Friday, December 15, 2017

အိမ္ေထာင္ျပဳ ခေလးယူတာ ကုသိုလ္လား အကုသိုလ္လား

မမ မာလုေရ..
မမကို ေလးစားစြာျဖင့္ ေမာင္ေလး စဥ္းစားမိတဲ့အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ေလာက္ သိခ်င္လို႔ ေမးပါရေစေနာ္ မမ.. မမ အဆင္ေျပတဲ့ အခ်ိန္ (သို႔) အားလပ္ တဲ့ အခ်ိန္မွသာ ျပန္ေျဖ ေပးပါလို႔ေနာ္...
.
ကြၽန္ေတာ္ဖတ္ဖူးသေလာက္စာေပေတြမွာ လူ႔ဘဝဆိုတာ အရန္းရခဲးတာေပါ့ေနာ္...
လူ႔ျပည္က အပ္တစ္စင္းနဲ႔ ျဗဟၼာျပည္က က်လာတဲ့အပ္တစ္စင္း ထိခ်င္ထိသြားမယ္ လူ႔ဘဝရဖို႔ကအာ့ေလာက္ေတာ့မလြယ္ဘူး ရခဲးလြန္းအားႀကီးတယ္ေပါ့ေနာ္...
ရခဲတယ္ဆိုတည္းက တန္းဖိုးရွိတယ္ ဆိုပါေတာ့...
ဒါက လူတိုင္းသိၿပီးသားလို႔ ထင္ပါတယ္...
.
ေနာက္တစ္ခုက လူ႔ဘဝဆိုတဲ့ ခႏၶာရၿပီးဆို တာနဲ႔ ဒုကၡေတြႀကီးပဲလို႔ မွတ္သားဖူးတယ္ .... ဥပမာဗ်ာ.. ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ပဲ ကိုယ္စားျပဳေတာ့မယ္
.
ကြၽန္ေတာ္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီ ကေလးယူ မယ္ဆိုပါေတာ့.. ဒီကေလးကို တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူ႔ဘဝႀကီး ထဲကို ေရာက္ေအာင္ လုပ္ခဲ့တယ္လို႔ မွတ္သားရမွာလား....?
.
ဒါမွမဟုတ္ ခႏၶာရၿပီး ဒုကၡမ်ားတဲ့ လူ႔ဘဝႀကီးထဲ ကေလးကို ဒုကၡေပး တယ္လို႔မွတ္ယူရမွာလာ...??
.
တကယ္လို႔ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို ကုသိုလ္ျဖစ္လား/အကုသိုလ္ျဖစ္လား ဆိုၿပီး ေသခ်ာ မသိေသးတဲ့ ကြၽန္ေတာ္လို လူရာ သိၿပီးသာသူေတြေရာ အိမ္ေထာင္မျပဳပဲ ေနတာက ပိုၿပီးအက်ိဳးရွိမယ္လို႔ထင္လား..???
.
ကြၽန္ေတာ့္ ေမးခြန္းေလးေတြက ကေလးဆန္ ခ်င္ ဆန္ေနမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ မမ... အမွားမ်ားပါရင္လည္း ခႊင့္လႊတ္ေပးပါေနာ္..
မမ မာလုကိုေတာ့ အစဥ္ေလးစားလ်က္ပါဗ်ာ ..
.
Km Rajini
.
.......... 000000000 ........
.
ေမာင္ေလး ေမးတာကို ( 2 ) ပိုင္း ေျဖေပးမယ္ …..
ပထမ တစ္ပိုင္းက လူ႕ဘ၀က ရခဲတယ္ တစ္ဆက္ထဲမွာပဲ ခႏာၱရျပီ ဆိုတာနဲ႕ ဒုကၡက ဒြန္တြဲ ပါလာတယ္ ဆိုတာက တစ္ပိုင္း
ဒုတိယ တစ္ပိုင္းက ခေလး ယူရင္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ျဖစ္မလားဆိုတဲ့ ကိစၥက တစ္ပိုင္းေပါ့
နွစ္ခုက မတူဘူးေလ ေမာင္ေလး
.
