Friday, December 15, 2017

အလႅဇၨီ ဒုႆီလ

ေမာင္ေလး ညီမေလးတို႕ေရ …..
ဝိသုဒၶိမဂ္မွာ သံဃာေတာ္ေတြကို လူေတြအေနနဲ႔ မေဝဖန္သင့္ဘူး ဆိုတဲ့ အေႀကာင္း ပါတယ္ လို႔ ေျပာမိတယ္။
.
အေႀကာင္းမဲ့ အခြင့္ထူးခံအေနနဲ႔ မေဝဖန္ရဘူးလို႔ ေဟာတာမဟုတ္ဘူး သာမာန္လူရဲ႕ ဥာဏ္နဲ႔ အရိယာရဲ႕သေဘာကို သိဖို႔မလြယ္လို႕ပါ ။
.
သီလ ရွိသူကို ျပစ္မွား ေစာ္ကားမိရင္ သီလရင့္က်က္ရင္ ရင့္က်က္သေလာက္ ကိုယ့္မွာ အကု သိုလ္ ျဖစ္သလို အရိယာပုဂၢိဳလ္ကို ဥာဏ္ေလးတစ္ထြာတစ္မိုက္နဲ႔ ေစာ္ကား ေမာ္ကား ေျပာမိလို႔ မဂ္တား ဖိုလ္တား အကုသိုလ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ကုန္မယ္ဆိုရင္ သံသရာ နဲ႔ ခ်ီျပီး အက်ိဳးနည္းကုန္မွာမို႕ပါ ….
.
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၂၁၇-ခုႏွစ္က သာသနာေတာ္စင္ၾကယ္ရန္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားတဲ့ အတြက္ ရွမ္းကေလးကၽြန္းဆရာေတာ္က ဓမၼဝိနယ အမိန္႔ ေတာ္ ျပန္တမ္း ေရးသားေတာ္မူျပီး
.
ဒီဓမၼဝိနယ အမိန႔္ေတာ္ျပန္တမ္းကုိ မွန္နန္းေဆာင္ မွာ သုဓမၼာ သာသနာျပဳ ဆရာေတာ္မ်ား ၾကည့္႐ႈျပဳျပင္ေတာ္မူၾကၿပီးေနာက္ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ထံ အပ္ႏွံၿပီး ႏိုင္ငံတစ္ဝန္း ျပန္တမ္းထုတ္ခဲ့ပါသတဲ့
.
အဲ့ဒီျပန္တမ္းအမိန္႕ကို အခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္မ်ားက မၾကိဳက္ၾကဘူး ။
.
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီး ကေတာ့ ေအာင့္မေနဘဲ ၁၂၁၇-ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲလဆုတ္ ၆-ရက္ေန႔ နံနက္ ခ်က္တီးေက်ာ္ အခ်ိန္၊ အတြင္းဝန္ ဦးခ်ိန္႔အိမ္ဝင္းအတြင္း ပစ္စာတစ္ေစာင္ ပစ္ထားသတဲ့။
.
ပစ္စာ အဆံုးမွာေတာ့ ….
ရာဇဝင္ထံုးက်မ္း၊ အရွည္ကိုလွမ္းေပသည့္
ျပန္တမ္းေတာ္မွာ၊ စာမွားေတြ ဗရာခ်ာႏွင့္၊ တို႔ရွက္ပါဘိ။
တစပ္ကယ္ ဝိနည္းက်ယ္၊ တယ္ခ်င္လွ ေမာင္ရွမ္း။
ထြက္ခဲ့ေနာ္ ဘက္ေပၚလွ်င္ အျမန္ထုတ္ကေရာ့၊
႐ံႈးထိပ္ပုတ္တမ္း။ …. လို႔ ေရးသားေသးတယ္။
.
ဒီ အမိန္႔ေတာ္ျပန္တမ္းအတြက္ အထက္ေအာက္ျမန္မာျပည္မွာ မေက်မလည္ ျဖစ္ခဲ့ ၾကလို႔ မင္းတုန္းမင္းႀကီးႏွင့္ သုဓမၼာတိုင္ေအာင္ တင္သြင္းဆံုးျဖတ္ခဲ့ရတယ္။
.
ျပန္တမ္းရဲ႕ ဆိုလိုရင္းကေတာ့ ……
ရဟန္းမ်ားဟာ အနာမရွိဘဲ ရထား ထမ္းစင္ ယာဥ္ သန္လ်င္း လွည္းစီးျခင္း ဖိနပ္စီးျခင္း ထီးေဆာင္းျခင္း မလုပ္ၾကရဘူး၊
.
