

ပုဂံ ေခတ္၌ကား သမိုင္း၀င္ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ သုေတသနအေထာက္ အထားမ်ားအရ မဟာယာနတစ္ျဖစ္လဲ တႏၲရ၀ါဒ ထြန္းကားခဲ့ ေၾကာင္းကို ပုဂံေပၚေတာ္မူဘုရားရွိပန္းခ်ီေဆးေရး၊ ေလာကနာ ထာသနပုံေတာ္မ်ား၊ အပယ္ရတနာ လုိဏ္ဂူရွိ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ား၊ ေဗာဓိသတၱပုံပါသည့္ အုတ္ခြက္ဘုရားမ်ားက သက္ေသခံ လ်က္ရွိပါသည္။

ထို႔ျပင္ ပုဂံေခတ္ဦးပိုင္း အရည္းႀကီးတို႔၏ အေလ့အက်င့္မ်ားကို ေထာက္ဆ၍လည္း သိႏုိင္ပါသည္။ အရည္းႀကီးတို႔၏ အေလ့ အက်င့္မ်ားမွာ ပန္းဦးအလွဴခံယူျခင္း၊ ျမင္းေမြးျခင္း၊ ျမင္းစီးျခင္း၊ လက္ေ၀ွ႔သတ္ျခင္း၊ ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္း၊ အဂၢိရတ္ ထိုးျခင္း၊ အင္းခ်ျခင္း၊ မႏၲန္စုတ္ျခင္း၊ယၾတာစီရင္ျခင္း၊ စုန္းကေ၀ အတတ္ တုိ႔ကိုေလ့လာျခင္း၊ ေဗဒင္ေဟာျခင္း၊ ေဆးကုျခင္း၊ နတ္ပူေဇာ္ပသျခင္း၊ ၀ိဇၨာမယိဒၶိ အတတ္တို႔ကိုလိုက္စားျခင္း၊ သုိက္၊ တေဘာင္၊ စနည္း၊ ဘေ၀ါ၊ အတိတ္၊ နိမိတ္တို႔ကို ယုံၾကည္လိုက္နာျခင္းတုိ႔ ျဖစ္သည္။

ဒီေလာက္ဆို ရွိေၾကာင္း ထင္ရွားပါျပီေနာ္ သမိုင္းဆရာအားလံုး တညီတညြတ္တည္း ဆိုတယ္လို႔ ဦးၾကီး ေျပာတဲ႔ အတိုင္းဆို ေဒါက္တာ သန္းထြန္း မပါတာ စိတ္မေကာင္းစရာပါပဲ ဦးၾကီး ရယ္ တကယ္ ဆို သူလဲ ပါသင့္တယ္ ေရာမိေရာရာ ငါလဲပါ ဆိုသလိုေလ သုက ဘာလို႔ ဖဲ႔ထြက္သြားရတာလဲ ဦးၾကီး
သူလိုလူက ေဖာက္တယ္ ဆိုေတာ့ သမိုင္း လိမ္ခ်င္တိုင္း လိမ္ မရေတာ့တာ သမိုင္းပညာရွင္မ်ား ေတာ္ေတာ္ စိတ္ညစ္ၾကမွာပါ
ကိုယ္ခ်င္းစာမိပါတယ္ဗ်ာ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး ေနာ္
ရွိတယ္ ေျပာတာဦးၾကီးတို႔ ဆရာၾကီး ဦးသန္းထြန္း ေျပာတာ

က်န္တဲ႔စစ္တိုက္တာ မတိုက္တာ ပန္းခူးတာ ေကာက္တာ ေတြ မေျပာလိုပါ အဆိုျပဳခ်က္တြင္ ထိုအေၾကာင္းမ်ား မပါဟု ေျပာျပီး သားျဖစ္ေပသည္ ေနာက္ မဟာကႆပ ဂိုဏ္းနဲ႔စပ္ျပီး ဆိုထားတာေတြ ထည့္မေရးလိုပါျပီ ခင္ဗ်