မွန္ပါတယ္
လူ႕ဘ၀က ရခဲတယ္ ။ လူ႔ျပည္က အပ္တစ္စင္းနဲ႔ ျဗဟၼာျပည္က က်လာတဲ့အပ္တစ္စင္း ထိခ်င္ထိသြားမယ္ လူ႔ဘဝရဖို႔က မလြယ္ဘူး။
ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ( ၃၁ ) ဘံုဆိုတဲ့ ဘ၀ အနိမ့္ အျမင့္ သံသရာ ထဲမွာ လူ႕ဘံု လူ႕ဘ၀ တစ္ခုထဲကသာ ၀ိဇၨာစရဏကို အျပည့္အစံုထူေထာင္နိဳင္လို႕ ။
.
သံသရာမွာ မိမိတို႕ ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ေတြ အက်ိဳးေပးခ်ိန္မွာ လူ႕ဘံု အပါယ္ ေလးဘံု နတ္္ဘံုေတြမွာ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ က်င္လည္ရတဲ့ သံသရာ ၀ဲဂယက္က လြတ္ေျမာက္ ဘို႕ အခြင့္ အလမ္းက လူ႕ဘံုတစ္ခုထဲကပဲ ရနိဳင္လို႕ လူ႕ဘ၀ဟာ သိပ္တန္ဘိုး ရွိသလို သိပ္ ရခဲတယ္လို႕ေျပာတာပါ။
.
လြတ္ေျမာက္ခြင့္ အခြင့္အလမ္းရႈေထာင့္ေပါ့။
.
ဘ၀ဒုကၡ က က်ေတာ့ သစၥာရွဳေထာင့္ အျမင္ပါ ။
ခႏာၱဆိုတာရျပီဆိုတာနဲ႕ ဒုကၡပါ ကပ္ပါလာတယ္ ဒုကၡေတြ ခ်ဳပ္ျငိမ္းလြပ္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္လမ္းရွိတယ္ ဆိုတဲ့ တန္ဘိုးၾကီးမားလွတဲ့ အသိဟာ
.
အမတို႕က သာသနာေတာ္နဲ႕ၾကံဳၾကိဳက္ေနတဲ့အခ်ိန္ ကံ ကံ ၏ အက်ိဳး သစၥာေလးပါ မဂၢင္ရွစ္ပါး တရားကို သိျမင္လမ္းျပသူ ဗုဒၶ ရဲ႕ အဆံုးအမလမ္းျပမွဳနဲ႕ ၾကံဳၾကိဳက္တဲ့အခ်ိန္မို႕ သိၾကရတာ မဟုတ္လား
.
ဒီေတာ့ လူႈ႕ဘ၀ဟာ ရခဲတယ္ ။ လူ႕ဘ၀ရခိုက္မွာ ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီး သံသရာကလြတ္ေၾကာင္း အက်င့္ေတြက်င့္ၾကံသင့္တယ္ ပါရမီျဖည့္သြားသင့္တယ္ ဆိုတဲ့ တရားေတြက ေတာ့ မိမိ ကိုယ္ကို ကယ္တင္ဘို႕ အတြက္သာျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္ယူမယ့္ ခေလးနဲ႕ မဆိုင္ဘူးရယ္ ။
.
ေနာက္တစ္ပိုင္းက ခေလးယူခ်င္ တဲ့ ကိစၥ …..
အေပၚမွာေျပာခဲ့သလိုပဲ လူျဖစ္ဘို႕ရာ သိပ္ခက္ခဲတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သိၾကားမင္းေတြ နတ္သက္ေၾကြခါနီးရင္ လူ႕ျပည္ကို အာရံုျပဳဘို႕ အၾကံေပး ၾကတယ္လို႕ အဆိုရွိတယ္ ။
လူ႕ျပည္တစ္ခုထဲက လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းကိုေလွ်ာက္နိဳင္လို႕ ။ ပါရမီျဖည့္က်င့္နိဳင္လို႕။
.