ကြမ္းစားျခင္း, ေဆးေသာက္ျခင္း မျပဳလုပ္ၾကရဘူး၊
ျပဳလုပ္ခဲ့လွ်င္ အလဇၨီလို႔ သတ္မွတ္ၿပီး ထိုအလဇၨီမ်ားကို မကိုးကြယ္မလွဴဒါန္းၾကရဘူး၊ ၿမိဳ႕ရြာ ရွင္တို႔က ႏိုင္နင္းေအာင္ တားျမစ္ၾကရမယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္
.
အမိန္႕ေတာ္ျပန္တမ္းထုတ္ေပမယ့္လည္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အေရးယူဘို႕ မပါတာက တစ္ေၾကာင္း ။
.
တစ္ကယ့္ က်မ္းတတ္ ရဟန္းေတာ္ျမတ္ေတြက လက္မခံတဲ့ အတြက္ သူတို႕ ဆက္ျပီး ေရွ႕တိုးလို႕မရေတာ့ အမိန္႕ေတာ္ျပန္တမ္းက အသက္မ၀င္ဘူးေပါ့။
.
ဖိနပ္စီးမႈ ယာဥ္စီးမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဝိနယမဟာဝဂၢ ဓမၼကၡႏၶာကမွာ ဘုရားရွင္က ခြင့္ျပဳေတာ္ မူျပီး ျဖစ္ပါတယ္။
.
အျဖစ္က ဒီလို


ရာဇၿဂိဳလ္ျပည့္ ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္မွာ ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္က စမၸာၿမိဳ႕ သူေ႒းသား ေသာဏဟာ အလြန္ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔တယ္၊ ေျခဖဝါးအျပင္မွာေတာင္ အေမြးႏုကေလးမ်ား ေပါက္ေနတယ္လုိ႔ သတင္းၾကားတဲ့အတြက္ မဂဓတိုင္းရွင္ ဗိမိၺသာရမင္းႀကီးက အေခၚ လႊတ္ၿပီး ၾကည့္ေတာ္မူသတဲ့။
.
ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕ကို သင္တို႔လာခိုက္ ဘုရားရွင္ကိုလည္း ဖူးသြားၾကဦးလို႔ တိုက္တြန္း တဲ့ အတြက္ သူေ႒းသားေသာဏႏွင့္ အၿခံအရံ ပရိသတ္မ်ားဟာ ဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးရာ ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္ကိုသြားၾကတယ္၊
.
ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္ေရာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ကိုနာျပီး သူေဌးသား ေသာဏရဲ႕ အေပါင္းပါ သူေဌးသားမ်ားနဲ႕ အေျခြအရံမ်ာက ဥပါသကာေတြျဖစ္ျပီး သူေ႒းသား ေသာဏ ကေတာ့ လူ႔ဘဝကိုစြန္႔ၿပီး ရဟန္းဝတ္တယ္၊
.
ရဟန္းဝတ္ၿပီးတဲ့ ေသာဏ မေထရ္ဟာ ယင္းတိုက္ေတာမွာ စႀကၤ ံၾကြၿပီး တရား အားထုတ္ ရာမွာ အလြန္ႏူးညံ့လြန္းတဲ့အတြက္ ေျခဖဝါးေတြကြဲကုန္သတဲ့၊
.
သည္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က ေသာဏေထရ္ကို ဖိနပ္စီးခြင့္ ေပးေတာ္မူတယ္၊
.
ေသာဏေထရ္က အမ်ားရဟန္းေတြ ဖိနပ္မသံုးေဆာင္လွ်င္ တပည့္ေတာ္လည္း မသံုး ေဆာင္ ပါဘူးလို႔ ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတြက္ အားလံုး ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဖိနပ္စီးခြင့္ ေပးေတာ္ မူခဲ့တယ္၊
.
ဒါေၾကာင့္ အပ္တဲ့ဖိနပ္ကုိ စီးလွ်င္အပ္တယ္၊
အပ္တဲ့ယာဥ္ကို စီးလွ်င္လည္း အပ္တာပါပဲ၊
ထို႔အတူ အပ္တဲ့ထီးကိုခြင့္ျပဳေတာ္မူသလို ေဆးတံေသာက္ျခင္းကိုလည္း အေျခအေနအရ ခြင့္ျပဳေတာ္မူထားပါတယ္၊
.