ေပ်ာ္ပါေစ ဦးၾကီးခင္ဗ်
ေနာင္ေတာ္ပ်ဴဂါမ ၾကီး ပိဋကတ္သံုးတြင္ ဘယ္နားရွိသည္ကို ယူျပေပးဖို႔ ထပ္ဆင့္ ေတာင္းဆို ဆႏၵျပဳလိုက္ပါသည္

ေအာက္ကဟာက အျခားစာဖတ္သူမ်ား အတြက္ပါ ဦးၾကီး အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီေနရာေလာက္ဖတ္ရင္ပဲ လံုေလာက္ပါ့ျပီ လို႔ သတင္းေကာင္းပါးရင္း အမွ် အမွ် ေရစက္ခ်လိုက္ပါေၾကာင္း

******************************************

ထိုအရည္းႀကီးတုိ႔၏ ၀တ္စားဆင္ယင္ပုံကို စေလဦးပုညက

“ေရွးအတီေတ၊ ပုဂံေျပတြင္၊ ဆံေကသာလက္ေလးသစ္၊ မုတ္ဆိတ္ေမြး ဗရပ်စ္၊ မည္းညစ္သည့္စီ၀ရံႏွင့္ တာေတလံ အက်င့္ဆိုးေသာရွင္ဆိုးတကာ့ထိပ္ေခါင္ရွင္ေယာင္တို႔ရဲ့ထိပ္သီး၊ရွင္မထီး” ဟူ၍သ႐ုပ္ေဖာ္ခဲ့ပါသည္။

အေနာ္ရထာမင္းသည္ရွင္အရဟံ(ဓမၼဒႆီ) မေထရ္ျမတ္ ႏွင့္ ေတြ႔၍ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကိုသက္၀င္ ယုံၾကည္ၿပီးေနာက္ ထိုအရည္းႀကီးတုိ႔အား ႏွိမ္နင္းခဲ့ပါသည္။ ငယ္ရြယ္ေသာ အရည္း ႀကီးတို႔ကိုလူ၀တ္လဲေစၿပီး ဆင္ထိန္း၊ ျမင္းထိန္းျပဳလုပ္ ေစသည္။ အသက္အရြယ္ႀကီးကုန္ေသာ အရည္းႀကီးတုိ႔ကိုမူ တိုင္းျပည္မွ ႏွင္ထုတ္လိုက္ေလသည္။

အရည္းႀကီးအခ်ိဳ႔သည္ရွမ္းျပည္နယ္ဘက္သို႔ထြက္ေျပးၾကကုန္၏တခ်ိဳ႕မွာပုပၸားေတာင္ေျခတစ္၀ုိက္၌ လည္းေကာင္း၊ ပုဂံအနီး သမထီးရြာ၌လည္းေကာင္း ခုိေအာင္းေနၾကပါသည္။

ဤသုိ႔ႏွိမ္နင္းခဲ့ပါေသာ္လည္း အရည္းႀကီးတုိ႔သည္ လုံးလုံး လ်ားလ်ား ေပ်ာက္ကြယ္မသြား။ ေခတၱတိမ္ -ငုပ္သြားျခင္း မ်ိဳးသာ ျဖစ္ေလသည္။ က်န္စစ္မင္းႀကီးသည္ ငရမန္ကန္းရန္ကုိ ခုခံကာကြယ္ရာ၌ ပုပၸားအရပ္၊ သမထီးအရပ္မွ အရည္းႀကီးမ်ား ကိုျပန္လည္ေခၚယူ၍ အကူအညီေတာင္းရျခင္းက သက္ေသ ျပေနပါသည္။

ထိုအရည္းႀကီး အဆက္အႏြယ္တို႔သည္ ပုဂံမင္းဆက္ နရပတိစည္သူမင္းလက္ထက္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျပန္လည္ အင္အားေကာင္းလာပါသည္။ ေတာေက်ာင္းဂိုဏ္းဟုပင္ ဂိုဏ္းသီးျခား ခြဲေထာင္ၾကကုန္၏။