ျဗဟၼ႕ျပည္က အပ္တစ္စင္း လူ႕ျပည္ကအပ္တစ္စင္း ထိဘို႕လြယ္တယ္ ဒါေပမယ့္ လူျဖစ္ဘို႕ ဒီေလာက္ခက္ပါတယ္ဆိုမွ ရခဲလွတဲ့ လူ႕ဘ၀ဆိုတာ မိမိတို႕ ေသြးသားဆႏၵနဲ႕ သံ၀ါသ ျပဳျပီး ေခၚလို႕ လူျဖစ္ လာတာ မဟုတ္ ဘူးေပါ့ ေမာင္ေလးရ
.
ကေလး လာျဖစ္တာက ျဖစ္လာသူရဲ႕ကံေၾကာင့္ပါ မိဘ နွစ္ဦး ေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘယ္မိဘကမွ နွိပ္စက္ခ်င္လို႕ ခေလးယူတာမွမဟုတ္ပဲ ။
ကုသိုလ္စိတ္နဲ႕ပဲ ယူၾကတာေပါ့ သို႕ေပမယ့္ ခေလးရမယ့္ကံရွိမွရနိဳင္မွာေလ။
.
ေျပာရရင္ အိမ္ေထာင္ရွင္က ေခၚလိုက္လို႕ လူျဖစ္ရတာမဟုတ္ဘူး ။
ဒီလူျဖစ္မယ့္ သတၱ၀ါေလးရဲ႕ အ၀ိဇၨာ တဏွာနဲ႕ အစမထင္တဲ့ သံသရာမွာ ျပဳခဲ့တဲ့ ေကာင္းမွဳ မေကာင္းမွဳ ကံေတြထဲက ရင့္သန္ျပီး အက်ိးေပးခ်ိန္တန္လာတဲ့ ကံေတြေၾကာင့္ လူျဖစ္ရတာ။
.
ေမာင္ေလးတို႕မေခၚလည္း ဒီသတၱ၀ါေလးက လူျဖစ္ မွာပဲ ။
တစ္ခုပဲ သူ႕ကံက ကိုယ့္ ဘ၀နဲ႕ အပ္စပ္လို႕ ကိုယ့္ဆီေရာက္လာတာလို႕ပဲေျပာလို႕ရမယ္။
.
ဥပမာ သူ႕ကံက လူျဖစ္မယ္ ဒါေပမယ့္ လူ႕ဘ၀ စေရာက္တာနဲ႕ ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕တဲ့တဲ့ သူေတာင္းစား ျဖစ္မယ့္ကံဆို သူေတာင္းစားဆီ သေႏၶတည္မွာေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား။
.
ဒီေတာ့ေမာင္ေလးရယ္ ….
အိမ္ေထာင္ရွင္ ကေတာင့္တလို ့ ကေလးျဖစ္လာတာ မဟုတ္ဘူး။
အဲကေလး ကံေတြက လူျဖစ္ေစတာ မိဘက အေထာက္အပံ ့ဘဲ အဓိက မဟုတ္ ဘူး။
ဒါေပမဲ ့ တဘက္က မိဘကို မွီျပီး လူျဖစ္ရလို ့ မိဘေက်းဇူးကေတာ့ အလြန္ၾကီးမားတယ္
အမွီ အျဖစ္ ေက်းဇူးျပဳလို ့ပါ ။
.
……… ဝဝဝဝဝဝဝဝဝဝဝဝဝဝ ……….
.
ခေလးယူလို႕ ကုသိုလ္ ျဖစ္မလား အကုသိုလ္ျဖစ္မလားဆိုတာကေတာ့ မိမိရဲ႕ ေစတနာကံ ကပဲ အဆံုးအျဖတ္ေပးမွာပါ
.
ေစတနာကုိ အရေကာက္ရင္ ကေလးကုိ ဒုကၡခံေစလုိ သုခခံေစလုိတဲ့ေစတနာ ပါျခင္း မပါျခင္း နဲ ့ အကုသုိလ္ျဖစ္ မျဖစ္ ဆုံးျဖတ္ရမွာပါ
.