ဒါေၾကာင့္ ဖိနပ္စီး႐ံု, ယာဥ္စီး႐ံု, ထီးေဆာင္း႐ံု, ကြမ္းစား ေဆးေသာက္႐ံုမွ်ႏွင့္ေတာ့ အလဇၨီ လို႔ မစြပ္စြဲသင့္ေသးပါဘူး၊
.
( မင္းတုန္းမင္းႀကီးလက္ထက္ ျပန္တမ္းေတာ္ထုတ္တာ ကေတာ့ ပညတ္ေတာ္မ်ားကို ေလးေလး နက္နက္ လိုက္နာေစလိုတဲ့အတြက္ ထုတ္ျပန္တာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊)
.
အလဇၨီ သံုးမ်ိဳး ရွိပါတယ္
.
(၁) သဥၥိစၥ အာပတိၱ ံ အာပတဇၨတိ
ေစတနာႏွင့္ အာပတ္ကို က်ဴးလြန္တဲ့ အလဇၨီ
.
(၂) အာပတိၱ ံ ပရိဂူဟတိ
မိမိ၌သင့္ေရာက္ေနတဲ့ အာပတ္ကို ထိမ္ခ်န္ထားတ့ဲ အလဇၨီ
.
(၃) အဂတိဂမနဥၨ ဂစၦတိ
အဂတိလိုက္စားတဲ့ အလဇၨီ …… တို႕ပါပဲ။
.
ဧဒိေသာ ဝုစၥတိ အလဇၨီ ပုဂၢေလာ ……. လို႔
.
ပရိဝါပါဠိေတာ္မွာ ေဟာေတာ္မူတဲ့အတိုင္း သည္ပုဂၢိဳလ္ (၃)မ်ိဳးကို အလဇၨီပုဂၢိဳလ္လို႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္ ။
.
ဒါေပမယ့္ ပထမအလဇၨီအရ အာပတ္သင္တိုင္းသာ အလဇၨီလို႔ ေခၚရရင္ အာပတ္က ကုေဋ ကိုးေထာင္ေက်ာ္ရွိေတာ့ ေလာကမွာဘုရားရွင္ကလြဲရင္ က်န္တာအကုန္ အလႅဇၨီ ျဖစ္ျပီေပါ့
.
ဒီအလဇၨီ သံုးမ်ိဳးကို တိုင္းတာဖို႔ ေပတံကေတာ့
.
သဥၥီစၥ အပတိၱ ံ အာပဇၨတိ ဆိုတဲ့ပုဒ္ကို ကခၤါဋီကာေဟာင္း နိဒါနဝဏၰနာ ၉-မွာ သဥိၥစၥ အာပတိၱ အာပဇၨတီတိ ဧတၳ အနာဒရိယဝေသန အာပဇၨေႏၲာ ဧဝ အလဇၨီ ေဟာတိ၊ န ဣတေရာ …… လို႔ဖြင့္ျပထားတယ္
.
အဓိပၸာယ္ကေတာ့ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကိုေတာ့ ႐ုိေသပါရဲ႕၊
မသိလို႔ လြန္က်ဴးမိျခင္း
သိပင္ သိေသာ္ လည္း မိမိရဲ႕ ကိေလသာကို မႏိုင္တဲ့အတြက္ လြန္က်ဴးမိျခင္းကိုေတာ့ အလဇၨီလို႔ မေခၚထိုက္ ပါဘူးတဲ့၊
.
ထုိ႔အတူ အာပတ္လွ်ိဳ႕ဝွက္ရာမွာလည္း ဖြင့္ေျပာရမွာခက္လို႔ လွ်ိဳ႕ဝွက္တာမ်ိဳးကို အလဇၨီလို႔ မေခၚရဘူးတဲ့၊
.
သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို မ႐ုိေသေသာအားျဖင့္ လွ်ိဳ႕ဝွက္မွသာ အလဇၨီလို႔ ေခၚပါသတဲ့။
.
ဆိုလိုတာက သိကၡာပုဒ္ေတာ္ေတြကို ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ မရိုမေသ ျပဳခ်င္လို႕ လုပ္တာကိုမွ အလႅဇၨီလို႕ သတ္မွတ္တာပါ။ အာပတ္သင့္ တိုင္းသာ အလဇၨီျဖစ္ရရင္ ခက္ရေခ်ရဲ႕
.
