Friday, December 15, 2017

ဓမၼ အဓမၼ နွင့္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္

မိမိ အိမ္ယာကို က်ဴးေက်ာ္သူတို႕အား သနား စာနာ ေျမွာက္ပင့္ ေထာက္ပံ့ ကာကြယ္ေန ျခင္းသည္ အဓမၼကို အားေပးျခင္း နွင့္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ပ်က္သုဥ္းျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္၏

.
ေလာကဟူသည္ ဓမၼနွင့္ အဓမၼတို႕ စစ္ခင္းရာ စစ္တလင္းျပင္ျဖစ္၏
.
ေလာကကို တည္ျငိမ္ေအာင္လုပ္သည့္ တရား အစုကို ဓမၼဟုေခၚ၍
ေလာကကို မတည္ ျငိမ္ေအာင္ လုပ္သည့္ တရားစုကို အဓမၼ ဟုေခၚ၏ ….
.
ထို႕ေၾကာင့္ ဓမၼနွင့္ အဓမၼသည္ ေလာက၌ ထာ၀စဥ္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကီး ဆန္႕က်င္ စစ္ခင္း ေနၾက၏ ။
.
ေလာကရွိ သတၱ၀ါအားလံုးတို႕သည္ မိမိတို႕၏ ဘ၀ တည္ျငိမ္ေစခ်င္ၾက၏ ….
သတၱ၀ါအားလံုး၏ ဘ၀ တည္ျငိမ္ရန္ ေလာကတည္ျငိမ္ဘို႕လို၏ ။
တစ္ဖန္ ေလာက တည္ျငိမ္ရန္ ေလာကစစ္ေျမျပင္၌ ဓမၼအင္အားစုမ်ားက အဓမၼ အင္အားစုမ်ား အေပၚ အနိဳင္ရဘို႕လို၏
.
လူ႕ဘ၀၏ အဓိပါယ္ဟူသည္ ခ်မ္းသာျခင္းမဟုတ္
ျငိမ္းခ်မ္းစြာေနရျခင္းသာလွ်င္ ျဖစ္၏။
သူေတာ္စင္တို႕သည္ ဘ၀၏ အဓိပါယ္ကို ျငိမ္းခ်မ္းစြာေနျခင္းျဖင့္ သက္ေသျပခဲ့ၾက၏
.
ျငိမ္းခ်မ္းစြာေနျခင္းျဖင့္ ဘ၀၏ အဓိပါယ္ကို ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ ဘ၀ကို ကိုးကြယ္စရာ အျဖစ္ မကိုးကြယ္ပဲ မိမိအက်ိဳးထက္ ေလာက အက်ိဳးစီးပြား အတြက္ မိမိဘ၀ကို အသံုးခ်စရာအျဖစ္ အသံုးခ်သင့္ေပ၏
.
အဓမၼကို ေအာင္နိဳင္ရန္ မိမိကိုယ္တြင္း၌ ဓမၼအင္အား ခိုင္မာေအာင္ အုတ္ျမစ္ခ် တည္ေဆာက္ သင့္ၾကေပ၏။
ဓမၼကို ခိုင္မာေအာင္ အုတ္ျမစ္ခ်ျခင္း ဆိုသည္မွာ ငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းျခင္းျဖစ္၏
.
ငါးပါးသီလတြင္ ပထမဆံုးသီလမွာ သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္က်ဥ္ျခင္းျဖစ္၏
အဓမၼအင္အားစုကို အနိဳင္ယူျပီး ေလာကျငိမ္းခ်မ္းေစရန္ အားထုတ္ရာ၌ ပါဏာတိပါတာ ပုဒ္၏ အနက္ကို ပိုက်ယ္ေအာင္ ခ်ဲ႕ယူအပ္၏
.
သူတစ္ပါး အသက္ကို သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္က်ဥ္ျခင္း တြင္
သူတစ္ပါးအသက္ရွည္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္း
သတ္ခြင့္ၾကံဳပါလွ်က္ မသတ္ျခင္း
ခ်စ္ျခင္းနွင့္ သနားၾကင္နာျခင္း တစ္နည္း ေမတၱာနွင့္ ဂရုဏာ စသည္တို႕ အက်ံဳး၀င္၏
.
လူဟူသည္မွာ မိမိတစ္ေယာက္တည္း ေနသည္မဟုတ္ ….
မိသားစု နွင့္ ေန၏
လူမ်ိဳးစု နွင့္ ေန၏
နိဳင္ငံ နွင့္ ေန၏
ထို႕ေၾကာင့္ …. မိမိကိုယ္ကို ခ်စ္၏ ၊ မိသားစုကို ခ်စ္၏ ၊ မိမိအမ်ိဳးကို ခ်စ္၏ ၊ မိမိလူမ်ိဳးကို ခ်စ္၏ ၊ မိမိနိဳင္ငံကိုခ်စ္၏ ….
.
ရံခါ မိမိနိဳင္ငံကို အျခားနိဳင္ငံမ်ားက ေစာ္ကားလာနိဳင္၏
မိမိလူမ်ိဳးကို အျခားလူမ်ိဳးမ်ားက ေစာ္ကားလာနိဳင္၏
မိမိ မိသားစုကို အျခားမိသားစုမ်ားက ေစာ္ကားလာနိဳင္၏
ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ သူတစ္ပါးအသက္ကို ေရွာင္က်ဥ္ျခင္း သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင့္ထိန္းရန္ အခက္ ေတြ႕လာ နိဳင္၏
.
ဤေနရာတြင္ ဓမၼနွင့္ အဓမၼသည္ အထူးအေရးပါလာ၏
လူဟူသည္ လူ႕တာ၀န္ အေနျဖင့္ ဓမၼဘက္မွ ရပ္တည္ရမည္ျဖစ္၏
ထိုသို႕ ဓမၼဘက္မွ ရပ္တည္ရာတြင္ '' အနစ္နာခံမွဳ '' သည္ မ်ားစြာအေရးၾကီးလာ၏
.
ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္အရ သူ႔အသက္ကို မသတ္ရ ဟူ၍လည္းေကာင္း သူ႕အက်ိဳးကို ထိပါးေအာင္မလုပ္ရ ဟူ၍လည္းေကာင္း ဆိုပါေသာ္လည္း
.
ဤေလာကတြင္ မိမိ၏ႏိုင္ငံကို က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားသည့္ အခါသမယ မ်ိဳး
မိမိလူမ်ိဳးကို က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားသည့္ အခါ မ်ိဳး
မိမိ မိသားစုကို က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားလာသည့္ အခါ မ်ိဳး