လူသား တစ္ဦး ကို ျပဳစုကုသိုလ္ ရခ်င္တာ ဆိုရင္ ေတာ့ ထိုစိတ္ကေလးေတာ့ ကုသိုလ္ေပါ့
ထိုစိတ္မဟုတ္ရင္ေတာ့ အကုသိုလ္ေပါ့
.
ဒုကၡ ဘံု လာပါေစလို႔ ေခၚ လိုတဲ့စိတ္ နဲ႔ ဆို အကုသိုလ္။ ဒါေပမယ့္ မိဘေလာင္းေတြက အဲ့စိတ္ မရွိတာ မ်ားမယ္ တဏွာပို္င္းပဲ သာယာမွာကိုး။
.
မိဘတိုင္းကေတာ့ သားသမီးကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာမရွိပဲ အသက္ေပးခ်စ္ၾက ျပဳစု ယုယၾကတာပဲမဟုတ္လား ။
.
ဥပမာ-
မလိုခ်င္ပဲ ရတာ ။ ေမြးျပီး ျပစ္လိုက္တာ ။ ဖ်က္ခ်မရလို႕ ေမြးလာျပီး မိဘဆီ ေဆြမ်ိဳးေတြဆီ ထိုးထားတာ ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳျပီး မိမိရင္ေသြးကို နွိပ္စက္တာ ေတြက်ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့ ။
.
ျပီးေတာ့ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ ေစတနာ အခံနဲ႕ မိမိ Partner ကို လက္စားေခ်လိုစိတ္ ၊ သူမ်ား သားသမီး ကို တစ္ကယ္ မယူနိဳင္ပဲ ကာမကို ယူျပီး ကိုယ္၀န္ရွိလာေတာ့ ေရွာင္ေျပး စသည္ျဖင့္ ကေလးရ ထိုကေလးလည္း ဒုကၡရ ဆိုရင္ေတာ့ အကုသိုလ္ေပါ့
ဒါလည္း ကေလးက သူ႕ကုသိုလ္ကံအလိုက္ သူတို႔နဲ႔တန္တာ သူလာတာ
.
………. 0000000000 ……….
.
ခေလးလိုခ်င္ျခင္းကိုက အမတို႕ သာသနာေတာ္ရဲ႕ သစၥာရွဳေထာင့္ကၾကည့္ရင္ သမုဒယပဲ ။ မိမိခ်စ္တဲ့ အိမ္ေထာင္ဘက္နဲ႕ ေပါင္းစပ္ျပီးျဖစ္လာတဲ့ ကိုယ္ပြားကိုလိုခ်င္တာကိုး ။
.
သူကုိဒုကၡေပးတာထက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကို ဒုကၡေပးျခင္းပဲ။
ခေလးျဖစ္လာမဲ့ သတၱဝါက ကုသုိလ္ကံအျပည့္ပါလာရင္ ကုသုိလ္ အက်ဳိးခံစားရဖုိ ့ကုိယ္က ေထာက္ပ့ံသလုိျဖစ္ျပီး
အကုသုိလ္ကံ အမ်ားစုပါလာရင္ ဒုကၡလာခံဖုိ ့ ကုိယ္က အေထာက္ အပ့ံျပဳတယ္လုိ ့ ေျပာရ လိမ့္မယ္။
.
သစၥာရႈေထာင္အရ ဘဝျဖစ္ျခင္းမွန္သမွ် ဒုကၡပဲ ဒုကၡခံဖုိ ့ပဲ
မိမိတုိ ့ဖာသာသာယာျခင္းကေတာ့ အကုသုိလ္ေပါ့ ဒါေပမယ္ ခေလးကုိ သုခ ဒုကၡ ခံေစ လုိစိတ္ မပါရင္ ခေလးနဲ ့ပတ္သက္ျပီး ကုသုိလ္အကုသုိလ္ဆုံးျဖတ္ဖုိ ့မျဖစ္နုိင္ဘူးေလ
လူက်င့္ဝတ္ရႈေထာင္အရေတာ့ အကုသုိလ္ မဟုတ္ဘူးေလ။
.