အလဇၨီကို ျပစ္မွားမိလွ်င္
******************************
.
ျပီးေတာ့ အလႅဇၨီကို အလႅဇၨီလို႕ တစ္သက္မတ္တည္း သတ္မွတ္လို႕မရျပန္ဘူး
.
သဥိၥစၥ အာပတိၱ ံ အာပဇၨတိ …. အရ
ေစတနာႏွင့္တကြ အားထုတ္ၿပီး မအပ္မွန္းသိလ်က္ႏွင့္ လြန္က်ဴးက်င့္မိလို႔ အလဇၨီအျဖစ္ ေရာက္သြားေပမယ့္ သင့္ေရာက္တဲ့အျပစ္ (အာပတ္) ကို ပညတ္ေတာ္အတိုင္း ကုစားလို႔ အာပတ္ကင္းစင္သြားရင္ အလဇၨီဟာ လဇၨီျပန္ျဖစ္သြားတယ္။
.
ဒါေၾကာင့္ အလဇၨီပဲရယ္လို႔ အၿမဲ မွတ္သားမထားသင့္ဘူး၊
အကယ္၍ အလဇၨီပဲလို႔ အၿမဲမွတ္ထားရင္ ဒီကုိယ္ေတာ္က အာပတ္ကုစားျပီး အျပစ္ကင္းစင္ လဇၨီရဟန္း ျဖစ္ေနတာကို မသိပဲ အလဇၨီအျဖစ္ ကိုယ္ကစြပ္စြဲမိလ်က္သား ျဖစ္ေနတက္ ပါတယ္၊
.
လဇၨီကို အလဇၨီအစစ္ႏွင့္ ျပစ္မွားမိခဲ့ ရင္ေတာ့ တစ္သံသရာလံုး ေမွာက္ျပီေပါ့ ခေလးတို႕။
.
ရဟန္းေတာ္ကို ျပစ္မွားလွ်င္ အျပစ္ႀကီးေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္က ေသာသလသံယုတ္ မွာ ……
.
အခါတစ္ပါး သာဝတၳိျပည့္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ ပေသနဒီ ေကာသလမင္းႀကီးဟာ ဘုရားရွင္ထံေတာ္ပါးခ်ဥ္းကပ္ၿပီး
.
အရွင္ေဂါတမဟာ သဗၺညဳတဉာဏ္ကို ထိုးထြင္းၿပီးသိတယ္လို႔ ဝန္ခံပါသလားလို႔ ေလွ်ာက္ ထားတယ္၊
ဘုရားရွင္က ဝန္္ခံေၾကာင္းမိန္႔ေတာ္မူေတာ့ ေကာသလမင္းႀကီးက
.
အရွင္ေဂါတမ-အရွင္ေဂါတမ ရဟန္းျဖစ္လာတာလည္း မၾကာေသးဘူး၊ အသက္ အရြယ္ အားျဖင့္လည္း ႀကီးမားၾကတဲ့ .....
.
ပုရဏကႆပ, မကၡလိေဂါသာလ, နိဂဏၭနာဋပုတၱ, သဥၥယ, ပကုဓကသစၥာယန, အဇိတ ….. ဂိုဏ္းဆရာၾကီး ( ၆ ) ေယာက္ တို႔ေသာ္မွေမးျမန္းၾကည့္တဲ့အခါ သဗၺညဳတဉာဏ္ကို ထိုးထြင္းၿပီးသိတယ္လို႔ ဝန္မခံၾကဘူး၊ အရွင္က ဘာေၾကာင့္ ဝန္္ခံသလဲ …. လို႔ေမးတယ္၊
.
ဘုရားရွင္က မင္းႀကီး ငယ္တယ္ရယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္မျပဳအပ္တဲ့ တရား ေလးပါး ရွိတယ္၊
.
(၁) မင္းသားကို ငယ္တယ္ရယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳအပ္၊ ျပက္ရယ္ မျပဳအပ္ဘူး၊
.
(၂) ေျမြကို ငယ္တယ္ရယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳအပ္၊ ျပက္ရယ္ မျပဳအပ္ဘူး၊
.
(၃) မီးကို ေသးငယ္တယ္ရယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳအပ္၊ ျပက္ရယ္ မျပဳအပ္ဘူး၊
.