မိမိ ကိုယ္ကို က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားလာသည့္ အခါ မ်ိဳး
.
ထိုအခါမ်ိဳး၌ကား ….
ခုခံပိုင္ခြင့္ အရ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး သူ႔အသက္ကို သတ္ရသည့္ အခါ မ်ိဳးလည္းရွိႏိုင္၏။
သူ႔အက်ိဳးကိုထိပါးရသည့္ အခါလည္းရွိႏိုင္၏။
.
ထိုကဲ့သို႔မွမလုပ္ပါလွ်င္ မိမိ ႏိုင္ငံသည္ သူတစ္ပါးလက္ေအာက္သို႔ ေရာက္သြား ေပ လိမ့္မည္။
မိမိ၏လူမ်ိဳးသည္ သူတစ္ပါး၏ ေက်းကြ်န္ ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။
မိမိ၏ လူမ်ိ္ဳးသည္ မ်ိဳးသုဥ္း ေပ်ာက္ကြယ္ျခင္း အျဖစ္သို႕ေရာက္သြားေပလိမ့္မည္။
မိမိ၏ မိသားစုသည္ အရွက္ တကြဲအက်ိဳး နည္း သို႕မဟုတ္ အိုးအိမ္မဲ့ ျဖစ္သြား ေပလိမ့္မည္။
မိမိသည္လည္း ရခဲလွေသာ လူ႔ဘဝမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေကာင္း သြားေပလိမ့္မည္။
.
ဤအခါမ်ိဳးတြင္လည္း ဟာေနာပါဒါန သေဘာတရားအရ အနစ္နာခံျခင္းႏွင့္ သူ႕အက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ျခင္း တို႔ျဖင့္ ဓမၼဘက္က ရပ္တည္ ေဆာင္ရြက္ ရမည္ျဖစ္၏။
.
အနစ္နာခံရာတြင္ ဓမၼႏွင့္ အဓမၼကို ခ်င့္တြက္ရ၏။
ေလာက၌ ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာမႈကို ျဖစ္ထြန္း ရာ၌ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါဟူသည္ ပဓါန မဟုတ္ ဓမၼႏွင့္ အဓမၼသည္သာ ပဓါနျဖစ္၏ ။
.
ထို႔ေႀကာင့္ ေလာက၌ အဓမၼ မထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေရးတို႔အတြက္ လူတိုင္း၌ တာဝန္ရွိ၏
ထိုတာဝန္အရ အဓမၼ မထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ အနာခံျခင္းအရ
.
ေလာေလာ ဆယ္ ပစၥကၡ၌ပင္ မိမိ၏ပစၥည္းဥစၥာ မ်ားလည္းဆုံရံႈးႏိုင္၏ ။
မိမိ၏ ကိုယ္အဂၤါ အစိတ္အပိုင္းမ်ားလည္း ဆုံရံႈးႏိုင္၏
မိမိ၏အသက္ပင္ဆုံးရံႈးႏိုင္၏
တမလြန္၌လည္း အပါယ္သို႔ က်ေရာက္ႏိုင္၏
ဤသည္မွာ အဓမၼအေပၚ ဓမၼကေအာင္ႏိုင္ေရး အတြက္ မိမိကိုယ္ကို အနစ္နာခံၿပီး ေဆာင္ရြက္ျခင္း၏ ရလဒ္မ်ားျဖစ္၏
.
ဗုဒၶေဒသနာ အရ ဘုရားအေလာင္း၏ ဘဝမ်ားကိုႀကည့္လွ်င္ မ်ားစြာ ေက်းဇူး တင္ဖြယ္ မ်ား အ့ံခ်ီးဖြယ္မ်ားႏွင့္ အတုယူဖြယ္မ်ားကိုေတြ႕ရ၏
.
ေလာကအေပၚ အဓမၼ မထြန္းကားႏိုင္ေရးအတြက္ အနစ္နာခံၿပီး ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေသာ ဘုရားအေလာင္းသည္ …..
.
ငရဲလည္း က်ခဲ့၏
တိရစာၦန္လည္းျဖစ္ခဲ့၏
ဆင္လည္းျဖစ္ခဲ့၏
နဂါးလည္းျဖစ္ခဲ့၏
ေတမိမင္းသားမျဖစ္မီ ငရဲက်ခဲ့သည္ကို ေတမိမင္းသားျဖစ္ေသာအခါ ေကာင္းစြာ မွတ္မိ ေန၏
.
အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္အရ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ ဒုစရိုက္မ်ားကို က်ဴးလြန္မွ အပါယ္သို႔ က်ေရာက္ရျခင္းျဖစ္ေလရာ
.
ဗ်ာဒိတ္ရၿပီးေနာက္မွာပင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ပါဏာတိ ပါတ သိကၡာပုဒ္ကို က်ဴးလြန္ခဲ့ေႀကာင္းထင္ရွား၏
ဘာမွအျငင္းပြားစရာမရွိ။
.
မုသာဝါဒါ သိကၡာပုဒ္မွ လြဲ၍က်န္သိကၡာပုဒ္မ်ားကို အေႀကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ဘုရား အေလာင္းသည္ လြန္က်ဴးခဲ့ေသးေႀကာင္း က်မ္းဂန္မ်ား၌ဆို၏
.
သို႔ရာတြင္ ထိုသို႔က်ဴးလြန္ရာ၌ ဘုရားအေလာင္းသည္ ေလာက၌ ဓမၼ အေပၚ အဓမၼက မလႊမ္းမိုးရ ေလေအာင္သာ မိမိကိုယ္ကို အနစ္နာခံျပီး ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္၏
.
ဤသည္မွာေလာကသားတို႔ အတူယူ လိုက္နာရမည့္ တာဝန္ျဖစ္၏
ထိုတာဝန္ကို ေလာကသားတို႔မေရွာင္လႊဲအပ္ ၊ မေရွာင္လႊဲထိုက္ ။
.
မေရွာင္လႊဲအပ္သျဖင့္ ထိုတာဝန္ကိုေက်ပြန္စြာ ေဆာင္ရြက္ေလေသာေႀကာင့္
ျဖစ္ေလရာ ဘဝတို႔၌ အထက္တန္း က အျဖစ္မ်ား၏
.
ငွက္ျဖစ္လွ်င္လည္း ငွက္မင္းျဖစ္၏ ငွက္ပုေရာဟိတ္ျဖစ္၏
ငရဲက်လွ်င္ ငရဲမင္းျဖစ္ရ၏
အျခားေသာ ဘဝတို႔၌လည္း ထိုနည္းအတူပင္ အထက္တန္းက အျဖစ္မ်ား၏


ဤသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ …. မိမိ၏ဘဝကို စေတးျပီး မိမိေျမ ၊ မိမိေရ ၊ မိမိအမ်ိဳး အတြက္ ဓမၼဘက္က ရပ္တည္ခဲ့ ေသာေႀကာင့္ ျဖစ္၏
ထိုသို႕ေသာ စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးကိုသာလွ်င္ မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ဓါတ္ အစစ္အမွန္ဟု ေခၚ၏
.
ထို႔ေႀကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔သည္ ဘုရားအေလာင္း၏ ထုံးကို ႏွလုံးမူျပီး ေလာက၌ ဓမၼ ထြန္းကား ျပီး ေလာက နွင့္ ေလာကသားမ်ား ျငိမ္းခ်မ္း ရေလေအာင္
.
အဓမၼ ကြယ္ေပ်ာက္ ရေလေအာင္ မတတ္သာလွ်င္ မိမိတို႔၏ ဘဝကို စေတးၿပီး ေဆာင္ရြက္ ဘို႔ အထူး လိုအပ္ လွေပ၏ ...။
.
ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစရွင္ ….
.
ဆရာႀကီး ဦးေရႊေအာင္ ၏ စာမ်ားကို ကိုးကားပါတယ္ရွင္


1 comment:

  1. Harrah's Atlantic City - Mapyro
    Atlantic City, 광주광역 출장마사지 NJ. Map. 2. Harrah's Resort Atlantic City Casino 충청북도 출장안마 and Hotel is located in Atlantic City, 포항 출장샵 NJ. 울산광역 출장샵 This casino, located in Atlantic 전라남도 출장샵 City,

    ReplyDelete