ေတာေက်ာင္းဂိုဏ္းသားတုိ႔သည္ ေန႔ညမဟူအမဲသား၊ ငါးစား ျခင္း၊ ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ၾကသည္။ အိႏၵိယ တႏၲရ၀ါဒီတုိ႔၏ လုပ္ရပ္တခ်ိဳ႕ျဖစ္ေသာနတ္ဘုရား၊ နတ္ဘုရားမ(သူရႆတီ) ပူေဇာ္ျခင္း၊ မႏၲန္ရြတ္ျခင္း၊ အင္း၊ အိုင္၊ ခါးလွည့္၊ လက္ဖြဲ႕စီရင္ျခင္း စသည့္ဂႏၶာရီက်င့္စဥ္မ်ားကုိ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ခဲ့ၾကသည္။

ဂုိဏ္းသားတုိ႔၏ ၀တ္စားဆင္ယင္ပုံမွာတမုတ္ဆုိး၊ တိန္းညက္ ဆိုး၊ ေပါက္ပြင့္ဆုိး၊ နႏြင္းဆိုးတုိ႔ကို၀တ္ ဆင္ၾကသည္။ ေျခနင္းဦး လန္စီးသည္။ ေဖာ့နားေတာင္းတပ္သည္၊ နားပန္းဆံထားသည္။ ဦးထုပ္ဖ်ား၌ေျမြစိမ္း ေခါင္း၊ မုိးႀကိဳးသြား၊ စြန္းၿမီး၊ လင္းႏုိ႔ေတာင္၊ ဆြမ္းေကာ္ေယာက္မတုိ႔ကိုတပ္ဆင္ၾကသည္။ ဦးထုပ္ေဒါက္ခ်ာ မ်ား ကိုေဆာင္းၾကသည္။

ဂိုဏ္းတည္ေထာင္သူမွာ ရွင္ကႆပျဖစ္သည္။ ရွင္ကႆပ သည္ အနိမ့္ေတာေက်ာင္းမွေန၍ အရည္းႀကီး ၀ါဒမ်ားကုိ ျပန္႔ပြားေအာင္ ျပန္လည္တည္ေထာင္သူ ျဖစ္သည္။

ရွင္ကႆပ မရွိသည့္ေနာက္၌လည္း တပည့္မ်ားက ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ၾကေသာေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္ ကုန္ခါနီးတြင္ ေတာ ေက်ာင္းဂုိဏ္း အထြတ္အထိပ္သုိ႔ေရာက္ခဲ့သည္။

ပင္းယေခတ္ သကၠရာဇ္၇၀၂-ခုႏွစ္၊ ဥဇနာမင္းလက္ထက္တြင္
ထို ဂုိဏ္းမွ ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႕ သည္ ေတာေက်ာင္း ဂိုဏ္းကုိ အတုလိုက္၍ေလာကီအတတ္ပညာမ်ားျဖစ္ေသာဓားခုတ္၊ လွံထုိး၊ ျမင္းစီး၊ ဆင္စီး၊ စစ္ဆင္မႈ၊ စက္သြင္းလွဲထုိး စသည္ မ်ား သင္းၾကားေပးၾကကုန္၏။

ထို ေက်ာင္းသုိ႔ ကေလးလူႀကီး မ်ားစြာ၀င္ထြက္သြား လာၾကသည္ ျဖစ္ရာပြဲတမွ်စည္ကား သည္ကုိရည္ရြယ္၍ “ပြဲေက်ာင္း” ဟုေခၚဆိုၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ေက်ာင္းမ်ား၊ သံဃာ မ်ား တုိးတက္မ်ားျပား လာေသာအခါ ပြဲေက်ာင္းဂုိဏ္း ဟု ေခၚတြင္ ထင္ရွားလာေပသည္။