(၄) ရဟန္းကို ငယ္တယ္ရယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳအပ္၊ ျပက္ရယ္ မျပဳအပ္ဘူး။
.
မင္းႀကီး -
.
မင္းသားကို ငယ္တယ္ရယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ျပဳမိလွ်င္ မင္းသား မင္းျဖစ္တဲ့အခါ ႀကီးစြာေသာ ရာဇဒဏ္ကို ခံရတက္တယ္၊
.
ေျမြကို ငယ္တယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ျပဳခဲ့လွ်င္ ေျမြကိုက္ခံရတက္တယ္၊
.
မီးကိုေသးငယ္တယ္လို႔ မထီမဲ့ျမင္ ျပဳခဲ့လွ်င္ မီးေလာင္ခံရတက္တယ္၊
.
ရဟန္းကိုလည္း ထို႔အတူပဲ မထီမဲ့ျမင္ျပဳခဲ့လွ်င္ ရဟန္း မီး အေလာင္ခံရတက္တယ္၊
.
မင္းႀကီး -
.
ရဟန္း မီး အေလာင္ခံရလွ်င္ ပကတိေသာမီး အေလာင္ခံရသည္ထက္ ပိုၿပီးနာတယ္၊
.
ပကတိေသာမီးဟာ ျမက္ သစ္ပင္ေတြကို ဘယ္လိုေလာင္ေသာ္လည္း မိုးက်လာလွ်င္ မီးအေလာင္ခံရတဲ့ ျမက္သစ္ပင္ေတြဟာ တစ္ဖန္ ျပန္လည္ေပါက္ေရာက္ႏိုင္တယ္၊
.
ရဟန္း-မီး အေလာင္ခံရလွ်င္ မထီမဲ့ျမင္ ျပဳလုပ္သူကို သာမက ထုိသူႏွင့္ စပ္ေသာ သား, သမီး, ကၽြဲ, ႏြားမ်ားကစၿပီး အညြန္႔မေပါက္ၾကဘူး၊
.
သားမဲ့, သမီးမဲ့, အၿခံအရံမဲ့ျဖစ္ၿပီး ထန္းပင္ငုတ္တိုႀကီးလို တရိရိ ေဆြးသြားတယ္၊
.
ဒါေၾကာင့္ ေၾကာင္းက်ိဳးျမင္သိ ပညာရွိမွန္လွ်င္ မင္းကိုျဖစ္ေစ၊ ေျမြကိုျဖစ္ေစ၊ မီးကိုျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းကိုျဖစ္ေစ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳသင့္ဘူး၊ ျပက္ရယ္မျပဳသင့္ဘူး၊ ေကာင္းစြာက်င့္သံုးသင့္တယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္၊
.
သည္အခါမွာ ေကာသလမင္းႀကီးဟာ အျမင္မွန္ရၿပီး ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္တဲ့ ဥပါ သကာ ျဖစ္သြားတယ္ ။
.
ဒါက ရဟန္းေတာ္ကို ျပစ္မွားလွ်င္ အျပစ္ႀကီးေၾကာင္း ဘုရား ေဟာေပါ့
.
အလဇၨီ ႏွင့္ ဒုႆီလ
*******************
.
အလႅဇီအေၾကာင္းေျပာေတာ့ ဒုႆီလ အေၾကာင္းကို ေျပာမွ ကြဲျပားမွာေပါ့ေနာ္
.
ဒုႆီလဆိုတဲ့ပုဒ္ရဲ႕ အနက္က
ဒု-ဆိုတာက ….. မေကာင္းေသာ
သီလကေတာ့ …… အက်င့္ - သီလ ေပါ့၊
ႏွစ္ခုစပ္လိုက္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္ - သီလ ရွိေသာပုဂၢိဳလ္လို႔ အဓိပၸာယ္ ရပါတယ္
.
မေကာင္းတဲ့ သီလရွိသူဟာ ဒုႆီလပါ။
ဒုႆီလ ကိုလည္း ( ၃ ) မ်ိဳးခြဲထားပါတယ္ …..
.
( ၁ ) ပါရာဇိကက်လို႔ သီလ လံုးဝမရွိတဲ့ ဒုႆီလပုဂၢိလ္၊
ပါရာဇိက က်ျပီဆိုေတာ့ ရဟန္းမွ ျဖစ္ခြင့္မရွိေတာ့ပဲ ။ သံသရာေမွာက္ျပီေပါ့။
.