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က မိမိရဲ႕ သား သမီး ( မရွိခဲ့ရင္ ) ေမြးစား သား သမီး တို႕ကို သာသနာထဲသြတ္သြင္းမွသာ အပါယ္တံခါးပိတ္မယ္ သာသနာ့အေမြခံထိုက္တယ္လို႕ ေဟာေတာ္မူခဲ့ဘူးတယ္။
.
တစ္ခါ …. ေကာသလမင္းၾကီး ဘုရားထံေရာက္ခိုက္ မိဖုရားၾကီး သမီးေမြးတဲ့အေၾကာင္း မင္းခ်င္းကလာသတင္းပို႕ေတာ့ ေကာသလမင္းၾကီးက သမီးမိန္းခေလးေမြးတဲ့အတြက္ ရွက္ျပီး မ်က္နွာမၾကည္သာတဲ့အခါမွာ ဘုရားရွင္က ….
.
ေလာကကိုေစာင့္ေရွာက္ဘို႕ သားသမီးလိုအပ္တယ္ ။
သင္တို႕အလိုရွိတိုင္း သားေယာက်္ား ခ်ည္းေမြးပါက မ်ိဳးဆက္ ၂ဆက္မွာတင္ လူသား မ်ိဳးနြယ္ေတြ ဆိတ္သုဥ္း ကုန္လိမ့္မည္။
.
သားေယာက်္ားေလးထက္ သမီးမိန္းခေလးကပို၍ပင္လိုအပ္ေပတယ္။ သမီးမိန္းခေလး မေမြးခဲ့ရင္ ဘုရင္ ဆိုတာလည္း ရွိမလာနိဳင္ သူရဲေကာင္းဆိုတာလည္း ရွိမလာနိဳင္။
.
ေနာက္ဆံုး ဘုရားရွင္ဆိုတာလည္း ရွိမလာနိဳင္ဘူး ။ ဒါေၾကာင့္ သမီးမိန္းခေလးေမြးျခင္းသည္ သားေယာက်္ားေလးေမြးျခင္းထက္ ေလာကကို ပို၍ အက်ိဳးျပဳနိဳင္ေပတယ္လို႕ သားသမီး ေမြးတာ နဲ႕ ပတ္သက္ျပီးေဟာေတာ္မူဘူးတယ္။
.
ဆိုေတာ့ သားသမီး လိုခ်င္လို႕ ယူတာဟာ ကုသိုလ္ျပဳတယ္လို႕ မဆိုနိဳင္သလို အကုသိုလ္ျပဳတာလည္း မဟုတ္ဘူးလို႕ အမကေတာ့ လူဗ်ိန္းနားလည္ေအာင္ေျပာရလိမ့္မယ္။
.
ကဲ ….
ဒီေလာက္ဆို ဘ၀င္က်ျပီလား ….
.
မာလုရဲ႕ အျမင္ကို ေျပာပါ ဆိုရင္ေတာ့ ….
ကိုယ္ကေမြးတာနဲ႕ လူေတြအားလံုးနဲ႕ ေလာကက ခေလးေတြအားလံုးကို အတူတူပဲ လို႕ ျမင္တယ္
အားလံုးသတၱ၀ါေတြပဲ ကိုယ္ေမြးမွ မဟုတ္ဘူး အားလံုး အတူတူ ပဲေလ
ကိုယ္ကသာ ေမြးတာ တစ္ကယ္ေတာ့ ကိုယ္ေမြးလည္း ကိုယ့္ဟာ မဟုတ္ဘူး ေလ။
ဥတုဇ ရုပ္အျဖစ္သာ မိဘက အကူ။
သူ႕ကံနဲ႕သူလာျပီး ကိုယ့္ကို မွီျပီး လူ႕ေလာက ေရာက္လာတာ မဟုတ္လား ။
ဒီေလာက္ပါပဲ …..
.
ကဲ
ေမာင္ေလး ညီမေလးတို႕အားလံုးပဲ ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။
.


ဆရာေတာ္ U War Ya Ma
ဆရာေတာ္ Wana Warthi
အကိုေတာ္ Ahmyin Hman
အကိုေတာ္ကို ထိန္လင္း တို႕ကို ဦးတင္လွ်က္ ...။
.


No comments:

Post a Comment