ပြဲေက်ာင္းဂုိဏ္း
စည္ပင္တုိးတက္လာေသာအခါေတာေက်ာင္းဂုိဏ္းမွာပြဲေက်ာင္းဂုိဏ္းအတြင္းသုိ႔ေရာ ေႏွာေပါင္းစပ္သြားၿပီး (၁၅)ရာစုခန္႔တြင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလသည္။

ပြဲေက်ာင္းဂုိဏ္းသည္ ေညာင္ရမ္းေခတ္အထိ တိုးတက္စည္ပင္ လာခဲ့ သည္။ ေညာင္ရမ္း ေခတ္ေႏွာင္း ပုိင္း၌မူ အားနည္းသြား သည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဘုိးေတာ္ဘုရား လက္ထက္၌ ဖ်က္သိမ္းျခင္းကုိ ခံခဲ့ရသည္။

ဘုိးေတာ္ဘုရားသည္ ထုိပြဲေက်ာင္းဂုိဏ္းက သင္ေပးေသာ ပညာျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ ပုန္ကန္သည္ဟု အေၾကာင္းျပ၍ ဖ်က္သိမ္းျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ျပည္သူႏွင့္ ရဟန္းသံဃာ တခ်ိဳ႕မေက်နပ္မႈမ်ား ေပၚေပါက္လာ သျဖင့္ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ ရန္ခြင့္ျပဳရသည္။ ပြဲေက်ာင္း အမ်ားအျပား ပ်က္စီးကုန္ၿပီျဖစ္ ရကား အခိ်ဳ႕ေလာက္သာ ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ေတာ့သည္။

ထိုပြဲေက်ာင္းမ်ား ျပန္လည္စည္ကားစျပဳခ်ိန္မွာ မင္းတုန္းမင္းနန္း တက္ခိ်န္ျဖစ္သည္။ သကၠရာဇ္၁၂၁၇- ခုႏွစ္တြင္ မင္းတုန္းမင္း သည္ပြဲေက်ာင္းမ်ားကုိလုံး၀ဖ်က္သိမ္းလုိက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပြဲေက်ာင္းမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ သြားျခင္း ျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ ေခတ္အဆက္ဆက္ဆက္ဆံလာခဲ့ၾကေသာ အရည္း ႀကီးတုိ႔၏ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကား ကြယ္ေပ်ာက္သြားျခင္း မရွိပါ။ သမိုင္း အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္ ထြက္ရပ္ေပါက္ဆုိသူတို႔၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္မ်ားက သက္ေသခံလ်က္ရွိပါသည္။

မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ဘုိးေတာ္စစ္ဆင္ေရးတစ္ရပ္ျပဳလုပ္၍ ႏွိမ္နင္းခဲ့ဖူးပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားျခင္း မရွိပါ။ လူအခ်ိဳ႕သည္ဂုိဏ္းအမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ အရည္းႀကီး၀ါဒ က်ားေသကုိ အသက္သြင္းလ်က္သာ ရွိေနၾကပါေသးသည္။

အဘယ့္ေၾကာင့္ အရည္းႀကီး၀ါဒဟု ဆုိရပါသနည္းဟူမူ ထုိဂိုဏ္းအသီးသီးတုိ႔၏ အထြတ္အျမတ္ထား ၾကေသာ အရွင္အဇၨေဂါဏ၊ရွင္မထီး၊ ဗားမဲ့၊ ဗားတေမာ့၊ ငရနဲဆရာေတာ္ တုိ႔ မွာေထရ၀ါဒအႏြယ္၀င္မ်ားမဟုတ္ ၾကပါ။ အရည္းႀကီး အဆက္အႏြယ္မ်ားသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပါတည္း။

ထုိအရည္းႀကီး၀ါဒတုိ႔သည္ မဟာယာနမွဆင္းသက္လာေၾကာင္း ကုိလည္း အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