( ၂ ) ၾကြင္းေသာ သိကၡာပုဒ္ပ်က္စီးတဲ့ ဒုႆီလပုဂၢိလ္
ဝိမတိဝိေနာဒနီဋီကာမွာ
ဒုႆီလာတိ နီႆီလာ ဒုႆိတသီလာ စ ….. လို႔ ဖြင့္ျပထားတယ္၊
.
နိႆီလပင္ျဖစ္ေစ၊ ဒုႆီလပင္ျဖစ္ေစ က်ဴးလြတ္လိုေသာစိတ္ျဖင့္ သိကၡာပုဒ္ကို က်ဴးလြန္ျခင္း၊ သင့္ေရာက္ေသာအာပတ္ကို လွ်ိဳ႕ဝွက္ျခင္းရွိခဲ့လွ်င္ အလဇၨီလို႔ ေခၚဆိုရတယ္၊ အလဇၨီအဂၤါႏွင့္ မညီညြတ္လွ်င္ေတာ့ အလဇၨီလို႔ မေခၚႏိုင္ပါဘူးတဲ့ ။
.
ဆိုလိုတာက သိကၡာပုဒ္ေတြကို တစ္ခုျပီးတစ္ခု က်ဴးလြန္ထားတယ္။
စိတ္ထဲကလည္း သိကၡာပုဒ္ ဆိုတာ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူးကြာ တခ်ိန္ခ်ိန္အားရင္ အာပတ္ ေလး ေျဖလိုက္ တာေပါ့ ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႕ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပဉာတ္ေတြကို မထီမဲ့ျမင္ ျပဳတဲ့ စိတ္နဲ႕ အားတိုင္း ယားတိုင္ လြယ္လြယ္ က်ဴးလြန္ေနသူကို ဒုႆီလ - အလႅဇၨီ လို႕ သတ္မွတ္ ရမယ္တဲ့ ။
.
( ေစတနာကံတစ္ခုေၾကာင့္ မလႊဲမေရွာင္သာလို႕ သိကၡာပုဒ္ကို က်ဴးလြန္မိျပီး ခ်က္ခ်င္း အာပတ္ေျဖတဲ့ သူမဟုတ္ ပဲ သိကၡာပုဒ္ကို ေပါ့ေပါ့တန္တန္သေဘာထား လြယ္လြယ္ က်ဴးလြန္ ေနလို႕ပါ )
.
( ၃ ) မေကာင္းေသာ အက်င့္ သီလ ( ၀ါ ) မွားယြင္းေသာ အက်င့္ သီလ ရွိသူရယ္ဆိုျပီး ခြဲပါတယ္။
.
ဆိုလိုတာက ….
မေကာင္းေသာ အယူ အက်င့္ သီလ ရွိသူကို ကိုးကြယ္မိရင္ ကိုးကြယ္တာရဲ႕ေနာက္မွာ ယံုႀကည္တာ ပါ ပါတယ္။ ယံုႀကည္တာရဲ႕ ေနာက္မွာ လုပ္ေဆာင္မႈ ပါ ပါတယ္။
.
ဒုႆီလ ခိုင္းတာကို ယံုယံုႀကည္ႀကည္နဲ႔ လုပ္မိရင္လည္း သံသရာနဲ႔ ခ်ီျပီး အက်ိဳးနည္းဖို႔ ရွိပါတယ္။
.
ဥပမာ ေဗဒင္ ယၾတာ အင္း အိုင္ ခလွည့္ လက္ဖြဲ႕ အဂၣိယတ္ ေမွာ္ စတာေတြ လိုက္စားတဲ့ ရဟန္းမ်ိဳးေတြေပါ့ ။
.
အလဇၨီ ဒုႆီလ ပုဂၢိဳလ္ကို လွဴဒါန္းပူေဇာ္လို႔ အက်ိဳး ရွိ - မရွိ ….
.
အေျဖကေတာ့ လွဴသူရဲ႕ စိတ္ထားေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္ လို႕ေျပာရမွာပါ ။လွဴတဲ့သူက ဘယ္လိုစိတ္ႏွင့္ လွဴသလဲ …….
.
အလဇၨီ ဒုႆီလ အမႈကို ခ်ီးေျမွာက္အားေပးလိုတဲ့စိတ္နဲ႕ လွဴသလား၊
ဒါမွမဟုတ္ အလဇၨီ ဒုႆီလ ရဲ႕ ေကာင္းကြက္တစ္ခုခုကိုၾကည္ညိဳလို႔လွဴသလား၊
.
ဒါမွမဟုတ္ မိမိရဲ႕ဒါန ေစတနာ သန္႔သန္႔ကို ရည္ရြယ္ၿပီးလွဴသလားဆိုတာ ေရွးဦးစြာ စိစစ္သင့္ ပါတယ္၊
.
မေကာင္းမႈလုပ္ေနသူကို ထိုမေကာင္းမႈ ပိုၿပီးလုပ္ႏိုင္ေအာင္ အားေပးအားေျမွာက္ သေဘာ မ်ိဳးနဲ႕ လွဴတယ္ဆိုရင္ လွဴသူရဲ႕ စိတ္ထားက မေကာင္းဘူး၊ အဆိပ္ပင္ကို ေရေလာင္းေပး ေနသလို ျဖစ္ပါတယ္၊
.
ဒါေၾကာင့္ အဲသည္စိတ္ထားမ်ိဳးႏွင့္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္လို႔ အက်ိဳးမရတဲ့အျပင္ အျပစ္ျဖစ္တယ္ လို႔ ေျဖဆိုရပါလိမ့္မယ္၊
.
  မဓုရဝါဟိနီက်မ္း ပ႑ရဂၤဝတၳဳမွာ …..
.
သီဟိုဠ္ကၽြန္း မဟာဂါမရြာစား တိႆအမတ္ဟာ ဆြမ္းဦးကို မလွဴဘဲ ထမင္းမစားဘူးတဲ့၊ တစ္ရက္ေတာ့ အမႈကိစၥေတြမ်ားေနလို႔ မြန္းတည့္ခ်ိန္လြန္မွ ထမင္းစားခြင့္ႀကံဳသတဲ့၊ သည္ အခ်ိန္ မွာေတာ့ ဆြမ္းဦးကိုလွဴဖို႔ဆိုတာလည္း ရဟန္းေတာ္မ်ား ဆြမ္းစားခ်ိန္ မဟုတ္ ေတာ့ဘူး၊
.
သည္ေတာ့ ဆြမ္းဦးကို ဘယ္သူ႔ေပးလွဴရပါ့မလဲလုိ႔ စိတ္ကူးလိုက္ေတာ့ သခ်ၤဳ ိင္းမွာေနတဲ့ ပ႑ရဂၤပရိဗိုဇ္ကိုသတိရတယ္၊
.
ပ႑ရဂၤပရိဗိုဇ္ဟာ အက်င့္ေကာင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ရဟန္းမ်ားႏွင့္ အသြင္ တူသူျဖစ္တယ္၊
.
ဒါေၾကာင့္ ဆြမ္းဦးကို ပ႑ရဂၤထံ ေပးလွဴဖို႔ အႀကံရၿပီး မင္းခ်င္းတစ္ေယာက္ကို ဆြမ္းဦး အလွဴခိုင္းလုိက္သတဲ့၊
.
မင္းခ်င္း ဆြမး္ဦးကို ေဆာင္ယူသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ပ႑ရဂၤဟာ အရပ္မူးမူးႏွင့္ ကန္ေပါင္မွာ ငါးမွ်ားေနတယ္၊ ငါးမွ်ားရာက လူရိပ္လူျခည္ျမင္ေတာ့ ငါးမွ်ားတံကို ေရမွာႏွစ္ၿပီး ေျချဖင့္ နင္းကာ ေယာင္ခ်ာခ်ာလုပ္ေနသတဲ့။
.
သည္အျခင္းအရာကို မင္းခ်င္းကျမင္ေတာ့ သည္ေလာက္ယုတ္မာသူဟာ ဆြမ္းဦးနဲ႕ မတန္ဘူးလို႔ ယူဆၿပီး ဆြမ္းဦးကို တိႆအမတ္ထံ ျပန္ယူသြားတယ္၊
.
တိႆအမတ္က ဘာေၾကာင့္ ျပန္ယူခဲ့တာလဲလို႔ေမးေတာ့ မင္းခ်င္းက အေၾကာင္း ျပန္ေျပာတယ္၊
.
သည္အခါ တိႆအမတ္က အခ်င္းေယာက်္ား- ပ႑ရဂၤဟာ ဘယ္ေလာက္ ယုတ္မာ သူပင္ျဖစ္ေစ သင့္ကိုျမင္ေတာ့ မေကာင္းမႈမွ ရွက္ေသာစိတ္ျဖင့္ ငါးမွ်ားတံကို ေရမွာ ႏွစ္ျမွဳပ္ၿပီး ဝွက္ထားရွာတယ္၊
.