ထိုသို႔ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ပါရန္လည္း ဒုတိယသဂၤါယနာတင္စဥ္ အခါက အရွင္ယသမေထရ္ျမတ္ႀကီး သည္ ေအာက္ပါအတုိင္း မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။

“ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီးအတြက္ ရန္စြယ္၊ရန္ေဘး ႀကံဳေတြ႕ရသည္ရွိေသာ္ မိမိကုိယ္ေရးကုိယ္တာ ကိစၥမ်ားကုိ စြန္႔ပစ္၍ အႏၲရာယ္မ်ား မၿငိမ္းမခ်င္း အစြမ္းကုန္ႀကိဳး ပမ္းၾကရ မည္” ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

သမိုင္းစကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ အဲဒီပြဲေက်ာင္းဘုန္းႀကီးဆို တာ ဒုတိယသဂၤါယနာတင္စဥ္က ဂိုဏ္းကြဲသြားၿပီး ေကာသမီၻျပည့္မွာ သဂၤါယနာအၿပိဳင္တင္ၾကတဲ့ မဟာသံဃိကဂိုဏ္သား ေတြျဖစ္ တယ္၊ အဲဒီ မဟာသံဃိကဂိုဏ္းကို မဟာယာနဂိုဏ္းလို႔လည္း ေခၚတယ္၊ ေျမာက္ဂိုဏ္းလို႔လည္းေခၚပါတယ္။

ယခု ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊ သီဟိုဠ္မွာတည္ရွိတဲ့ဂိုဏ္းကိုေတာ့ ေထရဝါဒဂိုဏ္းလို႔လည္းေခၚတယ္၊ ေတာင္ဂိုဏ္းလို႔လည္း ေခၚတယ္၊ ေတာင္ဂိုဏ္းႏွင့္ ေျမာက္ဂိုဏ္းတို႔ဟာဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္က ခြဲထြက္တဲ့ ဂိုဏ္းေတြခ်ညး္ပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ မဟာယာနဂိုဏ္းဟာ မိစၧာဒိ႒ိဂိုဏ္း မဟုတ္ပါဘူး၊

“ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္မွာ အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္စၿပီး ေထရဝါဒသာသနာေရာက္ရွိခဲ့တယ္၊ ပြဲေက်ာင္းဂိုဏ္းကြယ္ သြားေသာ္လည္း အေလ့အလာက က်န္ရစ္တယ္၊ ပြဲေက်ာင္း ဂိုဏ္းဟာ ထုလုပ္ကိုးကြယ္တဲ့ ႐ုပ္ပြားေတာ္ဟာ အဝေလာကိေတသရ ႐ုပ္ပြားေတာ္ျဖစ္တယ္၊ အဝေလာကိတသရ ႐ုပ္ပြားေတာ္ဟာ ေဂါတမဘုရားရွင္ရဲ႕ ႐ုပ္ပြားေတာ္ မဟုတ္ဘူး၊ေဗာဓိသတၱေခၚတဲ့ အေလာင္းေတာ္ နတ္သားရဲ႕ ပံုသဏၭာန္ျဖစ္ပါတယ္၊ နတ္ဝတ္ဒြါဒရာ ႏွင့္ျဖစ္ တယ္၊
ပြဲေက်ာင္းဘုန္းႀကီးမ်ားဟာ ေဂါတမဘုရားကိုကိုးကြယ္တာ မွန္တယ္၊ ေဂါတမ႐ုပ္တုေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ၾကတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း အဝေလာကိေတသရနတ္ဘုရားကိုလည္း အမ်ားအျပား ကိုးကြယ္ၾကတယ္၊

အဲဒီ အဝေလာကိေတသရနတ္ ဘုရား မႏၲာန္ေတာ္က (ဥံဳ မဏိပေဒၶဟံု) ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ေရွးအစဥ္အဆက္ အေလ့အလာႏွင့္ ေရွးက အဝေလာကိေတသရ ႐ုပ္ပြားကိုပင္ ေဂါတမဗုဒၶအျဖစ္ ဆက္လက္ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကတယ္။

အဝေလာကီေတသရ နတ္ဘုရားရဲ႕ ပံုေတာ္ကို ေဂါတမအျဖစ္ အစဥ္အဆက္ကိုးကြယ္လာၾကသလို ေရွးက ပြဲေက်ာင္းဓေလ့ ျဖစ္တဲ့ အတီးအမႈတ္ အကအခုန္မ်ားကိုလည္း ေထရဂိုဏ္ဝင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အေမြခံၿပီး ဆက္လက္ျပဳလုပ္လာခဲ့ၾကတယ္၊ ဒီေနရာမွာ အဆိုအက စတင္ျဖစ္ေပၚလာပံုကို ဆက္ေျပာေပး ပါမယ္။”

“ကမၻာဦးကလူေတြဟာ နတ္ဘုရားမ်ားကို စတင္ကိုးကြယ္ ၾကရာက ေဝဒက်မ္းမ်ား ထင္ရွား ျဖစ္ေပၚလာၾကတယ္၊ ကမၻာဦးလာ ေဝဒက်မ္းမ်ားဟာ (၁)ဣ႐ုေဝဒ (သို႔မဟုတ္) ရိဂေဝဒက်မ္း၊ (၂) ယဇုေဝဒက်မ္း၊ (၃) သာမေဝဒက်မ္း၊ (၄) အာထဗၺဏ (သို႔မဟုတ္) အတၳာရဝေဝဒက်မ္းရယ္လို႔ ၄-မ်ိဳးရွိတယ္။

အဲဒီ ၄-မ်ိဳးအနက္ (၁) ဣ႐ုေဝဒက်မ္းဟာ ဂါထာေပါင္း၁၀၀၀-ပါရွိၿပီး ေကာင္းကင္ဘံုစံ နတ္ဘုရားမ်ားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ခ်ီးက်ဴးဖြဲ႔ဆိုထားတာပါ၊

(၂) ယဇုေဝဒက်မ္းဟာ စုဏၰိယတစ္ဝက္, ဂါထာတစ္ဝက္ပါရွိ သတဲ့၊ အဲဒီ ဂါထာမ်ားဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ဥ႐ုေဝဒက်မ္းက ဂါထာမ်ားျဖစ္သတဲ့၊ အဲဒီ ယဇုက်မ္းမွာ ဘာေတြပါသလဲဆိုေတာ့ ယဇ္ပူေဇာ္ရာမွာရြတ္ဖတ္တီးမႈတ္ရတဲ့ မႏၲရားမ်ား ပါရွိသတဲ့၊

(၃) သာမေဝဒက်မ္းလာ ဂါထာမ်ားဟာလည္း ဥ႐ုက်မ္းလာ ဂါထာေတြပင္ မ်ားသတဲ့၊ သို႔ေသာ္ အဲဒီ ဥ႐ုက်မ္းလာ (ကဗ်ာ) မ်ားကို ရြတ္ဆိုဖုိ႔ စည္းကိုက္ဝါးကိုက္အသံထည္ေပးတဲ့ က်မ္းျဖစ္တယ္၊

(၄) အာထဗၺဏက်မ္းကေတာ့ ဂါထာေပါင္း ၆၀၀၀-ပါသတဲ့၊ သို႔ေသာ္ဥ႐ုေဝဒက်မ္းလာ ဂါထာမ်ားႏွင့္ စုဏၰိယ်ားျဖစ္ၿပီး စုန္းကေဝ တေစၧ ေျမဖုတ္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ေရာဂါမ်ားႏွင့္ အဖ်ားအနာအမ်ိဳး ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ မန္းမႈတ္ရတဲ့ မႏၲရားမ်ား၊ ကာယသိဒိၶ,ပီယသိဒိၶစေသာ သိဒိၶအမ်ိဳးမ်ိဳး ၿပီးေျမာက္ေစႏိုင္တဲ့ ဂါထာမႏၲရားမ်ား ပါဝင္သတဲ့။