အဲသည္ မေကာင္းမႈမွရွက္ျခင္းဆိုတဲ့့ ဟိရီတရားတစ္ခု သည္ပင္လွ်င္ ပ႑ရဂၤအဖို႔ အလွဴခံ ထိုက္ေသာအေၾကာင္းျဖစ္တယ္၊
.
ထိုအေၾကာင္းကို ရည္ရြယ္ၿပီး ငါ၏ စားဦး ျဖစ္ေသာ ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ကို ပ႑ရဂၤအား ေပးလွဴပါ လို႔ဆိုၿပီး စားဦးကို အလွဴခိုင္းတယ္။
.
တိႆအမတ္ဟာ ႀကီးက်ယ္တဲ့ အလွဴေတြ အမ်ားအျပား လွဴဒါန္းခဲ့ဖူး ေသာ္လည္း ေသကာနီး ကာလေရာက္ေတာ့ အျခားအလွဴမ်ားကို မေအာက္ေမ့မိဘဲ ပ႑ရဂၤကို ေပးလွဴ ရတဲ့ ဆြမ္းဦးအလွဴကိုသာ အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့မိၿပီး
.
စုတိတဲ့အခါ ပ႑ရဂၤကိုလွဴဖူးတဲ့ ကုသိုလ္ေစတနာက အက်ိဳးေပးတဲ့ အတြက္ တည္ပင္ နတ္ႀကီးရွိရာ မဟာဝိဟာရေက်ာင္းအနီး စရည္းပင္ႀကီးမွာ နတ္၌ျဖစ္ေသာ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ မ်ားျပည့္စံုတဲ့ ဘုမၼစိုးနတ္ႀကီးျဖစ္သတဲ့၊
.
ဒါေၾကာင့္ အလွဴရွင္က ေစတနာသန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ပါလွ်င္ အလွဴဆိုတာ အက်ိဳးမေပးဘူး ရယ္လို႔ မရွိေကာင္းပါဘူး၊
.
ဥပရိပဏၰာပါဠိေတာ္ ဒကိၡဏဝိဘဂၤသုတ္ေတာ္မွာ -
.
ဘဝိႆႏိၲ ေခါ ပနာနႏၵာ အနာဂတမဒၶါနံ ေဂါၾတဘုေနာ ကာသာဝ ကဏၭာ ဒုႆီလ ပါပဓမၼာ၊ ေတသု ဒုႆီေလသု သံဃံ ဥဒၵိႆ ဒါနံ ဒႆႏိၲ၊ တဒါပါဟံ အာနႏၵ သံဃဂတံ ဒကိၡဏံ အသေခ်ၤယ် အပၸေမယ်ံ ဝဒါမိ- လို႔ ဘုရားရွင္က ေဟာထားတယ္
.
အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ေနာင္ေသာအခါ ရဟန္းေယာင္မွ်သာျဖစ္၍ သကၤန္း လည္ပင္းမွာ ပတ္ထား ေသာ သီလမရွိတဲ့ ရဟန္းေတြ ျဖစ္ေပၚလာလိမ့္မယ္၊
.
ထိုရဟန္း မ်ားဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္မ်ားကို ေဟာနိဳင္တဲ့အတြက္ သံဃာ အမွတ္ ထားၿပီး လွဴဒါန္းပူေဇာ္ခဲ့လွ်င္ မေရတြက္ႏိုင္ မႏိႈင္း ယွဥ္ႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးရွိတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္
.
ကဲ
ဒီေလာက္ဆို ေမာင္ေလး ညီမေလးတို႕က အလႅဇီ နဲ႕ ဒုႆီလအေၾကာင္း ကို ကြဲကြဲ ျပားျပား သိျပီလို႕ထင္ပါတယ္။
.
သိခ်င္တာရွိရင္လည္း အားမနာတမ္းေမးေနာ္ နဴးမသိရင္ အျမင္မေတာ္တဲ့ သူ တစ္ေယာက္ေယာက္ သို႕မဟုတ္ ဆရာတာ္ တစ္ပါးပါး ၀င္ေျဖေပး ပါလိမ့္မယ္..။
.
ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစရွင္ …..
.
.


No comments:

Post a Comment