ဒီ ေဝဒက်မ္းမ်ားဟာ နတ္ဘုရားမ်ားကို အမႊမ္းတင္ၿပီးပူေဇာ္တဲ့ က်မ္းေတြပဲ၊ ပူေဇာ္တဲ့ေနရာမွာ အသားအေသြးျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္း၊ အရက္ေသစာျဖင့္ပူေဇာ္ျခင္းအထိ နယ္ခ်ဲ႕လာၿပီးနတ္ဘုရားမ်ား ႏွစ္သက္ေအာင္ရယ္လို႔ ယဇုေဝဒလာ ႐ိုး႐ိုးရြတ္ဆိုပူေဇာ္႐ံုမွ်မက သာမေဝဒက်မ္းအရ စည္းကိုက္ ဝါးကိုက္ သီဆိုတီးမႈတ္မႈ ျဖစ္လာတယ္၊ အဆိုအတီးပါလွ်င္အဆိုအကဟာလည္း ပါစၿမဲမို႔ နတ္ဘုရားပူေဇာ္တဲ့ အကမ်ိဳးစံု ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာတယ္။

နစၥ, ဂီတ, ဝါဒိတဆိုတဲ့ အကအဆို အတီးအမႈတ္ဟာ လူတိုင္း ရဲ႕ ေမြးရာပါ ဝါသနာျဖစ္သတဲ့၊ ဂႏၶဗၺဆိုတဲ့ နတ္ေတြဟာ အက အဆို အတီး အမႈတ္ အလြန္ဝါသနာႀကီးတဲ့ ကေခ်သည္မ်ိဳးေတြ ျဖစ္ၾကသတဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ အက အဆို အတီး အမႈတ္ေတြႏွင့္ နတ္ဘုရားကိုပူေဇာ္ၾကတဲ့အခါ သူ႔ထက္ငါသာ အၿပိဳင္အဆိုင္ ဘုရားပြဲႀကီးမ်ား ျဖစ္လာၾကတယ္။

မဟာယာနသာသနာဟာ အိႏိၵယမွာ တည္ေနစဥ္က ဟိႏၵဴဝါဒ ႏွင့္ပူးေပါင္းခဲ့တယ္၊ ဟိႏၵဴဝါဒမွာ ဗိႆႏိုးနတ္ဟာ အဝတာရ အျဖစ္ ေလာကႀကီးကို ေစာင့္ေရွာက္သလို မဟာယာနကလည္း ေလာကိေတသရ နတ္ဘုရားေလာင္းေတာ္က ေလာကႀကီးကို ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တယ္၊ ဟိႏၵဴမ်ားကနတ္ဘုရားကို အႀကီးအက်ယ္ အကအဆို အတီး အမႈတ္မ်ားႏွင့္ ပူေဇာ္သလို မဟာယာနမ်ား ကလည္း အကအဆို အတီး အမႈတ္မ်ားျဖင့္ ဘုရားရွင္ကို ပူေဇာ္ ခဲ့ၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မဟာယာနဂိုဏ္းကို ျမန္မာက ပြဲေက်ာင္း ဂိုဏ္းလို႔ ေခၚခဲ့ၾကတယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္မ်ာ ပြဲေက်ာင္းဂိုဏ္း ဟာမရွိသေလာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီကြယ့္၊ တိုင္းျပည္စြန္နား မွာ နည္းနည္းပါးပါးမွ်သာ က်န္လိမ့္မယ္၊သို႔ေသာ္ အစဥ္အလာ အက အဆို အတီး အမႈတ္ ပူေဇာ္ပြဲကေတာ့ မေပ်ာက္ကြယ္ဘဲ အေမြအႏွစ္အျဖစ္ ယေန႔ထိေအာင္က်န္ေနတယ္”

No comments:

Post a Comment